Gezondheid alle pijlers

Bij vriend slapen met diarree..

28-08-2014 10:45 94 berichten
Oke de titel zegt het al, ik slaap vanavond bij mijn vriend.

Ik heb de afgelopen maanden last van mijn darmen (buikpijn diarree obstipatie borrelend geluid enz), dokter heeft niks in ontlasting kunnen vinden.

Die symptomen wijzen eigenlijk zowat op een spastische darm, waarschijnlijk gevolg van mijn paniekaanvallen en dus stress ..



Altijd als ik bij mijn vriend ben zit ik zowat bijna de hele avond op mijn billen te dansen omdat ik naar de wc moet, ondanks dat ik altijd iets inneem zodat mijn darmen rustig worden.

Dit omdat ik 'weet' dat ik daar niet naar de wc kan/ga, wat nog meer stress oplevert op t moment dat ik mijn buik voel borrelen..

Norit en immodium heb ik ook al vaak geprobeerd, maar uiteindelijk wint mijn buik t toch ..



Ik ben nog niet zo lang samen met mijn vriend en ik heb er al moeite mee om bij anderen naar de wc te gaan, dus ik ga bij hem nooit naar de wc. Alleen voor een kleine boodschap natuurlijk.

Mijn vriend weet hier niets van, het was al een hele moeite voor me om te vertellen over die paniekaanvallen.

Ik vind t nogal beschamend, vandaar..

Nu is mijn vraag dus, heeft iemand hier ervaring mee en weten jullie iets wat echt goed helpt?



Afspraak bij de dml-arts staat al, maar dit is pas over 2 weken.

Ik ben zelfs bereid om iets te nemen waarvan ik een dag of 2 niet meer zou kunnen poepen, zolang ik maar geen diarree krijg!

Help ik ben wanhopig!

Ik durf (meestal 's avonds) niet eens meer te eten of te drinken als ik bij hem ben, puur omdat ik dan bang ben dat ik mijn diarree gevoel niet meer op kan houden !

Alle tips en tricks zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:DieFetteElke schreef op 28 augustus 2014 @ 12:11:

[...]





Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik heb zelf veel problemen met mijn maag/darmen en daar moet ik nou eenmaal mee leven.



Het eerste weekend dat wij wat kregen, heb ik het hele weekend waterdunne diarree gehad en heb ik flinke buikpijn gehad. Dat in combinatie met niet thuis zijn en geen goede omstandigheden qua toilet en bed is niet prettig, maar hij is nog steeds bij me. Sterker nog, hij was bezorgd en hij hielp me met wat hij kon doen.



Het weekend later ging het weer mis en hing ik gezellig boven de wc. Ook hier ging hij niet weg en was hij wederom bezorgd.



Door er direct open en eerlijk over te zijn, weet hij met wie hij te maken heeft. Accepteert hij mij zoals ik ben. Wij zijn nog helemaal niet lang samen, maar bij ons is het nooit een probleem geweest. Maar misschien komt het omdat het zo'n nuchtere boer is en ik er ook vrij nuchter mee om ga.



Dan bof jij met je vriend.

Maar je zult met mij eens zijn dat leuk anders is.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 28 augustus 2014 @ 12:19:

[...]





Dan bof jij met je vriend.

Maar je zult met mij eens zijn dat leuk anders is.



Het is vervelend dat ik me op zo'n moment zo beroerd voel en weinig kan. Maar of dat zou komen omdat ik op de wc zit of omdat ik hoofdpijn heb zou voor mij weinig uitmaken. Ik kan me ook niet herinneren dat ik in het begin met mijn ex er problemen mee heb gehad.



Ik denk dat als je beide niet spastisch doet over iets wat normaal is, het probleem er niet is. Daarmee bedoel ik niet dat je geen klachten hebt, maar dat het voor jezelf er makkelijker op wordt om er mee om te gaan. Totaal ander voorbeeld, maar gisteren zat mijn vriend op de wc en was het wc-papier op. Moet hij mij dan niet vragen om wat op te halen omdat ik niet mag weten dat hij poept?
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 28 augustus 2014 @ 12:14:

[...]





Ik vind het echt zwaar overdreven om bij zoiets over 'vertrouwen' te gaan zaniken. Vrijwel iedereen houdt in het begin nog een ideaalplaatje in stand en zou het lastig vinden om iets te laten merken van die diarree, of dat nu is door het te vertellen en hem te vragen de muziek wat harder te zetten of gewoon te gaan met de kans dat hij het hoort. Dat zij allerlei middeltjes slikt om de diarree te onderdrukken is niet goed, maar jij doet nu net alsof ze hem belazert door niet meteen open te zijn over haar darmklachten.



En jouw partner zou dat dan eindelijk schoorvoetend vertellen, jij zou merken dat hij daar moeite mee heeft en dat hij zich er eigenlijk heel erg voor schaamt en vervolgens straf je dat keihard af door hem aan de kant te zetten?



Mijn manier zou het niet zijn, maar goed.Ik zou er geen problemen mee hebben dat iemand een prikkelbare darm heeft. Maar voor mij zou misbruik maken van medicijnen en je zelf ziekmaken wel einde relatie zijn.
Alle reacties Link kopieren
kortom, stront aan de knikker..
Alle reacties Link kopieren
Niemand poept. Je vriend zal je ook echt dumpen als je dat wel doet.



Bevallen raad ik je trouwens helemaal af. En samenwonen eigenlijk ook.



Wat is er mis met gewoon jezelf zijn in plaats van de natuurlijke werking van je lichaam tegen te werken met alle gevolgen die je nu ervaart.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, obstipatie én diaree hebben lijkt me knap, aangezien het zo'n beetje het tegenovergestelde van elkaar is.
Alle reacties Link kopieren
quote:meelezer1984 schreef op 28 augustus 2014 @ 12:28:

Trouwens, obstipatie én diaree hebben lijkt me knap, aangezien het zo'n beetje het tegenovergestelde van elkaar is.



Hu ho,



http://www.mlds.nl/ziekte ... bij-volwassenen/klachten/



Niet zo hard van stapel lopen.
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 28 augustus 2014 @ 12:19:

[...]





Dan bof jij met je vriend.

Maar je zult met mij eens zijn dat leuk anders is.



Leuk is anders dat is absoluut waar.

Maar ik vind wel dat je dit gewoon van je vriend mag verwachten en niet dat zij nu zo enorm boft.
quote:sugarmiss schreef op 28 augustus 2014 @ 12:33:

[...]





Leuk is anders dat is absoluut waar.

Maar ik vind wel dat je dit gewoon van je vriend mag verwachten en niet dat zij nu zo enorm boft.



+1



Het is wel raar dat ik bof omdat mijn vriend er geen probleem mee heeft dat ik naar de wc moet en me vaker dan me lief is hondsberoerd voel. Het hoort erbij en het gaat erom hoe je er zelf mee omgaat.



Anders kan hij ook lang zoeken naar een vrouw die niet poept denk ik :D
quote:meelezer1984 schreef op 28 augustus 2014 @ 12:28:

Trouwens, obstipatie én diaree hebben lijkt me knap, aangezien het zo'n beetje het tegenovergestelde van elkaar is.



Het afwisselend (op dezelfde dag) hebben van obstipatie en diarree is juist typisch voor een spastische darm.



Poepen is een beetje een taboe bij veel mensen maar natuurlijk heel normaal. Iedereen moet nu eenmaal poepen en soms wel eens op momenten die je niet zo handig uitkomen maar dat heb je soms. Als je zelf niet moeilijk doet doen andere dat meestal ook niet. Het is namelijk helemaal niet zo moeilijk en zeker niet raar.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaat het er trouwens niet alleen om dat ze niet bij hem durft te poepen, maar heeft hij ook nog huisgenoten, en is het een gehorig huis met maar één wc.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Internist van het ziekenhuis zei tegen een vriendin van me dat het dagelijks nemen van Immodium absoluut geen kwaad kan. Ik lees in dit topic dat dat niet klopt...?
quote:sugarmiss schreef op 28 augustus 2014 @ 12:33:

[...]





Leuk is anders dat is absoluut waar.

Maar ik vind wel dat je dit gewoon van je vriend mag verwachten en niet dat zij nu zo enorm boft.Nou inderdaad, als een man moeilijk gaat lopen doen omdat ik ziek ben of iets menselijks doe als poepen (ik boer en laat ook scheten en soms kots ik ook nog..) dan gaat hij maar een opblaaspop bestellen. Dat is pas raar.
er is wel een verschil tussen diarree en gewoon poepen. Bij gewoon poepen zit er geen geluid bij en dan hoef je maar 1 of 2 keer per dag. Bij diarree moet je om de haverklap en vaak zit er ook een orkest bij.



bij iemand anders poepen vind ik ook geen probleem, maar diarree wel.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan je niet naar de wc bij je vriend? Iedereen poept/schijt....
Iedereen is mooi
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 28 augustus 2014 @ 12:41:

Volgens mij gaat het er trouwens niet alleen om dat ze niet bij hem durft te poepen, maar heeft hij ook nog huisgenoten, en is het een gehorig huis met maar één wc.Oohh dat veranderd de zaak... Kan je vriend niet bij jou slapen? To
Iedereen is mooi
quote:ikeaverslaafde schreef op 28 augustus 2014 @ 12:41:

Internist van het ziekenhuis zei tegen een vriendin van me dat het dagelijks nemen van Immodium absoluut geen kwaad kan. Ik lees in dit topic dat dat niet klopt...?Het lijkt me dat die man/vrouw er voor gestudeerd heeft. Maar in overleg met een arts kun je middelen bij bepaalde kwalen op een bepaalde manier gebruiken. In overleg met de internist die haar en haar klachten kent kan dat dus waarschijnlijk prima. Maar als je het op eigen initiatief vaak gaat nemen zonder de oorzaak te weten of overlegt te hebben dan kan dat wel problemen geven. Daarom is het niet aan te raden het te nemen als het niet nodig is. Diarree heeft namelijk meestal als functie iets uit het lichaam te krijgen wat daar niet hoort, wanneer je dan de diarree stopt blijft het geen je ziek van bent in je lichaam en dat is niet gezond. Ook bij bepaalde darmproblemen mag je het niet gebruiken. Dus alleen in geval van nood (een reisdag op vakantie ofzo) en anders in overleg met een arts.
quote:ikeaverslaafde schreef op 28 augustus 2014 @ 12:41:

Internist van het ziekenhuis zei tegen een vriendin van me dat het dagelijks nemen van Immodium absoluut geen kwaad kan. Ik lees in dit topic dat dat niet klopt...?er is geen sprake van diarree, ze neemt het "preventief"
Alle reacties Link kopieren
quote:DieFetteElke schreef op 28 augustus 2014 @ 12:34:

[...]





+1



Het is wel raar dat ik bof omdat mijn vriend er geen probleem mee heeft dat ik naar de wc moet en me vaker dan me lief is hondsberoerd voel. Het hoort erbij en het gaat erom hoe je er zelf mee omgaat.



Anders kan hij ook lang zoeken naar een vrouw die niet poept denk ik :D



Ja, zo klinkt het wel, maar ik bedoel het anders.

Jouw vriend maakt er totaal geen punt van en gaat er heel relaxed mee om.

Daar ''bof'' jij niet mee, maar het is wel harstikke fijn.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Dank, MwCactus en Meds!
Alle reacties Link kopieren
ik moet nu toch onwillekeurig denken aan het topic '' hoort anaal ''erbij'' ''
Ik snap je wel heel erg goed. Ik had dit ook wel een beetje maar niet zo erg als jou. Ik ben echt van mening dat zolang je niet in bed poept of de hele wc onder zit dat hij het echt niet erg vind.
quote:Eindeloos schreef op 28 augustus 2014 @ 12:52:

[...]





Ja, zo klinkt het wel, maar ik bedoel het anders.

Jouw vriend maakt er totaal geen punt van en gaat er heel relaxed mee om.

Daar ''bof'' jij niet mee, maar het is wel harstikke fijn.Ahh oke, dat maakt het al een stuk duidelijker. Maar ik heb nog nooit een man meegemaakt die er wel moeite mee heeft. Volgens mij zit dat meer tussen de oren bij vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=pf_UChwEsDE
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al jaren last van mijn darmen en vond het ook akward om tegen mijn vriend te zeggen in het begin. Doordat ik bij hem niet naar de wc ging, lag ik vaak savonds met buikpijn op de bank en in bed. Uiteindelijk heb ik het aan hem opgebiecht waardoor het kwam en hij reageerde heel normaal.

Nu maakt hij zelfs warme kruiken en masseert me buik als ik weer eens last heb van mijn darmen.



Het lijkt mij heel belangrijk om in een relatie te kunnen zeggen waar je mee zit. Misschien is het in het begin moeilijk, maar later heb je er alleen maar profijt van. Waarschijnlijk neemt het ook een hoop stress weg, waardoor je minder last van hebt van je buik.

En als je vriend over deze dingen raar gaat doen en er niet mee om kan gaan, zou ik me serieus afvragen of 't wel zo'n goeie jongen voor je is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven