haren door de wc

28-08-2014 16:01 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus en ik hebben lang krullend haar. Na het douchen hebben we vaak haar in het putje zitten, wat we dan in een papiertje rollen en beneden in de prullenbak gooien. Soms blijven er nog een paar haren in de douche liggen, die we dan in de wc gooien, (dit gaat om 7 haren ofzo). Ook overdag heb ik wel eens haaruitval, die ik dan soms in de wc gooi.



Laats waren we bij een kennis die zij dat dat echt niet goed was, om haren door de wc te spoelen.

Ik heb op internet gezocht of dat slecht is, maar ik kon het niet vinden.

Zijn er meer mensen die dat doen? En dan niet hele proppen natuurlijk, maar een paar losse haren.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet gewoon in de prullenbak?
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi het zelf in de prullenbak, waarom in de wc eigenlijk?
Nog nooit zo gedaan. Gewoon in de prullenbak. Ik kan me best indenken dat die haren een haarbal kunnen vormen in de rioolbuis en zodoende de boel kunnen blokkeren. Gooi ze dus maar gewoon in de prullenbak.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man doet het al jaaaaren! Ik vind het doucheputje echt het ranzigste wat er is (terecht of onterecht,... het is niet mijn ding) dus mijn man gooit elke dag als ik gedouched heb, mijn haren in de wc.



(klinkt nu echt alsof ik van mijn man een mega slaaf heb gemaakt! Is echt niet zo hoor. Ik doe ook wel dingen. Echt. Echt? ECHT!)
No worries
Ik heb ooit van een loodgieter gehoord dat haren aboluut niet door de wc gegooid moesten worden omdat ze inderdaad een bal vormen en de boel kunnen verstoppen.
Ik gooi ze ook altijd in de wc. En dat zijn er best wat elke dag. Vind ik makkelijker dan in de prullenbak maar heb er nooit over nagedacht dat het niet goed zou zijn.
Niets te vinden over haren in de wc...



Haren



Een andere grote boosdoener voor een verstopte afvoer is haar. Haar heeft de eigenschap om zich te binden met andere haren waardoor grote kluwen haar kunnen ontstaan. De kluwen haar zorgen er voor dat ook andere voorwerpen de afvoer niet kunnen passeren wat weer leidt dat het doucheputje verstopt raakt. Door de verstopping in de afvoer zal de zeep zich gaan hechten aan de buizen waardoor de opening nog nauwer wordt. Het werkt dus als een soort van net. Hierdoor zal de gootsteen nog sneller verstopt raken met het gevolg dat je de afvoer weer mag ontstoppen. Haal dus regelmatig de haren uit het doucheputje. Daarnaast zult u bij het dweilen ook regelmatig haren opdweilen. Houdt hier dus rekening mee wanneer u de emmer in de gootsteen leegt!
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi ze ook altijd door de wc. Had er geen idee van dat dit slecht was. Ik heb in de 30 jaar dat ik op mezelf woon nog nooit een verstopte wc gehad.
Alle reacties Link kopieren
de afvoerpijp van de douche heeft een diameter van 40 mm en daar gaan gegarandeerd genoeg haren doorheen.



De doorsnede van een toilet afvoer is 120 mm.



Waarom zou een afvoer van 120 mm wel dicht gaan zitten door haren en een pijpje van 40 mm niet ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Als het toilet mijn bolussen kan wegspoelen, dan zal het met die paar haren toch ook wel lukken?



In de veel smallere afvoer van een douche of wastafel, waar het water ook met veel minder kracht doorheen gaat, kan ik me het wel voorstellen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, mijn vriend haalt ook altijd mijn haren uit het doucheputje, Brisbane179!



Ik ben echt niet snel vies van dingen, maar het doucheputje.... Dar gruwel ik van, ondanks dat het vrijwel alleen mijn eigen haar is. Gelukkig is mijn vriend zo lief om het te doen :-)



On topic trouwens... Ik had ook geen idee dat haren in de wc slecht zou kunnen zijn. Ik gooi ze altijd gewoon in de prullenbak, dus ook nooit reden gehad om erover na te denken.



Vochtig toiletpapier schijnt ook heel slecht te zijn. Gebruik ik ook niet.



Voor de afvoer uit de wasbak in de keuken schijnt koffiedik juist wel goed te zijn. Wist ik niet. Hoorde ik laatst
Waarom haal je ze uit t doucheputje ? Je kan ze daar toch ook door heen duwen ipv er uit te halen en in de wc te gooien ? Ze komen op zelfde plek terecht.

Eigenlijk best dom dus want ik vermoed dat je ze uit t putje haalt omdat t vies is en t water niet goed meer wegloopt wanneer het vol met haren zit.

Wat denk je wat er gebeurd in het riool ? Juist verstoppen..





Dus---> er uithalen en in de vuilnisbak er mee
Alle reacties Link kopieren
Doe mijn haar ook altijd in de wc. Ik vind de prullenbak te klein hiervoor en teveel een gedoe om die natte haren er in te krijgen.



De douche loopt wel eens minder goed af, en als we dan het eerste gedeelte eruit halen zit daar (ondanks het dagelijks in de wc doen van de haren) nog een hele berg haren in verstopt. Na de schoonmaakbeurt loopt de douche weer goed af.



Thuis ook nog nooit de wc verstopt gehad. Mijn vader is loodgieter van beroep geweest dus die had het wel geweten als het slecht was voor de wc-afvoer denk ik.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
ik zou niet weten waarom haren je riool kunnen verstoppen. Het is groot genoeg. Bij een wastafel kan soms in het bochtje van de afvoer wat haar ophopen, maar het gat in je plee is veel groter
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het ook al jaren en heb altijd na het borstelen behoorlijk wat losse haren.

In de prullenbak gooien vind ik niets, op een één of andere manier komen de haren dan toch altijd nog ergens anders terecht.



Nog nooit verstopping gehad met het toilet, dus blijf het ook lekker doen.
Alle reacties Link kopieren
De waterzuivering heeft veel last van de haren.
quote:anje schreef op 28 augustus 2014 @ 23:28:

De waterzuivering heeft veel last van de haren.want?
Alle reacties Link kopieren
Het is kennelijk lastig dit te verwijderen. Ik heb een keer een rondleiding bij een waterzuivering gehad en dat werd toen verteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven