Pannenset

27-08-2014 21:09 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje gaat trouwen en heeft als cadeau aan mij een pannendeksels gevraagd. Ze wil graag verrast worden en ik ken haar smaak goed dus daar maak ik me geen zorgen over.



Ik zou wel wat tips en inspiratie kunnen gebruiken.



Wat wil ze sowieso:



- vaatwasserbestendig

- een beetje strak design

- geschikt voor alle warmtebronnen

- praktisch in gebruik maar wel mooi qua uiterlijk





Heeft iemand hier de perfecte pannenset? Waarom heb je juist die? Bevalt alles of zijn er minpunten?



Of iemand die zegt: als ik nieuw zou kopen wil ik heel graag ....



Qua prijs heb ik geen richtlijn, maar liever niet buitensporig duur.
Alle reacties Link kopieren
Goeie pannen horen niet in de vaatwasser. Net als goeie messen. Ik ben erg blij met mn scanpan pannen.
Ik heb al jaren een set van BK, bevalt prima, het enige minpuntje is dat er geen gaatje in de deksels zit waar de stoom door kan ontsnappen. En ik heb geen vaatwasser.
ik heb een pannenset gekocht bij de Sligro, maar moet je wel een pas hebben. Beetje zware pannen, maar ook weer niet te. En ik doe deze wel in de vaatwasser, gaat prima. Mijn koksmessen doe ik dan weer niet in de vaatwasser, evenals mijn koekenpannen/wok
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de bk qlinair master glass. Ik heb hiervoor gekozen omdat je de deksel kan vastzetten op de pan, en zo veilig kan afgieten. Heb ze nog niet zo kang, dus kan over de degelijkheid weinig zeggen, maar het zijn wel zware pannen.
De pannen van de Ikea zijn serieus erg fijn. RVS, we hebben verschillende maten, en dus zelfs een loekenpan zonder zo'n chemisch zwart laagje en de pannen zijn mooi vind ik, een beetje stoer en zo.

http://www.goodbyehousehe ... eal-of-approval-ikea.html

http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/90207336/
Alle reacties Link kopieren
Als set heb ik "gewone" BK. Los heb ik de Bk Balans.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Neem roestvrij staal, geen emaille of zoiets, en ook geen kunststof grepen. Dat is allemaal kwestbaarder dan volledig rvs.

En een dikke bodem. Daar brandt het eten minder snel in aan.



Ik heb na 2 sets goedkope pannen nu ook al jaren degelijke rvs pannen van BK (profiline).

Blijven prima.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:knuffeltijgetje schreef op 27 augustus 2014 @ 21:21:

De pannen van de Ikea zijn serieus erg fijn. RVS, we hebben verschillende maten, en dus zelfs een loekenpan zonder zo'n chemisch zwart laagje en de pannen zijn mooi vind ik, een beetje stoer en zo.

http://www.goodbyehousehe ... eal-of-approval-ikea.html

http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/90207336/Ik heb blauwe laagjes in mijn pannen
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik heb idd ook eens een goedkope set gekocht bij de Blokker of zo. Mooie rooie. Binnen de kortste tijd die rode laag er af, vreselijk.
Bk q-linair, alleen al om het afgieten.
quote:Tickel schreef op 27 augustus 2014 @ 21:27:

[...]



Ik heb blauwe laagjes in mijn pannen

Ook leuk, lekker vrolijk



Oh ja, teflon dus. Ik kon net niet op het woord komen
Bk conical. Fijne pannen, alleen handvat wordt ook warm..



Mijn favoriete pan blijft een braadpan. Je doet haar echt een plezier met een le Creuset braadpan. Zijn duur maar koop je maar 1 keer in je leven!
Ik heb de WMF Function 4 pannen, ideaal! Daar zitten 4 standen op 't deksel en een afgietgootje in de pan, zodat je niet hoeft te prutsen met deksels scheef op de pan (en je pasta in de wasbak). En ze hebben een mooi rood randje, ik vind ze geweldig. Maar: mijn pannen gaan niet in de vaatwasser want dat is zonde, dus daar kan ik niks over zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een pannenset van tefal, met kunststof handgrepen. Die zaten vastgeschroefd en vielen er steeds af. Toen ik ze stevig vastgedraaid had, was het kunststof gescheurd. Ik neem nooit meer een pannenset met schroeven erin. Ik heb er nu een van sola, die bevalt prima.
Alle reacties Link kopieren
Wordt het handvat bij die bk pannen allemaal

Warm? En is het dan warm of echt heet?
Ik gebruik altijd(!) ovenwanten met pannen afgieten..
quote:laurentien1979 schreef op 27 augustus 2014 @ 22:05:

Wordt het handvat bij die bk pannen allemaal

Warm? En is het dan warm of echt heet?



Loeiheet. Maar ik kook op gas, dus dan wordt sowieso rondom de pit alles heel warm.



Ook BK hier dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben extreem gelukkig met mijn Tefal Ingenio pannen- en pottenset. Verwijderbare handvaten zodat je alles in mekaar kan passen voor het opbergen, en eenvoudig van kookplaat naar oven naar koelkast kan.



Ik heb hier in mijn appartementje weinig plaats, en dit is echt ideaal.







Mijn model gaat wel niet op inductie, maar ze hebben ook een iets duurder (en mooier) model voor inductie in glanzend metaal of mat zwart.
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 27 augustus 2014 @ 22:15:

Ik ben extreem gelukkig met mijn Tefal Ingenio pannen- en pottenset. Verwijderbare handvaten zodat je alles in mekaar kan passen voor het opbergen, en eenvoudig van kookplaat naar oven naar koelkast kan.



Ik heb hier in mijn appartementje weinig plaats, en dit is echt ideaal.



[img]http://ecx.images-amazon.com/images/I/8 ... L1500_.jpg[/img]



daar hebben wij een kleinere versie van voor kamperen ik vind ze zó schattig!



Voor de kookpannen in de keuken heb ik een WFM set (Diadem geloof ik) die toen zeer voordelig bij de bijenkorf-WMF winkel was, het was een set die eruit ging, maar kwalitatief prima. Na twee jaar zien ze er nog als nieuw uit, gaan in de vaatwasser en de handvatten worden alleen heet als de pan op een te grote pit staat. Ze hebben een leuk bol buikje en glazen deksels, en kunnen op alle warmtebronnen. Er zijn ook WMF sets met strakkere designs, dit is een van de goedkopere lijnen.

Onze beste bakpannen zijn trouwens van Fissler, loodzwaar, met en keramische anti-aanbaklaag, niet zo'n kwetsbare teflon laag (die je op een gegeven moment gewoon opgegeten hebt). Erg blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de spannende sola care ideaal mooie maten en niet te duur



Www.solafabriekswinkel.nl
.
Bk profiline. Handvatten worden niet heet en afgietgaatjes aanwezig. Ik heb ze al zeker 14 jaar en zijn nog als nieuw.
Alle reacties Link kopieren
quote:knuffeltijgetje schreef op 27 augustus 2014 @ 21:34:

[...]



Ook leuk, lekker vrolijk



Oh ja, teflon dus. Ik kon net niet op het woord komen Teflon is giftig en zeer ongezond. Zeker bij beschadiging en oververhitting. Dat wordt er door de fabrikant meestal niet bijverteld.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Stala: kan je dat even staven met wetenschappelijk bewijs?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven