Meerdere miskramen?

24-08-2014 12:01 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik in contact komen met anderen die net als ik inmiddels 2 of meer miskramen hebben gehad.



Wij zijn inmiddels een jaar bezig en hebben een missed abortion (8,5 week hartje gestopt) en een zeer vroege miskraam (5 dagen over tijd, door bloedtest bevestigd maar testen bleven licht) achter de rug.

Sinds de 1e miskraam (half jaar geleden nu) steeds al een week voor NOD bruinverlies.

Op basis daarvan en lange cyclussen (tot 8 weken) doorverwijzing naar de gynaecoloog gekregen dus daar binnenkort langs.



Voor wie is dit een herkenbaar verhaal? Ik lees dingen over progesteron tekort of B12 tekort...iemand ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook even afwachten waar de gyn volgende week mee komt. Misschien ga ik dan ook wel die creme gebruiken en misschien ook wel b12 supplement. Kan voor zover ik lees inderdaad geen kwaad, wellicht is dat net wat m'n lichaam nodig heeft om het vruchtje vast te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag bij de gyn geweest, op de echo ziet mijn baarmoeder en eierstokken er allemaal prima uit (maar dit heeft de vk ook al eens gezegd). Ik moet de mk afwachten, het rommelt al wat..net zoals in de week voor mijn menstruatie dus ik denk niet dat het nog lang gaat duren.



Als de mk voorbij is gaan we allebei bloed prikken voor chromosonenonderzoek, stollingsafwijking en nog iets geloof ik.



Ze zij dat ik wel goed vruchtbaar ben, al 3 keer zwanger geweest in 10 maanden tijd. Ook ben ik gezond en in mijn familie zit het ook goed, 80% kans dat een volgende zwangerschap wel goed gaat. Was een prettig gesprek en heb er wel weer hoop door gekregen.



Ik zit ook wel na te denken over die progesteroncreme, het kan toch geen kwaad? En tarwekiemolie daar heb ik ook goede verhalen gelezen...ik weet allemaal niet of het werkt, maar voor mijn gevoel doe ik er dan alles aan.
Alle reacties Link kopieren
Progesteroncreme kan geen kwaad. Ik heb ook tarwekiemolie erbij gebruikt en vitamine D.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Summer, ik vroeg me nog af of jij die creme en tarwekiemolie gewoon de hele cyclus hebt gebruikt of dat je dat enkel in bepaalde weken hebt gedaan (juist alleen voor de eisprong of erna)?

Tot wanneer heb je dit gebruikt? Tot hoeveel weken zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Tarwekiemolie kreeg ik inderdaad ook aangeraden. Ben jij daar destijds allemaal tegelijkertijd mee begonnen Summer? En tot wanneer heb je het gebruikt?



Ik denk dat ik alleen met tarwekiemolie begin. Twijfel nog een beetje over de progesteroncreme.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tegelijkertijd met de creme en de olie begonnen. De olie gewoon dagelijks, de creme is een gebruiksaanwijzing voor.. Ik meen vanaf de eisprong tot een dag of 3 voor je ongesteld moet worden.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Oh, kleinemeid, ik heb het deze zwangerschap niet gebruikt, de creme.

Ik was zó ziek in het begin dat ik niks meer geslikt of gesmeerd heb .. Ik kon me er gewoon niet toe zetten...



Ik hoop dat het voor jullie ook blijkt te werken, mocht het bij het zetje zijn geweest dat mijn lijf nodig had.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Tarwekiemolie ga ik ook halen , maar die crème ...ik twijfel kan er weinig info over vinden m.b.t. Zwanger worden. Zie overal staan dat het voor oudere vrouwen is. Tis ook vrij prijzig. Mijn vriend zet ik btw ook flink aan de vitaminen c, d en zink zijn geloof ik heel goed voor het zaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit die miskraam nu dus af te wachten, ben nog nooit zo lang 'zwanger' geweest. Maar zakt je temp ook voordat het start? Net zoals bij het begin van je menstruatie , want dan ga ik weer tempen nl. Ik verwacht namelijk wel een flinke hoeveelheid bloed en ben bang dat het ineens komt. Dus houdt er nu al rekening mee met kleding enzo, maar ja het zou ook nog een week kunnen duren. Zit nog hcg in mijn lijf, borsten zijn nog steeds mega. Gister zei de echoscopist dat het vruchtzakje wel de grote heeft van een kleine 9 wkn, vruchtje was slechts 6. .... Ik hoop dat het snel op gang komt.
Alle reacties Link kopieren
Princess, bij mij is het allebei de keren spontaan op gang gekomen en begon het in beide gevallen ongeveer zoals een menstruatie: eerst een paar dagen licht bloedverlies. Daarna wat meer bloedverlies en buikkrampen, waarna het vruchtje afgedreven werd. De buikkrampen waren in mijn geval best wel flink. Het begon dus niet plotseling, maar bouwde zichzelf langzaam op. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees idd vaak dat het met licht bloedverlies begint , nou dat is te hopen maar dan... Met hoeveel wkn kwam het bij jou eruit?
Alle reacties Link kopieren
b12 helpt oa voor de innesteling en kun je niet overdoseren. Progestoron durf ik niet te zeggen of dat zo kwaad kan. Na de eisprong lijkt me van niet.



Verder ben ik (gelukkig) niet bekend met miskramen al heb ik wel lang moeten wachten op een zwangerschap.

Veel sterkte en succes! Hopelijk raken jullie snel blijvend zwanger.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:kleinemeid86 schreef op 24 augustus 2014 @ 12:07:

Bedankt voor je reactie lisha. Wat fijn dat je nu weer zwanger bent. Hoe ver ben je?

Het is vooral de combi van de lange cyclussen en het bruine bloedverlies dat mij niet lekker zat.. vandaar naar de huisarts gestapt.Ik ben nu bijna acht weken. Je beslissing om naar de huisarts te stappen is een goede hoor, ik ben benieuwd of er iets uitkomt en wat dat dan is.
Alle reacties Link kopieren
Princess: ik heb destijds gekozen voor een curettage. Afwachten vond ik echt vreselijk, respect voor jou dat je dat wel kunt. Die curettage suckte trouwens enorm: na twee maanden kreeg ik plotseling énorm bloedverlies vanwege placenta-resten. Daarna ben ik opnieuw gecuretteerd. Dat vond ik wel heftig, ik had verwacht met de eerste curettage ervan af te zijn, opnieuw te kunnen beginnen. Enfin, het is gewoon shit. Ik wens je veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
quote:kleinemeid86 schreef op 24 augustus 2014 @ 15:18:



Ik heb inderdaad ook iets gelezen over stollingsafwijking, echter, daar lees ik dan ook bij dat mensen die dat hebben vaak al eerder in hun leven erachter zijn gekomen dat ze deze afwijking hebben...bijvoorbeeld omdat hun bloed niet stolt als ze een wondje hebben o.i.d. Aangezien ik wat dat betreft geen bijzonderheden te melden heb, ging ik er eigenlijk vanuit dat ik dit niet heb.

Maar als ik jouw verhaal dan weer lees denk ik toch dat het goed is mij daarop te laten testen..Iemand in mijn nabije omgeving heeft eerst twee miskramen gehad en na een pittige bevalling met complicaties bij zowel moeder als kind, bleek uit onderzoek dat ze ook een stollingsafwijking heeft. Die afwijking kan mede oorzaak zijn van de miskramen en van de complicaties. Dus als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen en uitgebreid bloedonderzoek laten doen. Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ook bij mij begonnen de miskramen met lichter bloedverlies, na een aantal dagen flink veel. Dit kan echt erg veel zijn, met flinke kramp. Maar doorgaans bouwt dit zich dus op. De dag van de miskraam zelf zul je waarschijnlijk lekker thuis willen blijven, doe dat maar gewoon



Progesteroncreme tussen eisprong en start menstruatie (daling progesteron = teken voor lichaam eitje af te stoten) maakt het baarmoederslijmvlies geschikter voor innesteling. Vitamine b12 heb ik inderdaad ook geslikt.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Bij mij waren de miskramen met 7 en 8,5 week. Ik hoop voor je dat het snel doorzet.
Alle reacties Link kopieren
@Summer: blijf je bij een positieve test dan doorsmeren, of stop je daarna?
Alle reacties Link kopieren
Princess: bij mijn miskraam van 8,5 week kwamen we erachter tijdens de 1e echo, ik heb toen een weekje afgewacht maar toen er niets gebeurde heb ik van de gyn Cytotec pillen gekregen die ik in moest brengen, toen kwam het binnen 24 uur op gang.

Misschien kun je dat ook vragen? dan kun je het in elk geval enigszins plannen.

Ze zeiden bij mij toen ook dat het zomaar een paar weken zou kunnen duren voordat je lichaam door heeft dat het niet goed gaat en het het vruchtje af gaat stoten. Dat vond ik te lang duren en praktisch gezien ook erg onhandig.
Alle reacties Link kopieren
Clifford, bij een positieve test blijf je door smeren.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Summer!



Ik heb net iig tarwekiemolie gehaald bij het reformhuis.
Mag ik hier ook even mijn ei kwijt? Zo verdrietig en teleurgesteld... Afgelopen week een curretage gehad ivm missed abortion bij 11 weken. Twee weken terug nog een mooi kloppend hartje gezien, dus kwam hard aan.

Was mijn 4e zwangerschap: in 2010 vroege miskraam gehad bij 6 weken, direct daarna weer zwanger en na een goede zwangerschap en een helse bevalling(spoedkeizersnede en 2,5 liter bloedverlies) een fantastische zoon gekregen. Een jaar geleden een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en ten gevolge daarvan een spoedoperatie waarbij een eileider is verwijderd.

Ben er stuk van....
Alle reacties Link kopieren
Beste Sofia, wat een ongelofelijk treurig verhaal!

Ik begrijp het volkomen dat je er even helemaal kapot van bent.

Heel veel sterkte de komende tijd om dit te verwerken.

Gaan jullie meteen weer verder proberen of even een ronde overslaan?
Alle reacties Link kopieren
Sofia, wat naar allemaal Ik snap heel goed dat je er kapot van bent. Ook wij hebben drie weken terug een kloppend hartje gezien, toch is het twee weken geleden misgegaan. Confronterend is dat he?



Ik heb zelf net de controle-echo gehad. Alles is mooi schoon. Toch ook wel naar om weer een lege baarmoeder te zien. We wachten in ieder geval een menstruatie af, misschien wel twee.



@Princess, hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Sofia@wat een ellende zeg! Een bbz lijkt mij heel heftig en dan nog 1 eileider kwijt, jij moet ook wat doormaken!



Toch nog een tip voor onze frustraties; leef met de dag en geniet van alle kleine dingetjes waar Je wel geluk mee hebt. Tis soms moeilijk maar eigenlijk moet je hier elke dag even een paar min bij stil staan.



Hier gaat het zo zo, krijg niet het idee dat het snel op gang gaat komen. Nog veel hormonen in mijn lijf, grote borsten, ineens snachts weer plassen. Soms lichte krampjes, maar die had ik in de eerste wkn toen alles nog goed zat ook. Wanneer krijgt mijn lichaam door dat het niet goed is, zou de vruchtzak nog verder gegroeid zijn? Hmm toch een curettage aan het overwegen, die pillen kunnen ook maar daar hoor ik ook wel mindere verhalen over, veel pijn en dat je vaak alsnog gecuretteerd moet worden...

Ben vooral gefrustreerd en boos, wil verder maar dat gaat niet zolang het er nog zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven