Welke taal/talen vinden jullie heel mooi? En welke niet?

24-08-2014 11:23 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een non-topic op de zondagochtend!



Ik vind Arabisch de mooiste taal ter wereld. Vind het echt een schitterende taal en luister soms naar Arabische nieuwsberichten of muziek (soms ook Berbers) op youtube om de taal te kunnen horen, ook al versta ik er dan helemaal niets van



Duits vind ik ook schitterend, een geweldige taal in mijn ogen. En die versta ik wel! Ik luister ook graag naar Rammstein.



Spaans vind ik ook heel mooi klinken, ik mag dan ook graag naar de Spaanstalige nummers van Cypress Hill luisteren.



Verder vind ik heel mooi klinken: Frans, Noors, Grieks, Tsjechisch, Russisch, en Japans vind ik ook wel wat hebben.



Spuuglelijk vind ik Nederlands (maar dat kan gedeeltelijk komen doordat het gras altijd groener is aan de andere kant, ondanks dat ik namelijk een halfbloed ben spreek ik vanuit huis geen tweede taal wat ik als een ontzettend groot gemis zie) en Zuid-Afrikaans.



Qua accenten vind ik Schots en Welsh geweldig.



En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Duits!!!

Vooral het Oostenrijks-Duits met woorden als 'Sacherl, ung'schaut en Kipferl!'



Verder vind ik Frans ook mooi, en Spaans. Zweeds zou ik nog wel graag willen spreken.



Met Engels en Italiaans heb ik persoonlijk niet zo veel. Weet niet waarom. Nederlands vind ik geen mooie taal door de harde klanken (toch anders dan Duts...). Ik vind het wat lomp af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Bladora , Pools vind ik ook niet zo mooi, Roemeens vind ik wel interessant net als Hongaars inderdaad.



MarianneDavids, ik vind dat gerochel juist wel wat hebben haha!



HKgirl, jij woont daar ook toch en jij verstaat Mandarijns en Kantonees toch? Dat lijkt me wel heel gaaf.



Sun.lover, het bekakte Brits vind ik ook wel wat hebben en IJslands ben ik dan weer erg benieuwd naar. Suomi vind ik ook wel boeiend.



fleetfox

Wat leuk dat je ook van Rammstein houdt! En inderdaad, juist doordat het in het Duits is komt dat heel mooi uit in de nummers.



fingerspitzengefuehl, nog iemand die Duits mooi vindt
Yup, klopt Blue Lagoon. Ik doe mijn best maar Cantonees is zó verschrikkelijk moeilijk dat ik nog wel wat jaartjes nodig zal hebben. Wel erg gave taal, prachtig die diepe dramatische tonen.
Alle reacties Link kopieren
Arabisch vind ik echt de lelijkste taal op deze aardkloot. Zo hard en agressief, bah. Had verwacht die bij de lelijkste talen te horen. Niet meteen al in de OP als favoriet. :/



Ben blij Farsi te zien hier. Spreek het zelf en veel mensen vinden het ook een mooie taal hoor ik veel.



In het rijtje talen die niet zo populair zijn (denk ik toch) maar die ik toch heel mooi vind: Zweeds en Turks.



Verder hou ik heel erg van Portugees, (de Braziliaanse variant) Spaans en Italiaans.

Frans spreek ik zelf, vind het een romantische en unieke taal.



Nederlands vinden veel mensen echt lelijk. Heb het al veel gehoord van buitenlanders. Sta er neutraal tegenover. Duits vind ik ook echt niet mooi of zo.



Een buitenlandse vriendin van me hoorde het Vlaams en vond het precies een mengeling van Duits en Turks. Haha. Mijn ouders vonden het ook Turks klinken toen ze zo'n 30 jaar geleden naar België verhuisden :D
Alle reacties Link kopieren
Oh en Grieks! Hoe kan ik die vergeten. Zeg altijd tegen Griekse mensen dat ik het zo'n mooie taal vind
Alle reacties Link kopieren
Engels vind ik niet mooi of lelijk. Het is zo'n universele taal dat ik het niet echt als taal zie haha. Hoop dat iemand me snapt. Net alsof je niet weet hoe je eigen taal klinkt omdat je er zo vertrouwd mee bent. Maar het Iers accent vind ik echt prachtig.
Ik vind Hebreeuws en Duits erg mooi. Aziatische talen vind ik fascinerend. Engels met een mooi Iers of Schots accent vind ik ook leuk. Vlaams evenzo, mooi zacht.



Heb zelf niets met Spaans en nog minder met Portugees.
Alle reacties Link kopieren
HKgirl, volgens mij is het inderdaad ontzettend moeilijk. Ontzettend knap dat je zo je best doet om het te leren!



LolitaLempicka, ik kan het niet helpen maar vind Arabisch echt zo ontzettend mooi Toen ik nog studeerde was ik altijd zo ontzettend jaloers op de mensen uit mijn klas die het vloeiend spraken. Cool zeg dat je Farsi spreekt! Echt een mooie taal. En dan ook nog Frans! Hahaha familie van me is Grieks (ikzelf niet) en vind het altijd leuk om mijn tante aan de telefoon te horen met het thuisfront als ze op bezoek is in Nederland.



Justmaartje123, Vlaams vind ik ook leuk En Aziatische talen zijn inderdaad fascinerend, vooral ook het schrift vind ik.
quote:Naara schreef op 24 augustus 2014 @ 11:52:

[...]



Grappig hoe smaken verschillen, ik vind Duits namelijk echt klinken als een spraakgebrek Als bijvoorbeeld Romy Schneider Duits spreekt klinkt het heel elegant. En Geschwindigkeitsbeschränkung is toch gewoon een geweldig woord? Of Sitspinkler (een man die zittend plast). Fingerspitzengefühl, Wiedergutmachungsschnitzel, Fussbodenschleifmaschinenverleih,
Mooi: Italiaans, Frans, Engels (met accenten als Australisch, Brits)



Niet mooi: Duits, Arabisch, Vlaams
quote:Sitka schreef op 24 augustus 2014 @ 12:05:

Fries is mijn moedertaal. Ik spreek het niet meer dagelijks en ik verlies mijn mooie, uitgebreide woordenschat. Ik word altijd een beetje jaloers op iemand die echt (diep)Fries spreekt. Zo mooi vind ik dat.



Verder vind ik de communicatie tussen mensen in een taal die ik niet versta altijd wel mooi. Ik hoor klanken, zie emoties en ik zie dat mensen elkaar wel of niet begrijpen. Dat vind ik mooi.



Als ik iets op tv zie, dan zou ik snel verder zappen als het om een taal gaat met veel keelklanken, zangerig zoals Chinees. Verder kan ik het allemaal wel verdragen Mijn moeder is Friezin, ik heb Fries leren verstaan door de ellenlange telefoongesprekken tussen mijn moeder en mijn oma en tante. Sommige woorden gebruik ik wel eens, omdat ze een bepaald gevoel uitdrukken waar ik geen goede vertaling voor kan vinden. Oerdwelsk bijvoorbeeld (ongetwijfeld niet juist gespeld). Da's als je kinderen hyper zijn, door het dolle, overmoedig, recalcitrant, ik kan het niet goed uitleggen. Maar als mijn moeder zei: net sa oerdwelsk, dan wisten wij wel hoe laat het was.
Alle reacties Link kopieren
Jiddisch vind ik geweldig klinken..... Ik woon al weer jaren in zwitserland, en vind schwitzerdeutsch heel gezellig klinken, vooral bernduutsch. Jammer vind ik dat mijn kinderen op school veel hoch duits moeten spreken.



Verder vind ik swahili erg leuk.....
Alle reacties Link kopieren
Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen ladyveraa



Dojobo, Jiddisch vind ik ook wel wat hebben ja!
Alle reacties Link kopieren
quote:maylina schreef op 25 augustus 2014 @ 12:05:

[...]





Als bijvoorbeeld Romy Schneider Duits spreekt klinkt het heel elegant. Romy Schneider
Ik vind Frans met stip op één de mooiste taal.
quote:LolitaLempicka schreef op 25 augustus 2014 @ 06:52:

Arabisch vind ik echt de lelijkste taal op deze aardkloot. Zo hard en agressief, bah. Had verwacht die bij de lelijkste talen te horen. Niet meteen al in de OP als favoriet. :/



Ben blij Farsi te zien hier. Spreek het zelf en veel mensen vinden het ook een mooie taal hoor ik veel.







*High five*



Farsi spreek/begrijp ik een beetje - nog lang niet genoeg - en ik vind het prachtig! Arabisch klinkt inderdaad heel agressief. Helaas heb ik een partner uit een Arabisch-talig land, als hij nou één of twee landen verderop was geboren had ik een Farsi sprekende partner gehad.. Helaas

Partner probeert me Arabisch te leren maar het blijft gewoon niet hangen omdat ik het zo lelijk vind (en hij wordt altijd chagrijnig als blijkt dat ik iets nieuws in het Farsi heb geleerd, haha )
Ik heb Duits en Russisch gestudeerd dus ik ben bevooroordeeld Russisch is mooi



Nederlands is ook mooi. Ik heb in een grijs verleden ook twee jaar Deens en Chinees gedaan maar dat vond ik allebei mwah. Engels is voor mij vooral functioneel omdat ik elke dag Engels moet praten. Maar ik lees best graag in het Engels. Hebreeuws vind ik lelijk, net zoals Schwytzerduutsch. Dat doet enorm pijn aan mijn oren.



Arabisch vind ik ook maar matig. Mij zoontje leert Arabisch op school en het is ook best moeilijk. Sommige woorden zijn best grappig. Een woord als duda wat rups betekent of farasha wat vlinder betekent. Als vrouwen op onze compound Arabisch met elkaar spreken vind ik het net een kippenhok.



Ik ben ook een beetje bezig met Kazachs. Lijkt veel op Turks en is ook vrij moeilijk. Met Romaanse talen heb ik niks.



Maar mijn hart ligt dus bij Nederlands, Duits en Russisch
Echt een topic van jou Blue Lagoon haha !

Ik vind Duits écht vreselijk, vooral van het woord genau gaan mijn haren overeind staan dat klinkt zo snauwerig.

Oostenrijks vind ik dan weer leuk klinken en Zwitsers ook.

Spaans is een mooie taal, spreek ik redelijk goed dus misschien speelt dat wel mee

Alle Slavische talen heb ik niks mee, al dat geslis.
Alle reacties Link kopieren
Penelopeia, Frans vind ik inderdaad ook heel mooi



vanderattenbesnuffeld, wat jammer dat je het geen mooie taal vindt. Maar een extra taal leren is nooit weg



liubi, wat gaaf dat je dat hebt gestudeerd! Jouw kinderen worden ook meertalig opgevoed toch? Echt super dat je dat doet. Ik ervaar het zelf als een heel groot gemis. Dus ik zeg: doen!



Paper-clip

Al dat geslis vind ik juist wel iets hebben, haha!
Alle reacties Link kopieren
Portugees , Frans, Spaans (accent uit Colombia ), Libanees-Arabisch, Russisch.



Vlaams vind ik lief klinken



Niet heel mooi: Duits, Deens, Zweeds, Pools,
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tweetalig opgevoed (Spaans en NL), dus ik heb een rare relatie met die twee talen. Nederlands ben ik na al die jaren meer beginnen appreciëren, Spaans vind ik best ok (ik hoor liever Latijns-Amerikaans Spaans dan Spaans uit Spanje).



Op school haatte ik Duits, maar dan achteraf toch meer literatuur en films in het Duits beginnen volgen en nu vind ik het toch een pak minder agressief klinken. Bijna zelfs romantisch/weemoedig



En via avondschool dan ook Italiaans en Portugees gestudeerd. Prachtige talen. Ik heb wel iets met romaanse talen, al vind ik Deens, Noors, Zweeds ook wel iets hebben.



Wat ik echt niet mooi vind: Arabisch, Baskisch, Pools.
I am 100% certain that I am 0% sure of what I'm going to do
Vlaams vind ik ook leuk Cosima, alleen bij volwassen mannen klinkt het soms zo kinderachtig. Wat een schooooon kleedje heeft u aan

Baskisch kan ik echt niet van maken, vooral de borden zijn niet te lezen met al die x-en en z-en erin. Kwam pas nog een foto tegen van de parkeergarage in San Sebastian in mijn telefoon, ik dacht ik maak een foto van de naam want als we de weg kwijtraken krijg ik dat niet uitgesproken als ik de weg moet vragen hahaha !



Haaai BL ! Mijn moeder is buitenlandse en ik baal dat ik niet 2-talig ben opgevoed, kan me er wel met handen en voeten verstaanbaar maken maar echt makkelijk is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Deens prachtig. Het klinkt zó vriendelijk en opgewekt. Wil het dolgraag leren maar zoek nog een goede cursus. Tot die tijd doe ik podcasts op mn iPhone.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven