Mishandeling, aangifte en opleiding

27-08-2014 21:35 33 berichten
Een aantal jaar geleden had ik een relatie met een man die van buiten de ideale kerel was. Helaas was dat binnenshuis niet helemaal zo. Hij was snel geïrriteerd, kon ontzettend uit zijn slof schieten ntegenover mijn kinderen en heeft me een keer in elkaar geslagen. Ik heb hem toen uiteraard buiten gezet maar na een aantal maanden zijn we toch samen verder gegaan. Tot hij op een dag boos werd op mijn zoon, hij het kind een duw gaf en, als ik hem niet had tegengehouden, zou hebben geschopt toen het was gevallen. Ik heb zijn spullen gepakt en hem een fijn leven gewenst. Heb geen aangifte gedaan, omdat hij ver weg verhuisde en ik er gewoon vanaf wilde zijn. Later hoorde ik van mijn zoons dat de man, als ik er niet was, gemene dingen tegen ze zei als ze iets in zijn ogen raars of fouts deden, dat hij hen soms gewoon negeerde en dat er meer duwen en tikken zijn geweest.



Nu hoor ik via-via dat hij van plan is de PABO te gaan doen. Ik zou mijn kind niet bij hem in de klas willen hebben en gun het geen enkel 'anders' kind om door deze man belachelijk gemaakt te worden. Als je voor de klas wil moet je een bewijs van goed gedrag halen, anders word je nergens aangenomen. Ik denk er serieus over alsnog aangifte te doen.

Nee: ik wil geen wraak, ik gun hem die opleiding heus, maar ik gun toekomstige leerlingen een ander dan deze man voor de klas.



Is aangifte doen verstandig? Of is het te laat (6/7 jaar geleden)?
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 augustus 2014 @ 22:45:

[...]



Zo zwart wit is het niet hoor. Er zijn gevallen van huiselijk geweld waarbij je kan zeggen dat slaan niet oké is, maar waarbij je ook kan constateren dat het gezuig en getreiter van de ander, weliswaar niet strafbaar, maar net zo min oké is.

Juist!

Sarren, iemand omlaag halen, niets voor de ander over hebben.

Iemand tot op het bot treiteren en dan hoog van de toren blazen als de ander uit onvermogen de etterende partner een lel verkoopt.

Want oh je, dat heet huiselijk geweld.
quote:misspoez schreef op 27 augustus 2014 @ 21:35:

heeft me een keer in elkaar geslagen. [...] na een aantal maanden zijn we toch samen verder gegaan. Tot hij op een dag boos werd op mijn zoon, hij het kind een duw gaf en, als ik hem niet had tegengehouden, zou hebben geschopt toen het was gevallen.Dus je ging verder met iemand waarvan je wist hoe gewelddadig hij was, met je zoon in de gevarenzone, maar nu hij de pabo wil gaan doen kom je in actie? Misschien is het geen wraak, maar het heeft iets, nou ja, bijzonders.
Bijzonder om te lezen. Mijn agressieve ex is de zorg in gegaan (ja echt!) zo valt te lezen op zijn openbare facebook site. Ik heb me geen moment druk gemaakt dat hij zijn cliënten wat aan gaat doen, want hij heeft al macht over hen, door de hierarchische relatie. Dit soort mensen zullen alleen agressie gebruiken wanneer zij geen andere machtsmiddelen tot hun beschikking hebben om de ander onder controle te houden. Daarom denk ik, hoe vreemd dit ook klinkt, dat je ex geen gevaar zal zijn op de pabo en later in het onderwijs. Wel voor zijn (toekomstige) vriendin, omdat die op enig moment weer weg zou kunnen willen en hij die daar niets tegen kan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoez schreef op 27 augustus 2014 @ 21:35:

Een aantal jaar geleden had ik een relatie met een man die van buiten de ideale kerel was. Helaas was dat binnenshuis niet helemaal zo. Hij was snel geïrriteerd, kon ontzettend uit zijn slof schieten tegenover mijn kinderen en heeft me een keer in elkaar geslagen. Ik heb hem toen uiteraard buiten gezet maar na een aantal maanden zijn we toch samen verder gegaan. Tot hij op een dag boos werd op mijn zoon, hij het kind een duw gaf en, als ik hem niet had tegengehouden, zou hebben geschopt toen het was gevallen. Ik heb zijn spullen gepakt en hem een fijn leven gewenst. Heb geen aangifte gedaan, omdat hij ver weg verhuisde en ik er gewoon vanaf wilde zijn. Later hoorde ik van mijn zoons dat de man, als ik er niet was, gemene dingen tegen ze zei als ze iets in zijn ogen raars of fouts deden, dat hij hen soms gewoon negeerde en dat er meer duwen en tikken zijn geweest.



Nu hoor ik via-via dat hij van plan is de PABO te gaan doen. Ik zou mijn kind niet bij hem in de klas willen hebben en gun het geen enkel 'anders' kind om door deze man belachelijk gemaakt te worden. Als je voor de klas wil moet je een bewijs van goed gedrag halen, anders word je nergens aangenomen. Ik denk er serieus over alsnog aangifte te doen.

Nee: ik wil geen wraak, ik gun hem die opleiding heus, maar ik gun toekomstige leerlingen een ander dan deze man voor de klas.



Is aangifte doen verstandig? Of is het te laat (6/7 jaar geleden)?





Dit snap ik nou echt niet...



Hoe werkt dat dan in je hoofd TO, kun je me dat uitleggen?



Ben daar echt zo benieuwd naar...
quote:Anthonius schreef op 28 augustus 2014 @ 10:38:

[...]





Dit snap ik nou echt niet...



Hoe werkt dat dan in je hoofd TO, kun je me dat uitleggen?



Ben daar echt zo benieuwd naar..."Ik zie nu in hoe fout in ben geweest schatje. Hoe heb ik dat kunnen doen? Nee, het is echt heel fout van me geweest. (krokodillentranen en grote verdrietige ogen) Ik ga veranderen, ik zal je laten zien dat ik het niet zo bedoel. Geef me nog een kans, ik zal veranderen. Beloofd!"
Zo raar dat je wildvreemde kinderen beter wil beschermen dan je eigen kinderen.



Je weet niet eens om die man met zo gewelddadig is als vroeger.
Alle reacties Link kopieren
quote:astronauta schreef op 27 augustus 2014 @ 22:15:

Waarom maak jij je druk over andermans kinderen die eventueel bij hem in de klas komen (waar toezicht is), terwijl je je eigen kinderen alleen met hem liet?
I'm a goal digger.
Bedankt voor de reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven