Morgen is het zover..

28-08-2014 10:39 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen sta ik tegenover mijn vader in de rechtbank. Hij heeft mij jarenlang misbruikt en met hulp van enkele familieleden heb ik toch aangifte gedaan anderhalf jaar geleden. Het hele gezin is stuk. Mijn ouders, broer, zus en zwager spreek ik niet meer.



Vorig jaar heb ik een hele lieve vriend ontmoet die me steunt door dik en dun en inmiddels ben ik 25 weken zwanger. Het gaat best goed met mij al zal nooit alles van mijn verleden weg gaan. Angsten en spanning ben ik heel gevoelig voor.



En dat is het probleem, ik ben zo zenuwachtig voor morgen! En ik kan het niet van mij af zetten en ik wil dit ons ongeboren kind niet aandoen. Ik heb de laatste dagen al redelijk veel last van harde buiken en die zijn ook vanmorgen weer prominent aanwezig. Ik zoek al afleiding maar nu het laatste deel in huis toch ook echt wel schoon is zoek ik wat anders. Dus heeft er iemand tips om er mee om te gaan? Of iemand die mij even een virtuele schop onder de kont kan geven?
I may be young, but I'm not dumb.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte!

Ik vind het heel dapper van je.



Wat naar zeg dat je de rest van je familie niet meer ziet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 28 augustus 2014 @ 14:12:

Wat ontzettend knap van je zeg! Ik ben plaatsvervangend trots op je, dat je dit doet.

Wat moet het ontzettend moeilijk en zwaar voor je zijn.



Ook het spreekrecht vind ik erg dapper!



Ik denk aan je



+1



Sterkte TO.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Enorm veel respect voor het feit dat je aangifte gedaan heb,èn gebruik gaat maken van je spreekrecht.

Sowieso al dat je de moed en de modus hebt gevonden om er over te kunnen praten...



Ga lekker winkelen vanmiddag,uit eten met je vriend,vanavond een warm bad en luchtig leesvoer

Je bent al zo ver gekomen,morgen lukt het je ook!
Zo zeg! Jij bent dapper. Maar dat kan ook niet anders met zo'n nickname.



Misschien is het belangrijk dat je even goed overdenkt wat je gaat zeggen. Je krijgt tenslotte maar 1 kans. Het is belangrijk dat je rustig je verhaal doet, vertelt wat voor een invloed het heeft (gehad) op je leven nu en je jeugd.

Laat zien dat je boven hem staat, en dat jou uiteindelijk niet kapot heeft gekregen.



Ik vind je enorm moedig. Adem in en adem uit. Het enige wat telt zijn jij en je ongeboren kind. Als dit is afgesloten kan je welllicht straks samen met je kind en partner naar de toekomst kijken.

Het boek dicht (kunnen) doen is heel belangrijk.



Ik wens je heel er veel succes. Laat je nog even weten hoe het is gegaan?



Wat knap van je! Je mag absoluut trots zijn op jezelf!



Ik kan heel goed begrijpen dat je zo zenuwachtig bent. Dat is ook logisch. Dat zou iedereen zijn die in jouw schoenen zou staan.

En de rechters zullen dat ook wel weten.



Heel veel sterkte morgen.



(En van je afschrijven op een forum lijkt mij ook wel een goede manier om met de stress te dealen. )
Alle reacties Link kopieren
Wat iedereen al zegt.

Knap en heel dapper van je!

Je bent al zo ver gekomen morgen ga je zeker weten heel goed doorstaan.

Blijf hier lekker forummen, de beste afleiding die je maar kunt bedenken.

Of alvast lekker wat online funshoppen voor je baby?
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie lieve reacties! Doet mij echt goed. Net even een mega huilbui gehad van de spanning maar het lucht wel op. Mijn vriend heeft mij heel lief getroost en zorgt voor de nodige afleiding die ik nu echt even kan gebruiken. Straks lekker makkelijk naar de snackbar "uit eten" en vanavond tv kijken, internetten en lezen tegelijk. Kan niet wachten tot het morgen avond is en het gewoon voorbij is. Over 2 weken is de uitspraak zoals ik begreep maar daar word ik telefonisch over ingelicht als ik dat wil.



Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte!
I may be young, but I'm not dumb.
Heftig! Veel succes en sterkte! Je bent een voorbeeld voor vele anderen.
Bij mij ging het om een poging zware mishandeling door een buurman. Stoeptegel door de ruit van de woonkamer, terwijl ik daar zat... Gordijnen waren dicht, en het was laat, dus hij kon het zogenaamd niet weten...



Afgezien van dat die mafketel daar ter plekke zijn excuses aanbood (waar de rechter geen geloof aan hechtte, want als hij echt zijn excuses had willen maken zijn daar procedures voor, via advocaat en slachtofferhulp) en vervolgens een lariekoekverhaal begon over dat ik een jas van hem had gestolen (wat de rechtbank ook niet geloofde, want ze maakten er nog geen letter aan vuil) ging het best goed. Ik heb ook gebruik gemaakt van het spreekrecht, maar ik heb een schriftelijke verklaring ingeleverd en de rechtbank verzocht deze voor te lezen. In mijn geval was dat een handige zet, want het benadrukte hoe bang ik was geworden voor buurman, dat ik niet eens zelf mijn verklaring durfde voor te lezen. Ik wilde namelijk ook een contactverbod.



Buurman in kwestie had overigens al een strafblad van 12-13 kantjes, en had voor aanvang van de zaak al een poosje in voorarrest gezeten. Wat ik natuurlijk heerlijk rustig vond. Ze hebben hem toen ook gescreend op een IBS, heb ik begrepen, maar zijn psychische toestand was zo zwak dat hij dat waarschijnlijk niet aankon. Draaideur-geval van hier tot aan Tokio dus, en het was echt gewoon wachten tot er iets heel serieus gebeurde (dat hij in een waan iemand neerstak oid).



Ik ga er van uit dat bij jouw vader dit niet het geval zal zijn. Die vent was snugger genoeg om meerdere kinderen op deze aardbol te zetten, dus hij zal ook wel genoeg hersens hebben om te weten dat je dat soort handelingen op zijn minst alleen met meerderjarigen mag uitvoeren, en dan nog alleen met toestemming van diegene. Het feit dat de OvJ er een zaak van gemaakt heeft, impliceert dat die de feiten wettig en overtuigend bewezen acht. Je hebt er dus al 1 achter je staan, namelijk de OvJ. Slachtofferhulp zal je ongetwijfeld ook steunen, dat is twee.



Mijn tips:

- Zorg dat je op papier hebt staan wat jij wil zeggen. Dan heb je een escape en kun je altijd nog aan de rechtbank of de persoon van Slachtofferhulp vragen om jouw tekst voor te lezen.

- Zorg dat je die avond iets rustigs-maar-leuks hebt, en zorg dat er lekker eten is. Of ga samen met je vriend uit eten.

- Zie het als een fantastische stap dat jij dit voor elkaar hebt gekregen. Dat het een zaak is, is al geweldig. De uitkomst doet (voor nu) minder ter zake, dat je het voor de rechter hebt gekregen is een overwinning op zich.

- Voor vannacht: wat ik vaak doe als ik niet goed kan slapen: mijn mp3 opzetten met daarop een luisterboek. Sommige vriendinnen van me doen het ook, maar dan met muziek. Net wat jij prettig vindt. Het leidt je gedachten een beetje af, waardoor je makkelijker slaapt. En douche vanavond maar even met dat lavendel-spul, of ga er lekker mee in bad, of een voetenbadje... En gooi er een leuke comedy(serie) in vanavond, dat leidt vast ook af en biedt ontspanning (en er is geen enkel medisch advies tegen).
Zo, wat super sterk van je! Misschien helpt het om dit ook te zien als afsluiting? Je staat daar nog 1x tegenover je 'vader' en de rest van je familie. Nog 1x tegen iedereen zeggen hoe of wat en dan afsluiten. Klaar, weg, laat me nu met rust! Ook voor je kindje!



En bij mij is het nooit zover gekomen, maar kan me voorstellen dat je vreselijk nerveus bent... Vind het ongelofelijk knap en sterk van je!



Zet hem op morgen!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte. Heel dapper dat je dit doet.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben plaatsvervangend trots op jou! Heel veel succes
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte morgen!

tuurlijk is het heel eng om te spreken, maar wel heel knap van je.

Blijft je vriend morgen bij je na de rechtszaak?

En van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje blueeyes, heftig verhaal! Maar gelukkig wel goed afgelopen voor jou. Knap hoe je gehandeld hebt. Echt mijn respect!



Voor mij word het echt een hoofdstuk afsluiten. Een punt zetten achter het verleden en verder gaan naar de toekomst. Werd ook wel heel erg tijd na woelige jaren en een rot jeugd. Dit is mijn kans om het af te sluiten en helemaal voor mijzelf en mijn gezin te gaan. Ik ga voor mijn eigen geluk nu!



Mijn vriend woont bij mij in dus die blijft zeker weten bij me. Morgenavond word denk ik gezellig voor ons twee. Mijn familie gaat wel koken voor ons maar ik weet niet of ik daar wel behoefte aan heb (spanning slaat direct op de maag bij mij) en ik denk dat ik morgen na de rechtszaak snak naar rust.
I may be young, but I'm not dumb.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je heel veel sterkte wensen en ontzettend dapper dat je dit doet! Je kind zal later heel trots zijn op zo'n sterke moeder.
Alle reacties Link kopieren
quote:ironwill schreef op 28 augustus 2014 @ 21:52:

Een punt zetten achter het verleden en verder gaan naar de toekomst.

En dat met de toekomst gewoon bij je in jouw buik. Dan weet je waarom jij dit doet en ook waarom het je gaat lukken morgen. Heel veel sterkte met afsluiten van dat wat zoveel impact heeft gehad op jouw leven.



Hopelijk gaat het jou de ruimte bieden waarop je hoopt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je een sterke vrouw!



Hoop dat het vandaag goed is gegaan , dat je het kan afsluiten.

Het leven is geen lolletje maar een krentebolletje
Denk aan je.

Ben benieuwd hoe het is gegaan en hoop dat je nog even komt vertellen hoe het met je gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je stoer! En bedenk dat je je kindje niks aandoet he, die zenuwen heeft hij/zij niet zomaar echt last van hoor, sterker nog: ik vind dat je je kind een supergoed voorbeeld geeft! Wees trots op jezelf!



Veel geluk met de goede mensen om je heen en een mooi ukkie straks!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
ironwill, ben ook erg benieuwd hoe het is gegaan vandaag.

Ik hoop van harte dat er een last van je schouders is gevallen en dat het je nu zal lukken om een beetje te kunnen ontspannen.

En dat je dat hoofdstuk kunt afsluiten zodat je je nu op een mooie toekomst kunt gaan richten met je vriend en je kindje. Want dat verdien je!
Alle reacties Link kopieren
Pffff wat heftig. Ik hoop dat je je oké voelt nu. Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Zo, weer thuis na een vervelende dag. Wat een spanning zeg! Maar wat voelt het fijn dat het nu van me af is.



De tegenpartij had in principe de hele zaak bij elkaar gelogen en ik werd afgeschilderd als leugenaar en weet niet wat allemaal. Gelukkig zagen de rechters ook wel dat mijn vader hele onsamenhangende antwoorden gaf met hele rare en vreemde uitspraken.



Over 2 weken is de uitspraak. Ik kan niet wachten! Ik heb er zelf een goed gevoel over maar dat is wel eens vaker verkeerd uitgepakt.



De emoties kunnen nu tot rust komen en de spanning heerlijk van mij af na 1,5 jaar. Ongeacht de uitspraak



(1 minpuntje; de strafeis is gigantisch omlaag gegaan. Van 2 jaar onvoorwaardelijk naar een werkstraf. Niet dat dit er veel toe doet, 3 van de 5 punten in de strafzaak word door de officier van justitie als bewezen geacht. Dit is toch voor mij al heel wat)
I may be young, but I'm not dumb.
Alle reacties Link kopieren
En ik ga nu even gaan liggen want wauw! Wat een hoofdpijn!
I may be young, but I'm not dumb.
Held!!! Wat stoer van je dat je dit gedaan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, wat ben jij een stoere held dat je dit gedaan hebt.

Moedige vrouw!

En nu lekker uitrusten.. dat heb je wel verdiend. Fijne avond!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven