Kinderen wordt geleerd hoe te onthoofden.

27-08-2014 11:22 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe gek kunnen mensen zijn. Er schijnen trouwens een flink aantal Hollandse vrouwen daar in Raqqa, de hoofdstad van de IS te zijn. Wat bezielt zulke types?





http://www.geenstijl.nl/m ... er_snackbar.html#comments
quote:Enn schreef op 27 augustus 2014 @ 19:48:

[...]



Heb je hier een onderbouwing bij? Argumenten?vragen naar de bekende weg
En wat een hypocrisie om nu ineens te jammeren over kindsoldaten. In Africa wordt al decennia lang genocide toegepast, ook door kinderen. Maar iedereen die zich nu zorgen maakt over wat radicale moslims, heeft al die jaren nooit enige kritische noot geplaatst bij misstanden elders in de wereld. Onder het mom van: zolang "ze" "elkaar" maar uitmoorden is het geen probleem
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 augustus 2014 @ 19:53:

[...]



vragen naar de bekende weg

Ja Meds.... als je zo gaat schrijven laat dan maar.



Ik had jou als forummer toch echt hoger hadden ingeschat dan wat je nu schrijft en jij komt niet met argumenten dan wel linkjes dus je bent uitgerangeerd. Mochten jouw woorden ooit - ik herhaal- ooit weer hout gaan snijden ben ik misschien bereid om mijn beeld van jou bij te stellen maar voorlopig heus niet. Ben je mal zeg



**Zo en nu praat ik het liefst zelf door, doorzie heus - echt waar- alle anderen hier wel hoor! Doe vooral fijn arrogant en ga lekker iedereen aanvallen die niet binnen mijn denkkader schrijft. Maakt me ook geen moer uit hoe dat aanvallen hier verloopt maar klauwen zal ik.



Tsss de vrijpostigheid van Meds en anderen om überhaupt te besluiten om hier mee te gaan schrijven zeg! Kssst.***
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 augustus 2014 @ 19:56:

En wat een hypocrisie om nu ineens te jammeren over kindsoldaten. In Africa wordt al decennia lang genocide toegepast, ook door kinderen. Maar iedereen die zich nu zorgen maakt over wat radicale moslims, heeft al die jaren nooit enige kritische noot geplaatst bij misstanden elders in de wereld. Onder het mom van: zolang "ze" "elkaar" maar uitmoorden is het geen probleemIn Afrika zit geen olie in de grond.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Huh Enn? heb je het tegen mij?
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 27 augustus 2014 @ 19:48:

[...]



Heb je hier een onderbouwing bij? Argumenten?Eigenlijk wacht ik ook nog steeds op je onderbouwing/argumenten voor je bewering dat er 'zeker weten' in de koran nergens opgeroepen wordt tot doden.
quote:Enn schreef op 27 augustus 2014 @ 20:04:

[...]



In Afrika zit geen olie in de grond.Nee, die hebben niks te bieden
Alle reacties Link kopieren
Ow heb ik niet de juiste toon te pakken voor op Actueel? Mmmm.... nou dan ga ik maar weer en dan kan iedereen daarna weer vallen over mijn niets voorstellende poging tot rellen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 augustus 2014 @ 19:52:

[...]



Die "onbegrepen" Duitsers stemden destijds anders wel massaal op een geschifte autoritaire leider. Diezelfde onbegrepen Duitsers keken ook massaal de andere kant uit toen de holocaust plaatsvond. En dan roept nu iemand na 70 jaar dat ze erg onbegrepen waren en totaal niet verkeerd? Nee degene die het verzet in gingen, die waren pas gevaarlijk.



Diarree heb ik er van

Ohww sorry, helemaal vergeten het ironieteken erbij te zetten!



Maar bedankt. Je maakt mijn punt!
quote:Enn schreef op 27 augustus 2014 @ 20:07:

Ow heb ik niet de juiste toon te pakken voor op Actueel? Mmmm.... nou dan ga ik maar weer en dan kan iedereen daarna weer vallen over mijn niets voorstellende poging tot rellen.nee blijf
dames dames dames, parodieren doe je in het parodietopic. dit hier gaat over Ernstige Kwesties. Dus...........



ik heb hier ook niks te zoeken
quote:Enn schreef op 27 augustus 2014 @ 20:04:

[...]



In Afrika zit geen olie in de grond.Eh, jawel.
Ik lees hier in deze draad dat een aantal mensen die ik persoonlijk ken die toevallig moslim zijn, soms mooi werk in de zorg doen, één heeft mij zelfs uitstekend begeleid op mijn stage, mij vriendelijk helpen bij de kassa en nog nooit iemand kwaad gedaan hebben, vergeleken worden met gematigde nazi's.



Het nazisme, een West-Europese uitvinding, is volgens mij de enige ideologie die als als uitgangspunt heeft oorlog en vernietiging in de wereld te brengen. Zelf het communisme (die andere West-Europese uitvinding) en allerlei andere religies en ideologieën hadden als uitgangspunt dat hun oorlogen voor een hoger doel dienden. Bij de nazi's was oorlog en rassenmoord het doel op zich en iedereen, ja iedereen, die er deel aan nam onderschreef dit. Het nazisme is het absolute kwaad in ideologische vorm en het is misschien een cynische troost dat de meeste nazi"s om opportunistische redenen eraan deelnamen. Als je dat gematigd wil noemen, tja.



Ik vind het dus best kwetsend voor deze mensen en ik zou graag hebben dat jullie hier even over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-09-2014 11:58
Reden: Discriminatie, provocatie
% gewijzigd
discriminerende en domme post Quattro
Alle reacties Link kopieren
quote:sybreed schreef op 27 augustus 2014 @ 20:37:

Ik lees hier in deze draad dat een aantal mensen die ik persoonlijk ken die toevallig moslim zijn, soms mooi werk in de zorg doen, één heeft mij zelfs uitstekend begeleid op mijn stage, mij vriendelijk helpen bij de kassa en nog nooit iemand kwaad gedaan hebben, vergeleken worden met gematigde nazi's.



Het nazisme, een West-Europese uitvinding, is volgens mij de enige ideologie die als als uitgangspunt heeft oorlog en vernietiging in de wereld te brengen. Zelf het communisme (die andere West-Europese uitvinding) en allerlei andere religies en ideologieën hadden als uitgangspunt dat hun oorlogen voor een hoger doel dienden. Bij de nazi's was oorlog en rassenmoord het doel op zich en iedereen, ja iedereen, die er deel aan nam onderschreef dit. Het nazisme is het absolute kwaad in ideologische vorm en het is misschien een cynische troost dat de meeste nazi"s om opportunistische redenen eraan deelnamen. Als je dat gematigd wil noemen, tja.



Ik vind het dus best kwetsend voor deze mensen en ik zou graag hebben dat jullie hier even over nadenken.

Als je geen kennis van zaken hebt dan zou het je sieren niet zo hoog van de toren te blazen.



Wat een dommigheid weer.
quote:sybreed schreef op 27 augustus 2014 @ 20:37:

Ik lees hier in deze draad dat een aantal mensen die ik persoonlijk ken die toevallig moslim zijn, soms mooi werk in de zorg doen, één heeft mij zelfs uitstekend begeleid op mijn stage, mij vriendelijk helpen bij de kassa en nog nooit iemand kwaad gedaan hebben, vergeleken worden met gematigde nazi's.



Het nazisme, een West-Europese uitvinding, is volgens mij de enige ideologie die als als uitgangspunt heeft oorlog en vernietiging in de wereld te brengen. Zelf het communisme (die andere West-Europese uitvinding) en allerlei andere religies en ideologieën hadden als uitgangspunt dat hun oorlogen voor een hoger doel dienden. Bij de nazi's was oorlog en rassenmoord het doel op zich en iedereen, ja iedereen, die er deel aan nam onderschreef dit. Het nazisme is het absolute kwaad in ideologische vorm en het is misschien een cynische troost dat de meeste nazi"s om opportunistische redenen eraan deelnamen. Als je dat gematigd wil noemen, tja.



Ik vind het dus best kwetsend voor deze mensen en ik zou graag hebben dat jullie hier even over nadenken.Helemaal mee eens
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 27 augustus 2014 @ 20:04:

[...]



In Afrika zit geen olie in de grond.Alweer mis:

http://www.trouw.nl/tr/nl ... de-oorlog-in-Afrika.dhtml
quote:Noesa schreef op 28 augustus 2014 @ 01:16:

[...]



Alweer mis:

http://www.trouw.nl/tr/nl ... de-oorlog-in-Afrika.dhtmlDus? Punt blijft nog steeds dat misstanden elders in de wereld worden bekeken met toegeknepen ogen ,maar zodra er mogelijk een moslim in het spel is dan volgt er voorpagina in chocoladeletters
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 augustus 2014 @ 01:27:

[...]



Dus? Punt blijft nog steeds dat misstanden elders in de wereld worden bekeken met toegeknepen ogen ,maar zodra er mogelijk een moslim in het spel is dan volgt er voorpagina in chocoladelettersNope. Punt blijft nog steeds dat Afrikanen wél olie in de grond hebben zitten, maar het blijkbaar niet ten gelde weten te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 augustus 2014 @ 23:42:

discriminerende en domme post QuattroEh.. Dat is de realiteit hoor.
quote:Noesa schreef op 28 augustus 2014 @ 02:51:

[...]



Eh.. Dat is de realiteit hoor.Jouw realiteit ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro35 schreef op 27 augustus 2014 @ 23:37:

[...] Een beetje bevlogen moslim Rare opmerking hoor.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-09-2014 12:51
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:sybreed schreef op 27 augustus 2014 @ 20:37:

Ik lees hier in deze draad dat een aantal mensen die ik persoonlijk ken die toevallig moslim zijn, soms mooi werk in de zorg doen, één heeft mij zelfs uitstekend begeleid op mijn stage, mij vriendelijk helpen bij de kassa en nog nooit iemand kwaad gedaan hebben, vergeleken worden met gematigde nazi's.



Ik vind het dus best kwetsend voor deze mensen en ik zou graag hebben dat jullie hier even over nadenken.



Wel, ik heb er niet alleen even over nagedacht, ik heb aan de islam en andere religies zelfs hele academische studies gewijd. Mijn kennis is dus zeker niet beperkt tot de de vrouw aan de kassa en de collega die zo lief is. Die ervaringen heb ik ook, en daarbovenop nog heel wat meer.



Natuurlijk zijn er lieve moslims! Ik ga iemand niet slechter behandelen omdat hij of zij moslim is, ben je mal! Ook ik vind de meerderheid van de moslims best vriendelijke mensen. Maar ik vind de islam vergeleken met andere religies wel een dwaalleer van jewelste, en an sich zelfs een zeer gevaarlijke totalitaire ideologie.



Ik ben kritisch ten opzichte van de islam omdat ik voor pluralisme en diversiteit ben, en de islam is een gevaar voor pluralisme en diversiteit. Mohammed was een dictator en machtsusurpator die dissidente stemmen heeft geëlimineerd en een totalitaire staat heeft gecreëerd. Dat een groot deel van de moslims nu niet naar de letter van de islam leeft en de leer vreedzaam interpreteert, neemt niet weg dat er doorheen de geschiedenis telkens weer groepen zullen opstaan die dit wel doen en telkens weer een gevaar zullen zijn voor een samenleving waarin diversiteit mogelijk is.



Kijk maar naar wat er nu aan het gebeuren is in Irak en Syrië. Vele mensen zetten dit weg als niet-islamitisch, maar ze gaan daarbij wel voorbij aan het feit dat de IS'ers leven naar de letter van de sharia en gewoon de daden van Mohammed imiteren. Hoezo, niet-islamitisch? Hoezo, een verdraaiing van de leer? Mij lijkt het een letterlijke toepassing van de leer. En hier is misschien geen rassenzuivering bezig, maar wel een zuivering op religieuze gronden. Het nazisme had trouwens wel een hoger doel: lebensraum creëren voor het arische ras door de eliminatie van bepaalde andere inferieure rassen. Het lijkt mij sterk op wat IS doet: lebensraum creëren voor het islamitische volk door volkeren met andere inferieure religies te elimineren. Dus, hoezo geen overeenkomst met het nazisme?



(NB: voor ik er opmerkingen over krijg, ik ben ook zeer kritisch t.o.v. bepaalde aspecten van het Christendom of Jodendom, maar daar gaat het in dit topic nu niet over)
Alle reacties Link kopieren
quote:seringetje schreef op 28 augustus 2014 @ 15:51:

[...]

Mooi verwoord!



Wel, ik heb er niet alleen even over nagedacht, ik heb aan de islam en andere religies zelfs hele academische studies gewijd. Mijn kennis is dus zeker niet beperkt tot de de vrouw aan de kassa en de collega die zo lief is. Die ervaringen heb ik ook, en daarbovenop nog heel wat meer.



Natuurlijk zijn er lieve moslims! Ik ga iemand niet slechter behandelen omdat hij of zij moslim is, ben je mal! Ook ik vind de meerderheid van de moslims best vriendelijke mensen. Maar ik vind de islam vergeleken met andere religies wel een dwaalleer van jewelste, en an sich zelfs een zeer gevaarlijke totalitaire ideologie.



Ik ben kritisch ten opzichte van de islam omdat ik voor pluralisme en diversiteit ben, en de islam is een gevaar voor pluralisme en diversiteit. Mohammed was een dictator en machtsusurpator die dissidente stemmen heeft geëlimineerd en een totalitaire staat heeft gecreëerd. Dat een groot deel van de moslims nu niet naar de letter van de islam leeft en de leer vreedzaam interpreteert, neemt niet weg dat er doorheen de geschiedenis telkens weer groepen zullen opstaan die dit wel doen en telkens weer een gevaar zullen zijn voor een samenleving waarin diversiteit mogelijk is.



Kijk maar naar wat er nu aan het gebeuren is in Irak en Syrië. Vele mensen zetten dit weg als niet-islamitisch, maar ze gaan daarbij wel voorbij aan het feit dat de IS'ers leven naar de letter van de sharia en gewoon de daden van Mohammed imiteren. Hoezo, niet-islamitisch? Hoezo, een verdraaiing van de leer? Mij lijkt het een letterlijke toepassing van de leer. En hier is misschien geen rassenzuivering bezig, maar wel een zuivering op religieuze gronden. Het nazisme had trouwens wel een hoger doel: lebensraum creëren voor het arische ras door de eliminatie van bepaalde andere inferieure rassen. Het lijkt mij sterk op wat IS doet: lebensraum creëren voor het islamitische volk door volkeren met andere inferieure religies te elimineren. Dus, hoezo geen overeenkomst met het nazisme?



(NB: voor ik er opmerkingen over krijg, ik ben ook zeer kritisch t.o.v. bepaalde aspecten van het Christendom of Jodendom, maar daar gaat het in dit topic nu niet over)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven