Zwanger worden vanaf september 2014

09-08-2014 14:14 2184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de dames die vanaf september 2014 zwanger proberen te worden!



NaamLeeftijdKindjeBijzonderhedenmarg8135/441e 9-5-2015 bevallen van een jongen!

Zwanger van nummer twee!San8235/361e 12-6-2015 bevallen van een meisje!hamstertje7726/291e 14-10-2015 bevallen van een jongen!Noortje1231/351e 30-11-2015 bevallen van een jongen!Linda10131/351e 18-12-2015 bevallen van een meisje!Aspasiaa36/371e 4-2-2016 bevallen van een meisje!wolkje8235/371e 31-12-2016 bevallen van een jongen!feeeriek34/341eMan onbeweeglijke zaadcellen na hersteloperatie en besloten niet voor tesa/icsi te gaan.

Bezig met tweede hersteloperatie
Ik heb een druk weekend achter de rug en dus een aantal dagen geen forum gelezen. Maar wow wat is er veel geschreven! Ik moet echt het forum nog ff in mijn ritme/schema verwerken... Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met reageren.



@ontwenningsverschijnselen. Tot nu toe geen last van gelukkig. Ik heb niet het idee dat mijn lichaam 'anders' is nu. Maar helaas wel puistjes nu. Had nog niet het verband gelegd met stoppen met de pil, dus had ff en 'aha-erlebnis tijdens het bijlezen.



@trouwen: wij trouwen over ongeveer een maand. We houden het redelijk intiem met overdag alleen naaste familie en 's avonds wat meer gasten. Trouwen op een supermooie locatie en kijk er erg naar uit! @hamstertje succes met de laatste voorbereidingen (en met de zenuwen mocht je daar last van hebben)



@app: ik gebruik mijnkalender. Lijkt tot nu toe een handige app. Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik naar de app kijk alsof deze in verbinding staat met mijn lichaam. Dus als ik niet volgende week ongesteld word, zou ik dat heel gek vinden...
Alle reacties Link kopieren
@marg81: het vergeten van foliumzuur is niet erg. Wel wordt geadviseerd om de vergeten dosis alsnog in te nemen als je eraan denkt. Maar zoals Noortje12 al aangeeft, er zijn genoeg dames die pas foliumzuur gaan nemen zodra ze zwanger zijn.

Ik heb het potje foliumzuur op een strategische plek gezet... Ik drink iedere ochtend een kop koffie, dus de tabletten liggen naast de suikerpot, zo ben ik ze tot nu toe nog niet vergeten 😉



Mijn vriend vroeg zich overigens ook af waarom ik nu foliumzuur slik, dus dat heb ik hem ook maar eens uitgelegd. Wel grappig om te lezen dat jullie partners er over het algemeen ook wat nuchterder mee om gaan, net als mijn vriend. Ik weet dat hij ook helemaal achter deze stap staat, alleen is hij er echt een stuk minder mee bezig dan ik!



@noortje12: wij beginnen ook in onze vakantie en de spanning bij mij begint ook toe te nemen! Wel een leuke spanning hoor! Ik vind het wel jammer dat ik nog niet weet hoe mijn cyclus gaat zijn, maar ik ben nu te ongeduldig om te wachten totdat ik zicht heb op mijn cyclus 😉
Alle reacties Link kopieren
@noortje12: haha precies! Mijn man zei gisteren nog dat hij wel erg fijn vindt dat we het nu heel bewust doen. Dat we er echt voor kiezen en daardoor dingen ook beter kunnen ervaren. En hij vindt het ook erg spannend dat we vanaf volgende week gewoon bezig gaan met ouders worden.



En het rare is..ik weet niet waar het door komt, maar om de een of andere reden zie ik mezelf nog helemaal niet als moeder en ik twijfel ook heel erg of ik er wel goed in zou zijn. Ik word binnenkort 33 maar soms voel ik me nog net zo onzeker en onwetend als toen ik 20 was. Dus hoezo ben ik dan nu ineens wel geschikt om moeder te worden.



Is het raar dat ik dit zo voel? Of hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
@hamstertje, oeh, spannend! Het schiet bij jou echt al op. Leuk hoor! Veel plezier alvast en veel succes met de laatste dingen!



Bij ons duurt het nog ongeveer een maand (misschien zeggen we wel tegelijk 'ja', Linda). Nog wel veel laatste dingen die moeten gebeuren, maar ik heb er erg veel zin in. Deze week ga ik ook mijn jurk weer passen!!

Ik ben net zo nieuwsgierig naar mijn vriend. Ik weet dat hij heel druk is geweest en alles zelf heeft laten samenstellen, dus het kan alle kanten op.

Ons feest is redelijk groot. Dat was niet helemaal de bedoeling, maar ja we wilden iedereen erbij hebben... Wordt super. Ik hoop op een fijne dag en op een heerlijk feest 's avonds waar veel gelachen en gedanst wordt!



Haha dat foliumzuur. Toevallig was ik het vanmorgen vergeten (zelf naast mijn lenzenpotje gaat het nog mis) en ik heb vanmiddag de dosis ingehaald. Ik had al beredeneerd dat dat vast niet zo erg zou zijn, maar wat fijn dat dat hier op dit fijne forum even wordt bevestigd.



De app gebruik ik vooral om al die verschijnselen op een plek te registreren en wellicht een patroon te herkennen. Ik ken mijn lichaam wel goed, maar ik merk nu wel andere dingen op. Ik moet zeggen dat de app het tot nu toe redelijk goed aangeeft. Bijv. het dikkere slijm komt ook echt op mijn dag van ovulatie 's avonds. Mijn lichaam is leidend, maar de app volgt aardig ;)
Alle reacties Link kopieren
@marg81: ik denk dat die onzekere gevoelens zeker herkenbaar zijn voor de meesten, voor mij in ieder geval wel 😉

Kinderen zijn een hele verantwoordelijkheid en brengen veel vreugde, maar ook veel zorgen met zich mee. Ik heb ook wel eens momenten dat ik me afvraag of ik wel een goede moeder zal zijn. Garanties heb je nooit, maar wij kunnen ons kind (of kindjes?) wel een goede basis en veel liefde geven, dus daar moeten we dan maar vertrouwen in hebben 😉
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke berichten allemaal weer



@aspasiaa mijn vriend is op zich ook nog een groentje qua zwanger worden en zijn. Maar ik heb m idd wel verteld over foliumzuur en dat heeft hij goed onthouden.



@pe84 niks aan hè je zo blehh voelen, maar voor een goed doel het hoort er allemaal bij.



@marg81 iedereen heeft z'n onzekere momenten. Ik kijk er zelf erg naar uit om mama te worden maar tegelijk vind ik het ook spannend hoor. Ik kan af en toe ook heel onzeker zijn en mijn vriend zei deze week ik vind het wel eng hoor. Maar gelukkig iedereen hier op t forum heeft een man en je doet het samen en niet alleen. En tuurlijk ga je fouten maken maar dat mag daar leer je ook wel weer van.



@hamstertje77 wat spannend nog 2,5 week! Succes met de laatste dingen.
Alle reacties Link kopieren
Voor de dames die binnenkort gaan trouwen, heel veel succes met de laatste dingen/voorbereidingen. Super spannend en leuk!

@niekie85 Veel plezier deze week met het weer passen van je jurk. Lijkt me geweldig. Lekker van genieten.



Pfff vandaag mijn onttrekkingsbloeding begonnen. Heb hem maar in mijn Period Tracker app gezet, zodat ik alles een beetje bij kan houden. Dus vandaag algehele malaise, hoofdpijn, buikpijn, je kent het wel...gewoon 3x niks haha. Nog 1 dagje werken en dan heerlijk vakantie. Eind volgende week vliegen we een weekje naar de zon.



@foliumzuur, was hem vanochtend ook bijnaaaa vergeten. Ohmy, moet die ook nog ff in m'n systeem krijgen. Ik ga hem ook ergens zetten dat ik hem 's ochtends niet vergeet
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de geruststellingen allemaal. Ik moet ook ongesteld worden dus dan voel ik me vaker wat onzeker. Ik heb me nu voorgenomen om over leukere dingen na te gaan denken zodat ik mijn hoofd kan vullen met positieve gedachten.



Zo loop ik al een tijdje te piekeren over de juiste manier om onze ouders te vertellen dat ik zwanger ben, als het eenmaal zo ver is. Hoewel de ouders aan beide kanten heel lief zijn en er erg blij mee zullen zijn..en wij ook dus..heb ik toch een raar gevoel over het idee dat we zo iets moeten vertellen. Dus hoe doe je dat? Maak je er een grapje van? Flap je het er gewoon uit als je even op de koffie bent? Stuur je ze een kaartje? haha ik weet het gewoon even niet!
Alle reacties Link kopieren
@lisa85: lekker dat jullie ook nog op vakantie gaan! Mijn vriend en ik pakken meestal wat later in het jaar vakantie. Zo'n fijn gevoel om nog lekker weg te gaan, terwijl de meeste collega's alweer terug zijn! En nu kan het nog hè, zonder kinderen 😉



@marg81: over leuke dingen nadenken helpt inderdaad tegen onzekere gevoelens! Ik ben stiekem ook al aan het bedenken hoe we het mijn (schoon)ouders gaan vertellen tegen die tijd... Als het aan mijn vriend ligt, dan vertellen we het gewoon, terwijl ik het graag op een specialere manier wil vertellen 😃



Ik heb ook al leuke ideeen, bijv een ingepakte luiertas kado doen met de vraag of hij/zij een keertje mag komen logeren... En wat ik laatst hoorde van een collega: je kan servies laten bedrukken met een tekst. Mijn collega had dus kommetjes besteld en laten bedrukken met de tekst: je wordt opa / oma en haar ouders uitgenodigd voor het eten. Dus toen ze het toetje kregen en oplepelden, kregen ze deze tekst te zien. Dat vond ik ook echt zo'n leuk idee!!



Maar goed, voorlopig blijft het nog even dromen 😃
Alle reacties Link kopieren
@lisa85: lekker he? Zo in het naseizoen nog even lekker weg! Kun je iedereen jaloers maken haha. Veel plezier alvast!



@wolkje82: Mijn man en ik hadden het er eigenlijk ook nog helemaal niet over gehad. Wanneer ga je het nu vertellen en hoe doe je dat dan? Wil je het meteen vertellen of wacht je tot 3 maanden? Allemaal zo veel dingen waar je nooit eerder bij stil gestaan hebt. Vandaag kwam het eigenlijk voor het eerst ter sprake en ik denk dat we het wel meteen vertellen aan (schoon)ouders en broers/zussen maar de vrienden laten we nog even wachten tot we 3 maanden hebben bereikt. Vooral omdat mijn man denkt dat hij het niet voor zich kan houden omdat hij het heel erg leuk gaat vinden en ook omdat als het dan misgaat in de eerste drie maanden, je dan nog wat steun hebt van je directe familie. Als niemand het weet dan ben je zo alleen met je verlies.



over groene mannen: ik heb een tijdje geleden helemaal moeten uitleggen hoe een vrouwelijke cyclus werkt, wat er dan allemaal gebeurd en hoe het werkt met zwanger worden. Het principe van voorwerp A in gat B en eitje zaadje wist ie dan nog wel maar meer ook niet. haha. Dus manlief heeft wat biologie lessen gehad en toen heb ik ook maar meteen even uitgelegd waar foliumzuur voor dient. nu roept ie elke ochtend: heb je je pilletje al gehad?? Dus als ik het vergeet dan herinnert hij mij er wel aan :D
Alle reacties Link kopieren
@marg81: wij hebben het nog niet gehad over het moment van vertellen, maar op zich voel ik er inderdaad wel veel voor om ouders / broers / zus eerder in te lichten en de rest later, om precies dezelfde redenen als jij aangeeft. Gek, maar het voelt voor mij soms een beetje raar om nu al over dit soort dingen na te denken. Iedere keer als ik weer doordraaf met mijn hersenspinsels, moet ik echt weer even de rem erop zetten en mezelf goed voorhouden dat het nog lang niet zover is. Het is niet erg om voorbereid te zijn, maar ik denk wel al over heel veel dingen na 😉



En ik moest trouwens erg lachen om je uitleg over voorwerp A in gat B 😄
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Wat leuk om de verhalen te lezen over het trouwen, het komt voor jullie allen al dichtbij, suc6 met alle voorbereidingen.



Wat grappig en herkenbaar van de 'groene' mannen, wij vrouwen beleven z'n proces toch heel anders dan onze nuchtere mannen



De onzekerheid waar jullie over schijven is voor mij ook heel herkenbaar, alleen zit mijn onzekerheid meer in het 'kunnen' zwanger worden.

Vandaag had ik ook weer z'n dag dat ik loop te piekeren ( tja was ook vrij, dus geen afleiding van werk )

Ik heb kans op vervroegde overgang, zowel mijn oma als mijn moeder zijn erg vroeg in de overgang gekomen, mijn oma was 39 en mijn moeder 37....en helaas schijnt dat genetisch bepaalt is dat dat in de generatie doorzet.

Twee jaar geleden heb ik een vooronderzoek gedaan en toen waren mijn waardes nog allemaal in orde, dus nog geen tekenen dat ik al verminderd vruchtbaar was. Toch speelt deze zorg wel bij mij en binnenkort wil ik het nog een keer laten testen.

Vorig jaar met mijn mijn uitstrijkje zei de dok.ass dat mijn baarmoeder wat gekanteld lag. Heb er toen niet echt aandacht aan besteed. Maarja nu je dan op google dingen gaat opzoeken ivm zwanger worden zou het er ook niet gemakkelijker op gaan....aaarrrggggggggggggggg en zo kom in dan helemaal in de piekermodus en krijg ik z'n sterk gevoel dat het allemaal niet vanzelf zal gaan...zo niet leuk al die gedachtes

Ik slik al twee jaar geen pil meer..en af en toe hebben we best 'Russisch roulette" gespeeld om het zo maar te zeggen..en het is er ook niet van gekomen.

Oke ophouden nu....er zit niks anders op dan gewoon af te wachten, ik kan het niet plannen en ik kan er niks aan veranderen.



@lis85....je bent nu dus weer voor de eerste keer ongesteld na het stoppen met de pil? Hoeveel dagen zat je cyclus?

Hoop dat je je snel weer wat beter voelt..ik word ook altijd erg chagie van die kwaaltjes met ongesteldheid.



@Marg81...uitzetten die 'piekermodus' haha zeg het ook gelijk tegen mezelf. Het is zo herkenbaar maar we moeten ons idd meer focussen op de leuke en bijzondere dingen die het ook allemaal met zich mee brengt.

Grappig hoe je vertelt over de biologie lessen aan je man haha denk dat ik de komende tijd hier ook wat meer aandacht aan ga besteden bij vriend
Alle reacties Link kopieren
Tjee aspasiaa, ik kan me je zorgen en gepieker best voorstellen... De wetenschap dat je moeder en oma zo vroeg al in de overgang waren, zouden mij ook de nodige kopzorgen geven. Je geeft aan dat je binnenkort je vruchtbaarheid wil laten testen, maar mag ik vragen waarom je daar nog even mee wacht? Althans, dat wachten maak ik op uit jouw verhaal 😉 Misschien dat een positieve uitslag je wat meer rust geeft en wat minder gepieker veroorzaakt.
Alle reacties Link kopieren
@Aspasiaa, nee dit is puur mijn onttrekkingsbloeding nadat ik vorige week gestopt ben met de pil. De normale menstruatie moet hierna op gang gaan komen, dus het is afwachten hoe lang mijn cyclus gaat zijn. Kan dus nog alle kanten uit.



@piekeren, Gelukkig kunnen we hier ons hart luchten af en toe en zo trekken we elkaar wel door het piekeren heen
Alle reacties Link kopieren
@aspasiaa wat een vervelende onzekerheid! Ik kan me het wel voorstellen dat je hier over aan t piekeren bent maar niet doen! Nu zijn alle kansen nog open en wie weet ben je zomaar zwanger. En mocht je wel vroeg in de overgang gaan, 37 is nog ver! Ik gun het je in ieder geval van harte ( net als ieder ander hier)

Succes met de onderzoeken binnenkort. Krijg je vast meer rust van.



@ vertellen ik denk dat wij het alleen onze ouders meteen vertellen de rest later. Maar denk dat ik nog wel 10 keer kan veranderen haha

Wil het idd op een leuke manier doen weet ook nog niet hoe maar leuk om over na te denken.



Zijn jullie ouders en schoonouders al opa en oma?

Voor mijn ouders wordt het de 6de.
Alle reacties Link kopieren
@wolkje82...tja waarom ik dacht nog te wachten omdat we nog niet echt 'gericht' bezig zijn geweest met zwanger worden. We zouden er vanaf sep echt helemaal voor gaan, dus dan ook echt afgaan op de vruchtbare dagen en heel de riedel erbij.

Dus ik dacht als het bv na half jaar niet lukt dan de test nogmaals te doen. Misschien maak ik me zorgen om niks en is het toch snel raak als we gericht aan de slag gaan.

Maar jeetje....nu ik zo over je vraag nadenk denk ik idd....waarom wachten, ik ben 33 nu, over een half jaar alweer 34.

Als ik nu al een uitslag weet kan het me ook meer rust geven, of juist meer onrust maar dan kunnen we misschien al gelijk met een traject aan de gang en hoeven we geen maanden te verspillen.

Goede vraag dus van je.....zet me even goed aan het denken, ga er eens een nachtje over slapen en het er met vriendlief over hebben. Dankjewel voor de 'mindset'
Alle reacties Link kopieren
@aspasiaa: niemand kan je vertellen wat je moet doen natuurlijk maar ik denk dat ik er wel meteen voor een controle zou gaan. Zo'n onderzoek, wat je zelf zegt, geeft je dan meteen zekerheid of je het gaat redden zonder hulp zeg maar. Anders ben je straks inderdaad weer 6 maanden verder..dat is zonde. Maar goed het is je eigen afwegen dus ik wens je succes met de overweging Hou je ons op de hoogte?



@san82: de ouders van mijn man zijn al opa en oma en die worden dat voor de tweede keer rond de jaarwisseling. Ons kindje zal dan dus de derde worden voor hun. Mijn ouders zijn afgelopen januari voor het eerst opa en oma geworden. Voor hun wordt het dan de tweede.(als mijn zusje niet opnieuw in verwachting raakt voordat wij zover zijn haha)



@mijneigencyclus: ik had dus gisteren ongesteld moeten worden..niks dus. direct na het stoppen met de pil in juni een cyclus van 27 dagen gehad. Daarna weer exact 27 dagen. Gisteren was opnieuw 27 dagen...maar nu moet het dan ineens weer anders. Ook nog geen buikpijn, geen onrust..niks.

Erg raar..denk niet dat ik zwanger kan zijn want we hebben elke keer ruim op tijd het condoom om gedaan..Toch knaagt dat nu wel een beetje. Toen ik nog aan de pil was heb ik daar nooit een seconde aan gedacht..als ik later ongesteld werd, of helemaal niet..en nu ineens zit dat in mn achterhoofd haha.

Zou heel onhandig uitkomen als het nu al zover was..*zucht* hoop het niet.

Wij gaan vanaf volgende week dus wel proberen maar het beste zou zijn in oktober of later.

*pieker!!!*
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames!



@aspasiaa: ik zie dat ik je aan het piekeren heb gebracht... Sorry, dat was zeker niet mijn intentie!

Jouw situatie zette me aan het denken hoe ik zou reageren en ik kwam tot de conclusie dat ik me waarschijnlijk wel meteen zou laten onderzoeken, maar ik ben ook echt ongeduldig en van de zekerheden. En dit zou voor mij zo'n onzekere factor zijn, dat ik voor mijn eigen rust wel zou laten onderzoeken
Alle reacties Link kopieren
Lief jullie reacties....vind het fijn dat ik het hier lekker van me af kan schrijven :-)

@Wolkje82, helemaal geen sorry zeggen, ben je gek. Ik vind het juist heel fijn dat je me aan het denken hebt gezet op een positieve manier, ik heb er nu juist weer wat meer rust in gekregen.

Dus ik bedoelde oprecht 'bedankt" :-)



@marg81, vreemd dat je na 2x een cyclus van 27 dagen het nu ineens weer langer duurt dan weet je ook niet waar je aan toe bent heh. Maar als het toch raak zou zijn, dan zeg je 'ik hoop het niet' maar zoveel verschil maakt het toch niet, deze maand of volgende maand bij wijze van spreken?



Nou ik ga aan het werk...fijne dag allemaal.
Alle reacties Link kopieren
@aspasiaa: als ik nu zwanger zou zijn ben ik uitgerekend ergens in mei.. Dan moet ik in april al stoppen met werken. Ik ben zzp-er en ik geef bijles engels bij mij thuis. Voornamelijk aan middelbare scholieren. Januari tot begin juni is mijn "hoogseizoen" dus het merendeel van het geld wat ik per jaar verdien komt binnen in die periode. Als ik er dan uitlig vanwege zwangerschapsverlof dan kost me dat heel veel geld. Zou erg onhandig zijn dus.



Gelukkig nu net ongesteld geworden dus ik noteer nu dan maar 29 dagen. En dan volgende maand maar afwachten wat er gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
@marg81, ah klinkt idd begrijpelijk waarom het nu niet zo goed zou uitkomen...maar gelukkig ben je ongesteld geworden dus voor nu nog niet raak. Voel je je verder wel fit? Of gaat het gepaard met alle ongesteldheidsklachten?.



Welke delen van Nederland komen jullie zoal vandaan eigenlijk, ben weer nieuwsgierig? Ik woon in de randstad. Voor de liefde deze kant op gekomen, maar ben in hart en nieren echt een Brabantse
Alle reacties Link kopieren
@marg81: na 2 keer een cyclus van 27 dagen zou je toch denken dat je de volgende keer ook op 27 dagen zou zitten hè? Dus dat is ook geen 'garantie' ;)



@aspasiaa: ik ben geboren en getogen in het zuiden des lands, Limburg. Gelukkig heb ik mijn liefde hier gevonden, ik denk dat ik heel veel moeite zou hebben om te verhuizen



@san82: voor zowel mijn ouders als schoonmoeder wordt het het eerste kleinkind
Alle reacties Link kopieren
@san82 Voor mijn ouders het 3e kleinkind en voor mijn schoonouders het 5e kleinkind.



@Aspasiaa Ik ben ook een geboren Randstadse

Mijn vriend komt uit Gelderland, dus uiteindelijk knoop doorgehakt en ben ik daarheen verhuisd. Maar iedereen (van mijn kant) woont in de Randstad, dus ben er heel regelmatig te vinden. Dat blijft toch een beetje mijn echte "thuis".
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Het is (kei)druk op het werk en ik volg ook nog een heavy opleiding, vandaar dat ik soms even wat minder reageer.



@san82: Voor mijn pa en stiefma (stom woord) is het de eerste en waarschijnlijk ook de enige. Voor mijn schoonouders wordt het de vierde en ook qua gevoel 'vrees' ik. Ze mogen me geloof ik echt graag maar vinden volgens ons nog steeds dat mijn partner bij de moeder van zijn kinderen had moeten blijven, omwille van de kinderen. Terwijl moeder ook een hele leuke nieuwe partner heeft en alles juist erg goed gaat. Sukkels, maar goed.



@Aspasiaa: Je verhaal herken ik van een vriendin. Die had het echter al de twintig herinner ik me. We hebben wel een soort van raakvlak; ik mankeer medisch iets en daar ben ik toevallig laatst weer voor in het ziekenhuis geweest qua kinderwens. Deze week uitslagen gehad en het ziet er gunstig uit i.t.t. een paar jaar terug! Ik blijf echter voorzichtig maar volgens de arts staat niks een zwangerschap van mijn kant in de weg. Wel moet er door de huisarts een heel protocol gevolgd worden als ik zwanger ben met structureel veel controle o.a.



Partner herstelt gestaag maar heeft nog veel last van zijn liezen. We hebben de deadline qua oefenen ;) maar even opgeschoven naar volgende week want ik vind het doodeng haha.
Alle reacties Link kopieren
@Aspasiaa: Ik kom oorspronkelijk uit de Randstad en ben een aantal jaar geleden verhuisd naar een heel ander deel vanwege opleidingsperspectief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven