Gezondheid alle pijlers

Bij vriend slapen met diarree..

28-08-2014 10:45 94 berichten
Oke de titel zegt het al, ik slaap vanavond bij mijn vriend.

Ik heb de afgelopen maanden last van mijn darmen (buikpijn diarree obstipatie borrelend geluid enz), dokter heeft niks in ontlasting kunnen vinden.

Die symptomen wijzen eigenlijk zowat op een spastische darm, waarschijnlijk gevolg van mijn paniekaanvallen en dus stress ..



Altijd als ik bij mijn vriend ben zit ik zowat bijna de hele avond op mijn billen te dansen omdat ik naar de wc moet, ondanks dat ik altijd iets inneem zodat mijn darmen rustig worden.

Dit omdat ik 'weet' dat ik daar niet naar de wc kan/ga, wat nog meer stress oplevert op t moment dat ik mijn buik voel borrelen..

Norit en immodium heb ik ook al vaak geprobeerd, maar uiteindelijk wint mijn buik t toch ..



Ik ben nog niet zo lang samen met mijn vriend en ik heb er al moeite mee om bij anderen naar de wc te gaan, dus ik ga bij hem nooit naar de wc. Alleen voor een kleine boodschap natuurlijk.

Mijn vriend weet hier niets van, het was al een hele moeite voor me om te vertellen over die paniekaanvallen.

Ik vind t nogal beschamend, vandaar..

Nu is mijn vraag dus, heeft iemand hier ervaring mee en weten jullie iets wat echt goed helpt?



Afspraak bij de dml-arts staat al, maar dit is pas over 2 weken.

Ik ben zelfs bereid om iets te nemen waarvan ik een dag of 2 niet meer zou kunnen poepen, zolang ik maar geen diarree krijg!

Help ik ben wanhopig!

Ik durf (meestal 's avonds) niet eens meer te eten of te drinken als ik bij hem ben, puur omdat ik dan bang ben dat ik mijn diarree gevoel niet meer op kan houden !

Alle tips en tricks zijn welkom!
Gewoon naar de wc gaan. Je vriend doet dat ook op regelmatige basis, net als alle andere mensen. En net als iedereen heeft je vriend ook wel eens diarree gehad.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb je twee opties:

- Vertel hem over je darmklachten

- Niet bij je vriend gaan slapen



Verder hoop ik dat je er snel achter komt wat het is.

Is er al gecheckt op parasieten in je darmen? Want die bleek ik ooit te hebben, dokter gooide het toentertijd ook op spastische darmen. Na een antibioticakuur heb ik nergens meer last van. Een verademing. (Dus ik weet hoe vervelend het is om te hebben wat jij hebt)
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Kom op zeg! Steeds iets nemen dat is echt slecht voor je gezondheid en haalt je balans alleen maar verder onderuit.



Heb je therapie voor je paniekaanvallen? Bespreek dit daar dan ook want dit gaat toch niet vanzelf weg.



Plus als je vriend echt de ware is dan hoor je juist te willen zeggen wat er speelt.. En dan is het hele probleem zo weg want het zit tussen je oren!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon eerlijk zijn, dat je darmpatiënt bent en liever de muziek even aanknalt als je voor een grote boodschap moet. Dit met een zelf verzekerde ( nep ) knipoog. Je moet toch wat mop. Zo deed ik het ook. Ik ga tegenwoordig overal.
Heb je nou echt niet door dat je die problemen (deels) zelf veroorzaakt?



Als je moet, gaan.

En vooral kappen met die middeltjes.
Wat vervelend voor je.

En nog vervelender dat je nu al opziet tegen een logeerpartij omdat je weet dat je daar je darmen in toom moet houden, dat levert alleen nog maar meer stress op.

Wat denk je dat er zou gebeuren als je je vriend in vertrouwen neemt? Zal hij je vies vinden? Raar? Wat zal hij doen, je de deur uitzetten? Of misschien wel begrip tonen?

Ik snap je schaamte maar dit verbergen heeft totaal geen zin. Probeer toch maar open kaart te spelen, dan kan hij je helpen.
Ik ben in behandeling voor mijn paniekaanvallen, al hebben ze niet erg veel effect.



Ik weet dat ik het zelf veroorzaak en voel me ook echt een enorme zeikert, maar ik schaam me nogal snel.

Het is ook echt niet zo dat mijn vriend me raar gaat vinden als ik dit vertel, maar ik vind het voor mezelf gewoon not-done om daar even te gaan zitten.. Vooral omdat zij maar 1 wc hebben waarbij je alles in geuren en kleuren mee kan genieten. En zoals we allemaal weten is diarree zelden geluid of geurloos..

Het is inderdaad meer het probleem dat zij weten dat ik daar zit dan dat ik in een ander huis moet.. Gosh ik ben jaloers op mensen die zich nergens voor schamen
Alle reacties Link kopieren
Wat je nu doet is eigenlijk heel dom... in mijn optiek, want je zit je zelf nu op te fokken of je daar wel naar de wc moet/kan...

kom op vertel het hem gewoon, je verteld er dan toch ook gelijk bij dat je al een afspraak heb. dus laat je gelijk zien dat je er wat aan doet... En ALS hij het stom vind is hij jouw niet waard..
Alle reacties Link kopieren
Anoniem234: Hey vriend, man die ik vertrouw, waar ik de rest van mijn leven bij wil blijven, de man die straks alles van me gaat zien, ik heb diarree door een hele onrustige darm door stress.



Vriend: ach arme schat, kom hier



Opgelost.
quote:Miss.Innuendo schreef op 28 augustus 2014 @ 10:48:

Volgens mij heb je twee opties:

- Vertel hem over je darmklachten

- Niet bij je vriend gaan slapen



Verder hoop ik dat je er snel achter komt wat het is.

Is er al gecheckt op parasieten in je darmen? Want die bleek ik ooit te hebben, dokter gooide het toentertijd ook op spastische darmen. Na een antibioticakuur heb ik nergens meer last van. Een verademing. (Dus ik weet hoe vervelend het is om te hebben wat jij hebt)De dokter zei dat ik geen parasieten bacteriën of virussen had dus ik ga er van uit dat dit goed is getest ..
Alle reacties Link kopieren
vraag ook of je op coeliakie getest kan worden..
quote:anoniem234 schreef op donderdag 28 augustus 2014 10:57 Ik ben in behandeling voor mijn paniekaanvallen, al hebben ze niet erg veel effect.



Ik weet dat ik het zelf veroorzaak en voel me ook echt een enorme zeikert, maar ik schaam me nogal snel.

Het is ook echt niet zo dat mijn vriend me raar gaat vinden als ik dit vertel, maar ik vind het voor mezelf gewoon not-done om daar even te gaan zitten.. Vooral omdat zij maar 1 wc hebben waarbij je alles in geuren en kleuren mee kan genieten. En zoals we allemaal weten is diarree zelden geluid of geurloos..

Het is inderdaad meer het probleem dat zij weten dat ik daar zit dan dat ik in een ander huis moet.. Gosh ik ben jaloers op mensen die zich nergens voor schamen Och ik schaam me voor heel veel, mijn overbeharing, acne, ingegroeide teennagel en ga zo maar door. Maar mijn mooie man houdt van me om wie ik ben.. En zo zal dat bij jullie ook echt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je behoefte ophouden is bijzonder slecht voor je en bovendien zeer belemmerend. Zo kun je nooit langer dan een paar uur samen zijn. Als hij je hierom al zou laten vallen (wat ik niet geloof), dan kun je hem maar beter kwijt zijn ook. Dat klinkt misschien nogal makkelijk, maar het is wel zo. Je bent wie je bent en OF iemand accepteert dat, OF niet. Maar in het laatste geval moet je daar dan ook niet om rouwen
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
quote:anoniem234 schreef op 28 augustus 2014 @ 10:57:

Ik ben in behandeling voor mijn paniekaanvallen, al hebben ze niet erg veel effect.



Ik weet dat ik het zelf veroorzaak en voel me ook echt een enorme zeikert, maar ik schaam me nogal snel.

Het is ook echt niet zo dat mijn vriend me raar gaat vinden als ik dit vertel, maar ik vind het voor mezelf gewoon not-done om daar even te gaan zitten.. Vooral omdat zij maar 1 wc hebben waarbij je alles in geuren en kleuren mee kan genieten. En zoals we allemaal weten is diarree zelden geluid of geurloos..

Het is inderdaad meer het probleem dat zij weten dat ik daar zit dan dat ik in een ander huis moet.. Gosh ik ben jaloers op mensen die zich nergens voor schamen Het is heel normaal om je hiervoor (een beetje) te schamen of het genant te vinden maar je hebt een veel leuker leven als je over je schaamte heenstapt en tegen je vriend zegt dat je last van je darmen hebt en soms even naar de wc moet. En dan vraag je of hij even de tv aanzet ofzo als jij gaat.
Alle reacties Link kopieren
TO, is het zo gehorig in zijn huis? Anders kraan aanzetten in het toilet en een klein deodorantflesje meenemen om na de tijd rijkelijk mee te spuiten . Dat voelt vast al een stuk beter! Je moet leren om goed voor jezelf te zorgen.
Het is ook niet dat je dat altijd zou blijven houden.. 1 a 2x goed poepen daar zorgt al dat de druk van de ketel is en je er daarna net zo vaak last van hebt als thuis. Je moet er dus echt even doorheen
Je slaapt wel met je vriend maar durft niet naar de wc te gaan? Vind ik vreemd.

Gewoon zeggen dat je last hebt van een spastische darm. En dat dat de reden is dat je soms wat langer op de even zit/diarree hebt whatever. Kom op, dat snapt hij heus, hoor.
Alle reacties Link kopieren
En ondertussen snapt je vriend niets van je gedrag en gaat hij misschien zelfs denken dat jij jullie relatie minder serieus neemt dan hij. Wees toch gewoon eerlijk. Weet je meteen wat je aan hem hebt.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Vervelend. De enige goede tip is inderdaad gewoon gaan. Ik ben zelf ook geen held met poepen buitenshuis. Maar thuis ( waar ik samen woon met mij vriend) poep ik lekker wanneer ik moet :-)

We zij al heel lang samen, maar ook in het begin ging ik bij hem al.



Je kan in ieder geval direct na het poepen de wc doortrekken. En daarna nog een keer. Dat beperkt de geuroverlast al een beetje.



En er gewoon 'luchtig' over doen. Misschien een soort grapje overmaken...



Het is wel heel vervelend voor je
Alle reacties Link kopieren
Aan je vriend vertellen , óf niet naar hem toe gaan.

Lijkt me enorm slecht dat je nu gaat zitten 'rommelen' met medicatie en je stoelgang terwijl je er al zo'n last van hebt.

Lijkt me dat je gezondheid toch iets belangrijker is.
Alle reacties Link kopieren
lekker alleen thuis blijven zitten of gewoon naar je vriend gaan en gaan als je moet. poepen, plassen, scheten laten en een boertje op z'n tijd is heel normaal.
En doooooor!
Stoppen met die troep van Norit en Imodium. Je maakt het alleen maar erger, je helpt echt je darmen ermee op zeep



Gewoon vertellen aan je vriend joh, maakt toch niks uit?!
Wat raar dat je niet gewoon poept op de wc bij je vriend.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me toch echt beter voor jou én je darmen als je gewoon naar de wc gaat als je moet. Denk dat het ophouden de oorzaak is van al je andere klachten. Dus idd twee opties:

- Niet naar je vriend

- Wel naar je vriend en wel naar de wc



Oh en stoppen met die medicatie, je maakt het alleen maar erger.
Silence is golden. Duct tape is silver.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven