Vliegen met een 4 jarige, tips.

28-08-2014 13:25 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
In zeer korte tijd gaan wij met een 4 jarige naar New York vliegen. De vliegtijd zal ongeveer 8 half uur zijn.



We hebben een tablet waar hij spelletjes op kan doen. Maar welke spullen zijn nog meer handig om mee te spelen in een vliegtuig? Wat ik in gedachte had; spelletjes en filmpjes op de tablet, voorleesboekje? En zijn favoriete knuffel.



Nog mensen met tips betreft het reizen? Wat we voor hem in de handbagage aan kleding moeten hebben etc.
Alle reacties Link kopieren
Klei, stiften, stickerboekjes, vakantieboek, dat soort dingen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Als wij met het vliegtuig gaan trek ik de kinderen meestal meerdere laagjes aan. Als ze het warm hebben kunnen ze wat uit doen en als ze het koud hebben doen ze het weer aan. Verder neem ik geen reservekleding meer mee op die leeftijd. Als ze het vies maken, hebben ze pech, krijgen ze op de plek van bestemming wel weer wat schoons aan.



Verder geef ik meestal een lolly tijdens het opstijgen om verstopte oren te voorkomen en omdat dat een snoepje is waar ze lekker lang mee doen. En die van mij vermaken zich dan altijd wel lang met filmpjes en spelletjes, hoewel ik nog nooit 8 uur gevlogen heb met ze.

Mijn collega geeft zijn kinderen anti-reisziektepilletjes en zegt dat ze daar slaperig van worden, zodat ze de halve weg onder zeil zijn. Heb ik ook wel eens geprobeerd, maar bij mijn kinderen werkte het niet. Nu heb ik geboren stuiterballen, vrees dat ik daar een half pakje voor nodig heb, haha.
..
Alle reacties Link kopieren
De tip van de lolly is handig! Super dankjewel.



Is het misschien ook makkelijk om in het vliegtuig makkelijke kleding aan toe doen? Zoals een trainingspak?
Alle reacties Link kopieren
Pak kaarten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Schriftje en een pen; huisje verkopen, tik tak tor, etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Een trainingspak zit lekkerder dan een spijkerbroek. Vlieg je overdag?
Alle reacties Link kopieren
Puzzel? Kleurboek en lege blaadjes met potloden? Miniloco?

Memory?
Alle reacties Link kopieren
Luisterboeken op de ipod
Alle reacties Link kopieren
http://www.ladylemonade.nl/spelletjes-k ... -vakantie/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.reizendoejezo.nu/online_reis ... kopen.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
We moeten de tickets nog boeken.



Vriend is nu aan het uitzoeken hoe en wat kwa tickets, hij zou ook nu boeken. We weten dus ook nog geen exacte datum. Maar we zaten te denken aan aankomende zaterdag of zondag.



Ik persoonlijk vind het fijn S'nacht te vliegen. In New York is het ook 6 uren vroeger. En met S'nacht vliegen zijn vriend en ik altijd het snelste over de jetlag heen.
Ik neem wel verschoonkleren mee en ook een schoon shirtje voor mezelf.



Ik heb hier al 2x gehad dat dochter ging overgeven tijdens een vlucht (snel zeeziek) en echt je wil niet dan nog in het kotssetje moeten zitten.

Ik weet niet of je kind 's nachts al zindelijk is, maar op nachtvluchten krijgt dochter hier ook een luier om (ze slaapt dan toch meestal een groot deel van de vlucht)
Alle reacties Link kopieren
Zachte, elastische kleding aantrekken inderdaad, verder gewoon wat snackjes (sppels hier favoriet) en wat drinken. Ik neem aan dat je in het vliegtuig verder ook wat krijgt, dus zou mn dingen mee nem die je daar zeker niet krijgt: zoal fruit of rozijntjes oid.



Met wie vlieg je eigenlijk? Kijk even wat voor kinderservice de maatschappij evt biedt.



Verder in de handbagage: mijn dochter vind zo'n dik vakantieboek met voorleesberhaaltjes en spelletjes altijs erg leuk, favoriete knuffel, koptelefoon voor bij de ipad/tablet. Snoetenpoetsers.



Fijne reis!
Computer says nooooo
En dochter heeft meestal een legging oid aan, ziit lekker en slaapt ook prima. Op plaats bestemming kan legging evt uit en heeft ze een rokje
Alle reacties Link kopieren
Kwa reis organisatie zijn we ook nog aan het Google over kind-vriendelijkheid.



De budget maatschappijen vallen sowieso af. Hebben we 2 keer gedaan wat een ellende. 2de keer spande zo de kroon dat ik liever de oceaan over roei!



Normaal vliegen wij altijd met KLM of American airlines. Altijd top service bij beide.



De tip van luisterboeken is ook goed! Zal er een paar op de iPhone zetten.

Mogen er eigenlijk wel snoepjes mee het vliegtuig in? Wij nemen nooit iets mee, we worden altijd overladen met eten in het vliegtuig. En hij is sowieso geen snoeper, ja fruit. Maar mag dat ook wel mee? Wij kregen op de heenweg trouwens wel koekjes.
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk van met welke maatschappij je vliegt, heb je misschien ook wel gewoon je eigen tv-schermpje, met films, muziek en spelletjes. Dan hoef je eigenlijk niet veel meer mee te nemen qua vermaak.

Hier gaat altijd mee: knuffel, kleurboek/schrift & stiften, leesboek. Vroeger ook de mp3-speler en Nintendo DS, nu vervangen door een telefoon met daarop muziek en spelletjes. En mijn dochter vindt het altijd super leuk om zelf op het vliegveld in de boekhandel nog een tijdschrift of stripboek te kopen en ook iets te snoepen uit te zoeken (bijvoorbeeld een rolletje fruitella of pakje kauwgum of zo). Je moet toch wat doen tijdens het wachten :-)
Ligt een beetje aan je vertrektijd. Er zijn een aantal vluchten waarvoor je eerder dan normaal op moet staan. Dan slaap je waarschijnlijk wel eventjes tijdens de vlucht. Verder zijn er films in je Prive schermpje, krijg je wat kleine kleurplaatjes e.d. Een paar maaltijden, dus naast die tablet lijkt me dat voldoende. Zorg dat je neusdruppels bij je hebt. Bij snotneuzen krijg je oorpijn tijdens het dalen. Natte doekjes, tandenborstel, tandpasta, kam. Dikke sokken of slofjes.
Mijn zoontjes zijn 5 en 3 en ze hebben altijd wel zachte kleding zoals een joggingbroek etc aan. Zit erg fijn. Verder hebben ze allebei een eigen trolley en daar stoppen ze voor de reis speelgoed in en hun eigen vertrouwde knuffel. Verder nemen wij vaak gesneden appels en snoepjes mee. Of ander vingerfood. Naar mijn weten mag dat gewoon door de douane. Verder tablet met apps, wat autootjes, een tekenbord dat je weer kan wissen en vaak een nieuw boek. Ook nemen we dikke anti-slip sokken mee voor over de gewone sokken.

Goede reis!
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Leuk vooruitzicht! Heerlijk! Wij hebben al ver gevlogen met de kids; met een bijna 2 jarige naar Nieuw Zeeland en Maleisie, met een 2 en 4 jarige naar Australie. Gaat prima.



Ik zou wat lollies meenemen voor dalen en stijgen ivm oren (of rozijntjes oid). Verder tablet is al prima. Misschien wat boekjes. Waarschijnlijk heb je zo'n schermpje met wat filmpjes en spelletjes in de stoel voor je, en bij veel maatschappijen krijgen de kids ook nog wat leuks. Mijn dochtertje vond van die denkspelletjes zo leuk, die koop je bij de betere speelgoedwinkels. Smartgames.eu, hebben ze voor diverse leeftijden.



Verder niet te druk maken. Mijn ervaring is dat kids zich goed aanpassen. Als ouder maak je je vaak teveel zorgen! Qua kleren nemen wij altijd 2 onderbroekjes en 1 setje kleren. En idd, voor mezelf schoon shirtje en legging. Er gaat ook nog weleens een beker water om.



Veel plezier!!!
Alle reacties Link kopieren
Het is definitief, we vliegen morgen nacht. Vriend heeft gewoon gebeld, gevraagd wat de last minute tickets mogelijkheden waren.

Morgen nacht was goedkoper dan zaterdag of zondag.



We gaan rond 7 uur richting Schiphol, uurtje rijden. Inchecken/douane. Zullen we nog wel een flinke rijd moeten wachten. 8 half uurtjes vliegen.

Al met al zal het rond de 15 uren duren voordat we echt thuis zijn.



Zal ik hem overdag laten slapen? Want ik wil niet met een vervelend moe kind op het vliegveld zitten, et is wel eigenlijk 'te laat' voor hem.

Maarrrrr... Als hij te veel over dag slaapt, stuiterbal s'avond. Wil ook niet met een stuiterbal in het vliegtuig zitten.



Vriend had ook weer een kut grap, hij deed net of zijn paspoort weg was.



Schoonouders, helemaal in de stres, ze moesten nog schoonmaken. Bed voor neefje was nog niet gekomen. Tot overmaat van ramp, schoonmoeder had met het verhuizen heel goed bedoeld het aquarium netjes verhuisd. Was ze de pomp vergeten aan te sluiten, stekker in het stopcontact. Zoutwater aquarium naar de klote. Alles dood! was best trots op mijn aquarium, had best dure vissen en koraal. Had nog tegen haar gezegd, ik doe het aquarium zelf wel. Zij wou helpen, had alles netjes volgends het boekje gedaan, heel voorzichtig alles verhuisd. Juiste samenstelling van water gemaakt. Vergeet ze de stekker. Ze huilde bijna, zo schuldig voelde ze zich.

Nu hebben we dus niet geld over voor zo'n dure hobby als zout water vissen kopen. Schoonouders hadden aangeboden alles niet te kopen. Is een ongelukje geweest, dus hoeft niet.

Mijn kweekbakje is wel veilig over gekomen, heb dus nog wel wat.

Kunnen die in het grote aquarium. Maar, ieder nadeel heeft zo zijn voordeel; kan nu baby visjes kopen, die goedkoper als volwassen vissen zijn, die niet eerst in het kweek aquarium hoeven zodat ze niet opgegeten worden.

Wel sneu, neefje had zich zo verheugd op dat hij zijn eigen Nemo had. Nemo is dus ook dood.. Grandpa had beloofd dat hij samen met neefje een nieuwe Nemo gaat kopen. Hebben we toch nog 4 vissen... Had er 32
Ik hoop dat het goed gaat, het gaat allemaal heel snel voor je neefje.
Alle reacties Link kopieren
Disney films deden het vroeger altijd goed bij ons. Zij de nieuwe Disney films wel leuk? Zoals Cars?
Alle reacties Link kopieren
quote:reizigster2004 schreef op 28 augustus 2014 @ 13:30:

Als wij met het vliegtuig gaan trek ik de kinderen meestal meerdere laagjes aan. Als ze het warm hebben kunnen ze wat uit doen en als ze het koud hebben doen ze het weer aan. Verder neem ik geen reservekleding meer mee op die leeftijd. Als ze het vies maken, hebben ze pech, krijgen ze op de plek van bestemming wel weer wat schoons aan.



Verder geef ik meestal een lolly tijdens het opstijgen om verstopte oren te voorkomen en omdat dat een snoepje is waar ze lekker lang mee doen. En die van mij vermaken zich dan altijd wel lang met filmpjes en spelletjes, hoewel ik nog nooit 8 uur gevlogen heb met ze.

Mijn collega geeft zijn kinderen anti-reisziektepilletjes en zegt dat ze daar slaperig van worden, zodat ze de halve weg onder zeil zijn. Heb ik ook wel eens geprobeerd, maar bij mijn kinderen werkte het niet. Nu heb ik geboren stuiterballen, vrees dat ik daar een half pakje voor nodig heb, haha.





Lolly geef ik ook altijd aan mijn kinderen, werkt inderdaad erg goed tijdens landen en opstijgen.



Wat reserve kleding betreft neem ik altijd een heel schoon setje kleding mee ongeacht de leeftijd (mijn kinderen zijn nu 10 en 13) en extra sokken die ze over hun gewone sokken heen aantrekken. Wij trekken namelijk altijd onze schoenen uit in het vliegtuig en buiten dat het dus laag bij de grond kouder is is het ook vanwege het toiletbezoek wel fris als je die sokken aan het einde van de vlucht uit kunt trekken en schone sokken aanhebt.



Wij zijn net terug van onze jaarlijkse lange vakantie naar NL en ik was maar wat blij dat we reserve kleding bij ons hadden want halverwege onze vlucht (van 11 uur) gooide mijn dochter per ongeluk haar redelijk warme thee over haar kleding

Gelukkig dus snel af kunnen koelen en schone droge kleding aan, had er niet aan moeten denken dat ze nog 5 uur in die natte kleding had moeten zitten.



Verder hebben wij wat snoepen, spelletjes spelen en films kijken geen strenge regels in het vliegtuig zolang ze het maar rustig houden en zichzelf uiteraard niet misselijk eten

We hebben wel strenge andere regels zoals: niet lopen tenzij je naar de wc moet of last hebt van erg stijve benen, niet tegen de voorstoel 'schoppen' of bonken, niet aan de leuning van de persoon voor je vasthouden als je jezelf uit je stoel hijst om naar de wc te gaan, netjes te vragen of je stoel naar achteren mag aan de persoon achter je en uiteraard niet te hard praten.



Tot nu toe heeft nog nooit iemand last van mijn kinderen gehad dus we hebben ze redelijk goed afgericht



Ook laat ik ze altijd zelf hun handbagage rugzak inpakken en dat werkt prima, vroeger wel eens van die trek koffertjes gehad maar was lastig meezeulen op het vliegveld. Een rugzak werkt dan echt beter en daar gaat onderin altijd de reserve kleding. Ze krijgen ook altijd na het opstijgen een functioneel cadeautje (kleurtjes, stickers, boek, klein speelgoed of wat anders leuks waar ze wat aan hebben in het vliegtuig.



Succes en veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven