iemand ervaring met chromebook?

27-08-2014 21:56 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Ik hoop dat er hier mensen zijn met wat meer kennis dan ik.

Mijn laptop is helaas ten onder gegaan en naar nu laat aanzien ook niet meer te reanimeren.

Een nieuwe aanschaffen is dus noodzakelijk.

Omdat ik geen ingewikkelde wensen heb voor laptop en er privé erg weinig mee doe is mijn oog gevallen op een chromebook. Klinkt leuk en is betaalbaar als je geen fotoprogramma's en spellen hoeft te draaien.

Internet, mail, beveiliging geregeld, alles opslaan in the cloud het lijkt mij prima te doen.

Voor privé gebruik zou ik aan een tablet ook genoeg hebben.

Echter ik werk nogal eens thuis en log dan in op de werkomgeving en een plansysteem.

De werkomgeving vraagt om citrix.

Nu kan ik nergens vinden of citrix te installeren is op een chromebook.

Weet iemand dat?

En zijn er al mensen die met chromebook werken?

Is het iets of toch beter een laptop aanschaffen?
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Ik heb een chromebook en je kan er alleen apps uit de store opzetten.



Ik mail en Internet er alleen mee, en wat tekstverwerken, en ik ben er dus erg blij mee. Licht, start binnen 5 seconden op en word niet warm of traag. Maar wat jij er op wilt, kan dus niet.
Ik zie nu dat er in de store een citrix app is, kan dus wel :-)
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan deze link https://productforums.google.com/forum/ ... 9tRy2h4yN0 jou wat meer duidelijkheid kan verschaffen.



Het lijkt dat Citrix op een chromebook nog in de kinderschoenen staat. Zoals jij in het artikel kunt lezen, zijn er wel succes stories, maar dan moet er wel één en ander aan de server kant ingesteld worden. Daar voor is kennis en medewerking van jouw werkgever nodig.



Voordat jij een Chromebook koopt, zou ik eerst eens even bij jouw werkgever informeren of er kennis is en zij jou wille helpen met dit pilot project.



Succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 27 augustus 2014 @ 22:29:

Ik zie nu dat er in de store een citrix app is, kan dus wel :-)Ga er niet zonder meer vanuit dat, als er een app is, dit ook zo maar werkt. Lees mij eerdere reactie, over instellingen bij jouw werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb getwijfeld of ik een chromebook zou nemen, maar voor hetzelfde geld heb je een goede tablet waar je net iets meer mee kunt. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een ipad 4 en heb daar geen spijt van.
quote:hettieverzettie schreef op 27 augustus 2014 @ 22:44:

Ik heb getwijfeld of ik een chromebook zou nemen, maar voor hetzelfde geld heb je een goede tablet waar je net iets meer mee kunt. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een ipad 4 en heb daar geen spijt van.

Ik heb ook nog een tablet, maar daarvan vind ik dus het nadeel dat niet alle sites goed werken, of je gaat automatisch naar de mobiele versie van een site.



Ook miste ik een normaal scherm en een toetsenbord. Tablet word hier nu alleen nog gebruikt voor apps voor de kinderen.



Een Ipad is overigens ook duurdee naar mijn weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn ipad voor 340 euro in Duitsland gekocht, dat is niet zo heel veel duurder dan een chromebook. Ik heb er een kek toetsenbordje bij gekocht, dus het is bijna een echte laptop nu

Maar een chromebook kan ideaal zijn, het is maar net wat je zoekt. Feit is wel dat het niks meer is dan een browser. Dan is 300 euro of hoe duur zijn die dingen, best wel duur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een chromebook aangeschaft omdat ik tabletmoe ben. Ben er heel blij mee. Ik gebruik het voor internetten en mailen. Het is snel en licht.
YOLO
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties!

Mijn werkgever promoot het thuiswerken en ondersteuning is er in principe wel. Geen financiële vergoeding helaas maar staan wel open voor medewerking en support.

@tweeling53 wat je zegt snap ik. Ik ga morgen ICT even mailen met deze vraag.



Als zij die aanpassing niet kunnen of willen dan heb ik echt een laptop nodig.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Alle reacties Link kopieren
Tablet is voor privégebruik wel een optie, voor werk niet.

Dan is het scherm ook echt te klein.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Alle reacties Link kopieren
Je zou kunnen kijken of je dat programma op een tablet kan installeren. Zoniet, dan moet je inderdaad voor een laptop gaan. Neem geen netbook, die dingen zijn tergend langzaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 27 augustus 2014 @ 23:13:

Je zou kunnen kijken of je dat programma op een tablet kan installeren. Zoniet, dan moet je inderdaad voor een laptop gaan. Neem geen netbook, die dingen zijn tergend langzaam.



Met het installeren op jouw tablet ben je er nog niet. Als de installatie lukt, moet de software nog kunnen 'praten' met het systeem (server) waar jij probeert in te loggen. Met andere woorden de systemen moeten elkaar verstaan, begrijpen en vertrouwen. Is er ergens een hiaat, valt er niet te praten.



Vaak is de beveiliging van de server van de werkgever een punt. Dat kan in veel gevallen verholpen worden door de instelling ook geschikt te maken voor een Citrix cliënt vanaf een tablet. Belangrijke overwegingen van de werkgever zijn vaak, brengt dit mijn netwerk in gevaar? Natuurlijk wil de werkgever niet Jan en alleman op zijn systeem hebben. Daarom moet er een, in overleg, een veilige toegang ontworpen worden.
Alle reacties Link kopieren
Citrix werkt op een Chromebook, een iPad en elke Android tablet of telefoon (vanaf versie 4.0). Ik heb het op al deze platforms gebruikt.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
http://discussions.citrix ... -receiver-for-chromebook/
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Kijk een naar een Asus Transformer Book T100. Draait op windows 8, en kost rond de 300 euro. Er zit een volwaardig toetsenbordje bij dat je eraf kunt klikken, en dan hou je een tablet over. Office is gratis meegeïnstalleerd.



Best of both worlds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven