Minnares zijn

27-08-2014 12:27 377 berichten
Ik lees hier zo nu en dan verhalen over mensen die een geheime relatie hebben met een gebonden persoon.



Ik vraag me dan toch steeds weer wat dingen af..

Voel je je bv niet schuldig t.o.v. zijn vrouw en ev kinderen?

Waarom neem je genoegen met een "bijrol"?

Word je er nu echt happy van?



Is niet aanvallend bedoeld maar ik vraag me gewoon af hoe de gedachtegang dan is.

Ik heb zelf een hekel aan bedriegen,dus zou bij het woord vrouw al meteen afknappen en afhaken. Waarom jullie niet?
Alle reacties Link kopieren
* breekt even in *



@Ismene, volgens mij ben jij een leuk en lief mens!



* is weer weg *
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 27 augustus 2014 @ 22:13:

[...]



Maar als hij tegen jou gelogen had, dan treft jou toch geen schuld. Dan ben jij ook bedrogen.Dat is mijn mening toch.



Niet helemaal, in de eerste 9 a 10 maanden wel. Uiteindelijk kwam ik erachter, niet door zijn eerlijkheid overigens maar omdat ik hem confronteerde. Bij hem was het ooit en de enige keer dat ik idd voor Sherlock Holmes speelde. Ik kan je zeggen, dat gevoel van 'het klopt niet maar kan mijn vinger er niet op leggen' is echt niet fijn. Zo'n nare karaktertrek (het diep graven en tot het uiterste pushen) had ik nog niet/nooit bij mezelf ontdekt. Vooral omdat sommigen dingen wél klopten wat hij zei.

Ná dat het overduidelijk was, is er ruim een half jaar radiostilte geweest. Toen toch weer contact en dát was het moment dat ik ook niet meer zo onschuldig was.



Mijn naïviteit zat erin, dat ik nogal bleu was op 'relatie' gebied en geen enkel idee had hoe het op internetdaten eraan toe zou kunnen gaan (qua liegen, jezelf anders voordoen etc.).
wij slapen nooit.
quote:Sense-1970 schreef op woensdag 27 augustus 2014 21:42 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="*lelie* in "Minnares zijn"" class="messagelink">*lelie* schreef op 27 augustus 2014 @ 21:24</a>:</b>

[...]





Als jij dat zo leest,prima!</div></blockquote>

Och.. Ik lees verder dan mijn neus lang is, en heb dan ook even je posts buiten dit topic gelezen..



En je opmerking over lenen versus stelen maakt ook duidelijk dat je liever je eigen standpunt neerzet en daaraan vasthoudt dan daadwerkelijk de serieuze antwoorden te lezen en daar dieper op in te gaan (want dat heb je al 6 pagina's bijna niet gedaan)



Aha dat lees JIJ als aanvallend,ik heb gewoon een ander idee bij lenen en stelen.

Misschien reageerde ik ook niet omdat een ander dat al had gedaan. Scheelt mij ook typen

Ik wist btw ook niet dat het als TO verplicht is om op elke pagina een reactie te plaatsen.
Dank je Brenne, je laat me blozen .
Alle reacties Link kopieren
Sterker nog, deze man was de eerste tot wie ik me weer enorm aangetrokken voelde, na het overlijden van mijn man tijdens mijn zwangerschap (daar wist hij van). Hij heeft me in mijn gevoel weer geraakt en zal hij, ondanks alles, toch een speciaal plekje bij me blijven hebben. Gek/raar genoeg.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Mee eens ismene,maar in de praktijk is dat best een gedoe.Hele gezinnen worden ontwricht.Kinderen spelen een rol.Dat gaat niet over 1 nacht ijs en dat is te begrijpen.Vaak gaat er een lange emotionele affaire vooraf aan de sex.En al dat gepraat gaat niet over sex kan ik je zeggen.Je stapt niet zomaar met een ander het bed in.Altans,ik niet.Uiteindelijk is natuurlijk daar de sex om dan als een blad aan een boom om te slaan en dan toch maar voor gezin kiezen daarna en toegeven dat het eigenlijk om de spanning ging.Dan sta je toch met je mond vol tanden,heb je het idee dat je idd in mooie praatjes bent getrapt en ik denk dan Waarom?Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden om een scharrel erbij te zoeken als het puur om spanning en sex gaat.Waarom zoveel werk maken van iets als het alleen maar om de sex gaat?Maar goed nogmaals,wijze les!
quote:iceteapeach schreef op 27 augustus 2014 @ 22:34:

[...]



Bij hem was het ooit en de enige keer dat ik idd voor Sherlock Holmes speelde. Ik kan je zeggen, dat gevoel van 'het klopt niet maar kan mijn vinger er niet op leggen' is echt niet fijn. Zo'n nare karaktertrek (het diep graven en tot het uiterste pushen) had ik nog niet/nooit bij mezelf ontdekt. Vooral omdat sommigen dingen wél klopten wat hij zei.



Lijkt me vreselijk. Weten dat er iets is, maar niet weten wat.

Raar ook hoe sterke emoties ons soms kunnen veranderen. Hoe we soms een vreemde kunnen zijn voor onszelf.
quote:iceteapeach schreef op 27 augustus 2014 @ 22:45:

Sterker nog, deze man was de eerste tot wie ik me weer enorm aangetrokken voelde, na het overlijden van mijn man tijdens mijn zwangerschap (daar wist hij van). Hij heeft me in mijn gevoel weer geraakt en zal hij, ondanks alles, toch een speciaal plekje bij me blijven hebben. Gek/raar genoeg.Wat verschrikkelijk om te lezen. Ben er even stil van .
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 27 augustus 2014 @ 22:18:

[...]



Lijkt me eerlijk gezegd vermoeiend. Vind 1 relatie al moeilijk genoeg . Maar hoe bedoel je dit dan? Dat de partners het ook weten, of dat zij denken in een monogame relatie te zitten?



Vermoeiend... Tja het kost bakken met energie.. Maar dat kosten kinderen ook.. Is dat een reden om niet aan kinderen te beginnen? Ik heb er ook ontzettend veel voor terug gekregen.. En als jij 1 relatie al moeilijk genoeg vind... Zit je wel in de juiste relatie dan? Ik haal er ook ontzettend veel uit namelijk..



De eerste 2 jaar dachten beide partners dat ze in een monogame relatie zaten.. De afgelopen 3 jaar was mijn partner wel op de hoogte
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:*lelie* schreef op 27 augustus 2014 @ 22:34:

[...]





Aha dat lees JIJ als aanvallend,ik heb gewoon een ander idee bij lenen en stelen.

Misschien reageerde ik ook niet omdat een ander dat al had gedaan. Scheelt mij ook typen

Ik wist btw ook niet dat het als TO verplicht is om op elke pagina een reactie te plaatsen.Jij bent toch degene met de vragen? Behoorlijk persoonlijke ook nog.. Wel zo netjes om dan wat meer met de antwoorden te doen. Je hoeft niet per definitie op elk antwoord of elke pagina te reageren.. Maar jij was degene die informatie over dit onderwerp wilde..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:Sense-1970 schreef op 27 augustus 2014 @ 22:52:

[...]





Vermoeiend... Tja het kost bakken met energie.. Maar dat kosten kinderen ook.. Is dat een reden om niet aan kinderen te beginnen? Ik heb er ook ontzettend veel voor terug gekregen.. En als jij 1 relatie al moeilijk genoeg vind... Zit je wel in de juiste relatie dan? Ik haal er ook ontzettend veel uit namelijk..



De eerste 2 jaar dachten beide partners dat ze in een monogame relatie zaten.. De afgelopen 3 jaar was mijn partner wel op de hoogte

Moeilijk was misschien niet het juiste woord. Een relatie is toch rekening houden met iemand zijn gevoelens. Je best doen de andere gelukkig te maken. Moet er niet aan denken dat ik 2 mannen gelukkig moet houden (en nee ik heb het niet over seks, maar over al die andere zaken die je voor je partner doet, zoals de verschillen kennen tussen een Mustang uit 65 en 67).

Zeker dat ik in de juiste relatie zit! Ben stapelgek op mijn partner, en hij ook op mij. En ik vind een kitten opvoeden al vermoeiend, zwijg me over kinderen .



Is dat niet moeilijk geweest voor jou en jouw partner en jullie relatie. Dat je affaire een volwaardige relatie is geworden. Dat jullie van een monogame (in de ogen van je man) naar een open relatie zijn gegaan? Lijkt me dat je dan wel een heel sterk koppel moet zijn om hier een plaats voor te vinden.
Dat stelen versus lenen is op zich wel een goed voorbeeld met wat ik bedoel met je hoe je gedachtegang dan is.



Dacht je daar voor je in zo'n situatie zat ook zo over. Over word stelen dan lenen om het voor jezelf goed te praten? (Klinkt lomp)



En neee Sense is niet aanvallend bedoelt!



Ondanks dat het nog steeds niet mijn keuze zou zijn geeft jullie openheid er wel een andere kijk op.

Met name Roos met haar reactie over opvoeding,geheimen en eerlijkheid.

Het eerste wat in me opkwam was heel de leugen rondom Sinterklaas. Natuurlijk een achterlijke vergelijking. Maar net zo hard gelogen.
quote:Sense-1970 schreef op 27 augustus 2014 @ 22:55:

[...]





Jij bent toch degene met de vragen? Behoorlijk persoonlijke ook nog.. Wel zo netjes om dan wat meer met de antwoorden te doen. Je hoeft niet per definitie op elk antwoord of elke pagina te reageren.. Maar jij was degene die informatie over dit onderwerp wilde..Ik denk dat ik Lelie haar topic gekaapt heb. En haar weinig ruimte laat om vragen te stellen, omdat ik steeds eerste ben. Ik denk dat Lelie niet 2 keer dezelfde vraag wil stellen, maar echt wel jullie antwoorden leest die jullie geven.
quote:*lelie* schreef op 27 augustus 2014 @ 23:09:

Ondanks dat het nog steeds niet mijn keuze zou zijn geeft jullie openheid er wel een andere kijk op.

Met name Roos met haar reactie over opvoeding,geheimen en eerlijkheid.

Het eerste wat in me opkwam was heel de leugen rondom Sinterklaas. Natuurlijk een achterlijke vergelijking. Maar net zo hard gelogen.Ik sta er ook zo in. Het eens van de andere kant bekijken is verfrissend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 27 augustus 2014 @ 22:50:

[...]



Wat verschrikkelijk om te lezen. Ben er even stil van .



Tnx voor de knuffel. Inmiddels heb ik een blakende zoon van ruim 13 jaar hier rondlopen . Maar toch, het feit dat hij destijds wist hiervan, en mijn achtergrond en er toch voor koos om te bljiven liegen, heeft me echt wel heel diep geraakt. Naast dus ook

mijn gevoel voor hem.



Niettemin, ondanks dat het idd duidelijk was dat hij de boel bij elkaar had gelogen, en dat ook toegegeven had, vond ik het lastig om hem ineens als de boeman te zien. Hij fouten gemaakt, ik ook hoewel ik de zijne wel 'erger' vond

Ik merkte in de afgelopen jaren echter ook wel dat deze affaire ik lastiger vond om ook echt af te sluiten omdat het lullig is geëindigd en het nooit echt uitgesproken was. Hij leeft tenslotte nog, itt man en mss dat dat nog wel meer impact heeft.



Zou het daarom leuk vinden weer eens een kop koffie te (kunnen) drinken met hem, bijpraten, zonder verwijten want daar heb ik geen zin in. Maar eerlijk gezegd ben ik te schijterig om het eerste contact weer te leggen na ruim 6 jaar geen contact
wij slapen nooit.
Ik zie iedere keer in dergelijke topics een groot misverstand, namelijk dat gedacht wordt dat de minnares uit is op het afpakken van de man. Heel vaak is dat heel niet de bedoeling, wil de minnares alleen seks en geen relatie. En dus gaat de smoezenlijst ook niet op.



Even wat antwoorden van mij. Mijn man wist er niet van. Mijn ouders hebben mij de juiste normen en waarden meegegeven en zouden zich omdraaien in hun graf als ze dit wisten. Ik voelde me nooit schuldig tov mijn man of het gezin van mijn minnaar. Ik heb geen kinderen, maar ik zou me wellicht wel schuldig voelen tov hen als ik ze had. Overigens denk ik dat iedere ouder wel eens liegt, en toch zijn kinderen de norm 'je mag niet liegen' meegeeft. Ik voelde me wel schuldig tov mijn ouders trouwens. Ik zat niet te wachten en te smachten op mijn minnaar. De eerste was zelf vrijgezel trouwens. En de laatste is nu officieel mijn vriend. Ik geloof niet in 'eens een vreemdganger altijd een vreemganger'. Ik geloof wel dat wij beiden van ons vreemdgaan hebben geleerd, en dat open blijven naar elkaar over wensen en verlangens. En dat we dus mogelijk in de toekomst niet monogaam zullen zijn.
quote:iceteapeach schreef op 27 augustus 2014 @ 23:18:

[...]





Tnx voor de knuffel. Inmiddels heb ik een blakende zoon van ruim 13 jaar hier rondlopen . Maar toch, het feit dat hij destijds wist hiervan, en mijn achtergrond en er toch voor koos om te bljiven liegen, heeft me echt wel heel diep geraakt. Naast dus ook

mijn gevoel voor hem.

Dat snap ik wel, wat moet je kwetsbaar zijn geweest. En gefeliciteerd met je zoon (wel 13 jaar te laat, maar beter laat dan nooit ).



quote:Niettemin, ondanks dat het idd duidelijk was dat hij de boel bij elkaar had gelogen, en dat ook toegegeven had, vond ik het lastig om hem ineens als de boeman te zien. Hij fouten gemaakt, ik ook hoewel ik de zijne wel 'erger' vond

Ik merkte in de afgelopen jaren echter ook wel dat deze affaire ik lastiger vond om ook echt af te sluiten omdat het lullig is geëindigd en het nooit echt uitgesproken was. Hij leeft tenslotte nog, itt man en mss dat dat nog wel meer impact heeft.

Ik vind het zelf ook altijd lastig boos te blijven op iemand nadat die zijn schuld heeft bekend. Als mensen hun fout inzien, vergeef ik altijd direct. Dus snap je daar ook wel in.



Bij hem is er ook nog een open einde, dus emotioneel afsluiten zal ook lastiger zijn.



quote:Zou het daarom leuk vinden weer eens een kop koffie te (kunnen) drinken met hem. Maar eerlijk gezegd ben ik te schijterig om het eerste contact weer te leggen na ruim 6 jaar geen contact Kan ik ook wel begrijpen. Je zult in die tijd ook wel veel aan hem gehad hebben. Zoiets vergeet je niet, wat er daarna ook gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:*lelie* schreef op 27 augustus 2014 @ 23:09:

Dat stelen versus lenen is op zich wel een goed voorbeeld met wat ik bedoel met je hoe je gedachtegang dan is.



Dacht je daar voor je in zo'n situatie zat ook zo over. Over word stelen dan lenen om het voor jezelf goed te praten? (Klinkt lomp)



En neee Sense is niet aanvallend bedoelt!



Ondanks dat het nog steeds niet mijn keuze zou zijn geeft jullie openheid er wel een andere kijk op.

Met name Roos met haar reactie over opvoeding,geheimen en eerlijkheid.

Het eerste wat in me opkwam was heel de leugen rondom Sinterklaas. Natuurlijk een achterlijke vergelijking. Maar net zo hard gelogen.



Tot op de dag van mijn eerste misstap was het ook nooit mijn keuze. En was mijn idee over een relatie niet zoveel anders dan die van jou.. Ik heb het mezelf alleen nooit bewust afgevraagd, of nieuwsgierig geweest zoals jij nu.. En zit het niet in mij om anderen te veroordelen, dus deed ik dat toen ook niet..



Nu weet ik dat zowel waarheid als leugens minder zwart wit zijn dan je zou denken
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 27 augustus 2014 @ 23:27:

[...]



Dat snap ik wel, wat moet je kwetsbaar zijn geweest. En gefeliciteerd met je zoon (wel 13 jaar te laat, maar beter laat dan nooit ).

Ja, toen zeker idd, die meer kwetsbare periode. Dat is dus iets wat me, na hem, nooit meer zo is gebeurd/overkomen/heb laten gebeuren.





[...]



Ik vind het zelf ook altijd lastig boos te blijven op iemand nadat die zijn schuld heeft bekend. Als mensen hun fout inzien, vergeef ik altijd direct. Dus snap je daar ook wel in.

Dat is mijn makke dus ook. En inmiddels alweer jaren geleden dus geen boosheid of wat dan ook meer. Kop koffie? Ja, lijkt me leuk



Bij hem is er ook nog een open einde, dus emotioneel afsluiten zal ook lastiger zijn.

Geen idee, is gissen maar denk dat hij er niet bepaald op zit te wachten op een bericht/app van mij. Als ik hem een beetje inschat, is verleden voor hem wel ook verleden, hoe het ook geëindigd is. Net als ik, is hij ook niet iemand die na jaren nog eens echt face2face het verleden uitpraat en dus beschouwen we het als zijnde 'goed' zo.



[...]



Kan ik ook wel begrijpen. Je zult in die tijd ook wel veel aan hem gehad hebben. Zoiets vergeet je niet, wat er daarna ook gebeurt.

Nee, heb niks aan hem gehad hoor, qua emotie, behalve dan dat hij deed alsof hij het erg vond. Och, wie weet vond hij het ook wel erg. Nooit zo over gehad eigenlijk

Klinkt bij elkaar nogal tegenstrijdig, maarja, toen destijds, deed verliefdheid dat dus kennelijk. En in mijn diepste aard ben ik een heel zachtaardig iemand, die best eens wat langer geïrriteerd kan zijn alleen écht boos, rancune/wraak voelend? Nee, dat niet.
wij slapen nooit.
quote:marana schreef op 27 augustus 2014 @ 23:22:

Ik zie iedere keer in dergelijke topics een groot misverstand, namelijk dat gedacht wordt dat de minnares uit is op het afpakken van de man. Heel vaak is dat heel niet de bedoeling, wil de minnares alleen seks en geen relatie. En dus gaat de smoezenlijst ook niet op.

Ik denk dat dit gewoon vooral angst is om de partner kwijt te spelen. En als de minnares de man wil afpakken, is zij vooral de schuldige. Dan is de man, waar de bedrogen vrouw een jarenlange relatie mee heeft, een ruggengraatloos slachtoffer, ipv een weggewaaid dakraam (eerste keer dat ik die zin ook eens kan gebruiken ).



quote:Even wat antwoorden van mij. Mijn man wist er niet van. Mijn ouders hebben mij de juiste normen en waarden meegegeven en zouden zich omdraaien in hun graf als ze dit wisten.

Dat denk ik niet hoor, de meeste ouders blijven hun kinderen wel bijstaan.



quote:Ik voelde me nooit schuldig tov mijn man of het gezin van mijn minnaar. Ik heb geen kinderen, maar ik zou me wellicht wel schuldig voelen tov hen als ik ze had. Overigens denk ik dat iedere ouder wel eens liegt, en toch zijn kinderen de norm 'je mag niet liegen' meegeeft. Ik voelde me wel schuldig tov mijn ouders trouwens.

Waarom voel je je schuldig tov je ouders?



quote:Ik zat niet te wachten en te smachten op mijn minnaar. De eerste was zelf vrijgezel trouwens. En de laatste is nu officieel mijn vriend. Ik geloof niet in 'eens een vreemdganger altijd een vreemganger'. Ik geloof wel dat wij beiden van ons vreemdgaan hebben geleerd, en dat open blijven naar elkaar over wensen en verlangens. En dat we dus mogelijk in de toekomst niet monogaam zullen zijn.Bedoel je in de toekomst niet monogaam zijn als vreemdgaan of als open relatie? Wat als je huidige partner de monogamie stopzet, zonder jou eerst in te lichten? Zou je boos zijn, of zou je het begrijpen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 27 augustus 2014 @ 23:08:

[...]



Moeilijk was misschien niet het juiste woord. Een relatie is toch rekening houden met iemand zijn gevoelens. Je best doen de andere gelukkig te maken. Moet er niet aan denken dat ik 2 mannen gelukkig moet houden (en nee ik heb het niet over seks, maar over al die andere zaken die je voor je partner doet, zoals de verschillen kennen tussen een Mustang uit 65 en 67).

Zeker dat ik in de juiste relatie zit! Ben stapelgek op mijn partner, en hij ook op mij. En ik vind een kitten opvoeden al vermoeiend, zwijg me over kinderen .



Is dat niet moeilijk geweest voor jou en jouw partner en jullie relatie. Dat je affaire een volwaardige relatie is geworden. Dat jullie van een monogame (in de ogen van je man) naar een open relatie zijn gegaan? Lijkt me dat je dan wel een heel sterk koppel moet zijn om hier een plaats voor te vinden.



Op het moment dat je van iemand houdt is het niet moeilijk om iets voor je partner te doen, of om rekening te houden met zijn gevoelens.. Mijn nr1 is in dat opzicht ook totaal niets tekort gekomen.. Ik heb geen dingen gelaten voor mijn tweede relatie, het is niet ten koste gegaan van iets..



Wellicht maakt het dit wat makkelijker te begrijpen..



Op het moment dat je een tweede kind krijgt, hou je niet minder van de eerste, het komt erbij.. Je eerste kind wordt niet verwaarloosd, komt niets tekort..



Ik heb geen kinderen, wel werk. Hobbies, vrienden en (had) een minnaar naast mijn relatie.. Allen nemen ze een plek in in mijn leven, allen kosten energie.. De balans houden en je kop er bij houden.. En geen verwachtingen..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Sense, ik wil jou ook niet veroordelen en zou het jammer vinden als je dat wel zo voelt.
quote:Sense-1970 schreef op 27 augustus 2014 @ 23:46:

[...]





Op het moment dat je van iemand houdt is het niet moeilijk om iets voor je partner te doen, of om rekening te houden met zijn gevoelens.. Mijn nr1 is in dat opzicht ook totaal niets tekort gekomen.. Ik heb geen dingen gelaten voor mijn tweede relatie, het is niet ten koste gegaan van iets..



Wellicht maakt het dit wat makkelijker te begrijpen..



Op het moment dat je een tweede kind krijgt, hou je niet minder van de eerste, het komt erbij.. Je eerste kind wordt niet verwaarloosd, komt niets tekort..



Ik heb geen kinderen, wel werk. Hobbies, vrienden en (had) een minnaar naast mijn relatie.. Allen nemen ze een plek in in mijn leven, allen kosten energie.. De balans houden en je kop er bij houden.. En geen verwachtingen..

Sorry als ik domme of te intieme vragen stel, je hoeft niet te antwoorden als je niet wil. Maar blijf je dan ook bij je minnaar (die niet echt je minnaar meer is, maar weet niet hoe ik hem anders moet noemen) slapen? En kan je dit dan ook eerlijk tegen je partner zeggen?



Jullie moeten echt sterke individuen en een sterk koppel zijn. Denk niet dat ik zou kunnen leven met een open relatie. Mijn ego hé, mijn ego...
quote:iceteapeach schreef op 27 augustus 2014 @ 23:40:

[...]





Klinkt bij elkaar nogal tegenstrijdig, maarja, toen destijds, deed verliefdheid dat dus kennelijk. En in mijn diepste aard ben ik een heel zachtaardig iemand, die best eens wat langer geïrriteerd kan zijn alleen écht boos, rancune/wraak voelend? Nee, dat niet.Je lijkt me een sterke en nuchtere vrouw!
Alle reacties Link kopieren
Nee we bleven nooit ergens samen slapen, zelfs toen ik een tijdje alleen woonde was dat geen optie, juist ook om het niet voor 100 % een echte relatie te laten worden..



Wel deden (of doen we, want we zijn nog steeds goede vrienden) leuke dingen samen, dingen die onze Nrs1 liever niet doen.. Sauna bijvoorbeeld..



Ik kan mijn relatie niet zozeer open noemen, eerder een relatie met een soort van gedoogbeleid
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven