Minnares zijn

27-08-2014 12:27 377 berichten
Ik lees hier zo nu en dan verhalen over mensen die een geheime relatie hebben met een gebonden persoon.



Ik vraag me dan toch steeds weer wat dingen af..

Voel je je bv niet schuldig t.o.v. zijn vrouw en ev kinderen?

Waarom neem je genoegen met een "bijrol"?

Word je er nu echt happy van?



Is niet aanvallend bedoeld maar ik vraag me gewoon af hoe de gedachtegang dan is.

Ik heb zelf een hekel aan bedriegen,dus zou bij het woord vrouw al meteen afknappen en afhaken. Waarom jullie niet?
Alle reacties Link kopieren
We hebben het niet heel specifiek gehad over waar de grens voor ons zou liggen. Meer onze verbazing uitgesproken dat mensen het zo snel uitmaken als 1 van beide een keer vreemdgaat. Dat er direct vanuit gegaan wordt dat dat het einde van je relatie moet zijn.



Ik zou in een open relatie verder willen, omdat ik best een open relatie zou willen, maar denk dat mijn vriend dit niet zou willen -ik ben overigens wel gelukkig in/met een monogame relatie- Als zou blijken dat hij is vreemdgegaan is dat een goed moment om dit eens aan te kaarten en te kijken hoe hij erover denkt.



Ik zou zowel one night stand als maandenlange affaire niet willen weten, tenzij het gevolgen heeft/krijgt voor mijn relatie met hem. Mist hij dingen in onze relatie dan wil ik dat graag horen, zodat we daaraan kunnen werken. En als ik iets mis dan zeg ik dat ook.



Tja, meestal duurt de verliefdheid een maandje ofzo. Maar soms duurt het langer en dan wordt het moeilijker, zowel om niet vreemd te gaan, als om het niet te vertellen. Ik ben ook nog 'maar' 4 jaar samen, maar gewoon snel verliefd. vOv Ik weet het ook niet. Ik ben ook nog steeds ontzettend gek op mijn vriend.
There isn't a way things should be. There's just what happens, and what we do. Terry Pratchett, A Hat Full of Sky
quote:jonose schreef op 28 augustus 2014 @ 02:37:

We hebben het niet heel specifiek gehad over waar de grens voor ons zou liggen. Meer onze verbazing uitgesproken dat mensen het zo snel uitmaken als 1 van beide een keer vreemdgaat. Dat er direct vanuit gegaan wordt dat dat het einde van je relatie moet zijn.

Dit vind ik eerlijk gezegd wel stoer van je. Bij mij is het wel direct het einde. Heb het verdriet al te vaak bij vriendinnen gezien. En toch nog eens proberen. En dan lukt het nog niet. Of dan gebeurt het weer. Ik zou mijn partner een fijn leven wensen, maar dan wel zonder mij. Ik val in herhaling, maar mijn ego zou dat echt niet aankunnen.



Ik zou in een open relatie verder willen, omdat ik best een open relatie zou willen, maar denk dat mijn vriend dit niet zou willen -ik ben overigens wel gelukkig in/met een monogame relatie- Als zou blijken dat hij is vreemdgegaan is dat een goed moment om dit eens aan te kaarten en te kijken hoe hij erover denkt.

Mag ik vragen waarom je zo graag een open relatie wilt? Het klinkt zo stom, maar voor deze relatie heb ik al een serieuze relatie gehad (samenwonen en al) die langer duurde dan mijn huidige relatie. Maar sinds ik mijn vriend ken snap ik alle liefdesliedjes, krijg ik tranen in mijn ogen bij romantische scenes op tv, snap ik wat dichters bedoelen met hun poëzie,... Bij mijn ex kon ik andere mannen ook "waarderen" (lees: verliefd op worden of over fantaseren). Sinds ik mijn huidige partner ken, lijkt het alsof hij de maatstaf is (wat klinkt dat toch weer allemaal naïef...).



Ik zou zowel one night stand als maandenlange affaire niet willen weten, tenzij het gevolgen heeft/krijgt voor mijn relatie met hem. Mist hij dingen in onze relatie dan wil ik dat graag horen, zodat we daaraan kunnen werken. En als ik iets mis dan zeg ik dat ook.

Ik zou het ook willen weten als hij iets mist. En zal het zelf ook tegen hem zeggen als dat het geval is. Wat mij, en vele vrouwen met mij denk ik, vooral stoort aan bedrog is dat je (niet altijd, maar je hebt er toch) soms ook niet de kans hebt de relatie beter te maken.



Tja, meestal duurt de verliefdheid een maandje ofzo. Maar soms duurt het langer en dan wordt het moeilijker, zowel om niet vreemd te gaan, als om het niet te vertellen. Ik ben ook nog 'maar' 4 jaar samen, maar gewoon snel verliefd. vOv Ik weet het ook niet. Ik ben ook nog steeds ontzettend gek op mijn vriend.

Het snel verliefd zijn snap ik helemaal, heb ik ook . Verliefd op het verliefd zijn, zoals mijn oma dat zei. Vind het wel sterk dat je verliefd wordt op anderen, en toch bewust kiest om trouw te zijn aan je vriend.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga slapen. Morgen reactie
There isn't a way things should be. There's just what happens, and what we do. Terry Pratchett, A Hat Full of Sky
Slaapwel, ga er ook maar eens inkruipen .
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 28 augustus 2014 @ 01:12:

[...]



(laat maar weten als je wilt dat ik de quote weghaal)

Ik wil je echt niet aanvallen, maar is seks niet juist datgene wat een relatie speciaal maakt? Ik ben een zeer sociaal persoontje, heb heel veel vriend(inn)en, en ieder vervult een andere rol in mijn leven. Maar seks wil ik enkel en alleen met mijn partner. Daarom is hij juist mijn partner.



Lijkt me moeilijk als je partner geen seks met je wil.





Klopt, toch voelt het niet als broer /zus relatie.. En was het ook jaren lang een bron van frustratie..



En je opmerking over bedrog.. Dat was het wel.. Ik heb dit niet in overleg gedaan, en als ik het hem aangaf.. Of ik het soms bij iemand anders moest halen, dan was het antwoord wel heel duidelijk.. 2 jaar lang.. En ik ben een enorme bofkont dat het uitkomen niet mijn relatie gekost heeft..



Hij weet dat mijn minnaarsrelatie nu over is.. Aan hem om nu zelf weer de volgende stap te zetten..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Sense, waarom is dat aan hem? Hij heeft geen behoefte aan seks, jij wel. Zou het niet kunnen dat het aan jou is om het gesprek weer eens te openen? Ik zou in jouw plaats wel willen weten hoe nr 1 de toekomst voor zich ziet, sekstechnisch.
Alle reacties Link kopieren
Zo zie ik het, lelie.

1 je bent gelukkig samen met je partner maar je mist iets

in je relatie je gaat vreemd maar wil je partner niet kwijt.

2 Je bent samen met je partner maar niet gelukkig dus je gaat

vreemd. En zeg hem of haar niks.

3 Je bent samen met je partner en je word verlieft op een ander.

En dan.

4 je hebt een open relatie.
geniet van het leven
quote:Ismene schreef op 28 augustus 2014 @ 02:04:

Kan eerlijk gezegd niet wachten tot mijn vakantie gedaan is. Ben geen mens om thuis te zitten . En dank je voor de beterschap-wensen, Peach en Lelie.

@Lelie: ik denk dat Sense het ook niet slecht bedoelt. Lijkt me een complexe situatie waar je als buitenstaander moeilijk een oordeel over kan vellen. Als je dan nog een steeds moet horen/ lezen dat je een slecht mens bent, kan me inbeelden dat dat soms kwetst.

Vind het erg dat je jongste Mopke ziek is. Als kind is ziek zijn echt verschrikkelijk. Maar hij/zij zal nu wel extra aandacht krijgen van mama, en hopelijk snel weer beter zijn.



Weet ik ook wel had even m'n nukken.

Het is ook een gevoelig onderwerp,maar omdat iemand een keuze maakt die jezelf niet zou maken maakt hem/haar in mijn ogen geen slecht mens.

Mijn mopke had vanmorgen nergens meer last van dus is weer lekker naar school.
quote:Sense-1970 schreef op 28 augustus 2014 @ 09:56:

[...]





Klopt, toch voelt het niet als broer /zus relatie.. En was het ook jaren lang een bron van frustratie..



En je opmerking over bedrog.. Dat was het wel.. Ik heb dit niet in overleg gedaan, en als ik het hem aangaf.. Of ik het soms bij iemand anders moest halen, dan was het antwoord wel heel duidelijk.. 2 jaar lang.. En ik ben een enorme bofkont dat het uitkomen niet mijn relatie gekost heeft..



Hij weet dat mijn minnaarsrelatie nu over is.. Aan hem om nu zelf weer de volgende stap te zetten..



Heb jij hem zelf verteld over nr2?

Nu begrijp ik dat je de seks miste en daar is je minnaars relatie door ontstaan. Maakt dat nu de seksissue tussen jullie dan niet nog meer beladen?



Ik roep ook nooit dat ik mijn partner meteen eruit zal gooien.

Mij zou denk ik het feit dat hij me voorliegt nog harder raken dan de seks die hij met een ander heeft.

Ik ken ook iemand van wie de man al een tijd een relatie bleek te hebben met een jong bluumpke. Ze waren tig jaar getrouwd. Toen dat uit kwam was zij natuurlijk enorm gekwetst. Hij moest er uit en trok bij zijn vriendin in. Uiteindelijk kregen ze steeds weer meer normaal contact en zijn ze uiteindelijk weer bij elkaar gekomen. Ze vond dat ze al die jaren ervoor niet zomaar uit kon vlakken,en zijn nu weer helemaal happy samen.

Ik vond dat mooi en juist van kracht betuigen,maar ook zij kreeg dus vooroordelen. Mensen verklaarde haar voor knettergek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 28 augustus 2014 @ 02:57:Dit vind ik eerlijk gezegd wel stoer van je. Bij mij is het wel direct het einde. Heb het verdriet al te vaak bij vriendinnen gezien. En toch nog eens proberen. En dan lukt het nog niet. Of dan gebeurt het weer. Ik zou mijn partner een fijn leven wensen, maar dan wel zonder mij. Ik val in herhaling, maar mijn ego zou dat echt niet aankunnen.



Mag ik vragen waarom je zo graag een open relatie wilt? Het klinkt zo stom, maar voor deze relatie heb ik al een serieuze relatie gehad (samenwonen en al) die langer duurde dan mijn huidige relatie. Maar sinds ik mijn vriend ken snap ik alle liefdesliedjes, krijg ik tranen in mijn ogen bij romantische scenes op tv, snap ik wat dichters bedoelen met hun poëzie,... Bij mijn ex kon ik andere mannen ook "waarderen" (lees: verliefd op worden of over fantaseren). Sinds ik mijn huidige partner ken, lijkt het alsof hij de maatstaf is (wat klinkt dat toch weer allemaal naïef...).



Ik zou het ook willen weten als hij iets mist. En zal het zelf ook tegen hem zeggen als dat het geval is. Wat mij, en vele vrouwen met mij denk ik, vooral stoort aan bedrog is dat je (niet altijd, maar je hebt er toch) soms ook niet de kans hebt de relatie beter te maken.



Het snel verliefd zijn snap ik helemaal, heb ik ook . Verliefd op het verliefd zijn, zoals mijn oma dat zei. Vind het wel sterk dat je verliefd wordt op anderen, en toch bewust kiest om trouw te zijn aan je vriend.



Tja misschien heb ik wel makkelijk praten omdat ik nog nooit (echt) bedrogen ben en zou ik er toch niet zo over denken als mijn vriend vreemd zou blijken te gaan.



Wat probleem nummer 1 is bij mijn vriend en ik, is dat we het allebei belangrijk vinden ons eigen leven te leiden en niet afhankelijk van elkaar te zijn. Er is dan dus soms te weinig tijd voor elkaar. Maar als we samen zijn, ben ik heel gelukkig en is hij de beste vriend die ik mij kan wensen. Dan zijn er dus geen anderen in mijn hoofd. Maar als we langere tijd wat weinig in de relatie geinvesteerd hebben, dan gaat het spoken.



Het open relatie ding heeft me wel aan het denken gezet. Waarom wil ik het? Omdat het me prettig lijkt af en toe gewoon aan je impulsen toe te kunnen geven. Maar nu ik er wat langer over na heb gedacht leidt het wellicht wel tot hele ingewikkelde situaties. Gewoon een verliefdheid kun je nog wel negeren/niets mee doen, maar langere tijd een ander naast je eigen relatie wordt vast ingewikkeld. Hmm. Misschien toch niet zo'n goed idee.



Gelukkig kan ik goed met mijn vriend praten. :-)
There isn't a way things should be. There's just what happens, and what we do. Terry Pratchett, A Hat Full of Sky
quote:marana schreef op 27 augustus 2014 @ 23:22:

Ik zie iedere keer in dergelijke topics een groot misverstand, namelijk dat gedacht wordt dat de minnares uit is op het afpakken van de man. Heel vaak is dat heel niet de bedoeling, wil de minnares alleen seks en geen relatie. En dus gaat de smoezenlijst ook niet op.



Even wat antwoorden van mij. Mijn man wist er niet van. Mijn ouders hebben mij de juiste normen en waarden meegegeven en zouden zich omdraaien in hun graf als ze dit wisten. Ik voelde me nooit schuldig tov mijn man of het gezin van mijn minnaar. Ik heb geen kinderen, maar ik zou me wellicht wel schuldig voelen tov hen als ik ze had. Overigens denk ik dat iedere ouder wel eens liegt, en toch zijn kinderen de norm 'je mag niet liegen' meegeeft. Ik voelde me wel schuldig tov mijn ouders trouwens. Ik zat niet te wachten en te smachten op mijn minnaar. De eerste was zelf vrijgezel trouwens. En de laatste is nu officieel mijn vriend. Ik geloof niet in 'eens een vreemdganger altijd een vreemganger'. Ik geloof wel dat wij beiden van ons vreemdgaan hebben geleerd, en dat open blijven naar elkaar over wensen en verlangens. En dat we dus mogelijk in de toekomst niet monogaam zullen zijn.



Ik geloof ook niet dat de eerste intentie het afpakken van een man is.Alsof je thuis op de bank besluit die ga ik eens lekker wegkapen. Zoals ik hier lees is ook geen een affaire hetzelfde. Sommige vinden het prima zo,en een ander verwacht uiteindelijk toch meer. Maar dat is in alle relaties zo.



Wat je zegt over je ouders snap ik,en dat is ook wat ik bedoel met het gevoel naar je kinderen toe.

Mijn ouders zouden het ook zeker niet goedkeuren,integendeel zelfs,maar ze zouden er niet minder door van me gaan houden.

Je ouders hebben je opgevoed met de juiste normen en waardes en zouden denk ik ook echt wel weten dat dit geen keuze is die je zomaar maakt. En ben het dan ook met Ismene eens dat ouders hun kind uiteindelijk enkel gelukkig wil zien. Wat mijn kinderen betreft zouden ze ook niet minder van me houden. Maar het is meer dat ik bang zou zijn dat hun beeld van mij zou veranderen.



Eens een vreemdganger altijd een vreemdganger geloof ik ook niet in. Ik heb ook zat keuzes gemaakt in mijn leven die ik geen 2e keer zou maken.
quote:jonose schreef op 28 augustus 2014 @ 13:05:

[...]





Tja misschien heb ik wel makkelijk praten omdat ik nog nooit (echt) bedrogen ben en zou ik er toch niet zo over denken als mijn vriend vreemd zou blijken te gaan.



Wat probleem nummer 1 is bij mijn vriend en ik, is dat we het allebei belangrijk vinden ons eigen leven te leiden en niet afhankelijk van elkaar te zijn. Er is dan dus soms te weinig tijd voor elkaar. Maar als we samen zijn, ben ik heel gelukkig en is hij de beste vriend die ik mij kan wensen. Dan zijn er dus geen anderen in mijn hoofd. Maar als we langere tijd wat weinig in de relatie geinvesteerd hebben, dan gaat het spoken.



Het open relatie ding heeft me wel aan het denken gezet. Waarom wil ik het? Omdat het me prettig lijkt af en toe gewoon aan je impulsen toe te kunnen geven. Maar nu ik er wat langer over na heb gedacht leidt het wellicht wel tot hele ingewikkelde situaties. Gewoon een verliefdheid kun je nog wel negeren/niets mee doen, maar langere tijd een ander naast je eigen relatie wordt vast ingewikkeld. Hmm. Misschien toch niet zo'n goed idee.



Gelukkig kan ik goed met mijn vriend praten. :-)



Ik denk als je beide achter een open relatie staat dat best kan werken.

Alleen zul je daar dan denk ik wel goede afspraken over moeten maken over wat jullie beide acceptabel vinden.

Dat je goed kan praten met je vriend is zeker fijn,dat is toch vaak zoals ik hier op het forum lees de oorzaak van de problemen binnen relaties. Het niet goed kunnen praten samen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu al weer heel wat blz mee en lees veel punten waar ik mij in kan vinden (en niet natuurlijk).



Ook ik heb een minnaar waar man niets van weet.

Minnaar en ik zijn heel duidelijk naar elkaar geweest. Wij vullen ook een aantal leegtes op bij elkaar die wij niet (meer) vinden bij onze eigen partners. Wij delen bijvoorbeeld onze passie voor onze sport. Daar snappen onze partners niets van. Uit die vriendschap is veel meer gegroeid. Wij hebben alletwee partners die geen behoefte meer hebben aan sex. En ook die leegte vullen wij met elkaar op. En (helaas) dit laatste in het diepste geheim.



Het is zo zoals het is. En ook ik doe veel leuke dingen met mijn partner zonder dat hij "last" heeft van mijn andere relatie.



Ik voel mij er wonderwel goed bij.

Terwijl ik vroeger echt enorm tegen vreemdgaan was.

Dat zal ook wel een kwestie van leeftijd zijn.
quote:joos01 schreef op 28 augustus 2014 @ 14:05:

Ik lees nu al weer heel wat blz mee en lees veel punten waar ik mij in kan vinden (en niet natuurlijk).



Ook ik heb een minnaar waar man niets van weet.

Minnaar en ik zijn heel duidelijk naar elkaar geweest. Wij vullen ook een aantal leegtes op bij elkaar die wij niet (meer) vinden bij onze eigen partners. Wij delen bijvoorbeeld onze passie voor onze sport. Daar snappen onze partners niets van. Uit die vriendschap is veel meer gegroeid. Wij hebben alletwee partners die geen behoefte meer hebben aan sex. En ook die leegte vullen wij met elkaar op. En (helaas) dit laatste in het diepste geheim.



Het is zo zoals het is. En ook ik doe veel leuke dingen met mijn partner zonder dat hij "last" heeft van mijn andere relatie.



Ik voel mij er wonderwel goed bij.

Terwijl ik vroeger echt enorm tegen vreemdgaan was.

Dat zal ook wel een kwestie van leeftijd zijn.



Dus jullie hebben wel een open vriendschappelijke relatie maar de seks zeg maar is geheim.

Zou je man dan ook echt niks vermoeden denk je? Ik bedoel dat hij geen behoefte meer heeft aan seks wil niet zeggen dat jij dat niet hebt.



Het lijkt me gewoon echt heel lastig om zoiets verborgen te houden.

Het zal ook best spannend zijn maar op den duur raak je toch verstrikt in je eigen leugens? Heb je bv geen angst dat je jezelf een keer verspreekt.
En wat is de smoezenlijst? Smoezen die je ev kunt verzinnen om naar nr2 te kunnen ofzo? Kan hier geen smoezenlijst vinden nl.
@Joos (wat een leuke avatar heb jij!): Ben je niet bang dat je man er achter komt? Dat je je partner hierdoor kwijtspeelt?
Alle reacties Link kopieren
De smoezenlijst is een bijna oneindige lijst met kul-redenen waarom een gebonden man bij zijn eigen vrouw blijft, ondanks dat hij zogenaamd écht heel graag een nieuwe relatie met zijn minnares ingaat. Bijvoorbeeld: 'ik kan haar nu nog niet verlaten vanwege de kinderen, maar als die groot zijn ...' En zo wordt de minnares voortdurend aan het lijntje gehouden.



@joos01, je hebt het er nu al zwaar mee om je vreemdgaan geheim te houden. Je moet dingen verzwijgen en ws. af en toe liegen over je 'whereabouts'. Maar wat ga je antwoorden als je man je rechtstreeks vraagt 'heb je een affaire met ...'? Dat lijkt me nog een stap verder / zwaarder, dan wordt het niet zozeer 'verzwijgen' maar 'keihard liegen'.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
@Lelie: Lijst met smoezen



De lijst met smoezen die een gebonden man tegen zijn minnares zegt.
quote:ivankar schreef op 28 augustus 2014 @ 14:44:

De smoezenlijst is een bijna oneindige lijst met kul-redenen waarom een gebonden man bij zijn eigen vrouw blijft, ondanks dat hij zogenaamd écht heel graag een nieuwe relatie met zijn minnares ingaat. Bijvoorbeeld: 'ik kan haar nu nog niet verlaten vanwege de kinderen, maar als die groot zijn ...' En zo wordt de minnares voortdurend aan het lijntje gehouden.



@joos01, je hebt het er nu al zwaar mee om je vreemdgaan geheim te houden. Je moet dingen verzwijgen en ws. af en toe liegen over je 'whereabouts'. Maar wat ga je antwoorden als je man je rechtstreeks vraagt 'heb je een affaire met ...'? Dat lijkt me nog een stap verder / zwaarder, dan wordt het niet zozeer 'verzwijgen' maar 'keihard liegen'.Lijkt mij ook zwaarder.
Nog nooit zon lijst met onzin gelezen als die achterlijke smoezenlijst.

Natuurlijk worden er dingen bedacht om de minnares aan de lijn te houden maar dit is allemaal zo ontzettend ver gezocht.



Trouwens, ik heb altijd tegen mijn man gezegd dat hij me alles mag vragen maar er wel rekening mee moet houden dat hij altijd eerlijk antwoord krijgt.

En dat hij misschien eens twee keer moet nadenken of hij me iets vraagt.. het kan maar zo zijn nl dat hij het antwoord niet dealt.

Andersom handel ik ook zo.
Hoe komt het dat jullie geen seks meer hebben met je partners?

Een relatie zonder seks lijkt me "leeg" (sorry voor dat woord, moet niet leuk zijn te lezen). Seks is toch de lijm die de relatie in stand houdt, die al die positieve eigenschappen (mijn beste vriend, de liefde van mijn leven, degene die me steunt, degene die me aan het lachen brengt,...) verbindt.
Dank je Ismene



Sakkeju dat is een flinke lijst!
@Roos: haha je motto
Vind de lijst hilarisch!
quote:ivankar schreef op 28 augustus 2014 @ 14:44:

De smoezenlijst is een bijna oneindige lijst met kul-redenen waarom een gebonden man bij zijn eigen vrouw blijft, ondanks dat hij zogenaamd écht heel graag een nieuwe relatie met zijn minnares ingaat. Bijvoorbeeld: 'ik kan haar nu nog niet verlaten vanwege de kinderen, maar als die groot zijn ...' En zo wordt de minnares voortdurend aan het lijntje gehouden.



@joos01, je hebt het er nu al zwaar mee om je vreemdgaan geheim te houden. Je moet dingen verzwijgen en ws. af en toe liegen over je 'whereabouts'. Maar wat ga je antwoorden als je man je rechtstreeks vraagt 'heb je een affaire met ...'? Dat lijkt me nog een stap verder / zwaarder, dan wordt het niet zozeer 'verzwijgen' maar 'keihard liegen'.Daar zie ik dan niet echt verschil in. Wel als je minnaar bv ook een vriend van je man is. Of is dat wat jij bedoelt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven