Geld & Recht alle pijlers

polygamie

27-08-2014 19:29 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben onlangs bekeerd naar het islamische geloof. nu heb ik via de moskee een goede marokkaanse man leren kennen die mij veel heeft bijgeleerd over het geloof en met wie ik erg goed kan praten.

onlangs heeft hij aangegeven dat hij mij graag als tweede vrouw zou willen. hij is gehuwd en heeft 2 kids. hij heeft mij ook voorgesteld om bij zijn gezin in te trekken. ondanks dat ik veel liefde voel voor deze man zit het mij niet lekker. wat is jullie mening hierover?
Misschien heb jij het over een betekenisloze ceremonie, Suzannesuus. Dat kan natuurlijk best, zolang er niet over man/vrouw, huwelijk etc. gesproken wordt en het kerkelijk huwelijk niet geregistreerd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Gut, nu ik dit zo lees is het toch iets om serieus over na te denken. Met iedere vrouw een koelkast en oppas erbij. Ik zal mijn man stimuleren om zoveel mogelijk vrouwen te trouwen, want de laatste in rij moet natuurlijk de wc schrobben.

Klein verschil tussen harem en haram...



Waar had je hem ontmoet zei je? In de moskee? Laat ik toch altijd gedacht hebben dat mannen en vrouwen hier gescheiden ruimtes hebben?
Speechless
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 27 augustus 2014 @ 22:45:

Misschien heb jij het over een betekenisloze ceremonie, Suzannesuus. Dat kan natuurlijk best, zolang er niet over man/vrouw, huwelijk etc. gesproken wordt en het kerkelijk huwelijk niet geregistreerd wordt.Wellicht, ik zou het niet weten. Maar verklaart het wel dan
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Niemand is het waard om te delen

Alles of niets vind ik
quote:riannerianne schreef op 27 augustus 2014 @ 22:45:

Misschien heb jij het over een betekenisloze ceremonie, Suzannesuus. Dat kan natuurlijk best, zolang er niet over man/vrouw, huwelijk etc. gesproken wordt en het kerkelijk huwelijk niet geregistreerd wordt.

Het is een beetje een apart dingetje in Nederland met de Islam. In christelijke kring is het nooit zo ingewikkeld geweest. Protestanten kennen geen kerkelijk huwelijk, alleen een kerkelijke inzegening van het burgerlijk huwelijk. En katholieken kennen een kerkelijk huwelijk, maar het katholieke kerkrecht is zo ontwikkeld dat een kerkelijk ritueel dat ook maar een beetje lijkt op een huwelijk, zonder een huwelijk te zijn, simpelweg niet bestaat.



Het verbod op een kerkelijk ritueel zonder dat sprake is van een burgerlijk huwelijk is dus vrij helder en levert in de praktijk geen problemen.



Met de Islam is het iets lastiger, omdat het net als de katholieken wel een kerkelijk huwelijk kent, maar net als de protestanten geen ontwikkeld juridisch stelsel kent dat een huwelijksritueel-dat-geen-huwelijk is uitsluit.



Trouwen in de moskee, zonder burgerlijk huwelijk maakt de imam inderdaad strafbaar, en het "huwelijk" is simpelweg nietig. Je kan dan denken dat je getrouwd bent, met alle daarbij horende rechten (en plichten), maar je bent het niet.
Toevallig ben ik ook bekeerd tot de islam. Maar no way dat ik ooit een man ga delen. Kinderen wil ik toch al niet, en ik heb nu een koelkast voor mijzelf alleen. Ik zou er dus alleen maar o achteruit gaan, want mijn libido is toch al hoger dan menig man alleen aankan, laat staan dat hij nog andere vrouwen moet bevredigen ook nog
Alle reacties Link kopieren
Vroeger gebeurde dit en werden op deze manier weduwen, die bijv hun man in oorlog waren verloren, onderhouden.

Omdat ze anders alleen waren (die vrouwen dus) was de mogelijkheid er om als man met meerdere vrouwen te trouwen.

Maar wel met strenge eisen eraan.



Dus niet om zoveel mogelijk moslims te creeren.

Of om onbeperkt rond te neuken.
Alle reacties Link kopieren
O ik heb 1 man en 2 vriezers.

Ook nog een moslimman dus scoor ik nu extra?
Niet doen. Je hebt (omdat je het huwelijk niet kunt laten vastleggen) 0 rechten.
Alle reacties Link kopieren
Bigamie is bij wet verboden in Nederland, je wordt dan dus gewoon de bijzit. Jemig TO dit topic is toch zeker niet serieus? Het is 2014, je bent een Nederlandse vrouw met alle daarbij behorende rechten en je laat je door zo'n stom geloof 1000 jaar in het verleden terugzetten.



Heb je dan totaal geen zelfrespect?
Alle reacties Link kopieren
quote:nnora schreef op 27 augustus 2014 @ 20:12:

Ik ben 3e vrouw. We wonen allen samen. Ieder 2 kids. Vinden elkaar ook leuk. Boodschappen krijgen we elk 200 per maand. Hebben 2 koelkasten. De kids slapen op 1 kamer samen. Hij slaapt bij elk van ons 2 dagen. Heel gezellig allemaal. In mijn familie meerdere gevallen. Ik zeg.... Doen!En werken jullie 3 vrouwen alle 3? Lijkt mij stug dat pa zelf 3 gezinnen kan onderhouden. Waar leven jullie dan van? Uitkeringen en toeslagen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ondertussen even ingelezen en ben tot de conclusie gekomen dat dit hele verhaal een verzinsel is. Niemand kan zo dom zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:nnora schreef op 27 augustus 2014 @ 20:12:

Ik ben 3e vrouw. We wonen allen samen. Ieder 2 kids. Vinden elkaar ook leuk. Boodschappen krijgen we elk 200 per maand. Hebben 2 koelkasten. De kids slapen op 1 kamer samen. Hij slaapt bij elk van ons 2 dagen. Heel gezellig allemaal. In mijn familie meerdere gevallen. Ik zeg.... Doen!Hij slaapt bij elk van jullie 2 dagen, een soort wedstrijdschema hebben jullie dus ?
Alle reacties Link kopieren
quote:meelezer1984 schreef op 29 augustus 2014 @ 16:31:

[...]





Hij slaapt bij elk van jullie 2 dagen, een soort wedstrijdschema hebben jullie dus ?Wedstrijd in wat?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
"Kuzu, 2 dagen geleden

O ik heb 1 man en 2 vriezers.

Ook nog een moslimman dus scoor ik nu extra?"



Wow jij lucky! 2 vriezers. Ik heb maar 1 zielig vriezertje.

Maar ja niet getrouwd. :(
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven