Werk & Studie alle pijlers

Baan in een winkel!! Loon?

27-08-2014 15:44 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
heeft iemand enig idee hoeveel je in een winkel verdien per uur als je 24 jaar bent?
Dat verschilt nogal. Minimum staat vermeld in de cao, even googlen zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor functie? Wat voor winkel? CAO al nagekeken?
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel een goede functie zijn, zo met drie uitroeptekens erachter.
In ieder geval 1.495,20 bruto per maand voor een fulltime baan.
Alle reacties Link kopieren
Ik verdiende bij mijn oude baantje (ook in een winkel) ¤9.13 per uur. Met dezelfde leeftijd als jij hebt. Ik kreeg bij mijn uurloon ook direct vakantiegeld etc. gestort. Dus eindelijk kwam mijn loon uit op iets van ¤11 per uur.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat voor winkel.

Met luxe artikelen is het salaris hoger dan bijvoorbeeld de Hema ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Nou niet veel
Iedereen is mooi
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een winkel als verkoopster en heb een goed salaris, wel meubelbranche.
Alle reacties Link kopieren
De meeste winkels betalen volgens de detailhandel CAO en dat is het Wettelijk Minimum Loon.



Vriendin werkt als assistent filiaalmanager bij de keten van Vero Moda, Only en Pieces en verdient ¤2 meer dan het Wettelijk Minimum Loon. Zij zit in de volwassen lonen.
Dat is zeg maar echt niet zo mijn ding en dan heb ik altijd zoiets van doe het dan maar niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 27 augustus 2014 @ 18:11:

Ik werk in een winkel als verkoopster en heb een goed salaris, wel meubelbranche.



Wat is een goed salaris??

2000¤ bruto?
Wat word je functie?
Als verkoopmedewerkster verdien je het minimumloon, sommige winkels betalen net iets meer dan het minimumloon.
Alle reacties Link kopieren
quote:Reine schreef op 27 augustus 2014 @ 22:36:

[...]





Wat is een goed salaris??

2000¤ bruto?



En dan kan jij mij natuurlijk vertellen dat het niet zo een goed salaris is....



Nee geen 2000 bruto.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het geen vetpot is als je werkt als verkoper. Maar als je voor je functie meer verdient dan de gemiddelde verkoper dankun je idd zeggen dat je goed verdient.

Vroeg mij alleen af hoeveel "goed" is.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn verkoopfuncties waar bij je met hoge targets werkt, waar het om grote bedragen gaat..denk aan verkoop van auto's, keukens, bepaalde juweliers, en ook meubelen in het duurdere segment.



De lat en de druk ligt behoorlijk hoog als het soms om omzetten gaat van tienduizenden per dag.



Dat doen verkopers niet voor 2 euro meer dan het minimum.

Maar ook dan ben je op je loonstrook verkoopmedewerker.
quote:Reine schreef op 28 augustus 2014 @ 09:50:

Ik weet dat het geen vetpot is als je werkt als verkoper. Maar als je voor je functie meer verdient dan de gemiddelde verkoper dankun je idd zeggen dat je goed verdient.

Vroeg mij alleen af hoeveel "goed" is.

Dat vroeg ik mij dus ook af, "goed" is een heel ruim begrip.

Volgens mij begin je in een supermarkt, slagerij, bakker enz met een 9,87 per uur, en dan ga je per functiejaar omhoog. Ik denk dat je in een kledingzaak minder hebt maar geen flauw hoeveel dat dan is.

En bv bij de Aldi krijg je weer een deel van de winst, vroeger tenminste. Verder geeft de ene werkgever wel reiskosten vergoeding, andere niet.
Alle reacties Link kopieren
De verhouding met wat je doet als verkoper en het salaris klopt over het algemeen wel. Als er geen klant is dan sta of zit je daar alleen maar of ruimt wat op, maakt wat schoon.

Je hoeft je hersens er niet bij te gebruiken en in principe kan iedereen het.

Daarentegen vind ik bijv dat iemand in de zorg wel wat meer mag verdienen, die doet veel meer (fysiek) werk in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Reine schreef op 28 augustus 2014 @ 13:39:

De verhouding met wat je doet als verkoper en het salaris klopt over het algemeen wel. Als er geen klant is dan sta of zit je daar alleen maar of ruimt wat op, maakt wat schoon.

Je hoeft je hersens er niet bij te gebruiken en in principe kan iedereen het.

Daarentegen vind ik bijv dat iemand in de zorg wel wat meer mag verdienen, die doet veel meer (fysiek) werk in mijn ogen.



Ik ben het met je eens dat iemand in de zorg best wat meer mag verdienen.

En het klopt ook dat als er geen klanten zijn je dus weinig tot niets hebt te doen.

Ik vind het krom dat mijn uurloon hoger is als dat van mijn hbo opgeleide vriendin die in de zorg werkt.



Maar ik ben ook van mening dat niet iedereen een goede verkoper is, dat is ook gewoon een vak, sterker nog bij ons staan ze te springen om goede verkopers, die helaas echt moeilijk te vinden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, je hebt goede en slechte verkopers.

Het is een vak, ik heb het een tijdje gedaan als part time baantje (bij een elektronica zaak) naast mijn studie.

Er zaten echt slechte collega's bij die vertelden allemaal onwaarheden om zoveel mogelijk te kunnen verkopen en achteraf kwamen de boze klanten terug dat ze verkeerd zijn voorgelicht.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een sollicitatie lopen? Een goede verkoper is goud waard. Maar juist die staan niet in een winkel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook verkoper maar heb als er geen klanten zijn absoluut heel veel te doen. De vakken moeten ook weer vol komen door alles wat al die mensen kopen, schappenplannen gedaan en zo kan ik nog wel even doorgaan. Totaal niet mee eens dat je weinig tot niet te doen hebt als er geen klanten zijn al zal dat per winkel verschillenquote:mafalda schreef op 28 augustus 2014 @ 14:58:

[...]





Ik ben het met je eens dat iemand in de zorg best wat meer mag verdienen.

En het klopt ook dat als er geen klanten zijn je dus weinig tot niets hebt te doen.

Ik vind het krom dat mijn uurloon hoger is als dat van mijn hbo opgeleide vriendin die in de zorg werkt.



Maar ik ben ook van mening dat niet iedereen een goede verkoper is, dat is ook gewoon een vak, sterker nog bij ons staan ze te springen om goede verkopers, die helaas echt moeilijk te vinden zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikkeh19 schreef op 28 augustus 2014 @ 15:56:

Ik ben ook verkoper maar heb als er geen klanten zijn absoluut heel veel te doen. De vakken moeten ook weer vol komen door alles wat al die mensen kopen, schappenplannen gedaan en zo kan ik nog wel even doorgaan. Totaal niet mee eens dat je weinig tot niet te doen hebt als er geen klanten zijn al zal dat per winkel verschillen





[...]





Ligt er inderdaad aan wat voor soort winkel inderdaad, bij ons is er gewoon zonder klanten niet heel veel te doen.



Ook moet je bepaalde omzetten behalen, die lat ligt behoorlijk hoog.



Dus buiten veel product kennis is de kunst ook nog dat de klant het bij jou koopt en niet bij een concurrent.
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 28 augustus 2014 @ 16:12:

[...]





Ligt er inderdaad aan wat voor soort winkel inderdaad, bij ons is er gewoon zonder klanten niet heel veel te doen.



Ook moet je bepaalde omzetten behalen, die lat ligt behoorlijk hoog.



Dus buiten veel product kennis is de kunst ook nog dat de klant het bij jou koopt en niet bij een concurrent.Of bij je collega (die jouw klant misschien wegkaapt).
Alle reacties Link kopieren
quote:Reine schreef op 28 augustus 2014 @ 16:54:

[...]





Of bij je collega (die jouw klant misschien wegkaapt).Hahaha ja dat soort dingen gebeuren inderdaad😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven