Uitslag 20 weken echo ervaringen.

26-08-2014 10:55 327 berichten
Vanmiddag heb ik mijn 20 weken echo. Tot nu toe is er niets afwijkends gevonden maar het kan altijd wel natuurlijk.



Wij hadden allang besproken wat wij zouden doen mocht ons kind een afwijking hebben of een ziekte. Bij een "simpele" afwijking waarmee goed te leven valt zouden we ons kind gewoon houden en bij een ernstige afwijking de zwangerschap afbreken.



Maar nu komt het wel heel erg dichtbij en hebben we het er vanmorgen nog eens over gehad wat te doen als er een slechte uitslag komt...Op dit moment hebben we echt geen idee wat we zouden doen. Gaan we een kindje dan toch laten komen en het misschien een leven vol pijn geven omdat wij zo egoistisch zijn dat we ons kind graag willen hebben? Gaan we er gewoon voor hoe moeilijk het ook zal worden?



Misschien heel erg raar dat onze gedachtes erover nu pas zijn veranderd maar ik zou het wel fijn vinden om ervaringen van anderen hierover te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met Nina. Ik snap die heksenjachten nooit zo goed. En al helemaal niet in een topic als dit. Niet alles wat je denkt, hoef je ook te zeggen.



Kiki, ik ben een meelezer in het miskraam-topic omdat ik toen ook een miskraam heb gehad. Ik herken veel van je angsten en twijfels (loop een paar weken op je voor). Uit ervaring: stop met Google! Daar wordt je onrust en onzekerheid en angs alleen maar groter door. Probeer je vast te houden aan wat je vandaag gehoord hebt. In dat geval gaat het gewoon goed komen met je kleine jongen!
Alle reacties Link kopieren
Een ernstige afwijking of handicap gast lang niet altijd gepaard met pijn.



Een vriendin van mij heeft een inmiddels volwassen zoon die is geboren met een kleine afwijking aan zijn dikke darm. Niks ernstigs en prima te verhelpen met een simpele ingreep. Haar zoon heeft het grootste gedeelte van zijn jeugd veel pijn gehad.



Mijn zoon is geboren met een zeer ernstige hartafwijking en heeft al 3 open hartoperaties gehad. Hij is nu 2,5 jaar oud. Op de herstelperiodes van de operaties na heeft hij geen pijn ervan en het is een heel blij ventje.



Hier trouwens ook een genetische afwijking en een verstandelijke beperking. Wij hebben nooit getwijfeld. Als de kwaliteit van leven goed zou zijn en hij gelukkig zou kunnen zijn dan was hij welkom zoals hij is. En geen seconde spijt gehad van deze beslissing!



Bovenstaande was mijn reactie op je openingspost. Lees net pas dat je echo ook daadwerkelijk niet goed was. Sterkte, Kiki! Ik weet helaas hoe het voelt!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Heftig allemaal, Kiki!



Ik wens je vandaag veel succes met de echo!



En over het meekrijgen van rare foto's van de 20-wekenecho:

Wij kregen ook alleen een foto mee van de ruggegraat en ledematen. Misschien is het standaard bij een 20-wekenecho?
Alle reacties Link kopieren
Succes met de echo vandaag, hopelijk krijgen jullie nu duidelijkheid over wat jullie kindje heeft. En n dikke knuffel!
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes vandaag, Kiki!



Hoe laat is je echo? Is er iemand bij je?
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend heftig allemaal, Kiki! Ik wil je heel veel sterkte en wijsheid wensen de komende dagen, maar ook de rest van je zwangerschap.



Voor alle mensen die denken dat dit een grap is; alsjeblieft, hou dat voor je! Dit zijn onmenselijke tijden voor iemand in deze situatie en als er dan ook nog 'hardop' getwijfeld wordt aan je verhaal...



Kiki,
Alle reacties Link kopieren
En veel succes vandaag. Hopelijk zien ze op deze echo wel datgene wat ze niet zagen op de vorige echo.
Alle reacties Link kopieren
quote:janna1986 schreef op 27 augustus 2014 @ 22:35:

Calvijn wat een misselijke post van je. Om mijn reactie te quoten en er dan op te doelen dat ik niks moet zeggen omdat ik een gezond kindje krijg? Ik hoop dat Kiki het anders heeft gelezen, ik wilde gewoon schetsen dat wij ij dezelfde periode zitten qua zwangerschap en dat ik met haar meeleef. Maar jou jou reactie zegt me genoeg over jou als persoon.



Janna, ik vond het ook niet helemaal gepast om jouw post op dat moment in dit topic te zetten. Ik begrijp dat jij het goed bedoelde naar Kiki toe, maar dat zijn dingen die op dit moment wel heel verdrietig zijn om te lezen.

Ik denk ook niet dat Calvijn er op doelt dat je niets mag zeggen, omdat je een gezond kindje krijgt. Maar het gaat er vooral om dat jij schrijft dat jouw 20-weken echo wel goed is. Dat doet op dit moment gewoon extra pijn.
quote:-teuntje- schreef op 27 augustus 2014 @ 21:30:

[...]





Dit dus, vind het een heel ongelooflijk verhaal.



Ik ook. Sluit ook mooi aan op de OP, " stel er is iets mis" en.jawel hoor het is helemaal mis! Oh nee toch niet! Gelukkig maar!!



Een echoscopist die geen tijd heeft voor de 20 w SEO dus dan ga je (op eigen houtje?!) naar een ander die geen verslag doet en.alleen een foto van de afwijking meegeeft, een afwijking die je vk vervolgens van de tafel veegt als zijnde niks aan de hand? En vandaag gaat de echoscopiste dan twee "leuke" fotos gaat maken? Zal dan op je eigen kosten zijn lijkt me? Of.is het een tweede SEO en volgende week ook nog een GUO?



Bijzonder verhaal. Laat ik t daar maar op houden. Succes iig.



(En ja ervaring met een desastreuze 20w echo waar het dus niet ineens toch prima was. Bij mij was t slecht en bleef t slecht en volgde er direct op de seo een onderzoek (geinitieerd door echoscopiste) van de gyn vanwege de geziene afwijkingen en de aktie die erop moest volgen)
Dit is nou typisch zo'n topic dat je denkt, als ik twijfels heb, hou ik ze voor me. Zo nu en dan alleen eens dènken dat het een bijzonder verhaal is kan ook, je bent niet verplicht hier alles te typen wat je denkt, echt niet.



Kiki, hoop dat het (relatief) goed nieuws is dat je bij de echo krijgt!
Hoi allemaal,



Hier weer goed nieuws. Op de nieuwe echo zagen ze het gedeelte WEL zitten dus de zorgen voor een ernstige afwijking/handicap zijn nu weg. De kleine afwijking daar was eigenlijk niet omheen te kijken daar gaat het Erasmus maandag nog even beter naar kijken maar het is een afwijking die heel erg simpel te verhelpen is. Toeval was ook dat in de wachtkamer een zwangere dame zat met haar zoon met dezelfde kleine afwijking en aan hem was al bijna niets meer te zien en het was ook wel fijn om even met haar te praten erover. Heb haar nr ook gekregen dat ik haar kan appen als ik praktische vragen heb heel erg lief dus.



Ik heb nu ook aan veel mensen verteld en er komen nu ook allerlei verhalen los dat zij dat ook als kind hadden of hun kind had het en dat is allemaal heel erg goed verholpen en eigenlijk zijn de verhalen dat het niet meer goed komt al van 30/40 jaar geleden en tegenwoordig kunnen de artsen heel erg veel. Ik ben nu dus best wel vrolijken heel erg positief gestemd. Ja er zijn dingen die ik straks niet met hem kan doen maar daar valt wel overheen te komen en de beginperiode zal erg zwaar worden maar dat kunnen wij wel aan en onze zoon ook ( hoop ik dan). Krijg gelukkig van iedereen ook positieve reacties dat niemand hem anders gaat behandelen en iedereen toch wel van hem houdt zoals hij is



Genieten kan ik nog steeds niet echt maar ik ben wel heel erg blij met hem en houden van hem doe ik toch al wel. Zo stom ook hoe dat zo snel kan veranderen.
Fijn dat het goed nieuws was Kiki. Nu laten bezinken, en dan komt het genieten hopelijk ook weer wat terug.
Diaa hier ga ik toch even op in. Mijn hele zwangerschap heb ik al het idee dat er iets mis is en dat blijkt ook zo te zijn. Bij mijn eigen praktijk heb ik geen 20 weken echo gehad omdat er maar bepaalde dagen een gediplomeerde echoscopiste is die de 20 weken echo mag doen en zij zat vol. Daarom had ik de keus om OF de echo in het ziekenhuis te doen ( waar ik voor de termijnecho ook ben geweest) OF naar een echo bureau. Omdat het echo bureau makkelijker was te bereiken voor mij heb ik daarvoor gekozen. Of de echo vandaag op eigen kosten is weet ik niet. Na mijn bloedverlies heb ik ook meerdere echo's gehad en heb er tot nu toe nog geen rekening van ontvangen.



De GUO is nu sowieso omdat hij een afwijking heeft waar wat beter naar gekeken moet worden. VK zei dat je al voor een GUO gaat als je kind een kleine grote teen heeft gewoon om alles uit te sluiten.



Je kan alles wel in twijfel trekken maar moet ik soms mijn gegevens aan je geven dat je zelf de praktijk gaat bellen? Ik kan dit echt niet op prijs stellen dat je zo doet. Zeker niet omdat ik zo over de zeik was en al maanden met een rotgevoel zit.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het meevalt, Kiki!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Wat een opluchting! Maandag samen met de gynaecoloog de opties verkennen en dan rustig bijkomen van alle hectiek. Sterkte meid!
Nou, wat fijn dat het zo goed afloopt, en toevallig ook nog iemand met hetzelfde in de wachtkamer is helemaal fijn!
Alle reacties Link kopieren
Fijn meid, dat goede nieuws. Veel succes maandag! Laat je nog even weten hoe dat ging? Ik zal duimen voor een goede uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Kiki dat het toch goed bleek te zijn mbt de ernstigste afwijking (wat dus geen afwijking bleek te zijn).



Nu maar weer genieten van het getrappel van je zoontje in je buik!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het allemaal meevalt Kiki! Wat een achtbaan moet het geweest zijn.
Ja idd en een achtbaan is het opzich nog steeds hoor. Een kindje krijgen met een handicap ( hoe licht dan ook) is natuurlijk helemaal niet leuk en ook weer een hele omslag waar we aan moeten wennen want leuke dingen met je baby doen die veel moeders doen dat gaat voor ons straks helaas niet en ook daar kan ik best verdrietig om worden.
Alle reacties Link kopieren
Kiki, ik vind dat je heel erg sterk klinkt. Ook ik heb wat topics gelezen waarin jij ook actief was en ik vind je zo onwijs gegroeid. Misschien raar om dit nu te schrijven, maar het viel me op.
Dat is een mooi bericht.



Ik zit me echt suf te piekeren welke afwijking het kan zijn zeker nu ik lees dat het ook nog zo een hoge frequentie heeft.
quote:mwcactus schreef op 28 augustus 2014 @ 15:58:

Dat is een mooi bericht.



Ik zit me echt suf te piekeren welke afwijking het kan zijn zeker nu ik lees dat het ook nog zo een hoge frequentie heeft.ah, ik dacht al dat ik de enige was. (en ik heb echt geen idee, en nou ben ik nog echoscopiste ook!)
Alle reacties Link kopieren
Kiki, je zou de naam van de afwijking eventueel met punten kunnen schrijven. Bijvoorbeeld: ha.zen.li.p. Google vindt het dan niet als het als zoekopdracht wordt gegeven.
Wat een fijn nieuws!! Natuurlijk heb je nog zorgen maar het is in ieder geval niet levensbedreigend.

Ik hoop dat je ondanks deze stress toch nog kunt genieten van je zwangerschap. Want dat blijft toch een van de mooiste dingen die je in je leven mee mag maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven