Lijf & Lijn alle pijlers

25 kilo afvallen, wie doet mee? - deel 2

14-08-2014 23:18 3053 berichten
We gaan weer verder!



Voor de tabel... Wil je erin, laat je gegevens dan dik gedrukt achter op MAANDAG voor 19.00 uur. Dit geldt ook voor het doorgeven van het gewicht elke week. Blossom, Rosanna en MevrouwJack werken de tabel op maandag/dinsdagavond bij. Wil je dan de volgende info doorgeven:



Afgevallen deze week

Huidige gewicht

Totaal afgevallen



Geef je te lang geen gewicht door (2 weken, tenzij met opgaaf van reden) dan word je uit de tabel verwijderd i.v.m het overzichtelijk houden van de tabel.





NaamLengteStartStreefDeze week HuidigeAfgevallenSchorpioen361.8299.682-0.796.3 -3.3Tweety291.72105.385097.4-7.9Kleinmeisje1.6379.175X278.2 -0.9Patsy_clein1.60116100-1.8103.2 -12.8Laurentien1.68124.3114122.8 -1.5Coosje821.7080.065X279.2-0.8Zusenzoo1.7711276110-2.0Jan10e20001.6096,556-0.593.0-3.5Cupcakegirl1.5885.762-0.980.4-5.3Speechless..1.77104.670101.8-2.8Blossom19801.7510880X2106.6-1.4Scamp1.66140Mooie jurk 103.0-37.0Lalalinda1.65115.6<100-1.3109.3-6.3IJsbloempje1.68102,185-1.094.1 -7.8Rosanna081.58123<80Vakantie80.6-42.4Gewooneenzus1.68 XXMooie jurk -1.8 XX-9.7Paulien011.5873.555X271.5 -2Marjolein8521.65 95 7492.5-2.5MevrouwJack1.84 116.6<110 -0.9111.2-5.4Liara1.72 9579 -0.5 91.0-12Pyh19891.58 8160 -0.676.0-5.0Ronkel1.69 10290+1.3 99.6-2.4S19811.65 90<80 -1.284.4 -5.6Broodjekaas 1.75 9775+0.595.5 -1.0Siril1.76 121.4115Vakantie119.8-1.6Spellengek1.65 9080X2 85-5Snoesje6661.638865085.5-2.5Lizzie891.7598.878.0+2.695.0-3.8Titin1.69111.385X2109.4-2.7Curly851.68XXmaat 44-1.8XX-8.1Teefjewentel1.7585.2<70X283.4-1.8Renate731.7095.6<70-0.790.8-4.8Mukkie19891.7210780X2107-0.0Mlsc1.669470-0.090.3-3.7Mustbesomething1.618164Start81Start
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 28 augustus 2014 @ 10:23:

zo, al lekker een uurtje gewandeld, ben naar de markt gewandeld en met een omweg weer terug naar huis. Sinaasappels, appels en aardbeien meegenomen en koolrabi

Ook nog even yoghurt gehaald om hangop te maken en geleipoeder voor de compote Je laat je wel inspireren hier he
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwJack schreef op 28 augustus 2014 @ 10:25:

[...]



Je laat je wel inspireren hier he ikke wel
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,



Zo ik heb vakantie, even anderhalve week niks.

Dat denkt de weegschaal waarschijnlijk ook, want mijn mooie 111.8 van maandag (en zelfs 111.4 dinsdag) zijn nu vanochtend weer 112.5 :( Bizar dat het zo kan schommelen.

Ik heb niks raars gegeten en elke dag rond de 1500 kcal, maar het is nog geen maandag!



Wel geven de vrije dagen me hopelijk meer tijd om te gaan bewegen. Straks eerst maar eens op de fiets boodschapje gaan doen.
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
Schorpioen, bij ontbijten als een koning hoort lunch als een edelmane n diner als een pauper he?! ;)

Coleslaw klinkt goed! Van iddag maar s ff gaan snijden!

Afgelopen dagen was kut. Rusteloos, lamlendig niet gesport want mijn blessurre leek weer op te spelen. En als hoogtepunt gisteravond een bak popcorn (zoute, smerig!!) en rijstwafels met roomboter en poedersuiker. Ook té smerig. Plus achterlijk veel fruit.

Dat is voor het eerst in twee jaar dat ik me zó heb laten gaan, dus eem beetje soulsearching kon geen kwaad Vooral niet na de 81 kg die de weegschaal aangaf vandaag.....

Eerste neiging was boos op mezelf zijn, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Belangrijker is om te weten wat het nou allemaal veroorzaakt.

Werkloos zijn, gezeik met het uwv, onzekerheid over de toekomst en vooral het gevoel een speelbal te zijn. Van het uwv, van degenen met wie ik de gesprekken heb. Dat trek ik niet zo goed.

Man is een lieffie, steunt me waar hij kan, is echter wel heel rationeel. En ik wil gewoon ff begrip, een knuffel en klaar. Dus dat net maar ff uitgesproken en ook de vreetbui van gisteravond verteld.

Hij meteen 'nou dan ga je nu bellen' maar we hadden afgesproken dat ik eerst de uitbetaling afwacht. Iets met slapende honden ;) Dus nog tot woensdag wachten. Is prima op zich, als ik die knuffels maar krijg. Die kreeg ik, met een preek ;) Ook maar weer eens voor de 100ste keer uitgelegd dat ik daar alleen maar meer stress van krijg. Zegt ie 'jesus wat zijn jullie vrouwen lastig' hahahahahhaa Terwijl het zo simpel is LOL. Ik zal maar eens een leuke quote voor hem op de koelkast plakken ;)

Maar goed, ik heb het eruit gegooid, knuffel gehad en zal eraan moeten dat ik na twee jaar ijzersterke discipline het even kwijt was. En dat ik mijn zwakke plek heb gevonden

Vanochtend maar meteen een goed ontbijt op, nu aan het water, straks een omelet met tomaat en het laaste beetje hangop. Naar de fysio, sporten, gezond bakken, lekker koken (coleslaw met gegrilde kip en ik maak toch maar weer een bak hangop LOL)

En even rustig mediteren, dat is goed voor me

Zo, sorry voor de egopost.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Heb trouwens gister wel behoorlijk zoute kippensoep gegeten, wijd het voorlopig dan maar even aan vocht vasthouden
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
@hats je kan niet altijd 100% op scherp staan, zeker niet met alles wat er om je heen gebeurd. Je herpakt jezelf weer toch?

En een knuffel doet wonderen!
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
Hats, dat is ook veel wat tegelijk komt.



Dan hiervandaan ook nog een dikke knuffel



Vandaag een nieuwe dag. Met vele nieuwe kansen.
Alle reacties Link kopieren
van mij ook een dikke Hatse, het gevoel geen invloed te hebben op zulke belangrijke dingen is ook gewoon k.*.t!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Thnx

Man is vanavond onverwacht weg, dus ik ga straks eerst maar ff zorgen dat ik genoeg gezond voer in huis heb.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me dan weer afvraag.... Ik heb die hangop gemaakt van magere yoghurt. Een liter uit laten lekken. Daar komt dus 6dl wei uit.

Hoe zit het dan met die calorieën in die 4dl die overblijft? Is dat hetzelfde of zit er in wie geen kcal? Of wordt het meer omdat je het zo indikt? Vragen, vragen, vragen
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Hangop [ 125 gram per Schaaltje ]

energie79 Kcal

eiwit13 g

koolhydraten4 g

vet1 g

- verzadigd1 g

vezels0 g

natrium63 m
Alle reacties Link kopieren
het kunnen nooit meer kcal worden dan wat er in zat, lijkt me, maar zitten er ook cal in de wei?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
hatse: het is maar een keer geweest en niet aantal dagen achter elkaar . Waarschijnlijk heb je de pest aan alles wat er gebeurd en zo had je gister ook ff de pest aan gezond eten en sporten. Je voelt je nu vast wel iets beter doordat je het eruit hebt gegooid en erin en kan je vandaag weer positief verder



Ik verwacht nu ook niet dat ik nooooit meer een baaldag ga hebben dat ik teveel snacks eet maar heb de hoop dat het er bij 1 keer in de zoveel tijd beperkt blijft. Zit nu alweer een paar dagen aan bon bon bloc te denken. Als ze ze in klein formaat hadden gehad dan had ik die gehaald want dan ben ik er vanaf maar helaas alleen groot formaat en dat risico ga ik niet nemen.



Vanavond naar pilates en hoe raar ook. Ik heb wel zin om te sporten maar niet in pilates. Ga het wel doen want wil alles proberen. Misschien valt het mee.
hatse: en ken het spreekwoord. Bij mij word de lunch meer als een pauper (banaantje, aarbeien, yoghurt) en avondeten als een edelman (lasagna) maar moet sporten een goede bodem (niet teveel) is dan beter.
Alle reacties Link kopieren
ik ben vandaag iig aan voldoende groente gekomen, heb net een koolrabi opgeknabbeld met wat yogurtdip, mjummm wat zijn die toch lekker!

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
@ hatse: logisch dat je het soms even niet meer ziet zitten! Goed dat je erover gepraat hebt en de draad weer wat hebt opgepakt. Neem het jezelf voor niet te kwalijk!



@rosanna: goed bezig!



@schorpioen: goed dat je toch gaat sporten. Ben benieuwd hoe je pilates vindt.



Ik heb vandaag echt al de hele dag honger. Gisteren niet zulk goed nieuws gehad, vannacht heel slecht geslapen, vanmorgen vroeg op en tot net aan een stuk door afspraken gehad en de hele dag denk ik al aan patat, chocola en chips. Misschien heeft het er ook iets mee te maken dat ik ongesteld moet worden :p Maar het voelt zo stom: heb als lunch speciaal brood genomen omdat dat beter vult dan een salade (en ik was uit lunchen), maar voel me totaal niet gevuld en alleen maar hongerig. Hoe kom je hieruit?! Ik heb vandaag al meer gegeten dan op sommige eerdere dagen gedurende de hele dag. Opzich nog wel goede keuzes gemaakt, maar weet niet of ik dat vol blijf houden vandaag, mijn snackdrang is echt enorm.
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een knuffel kan gebruiken;
Alle reacties Link kopieren
Lizzie, is echt maaghonger of hoofdhonger? Bij het eerste, eet een boterham of zo, bij het tweede, zoek afleiding, drink water en ga iets doen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Moet nog even teruglezen maar net even tijd tussendoor:



Het gaat hier wel lekker vandaag:



O Fruitsmoothie en handje noten

L Quinoasalade met tomaat, courgette, rucola en feta

T Aardbeien

D Brood met ham en ei

T Turkse yoghurt met vanillevla



Rond de 1750 calorieën. Tevreden, volgens mij een aardige balans en ben op de fiets naar mijn werk gefietst, dus ook een uurtje bewogen.
Tjezus, wat vals
Pff heb ook al de hele dag honger. Heb ook slechte zin en ben doodmoe. Straks na het eten nog boodschappen doen.



Smaakt Turkse yoghurt trouwens anders dan gewone?
Alle reacties Link kopieren
Turkse yoghurt is vetter, ook steviger. Ik vind de smaak heel vol en romig. Erg lekker! Ik eet er wel minder van dan gewone yoghurt want het vult veel meer.
Tjezus, wat vals
Lizzie: echt vergeten lukt niet waarschijnlijk maar wat ik doe is mezelf voorstellen dat ik slank ben en hoe goed kleding me gaat staan. En vervolgens denk ik aan hoe ik nu ben en dan weet ik waarvoor ik kies. Heb dan nog steeds wel trek hoor ( ik heb nu zin in bon bon bloc) maar kom er wel mee door
Ik heb echt een schop onder mijn kont nodig. Ik eet zo vreselijk weinig, elke dag moet ik moeite doen om aan de 1000 kcal te komen. Dat klopt toch echt niet hoor. Ik vergeet gewoon te eten en ik heb echt geen honger. Dit lijkt meer op crashen en dat wil ik nou juist niet.
Alle reacties Link kopieren
"schopt"





Liara, ik heb even niet jouw eetlijstjes voor me, wat eet je gemiddeld dan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Liara: misschien stomme vraag maar als het je nu al niet red om 1000 kcal te eten hoe ben je dan te zwaar geworden? At je dan ipv de gezonde dingen allemaal slecht dingen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven