HEMA doet Zwarte Piet in de ban

26-08-2014 14:27 660 berichten
Hema gaat vanaf volgend jaar Zwarte Piet bannen.

Voor mij is dat een reden om geen inkopen meer te doen bij Hema.

Voor jou?
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 28 augustus 2014 @ 13:56:

[...]

Nee hoor, hindoe zijn is absoluut niets ergs. Maar ik ken jou persoonlijk als hindoe, en zoals jij gedraagt, niet alleen in de islamtopics maar ook IRL, dat is wel erg.Dit lijkt meer op sarren& narren, dus ik heb de post maar gestaft.
quote:nessemeisje schreef op 28 augustus 2014 @ 13:59:

[...]





Dit lijkt meer op sarren& narren, dus ik heb de post maar gestaft.dat komt goed uit, want ik heb zojuist ook gestaft. Eens kijken of er met twee maten gemeten wordt.
quote:milna schreef op 28 augustus 2014 @ 13:56:

[...]





Nee hoor, hindoe zijn is absoluut niets ergs. Maar ik ken jou persoonlijk als hindoe, en zoals jij gedraagt, niet alleen in de islamtopics maar ook IRL, dat is wel erg.Je bedoelt dat je Noesa in het echte leven persoonlijk kent? Je wordt steeds warriger.
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 28 augustus 2014 @ 13:56:

[...]





Nee hoor, hindoe zijn is absoluut niets ergs. Maar ik ken jou persoonlijk als hindoe, en zoals jij gedraagt, niet alleen in de islamtopics maar ook IRL, dat is wel erg.

Wij kennen elkaar niet IRL. En ook ben ik geen Hindoe.

Ik heb je gestaft.
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 28 augustus 2014 @ 13:58:

[...]





Dat was in een islam topic. Waarom moet je er in een ander topic dat niets te maken heeft met de islam over beginnen dat ik een moslima ben? Jij begint zelf off topic.



En dan gaan huilen als ik je daarna een hindoe noem. Tja...

Omdat ik islamkritisch ben, stalk je me in topics en verspreid je leugens over me.

Daarom is het relevant om te vermelden dat je moslima bent.

Dan is duidelijk waarom je dit doet.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik dacht vanochtend nog; 'het is al bijna eind augustus, waar blijft het zwarte Pieten topic.'



Maar gelukkig zijn we er weer op tijd bij.



Wedstrijdje doen wie het eerste kersttopic opent? T
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Nog even terug komen op de Hema.

Ik zag niets van Sint en Piet op hun site, maar ik zou bijna vergeten dat het nog niet laat is....



Ze hebben wel leuke dingen op hun site.

Zoals deze



EN deze (in de aanbieding) Kingsize en voor bij het zwembad.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Bij deze het verzoek om allemaal on-topic te blijven. Off-topic berichten plaatsen en op de man spelen is niet toegestaan.



Met vriendelijke groeten,



Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
http://nos.nl/artikel/691 ... reigd-om-zwarte-piet.html



Ik zag gisteren de zwarte Pieten dansen in het nieuws.

Deze had ik nog niet gezien. Is wel erg overtrokken.



Het lijkt eerder een hetze tegen alles wat NEDERLAND is.

De chinezen - nee, niet die ene poepchinees die voor zwarte Piet speelde - nemen de peren van Rusland over. Is een zorg minder.



ZARA deed ook iets verkeerds. Maar dat was een dwarsligger.

Op zich is dat wel begrijpelijk. Let op het verschil in streep.



Is ook voor kinderen:

en volwassenen die nog kind kunnen zijn.



Past ook bij de kinderen die per ongeluk een schietinstructeur dood schieten. Erg actueel allemaal.

Zwarte Piet heeft een roede. Dat is zo'n ding.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tuchtroede komt uit de Middeleeuwen. In die tijd had je in Nederland ook nog slavernij.
Ik hoop dat het nog een heerlijke nazomer wordt!!

Ik zou het bijna vergeten met al die kou.



Het is nog ZOMER!!!



Ik had deze nog niet gezien.



Ik ga straks even bij de Hema langs om die shopper te kopen.

Heb ik hem sneller dan online bestellen.
Is dit pareltje hier al langsgekomen?



https://www.youtube.com/watch?v=Jf42_C4W16k
quote:manusvanalles schreef op 28 augustus 2014 @ 14:54:

Is dit pareltje hier al langsgekomen?



https://www.youtube.com/watch?v=Jf42_C4W16k





Ik heb ineens een beeld bij sommige forummers.
En zwarte schoensmeer moet ik niet vergeten!

Die hebben ze ook bij de Hema. Hee, die is uitverkocht....

Ze hebben nog wel bruin, grijs en blauw.



Of google doet weer gemeen en zegt dat ze het niet meer hebben.
....

i
quote:momodoe schreef op 28 augustus 2014 @ 10:05:

[...]





Ik heb het in de gaten, nu ben je weer onder zeil?



Nee lieverd, deze luie zwarte stond vandaag om die tijd op, heeft gewerkt en heeft zich ernstig verbaasd over jouw geraaskal over je zogenaamde ontwikkelingswerk.

Als je daar echt was geweest of enige vorm van intelligentie had, had je al je vooroordelen kunnen duiden door de geschiedenis van het land en de cultuur, inplaats van dit etnocentrisme.

Wat een grap, en dat in combi met deze discussie over zwarte piet. En ook nog eens moeite met klokkijken of dag/nachtritme...

Inderdaad, neem het persoonlijk. Zo is het bedoeld.
Boeeee!
Alle reacties Link kopieren
quote:larva schreef op 28 augustus 2014 @ 18:55:

Boeeee!
quote:haakje schreef op 28 augustus 2014 @ 15:07:

[...]





Nee lieverd, deze luie zwarte stond vandaag om die tijd op, heeft gewerkt en heeft zich ernstig verbaasd over jouw geraaskal over je zogenaamde ontwikkelingswerk.

Als je daar echt was geweest of enige vorm van intelligentie had, had je al je vooroordelen kunnen duiden door de geschiedenis van het land en de cultuur, inplaats van dit etnocentrisme.

Wat een grap, en dat in combi met deze discussie over zwarte piet. En ook nog eens moeite met klokkijken of dag/nachtritme...

Inderdaad, neem het persoonlijk. Zo is het bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
Als je Zwartepiet vervangt door Pijpenkrullenpiet, zou je dan ook dezelfde mening hebben? Of is dit een kwestie van:"Ik begrijp alleen de verontwaardiging van DIE groep, maar van DIE groep totaal niet en daarom ben ik selectief met mijn sympathie."?
Alle reacties Link kopieren
Als je helemaal niets met Zwarte Piet of het Sinterklaasfeest hebt, sterker nog je bent ertegen dan hoef je de confrontatie toch niet op te zoeken? Nu mijn kinderen groot zijn, dan kom ik hooguit een chocoladepiet in de supermarkt tegen en dan moet ik nog goed zoeken ook. Ik hoef niet naar de optocht of wat dan ook. Dan valt het allemaal toch wel mee? Is het nu zo moeilijk om de meerderheid in dit land hun feestje te gunnen?
quote:yette schreef op 27 augustus 2014 @ 00:04:

@ Nina, die 'ik was ooit heel lief voor slaven' boodschap van de Sint is leuk maar voegt niks toe, sterker nog, het wordt helemaal niet verkondigd. De gemiddelde kleuter ziet een zwarte hulp van een witte meneer. Zonder historische uitleg.



En diezelfde gemiddelde kleuter verwart zwarte piet niet met een negroide persoon.



Maar goed, ik ben inmiddels pro-aanpassen en pro-Hema.
quote:vrouwtje89 schreef op 27 augustus 2014 @ 12:15:

[...]





Hou toch eens op met dat genuil. Nogmaals: zwarte piet heeft niets met slavernij te maken. De man is zwart van ROET. het is geen Afrikaan van origine.

Dat kan je helemaal niet zo stellen want er is geen eenduidig verhaal over het ontstaan van Zwarte Piet. Er gaan verschillende verhalen de ronde.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt. Maar de liedjes die hedendaags nog gezongen worden gaan ook niet over afrikanen of anderen die een kleur hebben.



Het is niet moeilijk om te bedenken dat er niks racistisch mee bedoelt wordt.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
quote:vrouwtje89 schreef op 28 augustus 2014 @ 20:28:

Ja dat klopt. Maar de liedjes die hedendaags nog gezongen worden gaan ook niet over afrikanen of anderen die een kleur hebben.



Het is niet moeilijk om te bedenken dat er niks racistisch mee bedoelt wordt.Want al ben ik zwart als roet,

'k Meen het toch goed.



Hoezo die 'toch'? Menen zwarte mensen het niet goed?
Stel je voor dat zwarte Piet wordt ingeruild voor gekleurde Piet en de HEMA gaat ook gekleurde Piet chocoladepoppen verkopen, wat denk je wat je ziet als je het geprinte aluminiumvelletje eraf hebt gepeuterd..?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven