Mijn vriendin wilt een kopie van mijn vriend

26-08-2014 09:49 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo leden,



Al een tijdje zit iets mij dwars en ik weet niet hoe en of ik dat aan iemand moet vertellen. Ik denk niet dat mijn vriendinnen dit zullen begrijpen.



Ik heb al bijna 5 jaar een vriendschap met een oude klasgenoot. Met heel veel ups en downs. Zelf ben ik al jaren vrijgezel geweest maar heb sinds een half jaar een vriend waar ik heel blij mee ben. Ik voel me totaal op me gemak bij hem en hij maakt me erg gelukkig.



Sinds dat ik mijn vriendin verteld heb over mijn relatie, heb ik het idee dat ze er een wedstrijd van maakt. Zij is bijna een jaar vrijgezel en komt uit een relatie van 5 jaar waarbij zij non stop vreemd ging en die gozer super lief voor haar was.



Ik vertel haar heel veel over mijn vriend omdat we vriendinnen zijn maar sinds de dag dat ik haar verteld had over mijn relatie is ze non stop begonnen met daten. Had in een week 5 dates wat mij wel prima leek maar nu heeft ze plotseling een vriend. Het rare vind ik dat ze mijn vriend continu vergelijkt met haar vriend. De persoon die ze zocht moest ook net als mijn vriend zijn, alles wat ik haar vertel over mijn vriend, de lieve woordjes, de aanrakingen , praten, de houding alles lijkt op mijn vriend. Ik weet niet wat het gevoel is wat ik erbij krijg als zij mij dat verteld maar het voelt raar. Ze heeft ook een keer letterlijk gezegd dat haar vriend net als mijn vriend is. Uhm ok, was mijn reactie.



Zij komt uit een relatie waar vreemd gaan voor haar normaal was. Ik heb haar zo vaak gezegd dat het niet gezond is om zo een relatie te hebben en dat ze niet ziet wat voor goeds ze heeft. Dat terzijde. Het gaat mij er nu om dat ik eindelijk mijn grote liefde gevonden heb en me eindelijk goed voel bij iemand en dan heb ik een vriendin die een kopie van mijn vriend zoekt. Misschien ligt het aan mij en maak ik er een te groot probleem van terwijl dat misschien helemaal niet zo is maar ik vind het raar en weet niet hoe ik haar hierop moet aanspreken. Moet ik dat wel doen?



Ik heb er wel spijt van dat ik haar zoveel over hem verteld heb vanwege haar reactie.



Maar overdrijf ik of is dit iets om alert op te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt een beetje alsof je vriendin vooral niet echt gelukkig is met zichzelf. Daar zou ik op insteken, als je er nog energie in wil stoppen tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Ja daar maak je een te groot probleem van. Laat haar lekker een kopie zoeken, who cares.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Kind, overdrijf niet zo. Zolang ze een kopie wil (-T!!!), moet ze lekker haar gang gaan. Ik lees niets waar uit blijkt dat ze achter jouw vent aan gaat.



Ik krijg hier vooral het gevoel van dat jij vindt dat je het beter doet dan zij. Das niet echt leuk, vind je wel?
Alle reacties Link kopieren
Moet zijn gedrag of zijn uiterlijk op dat van je vriend lijken? Als het het gedrag is, en jouw vriend is een hele leuke goede man, dan klinkt het niet ongezond of jaloers. Jij gunt je vriendin toch ook een net zo'n leuke man als de jouwe in haar leven?



Wat ik raar vind is dat jij een probleem lijkt te hebben met het idee dat zij ook gelukkig is in de liefde. Ben jij niet een beetje jaloers of teleurgesteld dat jij niet de enige bent met een fijne relatie?
en Pyrrha verbrak als eerste de stilte met haar stem en weigerde aan het bevel van de godin te gehoorzamen.
Alle reacties Link kopieren
Zolang ze jou man met rust laat is er toch niks aan de hand? Zie het als compliment, je hebt blijkbaar een hele leuke uitgezocht!
Wat een onzin. 😂
Alle reacties Link kopieren
1) de wereld draait niet om jou

2) leuke mannen hebben nou eenmaal vrij veel overeenkomsten



Laat je vriendin, hebben jullie straks allebei een leuke vent. Kun je fijn dubbeldaten
Beter zo dan andersom lijkt me.



Ik vind het trouwens ook best logisch. Als jij vertelt wat een lieve dingen je vriend doet/zegt dan zal er toch niemand zijn die zegt "ieuw nee, ik zou echt geen vriend willen die van me houdt" o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
Het is duidelijk dat ik overdrijf. En tuurlijk wil ik dat ze gelukkig is het was meer omdat we het over relaties hadden en zij er helemaal klaar mee was. Plotseling had ik een vriend en toen moest ze ook een vriend hebben. Het is niet erg tuurlijk niet, everybody should be happy. Maar het voelt heel raar als ze dat zegt en ja ik moet het zeker ook zien als een compliment. Het ligt aan mij maar dan weet ik nu ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:yesyou schreef op 26 augustus 2014 @ 10:13:

Plotseling had ik een vriend en toen moest ze ook een vriend hebben.

Ooooooooooooooh was jij dat, de eerste aardbewoner met een vriend!

leuk je te ontmoeten
Alle reacties Link kopieren
OP meltdown in 3... 2... 1...
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 26 augustus 2014 @ 10:15:

[...]



Ooooooooooooooh was jij dat, de eerste aardbewoner met een vriend!

leuk je te ontmoeten
Alle reacties Link kopieren
En ik maar denken dat het normaal was om op attente sociale mannen te vallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 26 augustus 2014 @ 10:15:

[...]



Ooooooooooooooh was jij dat, de eerste aardbewoner met een vriend!

leuk je te ontmoeten
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit niet als een volwassen vriendschap klinken, vrienden/vriendinnen vangen elkaar in mijn ogen geen vliegen af.

Hoe oud ben je TO?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Heb ik soms de afgelopen tijd de laatste vernieuwing van het groene boekje gemist?

Ik zie hier meerdere malen 'wilt' bij de derde persoon enkelvoud in de topictitels.
Alle reacties Link kopieren
Laat 'm klonen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Waarom is zij jouw vriendin ?
Alle reacties Link kopieren
WIL !!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 26 augustus 2014 @ 10:15:

[...]



Ooooooooooooooh was jij dat, de eerste aardbewoner met een vriend!

leuk je te ontmoeten
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
quote:Tomatensoep schreef op 26 augustus 2014 @ 09:54:

Het klinkt een beetje alsof je vriendin vooral niet echt gelukkig is met zichzelf. Daar zou ik op insteken, als je er nog energie in wil stoppen tenminste.



Wow, dit klinkt wel buitengewoon aardig.



Van wat ik lees is het een redelijk vreselijk mens. Ongeacht hoe dat ooit gekomen is.



Kopie is praktisch, maar theoretisch niet onmogelijk.

Geen tips, ik heb geen biogenetica gestudeerd.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin wilT? Nieuwe spelling die ik heb gemist?



Laat die vriendin lekker waaien! Waar maak je je druk om?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven