Werk & Studie alle pijlers

Wat bespreek jij over je privé met collega's?

24-08-2014 22:25 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt me toch op dat sommige collega's wel erg ver gaan in het bespreken van privé dingen met andere collega's.

Soms gaat het onbeschaamd heel de afdeling over dat men al weken geen seks heeft of dat die en die zijn schoonzus weer in het ziekenhuis ligt, met die en die aandoening.

Of dat een dochter haar relatie uit is.

Ik ben dan ook toch wel nieuwsgierig wat zo'n dochter ervan vindt dat mama heel haar hebben en houwen op de werkvloer uitsmeert.



Bewaar voor mijzelf toch wel een code tot hoever ik ga.



Wat bespreken jullie over je privé met je collega's en hoever gaan jouw collega's hierin?
Rien du tout, ou out de suite?
quote:idede schreef op 25 augustus 2014 @ 00:02:



Ik heb een aantal jaar geleden gewerkt in een kantoortuin met heel erg veel vrouwen. Op een of andere manier was er veel afgunst naar elkaar, en naar mij terwijl ik mij toch bescheiden en vrolijk opstelde.



Ik werk op zich in een mannenbranche maar wanneer ik bij klanten over de vloer kom dan zit ik ook vaak tussen de vrouwen, ben ook wel voor langere tijd gedetacheerd geweest. Wereld van verschil.



Met mannen heb je toch gewoon een stuk minder gezeik. Ben twee keer zwanger geweest en die mannen nemen dat gewoon als gegeven en zoeken oplossingen, ze zoeken geen problemen, heerlijk hoor. Al zou ik de hele dag zitten kolven, zolang zij er geen last van hebben is het goed.
Bij mij op het werk ben ik de enige moeder, naast een hoop vaders, een paar jonge mannen die nog vader hopen te worden en wat vrouwen die geen kinderen hebben. De enigen die zeiken over de vakantieplanning of de rechten die je krijgt als zwangere of net moeder (zwangerschapsverlof, kolfrecht, ouderschapsverlof) zijn de kinderloze vrouwen, alsof je hen tekort doet, alsof het hen persoonlijk aan gaat.



Tuurlijk moesten mijn collega's een tandje harder toen ik er vier maanden niet was, maar de mannen vatten dat zo anders op dan de vrouwen.



En ik kan het weten, ik was ook ooit zo'n kinderloze vrouw....



Tuurlijk zijn er ook vrouwen die er wel goed mee omgaan, ook bij mij op kantoor, en in een volgend leven ben ik er ook vast eentje
Alle reacties Link kopieren
Als het bij ons op kantoor niet over werkgerelateerde dingen gaat is het onderwerp altijd seks, drugs, mode of uitgaan. Lekker oppervlakkig en je kunt er professioneel nooit op afgerekend worden in onze branche. Maar wat verwacht je van een bedrijf waar de officemanager een tranny is die rustig komt werken met een visnetshirt en een tulband op zijn/haar hoofd.



Smeuige roddels over clienten daarintegen moet je heel voorzichtig mee zijn, dan lig je er heel snel uit.
Alle reacties Link kopieren
Alles! Zielige dingen, leuke dingen. Tijdens werktijd, weekenden maar ook vakanties. Dan appen we naar elkaar (zitten in een groepsapp met 6 vrouwen van 24-31 jaar). Kan wel zeggen dat we echt vriendinnen zijn geworden. Tegen de andere collega's ben ik een stuk minder open. Tenzij ze ergens naar vragen.
anoniem_131803 wijzigde dit bericht op 25-08-2014 18:17
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
Bij ons worden soms zelfs de vakantiefoto's meegenomen en ik heb mijn trouwalbum ook laten zien. Ben nu bijna klaar met de albums van de huwelijksreis en die laat ik dan ook wel zien. Wij gaan ook wel eens met een groepje van een paar collega's (en oud collega's) uit eten erg gezellig.
Koetjes en kalfjes, behalve met collega's waar ik iets meer band mee heb. Een van mijn beste vriendinnen is ook een directe collega, dus die weet erg veel.
Een half jaar geleden had ik had ik het privé moeilijk, waardoor ik ook een paar dagen niet kwam werken. In eerste instantie wist één collega wat er precies aan de hand was, maar het ging als een lopend vuurtje en toen ik weer terugkwam op mijn werk wist iedereen het. In eerste instantie was ik daar niet zo blij mee, maar toen bleek dat mijn collega's allemaal heel lief en betrokken waren, en dat het voor mij juist wel voordelig was dat ze wisten wat er speelde. Maar zelf zou ik zoiets nooit aan iedereen hebben verteld.



Verder bespreek ik met sommige collega's veel, omdat zij ook vrienden zijn, en met anderen alleen koetjes en kalfjes.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niks. Ik houd werk en privé graag gescheiden.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Met sommige collega's bespreek ik alles, met andere weer helemaal niks.
Ik denk trouwens dat het per sector ook erg verschilt. In de zorg, het onderwijs en de detailhandel zullen collega's misschien onderling meer bespreken dan in het 'harde' zakenleven.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in het onderwijs. In min vorige organisatie kon ik heel veel delen met collega's en dat gebeurde ook onderling. Het was een warm bad wat dat betreft. In mijn huidige baan merk ik dat er mensen zijn die heel erg gesloten zijn en ook echt een muur optrekken maar ook collega's die opener zijn. Ik moet zeggen dat mee dat wel in verwarring brengt en ik vind het lastig om mijn plaats hierin te vinden. Het is voor mij echt nog steeds zoeken naar wat tmi is en wat ik wel kan en wil vertellen. Na een jaar kijk ik nog steeds de jaar uit de boom.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Het ligt eraan met wie ik praat. De 1 vertel ik helemaal niks en anderen zijn weer echt vriendinnen geworden.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn laatste werkplek werd geroddeld bij het leven. Als Piet op etage 1 een scheet had gelaten, dan wist een minuut later Kees van afdeling 8 het. Heel vermoeiend.



Zelfs leidinggevend personeel deed eraan mee. Ging er ook achterbaks aan toe. Heb wel redelijk wat over mezelf verteld, heb weinig geheimen. Maar denk dat ik het in de toekomst watinder doe, heb gemerkt dat alles tegen je gebruikt kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een omgeving die voor 80% uit mannen bestaat. Ik ben zelf een persoon die liever luistert dan praat dus in werkomgeving praat ik niet veel over mezelf. Als ze iets aan mij vragen over mijn prive leven dan vertel ik het wel maar dan oppervlakkig en kort.



Sommige collega's zijn vrij open over hun prive leven. Ze vertellen dingen over hun kinderen en partner. Zoals mijn dochter heeft zijn arm gebroken tijdens trampoline springen.
Alle reacties Link kopieren
Ik bespreek helemaal niks meer met mijn (toekomstige) collega's. Ik had op eerste gezicht hele leuke en medelevende collega's en wel 1-2 collega's die ik wel vertrouwde en graag mocht, die vertelde ik nog wel eens iets. Maar nadat ik op een nogal nare manier eruit ben gewerkt zou ik het niet meer zo snel doen. Mensen willen nog wel eens dingen uit context rukken en jou van iets beschuldigen. Daar heb ik enorm van geleerd en zou het delen van privezaken daarom niet meer snel doen.
Alle reacties Link kopieren
Werk en prive altijd gescheiden houden dat is het beste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven