Geld & Recht alle pijlers

polygamie

27-08-2014 19:29 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben onlangs bekeerd naar het islamische geloof. nu heb ik via de moskee een goede marokkaanse man leren kennen die mij veel heeft bijgeleerd over het geloof en met wie ik erg goed kan praten.

onlangs heeft hij aangegeven dat hij mij graag als tweede vrouw zou willen. hij is gehuwd en heeft 2 kids. hij heeft mij ook voorgesteld om bij zijn gezin in te trekken. ondanks dat ik veel liefde voel voor deze man zit het mij niet lekker. wat is jullie mening hierover?
Joh kind, wat enig, ga het meteen bespreken met mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Gezelligheid ten top.

Ik neem er ook nog een vrouw bij.

Heb ik ook het bed soms voor mijzelf alleen.

Wat een vrijheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:nnora, 6 minuten geleden

Krijgen net te horen dat hij een 4e vrouw deze week gaat trouwen. Vanaf dan krijgen we 150 ieder voor de boodschappen. Komt wel een koelkast bij, dus 3 koelkasten. En zij mag ook 2 kids. Dan 8 kids, maar wel 2 kinderkamers. Nog gezelliger!

Nog meer eten om te pakken, wat ben jij toch een bofbips.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Galadriel, 4 minuten geleden

Gezelligheid ten top.

Ik neem er ook nog een vrouw bij.

Heb ik ook het bed soms voor mijzelf alleen.

Wat een vrijheid.

Wel genoeg ruimte voor 2 koelkasten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er geen bal van.
Alle reacties Link kopieren
voor wie de islam niet iets is: je kunt ook mormoons worden als polygamie je ding is.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Bofbips .
Alle reacties Link kopieren
hij wil alleen voor de moskee trouwen dat is islamitisch gewoon toegestaan en dan ben je getrouwd zijn vrouw heb ik nog niet ontmoet maar volgens hem vind ze het geen probleem.

ik leef volgens de richtlijnen van de islam en het is gewoon toegestaan. ook ik heb marokkaanse vriendinnen die het niet zouden kunnen maar ieder persoon staat hier anders in. ik ga er nog over nadenken ja ik heb contact met deze man moge Allah ons vergeven.
quote:nnora schreef op 27 augustus 2014 @ 21:15:

Krijgen net te horen dat hij een 4e vrouw deze week gaat trouwen. Vanaf dan krijgen we 150 ieder voor de boodschappen. Komt wel een koelkast bij, dus 3 koelkasten. En zij mag ook 2 kids. Dan 8 kids, maar wel 2 kinderkamers. Nog gezelliger!Leuk, leren jullie elkaar in dit topic alvast een beetje kennen!
Snap je dat je nooit van hem zult erven? Zijn vrouw krijgt dan alles. Ja, ook het huis waar jij woont en dat op zijn naam staat.



Je bent voor de buitenwereld dan alleenstaand.



Waarom leen je jezelf hiervoor? Mag jij ook een tweede man nemen?
Alle reacties Link kopieren
En wat als jullie scheiden? Hoe weekt dat dan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:aisone schreef op 27 augustus 2014 @ 19:54:

Ik zeg toch helemaal niet dat ze het MOET doen waar lees jij dat lupine? Ze wil het toch zelf en praat al lieve woorden met hem wat islamitisch gezien NIET is toegestaan. Dat is ook het verschil met een minnares je wordt dan niet samen met zijn vrouw gebruikt en voorgelogen maar hij moet meteen zijn verantwoordelijkheid nemen dmv een huwelijk. Dua is god om iets vragen (smeekbede) salaat istikhara een gebed waarin je allah vraagt wat de juiste keuze is (hij zal deze voor je vergemakkelijken of een ander teken geven) en astagfirullah betekent moge allah mij vergevenKortom die kerel is gewoon een creep, daar kunnen 100 vragen en gebeden aan Allah niks aan veranderen.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 27 augustus 2014 @ 20:20:

Twee koelkasten? Ik ben om.



Totdat je weet dat je ze met 3 gezinnen moet delen, natuurlijk. Wordt het alweer minder van.



Ik heb het gevoel dat de man het wel lekker vindt, een jonge blom ernaast. Zeker één die nog niet zoveel weet van z'n geloof en niet zo zeker is over zichzelf. Een vrouw is snel geneigd te vallen voor lieve woordjes en gebaren, maar dan?



Voor mij zou het niets zijn. En als mijn man aan zou komen met een tweede vrouw, was ik heel snel weg. brrr
Later is nu
Nou ja, als ze een beetje lekker kan koken en goed is in poetsen wist ik dat nog niet zo zeker hoor.
Jeetje mijn avondhumeur is meteen over, lach me hier rot!
Is ook best praktisch ivm oppas regelen voor al dat nageslacht dat er ongetwijfeld geworpen gaat worden. Ik zie alleen maar voordelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 27 augustus 2014 @ 21:45:

Nou ja, als ze een beetje lekker kan koken en goed is in poetsen wist ik dat nog niet zo zeker hoor.'t Is me nu al te druk in huis..
Later is nu
Misschien zijn al die vrouwen bi. Je weet toch, alle biseksuelen willen met beide seksen tegelijk een relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:250 schreef op 27 augustus 2014 @ 21:32:

hij wil alleen voor de moskee trouwen dat is islamitisch gewoon toegestaan en dan ben je getrouwd zijn vrouw heb ik nog niet ontmoet maar volgens hem vind ze het geen probleem.

ik leef volgens de richtlijnen van de islam en het is gewoon toegestaan. ook ik heb marokkaanse vriendinnen die het niet zouden kunnen maar ieder persoon staat hier anders in. ik ga er nog over nadenken ja ik heb contact met deze man moge Allah ons vergeven.In Nederland is het verboden om een religieus huwelijk te sluiten als je niet eerst voor de wet getrouwd bent. De Iman die dergelijke huwelijken sluit is strafbaar.
Echt? Dat wist ik niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:nimbus schreef op 27 augustus 2014 @ 22:01:

[...]





In Nederland is het verboden om een religieus huwelijk te sluiten als je niet eerst voor de wet getrouwd bent. De Iman die dergelijke huwelijken sluit is strafbaar.





Welnee

Je kunt prima alleen 'voor de kerk trouwen' , het is alleen niet rechtsgeldig.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 27 augustus 2014 @ 21:45:

Nou ja, als ze een beetje lekker kan koken en goed is in poetsen wist ik dat nog niet zo zeker hoor.'t Is me wel druk in huis hoor.
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 27 augustus 2014 @ 22:16:

[...]





Welnee

Je kunt prima alleen 'voor de kerk trouwen' , het is alleen niet rechtsgeldig.In Nederland bepaalt het Burgerlijk Wetboek (Boek 1, artikel 68) en het Wetboek van Strafrecht (Artikel 449) dat geen kerkelijk huwelijk voltrokken mag worden zonder een voorafgaand burgerlijk huwelijk : Geen godsdienstige plechtigheden zullen mogen plaats hebben, voordat de partijen aan de bedienaar van de eredienst zullen hebben doen blijken, dat het huwelijk ten overstaan van de ambtenaar van de burgerlijke stand is voltrokken. (Boek 1, artikel 68). Overtreding van deze wet wordt gestraft met een geldboete van de tweede categorie. Echter is alleen degene die het huwelijk voltrekt strafbaar, niet de partners die gehuwd worden.
Alle reacties Link kopieren
Oh ok. Omdat ik een aantal oudere stellen ken die dit op latere leeftijd het zo deden ( ik vermoed vanwege pensioen) dat het gewoon kon.

Nou ka, het kan ook wel, en gebeurt dus, maar mag niet



Het is in ieder geval zonder juridische waarde
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven