1400 kinderen slachtoffer van politieke correctheid.

27-08-2014 14:32 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ziehier waar politieke correctheid toe kan leiden.



1400 kinderen in Engeland jarenlang stelselmatig verkracht, gemarteld en misbruikt door pakistaanse moslims.



Waarom het zo lang door kon gaan? Omdat in politieberichten vooral geen melding gemaakt mocht worden van de afkomst van de daders.



De kinderen hadden nl. prima signalementen en de politie wist dat de daders pakistaanse moslims waren, maar dat mocht niet vermeld worden.



http://www.geenstijl.nl/m ... _rape_jihad.html#comments
quote:Nymeria schreef op 27 augustus 2014 @ 21:13:

En daar zit een kern van waarheid in. De voorzieningen in juist de armere steden worden minder, de tweedeling tussen rijk en arm wordt groter en tussen de haves en haves not.

Deze kwetsbare meisjes zijn makkelijke prooien voor pooiers. Die geven hun wat aandacht, een nieuwe mobiele telefoon en ze zijn al helemaal blij. Ze hebben toch al het gevoel dat niemand om ze geeft. En dat is eigenlijk ook zo. De maatschappij bekommert zich nauwelijks om kinderen uit deze gezinnen. Ze worden gezien als trouble makers, ASBO kandidaten en niemand die iets van ze verwacht. Tehuizen zitten vol, er is te weinig leiding, te weinig controle op de kinderen. Arme gezinnen krijgen nauwelijks ondersteuning.

Dat soort dingen spelen een grote rol.

Empowerment van jonge meisjes en meer zorg voor de meest kwetsbare groepen ligt meer voor de hand dan nu opeens elke Pakistaanse man als potentiele verkrachter aan te merken.



Goeie post. In alle landen met een groot percentage vd bevolking dat in armoede leeft, zijn jonge meisjes aan de wolven overgeleverd, of het nu Islamitische landen, christelijke landen of atheistische landen zijn (denk: Rusland).

Het hele idee van de verzorgingsstaat is dat je zorgt dat er structuren zijn waardoor mensen niet meer zo kwetsbaar zijn.

Die structuren zijn in de Engelse steden grotendeels weg nu.

En de wolven komen daar graag op af.
quote:manusvanalles schreef op 28 augustus 2014 @ 13:26:

[...]





Goeie post. In alle landen met een groot percentage vd bevolking dat in armoede leeft, zijn jonge meisjes aan de wolven overgeleverd, of het nu Islamitische landen, christelijke landen of atheistische landen zijn (denk: Rusland).

Het hele idee van de verzorgingsstaat is dat je zorgt dat er structuren zijn waardoor mensen niet meer zo kwetsbaar zijn.

Die structuren zijn in de Engelse steden grotendeels weg nu.

En de wolven komen daar graag op af.En dit bedoelde ik dus ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 augustus 2014 @ 19:43:

Waarom kopieer jij al die geen stijl shit? 1400 is maar een schijntje vergeleken bij wat voor slachtoffer de Katholieke Kerk heeft gemaakt. Waarom zeg je daar niet wat over.Wat een onintellectuele vergelijking om een punt te halen. Misschien moeten we eens AL de gevallen bekijken waarbij moslimgroepen niet-moslim-meisjes gegroomd hebben en dat dan vergelijken met AL de slachtoffers van de Kerk. Misschien liggen de kaarten dan wel anders ...
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 28 augustus 2014 @ 13:23:

[...]





Ik wilde alleen maar zeggen dat het voor alle slachtoffers even vreselijk is, ongeacht wie de daders zijn en wat hun motieven.Maar het is nóg erger dat hun daders niet gepakt of aangepakt worden. Vanwege politieke correctheid, of omdat hun status soeverein om religieuze redenen, of wat dan ook.
Hét probleem met seksueel misbruik is altijd de zwijgcultuur eromheen. Alsof in België met Dutroux ook niet een groot falen van de overheid speelde, die niet zag of wilde zien. En zo zijn er een lange, treurige lijst van voorbeelden te noemen.



Maar ik begrijp iets niet helemaal. Er stromen op het Rotherham politiebureau meldingen en rapporten binnen over grootschalig en zeer ernstig seksueel misbruik. Men is (wordt gezegd) bang om het "Pakistanen" te noemen, want: angst voor racisme. Oké. Maar je kunt toch ook die specifieke informatie weglaten en zeer goed overgaan tot directe actie & opsporing?



Het verzwijgen van de etniciteit van de daders leidt toch helemaal niet logischerwijze tot het verzwijgen van de daad?



(vergelijk: je kunt in Opsporing Verzocht niet melden dat het bij een roofoverval om een dader gaat van Marokkaanse afkomst.* Maar daarmee heb je toch nog wel de roofoverval zélf benoemd?)



* Ik wil hier niet de discussie opstarten of afkomst wel / niet vermeld zou moeten worden. Ik stel alleen: als je dat niet doet, wil dat nog niet zeggen dat je de misdaad verzwijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:manusvanalles schreef op 28 augustus 2014 @ 14:00:



Het verzwijgen van de etniciteit van de daders leidt toch helemaal niet logischerwijze tot het verzwijgen van de daad?

Maar wel de pakkans?
quote:iones schreef op 28 augustus 2014 @ 14:01:

[...]



Maar wel de pakkans?Allicht. Maar zo ver kwamen ze nog niet eens in Engeland. Daar werd de daad zélf genegeerd (rapporten in de la geschoven).
http://www.theguardian.co ... andal-pakistani-community



Interessant stuk. Ja, het heeft met racisme te maken, maar ja, je kunt dat niet los zien van seksisme.
quote:iones schreef op 28 augustus 2014 @ 13:50:

[...]



Maar het is nóg erger dat hun daders niet gepakt of aangepakt worden. Vanwege politieke correctheid, of omdat hun status soeverein om religieuze redenen, of wat dan ook.Dat is precies wat ik bedoelde maar wat blijkbaar wordt aangezien voor politieke correctheid. Ik stipte de Magdalene kwestie aan omdat dat ook zo'n wegkijk geval was. De ene zedenzaak is niet erger of minder erg dan de andere, het negeren en wegkijken dat is erg door wie dan ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 27 augustus 2014 @ 18:01:

Ik vind het een net stuk van de BBC.

In dit geval vind ik de Islam ook niet heel relevant in deze. Er wordt niets uit naam van Allah gedaan zoals bij Hamas. IS of iets dergelijks. Het zijn een stel vieze criminelen die misschien toevallig van Islamitische afkomst zijn.



Ik snap waarom je dit denkt, maar ik zou toch durven beweren dat dit met de cultuur van de islam te maken kan hebben. Volgens de islam die Mohammed geïnstalleerd heeft was slavernij legaal, enkel moslims mochten niet tot slaaf gemaakt worden. Na oorlog en veroveringen zijn door de eeuwen heen vooral veel niet-islamitische vrouwen tot slaaf gemaakt en verhandeld door islamitische mannen, om als concubine te dienen. Hier zaten ook veel Europese vrouwen bij.



Dit is onderdeel van de sharia, en hoewel het gelukkig ook afgeschaft werd door de Ottomanen nadat slavernij illegaal werd in het Westen, zijn er weer stemmen onder sommige salafisten die vinden dat slavernij en het tot slaaf maken van niet-islamitische vrouwen moet kunnen, omdat de sharia dit toelaat.



Het christendom heeft geen 'wet' die slavernij goedkeurt. Het feit dat dit binnen de islam wel zo is, heeft naar mijn mening zeker een stempel gedrukt op het beeld dat moslimmannen kunnen hebben van niet-islamitische vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
De isis ontvoert ook vrouwen om tot slaaf te maken. Een ware hel veroorzaken ze.



Ook Syrische vrouwen en kleine meisjes die al ontvoerd worden. En denk eens aan Somalie, waar hele scholen meisjes ontvoerd worden.... Verschrikkelijk is dat.
quote:iones schreef op 28 augustus 2014 @ 13:50:

[...]



Maar het is nóg erger dat hun daders niet gepakt of aangepakt worden. Vanwege politieke correctheid, of omdat hun status soeverein om religieuze redenen, of wat dan ook.



Of omdat de familie het "onder de pet" wil houden, want je kunt opa toch niet zomaar beschuldigen, of omdat moeder haar nieuwe vriend boven haar eigen kind verkiest, of omdat simpelweg niet geloofd wordt dat die populaire trainer zoiets zou doen...



Ook op kleine schaal komt het zo vaak voor dat het slachtoffer in de kou blijft staan.

Hiermee bagatelliseer ik dit schandaal niet. Alle verantwoordelijken worden wat mij betreft keihard aangepakt. Maar de selectieve verontwaardiging begrijp ik niet zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven