Gezondheid alle pijlers

Bij vriend slapen met diarree..

28-08-2014 10:45 94 berichten
Oke de titel zegt het al, ik slaap vanavond bij mijn vriend.

Ik heb de afgelopen maanden last van mijn darmen (buikpijn diarree obstipatie borrelend geluid enz), dokter heeft niks in ontlasting kunnen vinden.

Die symptomen wijzen eigenlijk zowat op een spastische darm, waarschijnlijk gevolg van mijn paniekaanvallen en dus stress ..



Altijd als ik bij mijn vriend ben zit ik zowat bijna de hele avond op mijn billen te dansen omdat ik naar de wc moet, ondanks dat ik altijd iets inneem zodat mijn darmen rustig worden.

Dit omdat ik 'weet' dat ik daar niet naar de wc kan/ga, wat nog meer stress oplevert op t moment dat ik mijn buik voel borrelen..

Norit en immodium heb ik ook al vaak geprobeerd, maar uiteindelijk wint mijn buik t toch ..



Ik ben nog niet zo lang samen met mijn vriend en ik heb er al moeite mee om bij anderen naar de wc te gaan, dus ik ga bij hem nooit naar de wc. Alleen voor een kleine boodschap natuurlijk.

Mijn vriend weet hier niets van, het was al een hele moeite voor me om te vertellen over die paniekaanvallen.

Ik vind t nogal beschamend, vandaar..

Nu is mijn vraag dus, heeft iemand hier ervaring mee en weten jullie iets wat echt goed helpt?



Afspraak bij de dml-arts staat al, maar dit is pas over 2 weken.

Ik ben zelfs bereid om iets te nemen waarvan ik een dag of 2 niet meer zou kunnen poepen, zolang ik maar geen diarree krijg!

Help ik ben wanhopig!

Ik durf (meestal 's avonds) niet eens meer te eten of te drinken als ik bij hem ben, puur omdat ik dan bang ben dat ik mijn diarree gevoel niet meer op kan houden !

Alle tips en tricks zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon 2 dagen lang alleen bruine bonen eten en dan flink losgaan bij je vriend. Daarna valt alles voor hem mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf het Prikkelbare Darm Syndroom en weet wat je doormaakt. Ik krijg ook diarree wanneer ik gestrest ben of iets spannend vind. Van de huisarts heb ik Loperamide gekregen. Bijna hetzelfde als Immodium, alleen werkt het bij mij beter.

Ik schaamde me ook altijd om ergens anders naar de wc te gaan. Maar sinds ik PDS heb, heb ik gewoon niet altijd de keus om thuis te gaan. Wanneer ik moet, dan moet ik.
Alle reacties Link kopieren
ik herken je verhaal erg goed, anoniem234. wanneer je een relatie aan het opbouwen bent, is het soms nog lastig in te schatten hoe iemand gaat reageren op iets dat voor jou heel groot is. en omdat je je schaamt en hier onzeker over bent, lijkt de stap om dit te vertellen nog groter. voor mij was dat in ieder geval wel het geval. ik was ook nogal bang dat mijn date me minder aantrekkelijk zou vinden als hij dit van mij zou weten. diarree is (voor de meeste mensen ) nou eenmaal niet echt heel sexy.

maar bedenk je ook dat de kans dat je darmproblemen van voorbijgaande aard zijn, nogal klein is als je echt een spastische darm hebt. en dus heb je niet veel andere opties dan hiermee te leren leven. dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik uit ervaring, maar het is wel noodzakelijk en hoe sneller je begint met accepteren, hoe sneller je je minder ongemakkelijk zult voelen, en misschien vermindert dat op den duur zelfs wel je klachten. het aan je vriend vertellen zou een goede eerste stap kunnen zijn om te beginnen te accepteren dat deze darmklachten nou eenmaal bij je horen, en dat je af en toe wat meer tijd dan gemiddeld door zult brengen op het toilet.
That's a fine looking high horse
Wat gek toch dat de algemene tendens hier op het forum is dat je "leuk" en "spannend" moet blijven voor je partner en dat banale fysische functies als plassen, poepen, boeren en scheten vooral zo prive mogelijk en geruis- en geurloos dienen te geschieden, anders ben je binnen de kortste keren weer vrijgezel.



Maar als TO komt met haar probleem, wordt ze bijkans uitgemaakt voor hysterica wiens eigen schuld het is dat ze zo'n last heeft van haar darmen omdat ze zich zo druk maakt en liever niet bij hem naar de wc gaat.



Dat gezegd hebbende; ik heb proctitis ulcerosa, wat ook diarree veroorzaakt, vaak zelfs aardig explosief. Ik gebruik daarvoor mezalazine-zetpillen, die gelukkig hun werk best goed doen. Nadeel is dat je er nogal winderig van wordt en dat geeft niet al te prettige geluiden met een gesmolten zetpil in je achterwerk, en daarbij sputter je dat ding ook nog grotendeels uit. Er zomaar even stiekem eentje laten vliegen zit er dus niet in, dat moet op het toilet, wat dus nogal smerige geluiden oplevert.

Gelukkig heb ik een man die daar wel om kan lachen en kinderen die niet beter weten, maar ik kan me goed voorstellen dat je iets dergelijks niet graag doet bij een ander thuis, of nog erger bij je schoonouders, die je nog niet zo goed kent.



Btw, Imodium is precies hetzelfde als loperamide. Imodium is alleen de merknaam, loperamide is de werkzame stof.
Hangt leuk en spannend blijven dan gelijk aan het stoppen met mens zijn?
Nee hoor, wat mij betreft niet. Maar er komen hier regelmatig topics voorbij waarin forummers stellen dat je partner eigenlijk niets mag merken van je lichamelijke functies. Wc-deuren moeten ten allen tijde hermetisch gesloten, boeren is uit den boze, winden mogen niet ontsnappen, ook niet in bed en o, de horror als je een plas doet in de badkamer als je partner staat te douchen.

Er was zelfs eens een forummer die beweerde dat ze nooit scheten liet. Nooit. Ook niet als ze alleen was en zelfs niet als ze sliep.

Mensen die dat wel deden waren vulgair en minachtten hun partner.



En dan wordt tegen TO gezegd dat ze niet zo spastisch moet doen en gewoon gaan bij haar nieuwe vriend. Ik kan me voorstellen dat zoiets dan een enorme drempel is als er blijkbaar zoveel mensen lichamelijke functies bestempelen als iets wat niet gezien, gehoord of geroken mag worden.
quote:Lughnasadh schreef op 28 augustus 2014 @ 14:43:

Nee hoor, wat mij betreft niet. Maar er komen hier regelmatig topics voorbij waarin forummers stellen dat je partner eigenlijk niets mag merken van je lichamelijke functies. Wc-deuren moeten ten allen tijde hermetisch gesloten, boeren is uit den boze, winden mogen niet ontsnappen, ook niet in bed en o, de horror als je een plas doet in de badkamer als je partner staat te douchen.

Er was zelfs eens een forummer die beweerde dat ze nooit scheten liet. Nooit. Ook niet als ze alleen was en zelfs niet als ze sliep.

Mensen die dat wel deden waren vulgair en minachtten hun partner.



En dan wordt tegen TO gezegd dat ze niet zo spastisch moet doen en gewoon gaan bij haar nieuwe vriend. Ik kan me voorstellen dat zoiets dan een enorme drempel is als er blijkbaar zoveel mensen lichamelijke functies bestempelen als iets wat niet gezien, gehoord of geroken mag worden.Dat is dan vast een ander groepje dat dat schrijft!
Alle reacties Link kopieren
Dat zou inderdaad goed kunnen, dat het andere mensen zijn die dat vinden, maar ik vind het wel apart dat er zo weinig begrip voor is dat zij niet zomaar in haar nog prille relatie in een huis met meerdere bewoners en een gezamenlijke wc uitgebreid de race gaat zitten hebben, of hardop wil benoemen dat ze dat heeft. Ik denk dat heel wat vrouwen daar moeite mee zouden hebben, ik vind het helemaal niet zo hysterisch.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Geen idee, ik onthou echt niet welke forummers die mening toegedaan zijn. Het viel me alleen op.
quote:Lughnasadh schreef op 28 augustus 2014 @ 14:43:

Nee hoor, wat mij betreft niet. Maar er komen hier regelmatig topics voorbij waarin forummers stellen dat je partner eigenlijk niets mag merken van je lichamelijke functies. Wc-deuren moeten ten allen tijde hermetisch gesloten, boeren is uit den boze, winden mogen niet ontsnappen, ook niet in bed en o, de horror als je een plas doet in de badkamer als je partner staat te douchen.

Er was zelfs eens een forummer die beweerde dat ze nooit scheten liet. Nooit. Ook niet als ze alleen was en zelfs niet als ze sliep.

Mensen die dat wel deden waren vulgair en minachtten hun partner.



En dan wordt tegen TO gezegd dat ze niet zo spastisch moet doen en gewoon gaan bij haar nieuwe vriend. Ik kan me voorstellen dat zoiets dan een enorme drempel is als er blijkbaar zoveel mensen lichamelijke functies bestempelen als iets wat niet gezien, gehoord of geroken mag worden.



Nou dan doen wij bij deze alles fout. En dat in een prille relatie… Mijn vriend kijkt me soms nog net niet de wc af als hij ook moet.Hij komt gerust binnen om tanden te poetsen of te douchen. En als hij op de wc zit gaat hij gerust verder met zijn verhaal.



Ik snap het spastische gedoe dus niet, waarmee ik niet zeg dat je er zo 'relax' mee moet omgaan. Dat is persoonlijk. Maar jezelf volstoppen met medicijnen die niet goed zijn voor je lichaam omdat je niet durft te zeggen dat er lichamelijk iets niet goed zit, iets waar je in principe niets aan kunt doen. Dat vind ik dus veel te ver gaan.
Alle reacties Link kopieren
Immodium en Loperamide zijn niet hetzelfde. Immodium is vrij verkrijgbaar. Ik heb Loperamide op recept. Wel zit in Immodium de stof Loperamide.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 28 augustus 2014 @ 12:19:

[...]





Dan bof jij met je vriend.

Maar je zult met mij eens zijn dat leuk anders is.Ik ben dat in ieder geval wel. Heb soms ook pds-aanval en dat heb ik echt héél lang verborgen hoor. Vond het gewoon heel onprettig.
Alle reacties Link kopieren
quote:DieFetteElke schreef op 28 augustus 2014 @ 15:01:

[...]





Nou dan doen wij bij deze alles fout. En dat in een prille relatie… Mijn vriend kijkt me soms nog net niet de wc af als hij ook moet.Hij komt gerust binnen om tanden te poetsen of te douchen. En als hij op de wc zit gaat hij gerust verder met zijn verhaal.



Ik snap het spastische gedoe dus niet, waarmee ik niet zeg dat je er zo 'relax' mee moet omgaan. Dat is persoonlijk. Maar jezelf volstoppen met medicijnen die niet goed zijn voor je lichaam omdat je niet durft te zeggen dat er lichamelijk iets niet goed zit, iets waar je in principe niets aan kunt doen. Dat vind ik dus veel te ver gaan.

Tja, ik ben in dat soort dingen inderdaad moeilijk. Ik vind het niet prettig en hoef het van de ander ook niet mee te krijgen.



Andere mensen zijn heel erg vies van bv het openbaar vervoer en nemen desinfectiegel mee of wassen ook thuis de handen met zeep na het plassen. Daar heb ik weer niet zo'n moeite mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook ooit zo geweest, maar nu kan ik er met mijn volle verstand niet bij. Waarom zou jij je gezondheid op het spel zetten en je lichamelijk ongemakkelijk voelen, door niet te poepen bij je vriend?



Hij gaat je echt niet dumpen omdat je poept hoor. Vertel het hem gewoon, zeg er misschien nog bij dat je je schaamt en dat het awkward is, maar dat je niet anders kan!



De meeste mannen denken volgens mij bij zichzelf "waar maak je je zo druk om, als je moet dan moet je!".



Veel succes en ik hoop dat het snel wat rustiger wordt in je darmflora.
quote:Tomatensoep schreef op 28 augustus 2014 @ 17:18:

[...]



Tja, ik ben in dat soort dingen inderdaad moeilijk. Ik vind het niet prettig en hoef het van de ander ook niet mee te krijgen.



Andere mensen zijn heel erg vies van bv het openbaar vervoer en nemen desinfectiegel mee of wassen ook thuis de handen met zeep na het plassen. Daar heb ik weer niet zo'n moeite mee.



Ik zeg ook niet dat iedereen dat moet doen, dat is waar je jezelf prettig bij voelt en ik heb er inderdaad geen moeite mee. Maar jezelf volstoppen met middelen die niet goed zijn voor je lichaam, dat gaat naar mijn mening gewoon te ver over iets wat eigenlijk heel gewoon is.

Je speelt toneel voor je eigen vriend, dat lijkt me niet een goede basis.
quote:pfoei schreef op 28 augustus 2014 @ 11:11:

Vervelend. De enige goede tip is inderdaad gewoon gaan. Ik ben zelf ook geen held met poepen buitenshuis. Maar thuis ( waar ik samen woon met mij vriend) poep ik lekker wanneer ik moet :-)

We zij al heel lang samen, maar ook in het begin ging ik bij hem al.



Je kan in ieder geval direct na het poepen de wc doortrekken. En daarna nog een keer. Dat beperkt de geuroverlast al een beetje.



En er gewoon 'luchtig' over doen. Misschien een soort grapje overmaken...



Het is wel heel vervelend voor jeidd, wat je evt zou kunnen doen is een stukje wc papier in de pot, dan heb je ook geen sporen, desnoods zo'n luchtverfrissertje in de tas, en dan merkt hij het ook niet zo, en iedereen moet naar het toilet. En denk dat vertellen toch het beste is.
Alle reacties Link kopieren
TO zal het toch ooit aan meneer moeten vertellen.... Preventief medicijnen nemen bij zo'n aandoening: je bent gek en speelt met je gezondheid. Zelf zwaar Crohn patiënt, met bijbehorende darmklachten en vaak spugen (kan ik intussen wel zowat geluidloos En ja, soms is het gênant (als ik niet in ons eigen huis ben). Man weet sinds begin van onze relatie (22 jaar) hoe het zit en zou - net als een vader/moeder bij hun kind - nog liever mijn rotzooi opruimen dan het vies te vinden. Hij is bij pijn/problemen alleen maar bezig met zorgen dat ik zo comfortabel mogelijk de aanval doorkom. En ja de deur van het toilet gaat hier altijd dicht, behalve als ik dreig flauw te vallen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Lughnasadh schreef op 28 augustus 2014 @ 14:43:

Nee hoor, wat mij betreft niet. Maar er komen hier regelmatig topics voorbij waarin forummers stellen dat je partner eigenlijk niets mag merken van je lichamelijke functies. Wc-deuren moeten ten allen tijde hermetisch gesloten, boeren is uit den boze, winden mogen niet ontsnappen, ook niet in bed en o, de horror als je een plas doet in de badkamer als je partner staat te douchen..



En dan wordt tegen TO gezegd dat ze niet zo spastisch moet doen en gewoon gaan bij haar nieuwe vriend. Ik kan me voorstellen dat zoiets dan een enorme drempel is als er blijkbaar zoveel mensen lichamelijke functies bestempelen als iets wat niet gezien, gehoord of geroken mag worden.



Nou ik ga ook absoluut niet plassen in de badkamer als mijn vriend daar staat te douchen en ik sluit de wc deur ook als ik zit te poepen.



Maar als ik moet poepen dan ga ik gewoon en ik zou zeker geen medicijnen innemen omdat ik bang ben dat ik moet poepen. To schrijft zelfs dat ze nauwelijks meer durft te eten als ze bij haar vriend is omdat ze bang is te moeten poepen. Je zelf ziek maken gaat wel even een heel stuk verder dan de deur dicht willen hebben op de wc.
Ik ga ook niet makkelijk bij een ander,ook pds.

In een prille relatie kan ik de schaamte heel goed begrijpen. Je voelt jezelf alles behalve aantrekkelijk als je zit te knetteren en hij kan het horen. Dat levert je stress op waardoor je misschien juist moet.

Dus het hem vertellen haalt wel de druk eraf.

En als hij je dan hoort zal hij dan echt niet denken wat vies,maar eerder mee leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven