Met minder kracht, langer doorzuigen

27-08-2014 07:23 93 berichten
Ik ben dol op stofzuigen. En om het nog wat leuker te maken heb ik een Numatic Hetty met MAXIMALE zuigkracht.



Dat schijnt dus niet meer te mogen van EU.



Het maximaal vermogen van een stofzuiger wordt beperkt tot 1600 watt en de toestellen krijgen een nieuw energielabel. Vanaf september 2017 mogen nieuwe stofzuigers nog maar 900 watt leveren. [...] De stofzuigers die in 2013 het beste uit de test kwamen bij de Nederlandse Consumentenbond voldoen allemaal niet aan deze eisen. De EU hoopt dat de regel stroomverbruik zal reduceren.



We moeten dus langer doorzuigen met minder vermogen volgens de nieuwe EU richtlijnen.



Ik vraag me af wie dit bedenkt? Als ik dit soort dingen zou mogen bedenken, zo vanachter mijn Mac-book in Brussel met een dikke salarisstrook, dan had ik een droombaan.



Helpen jullie met meer regeltjes verzinnen?



Zou het mogelijk zijn om een wet te maken waarin bepaald wordt hoeveel water je in je vissenkom mag doen? Of hoe lang je het licht thuis aan mag houden? Kunnen we ook het maximaal aantal te rijden auto-uren beperken tot bijv. 2 uur per dag per bestuurder?



Daarnaast vind ik dat er ook een bepaling mag komen hoe lang je per dag bezit mag nemen van een landschap zodat ook andere mensen zonder verstoring van het uitzicht tijdens een wandeling of het hardlopen kunnen genieten. Hiervoor zouden we best een soort tolpoortjes bij natuur- en wandelgebieden (en parken!) kunnen plaatsen. Het beste lijkt mij dat er dan (op kosten van de burger) een chip op de ID-kaart of het paspoort wordt geperst waarmee je als het ware kunt in- en uitchecken.



Bij succes kan dit dan ook doorgevoerd worden in winkelcentra en supermarkten.



Zijn er nog meer mensen best wel verbaasd over dit soort maffe wetten?



Zie het hele Stofzuigartikel:



http://www.dagelijksestan ... tocht-tegen-de-stofzuiger
Alle reacties Link kopieren
Bij Miele geloof ik dat wel maar zet hem tegenover een ander merk dan krijg je hele ander resultaten.Maar ook Miele heeft nu 700/800 Watt stofzuigers die echt niet onder doen dan bv een 1600 Watt variant, Motors kunnen veel efficiënter veel energieverlies bv warmte, en stofopname is meer dan motorvermogen denk ook aan slang en mondstuk.



Zet die 2200 Miele eens tegenover een 1250 Watt Electrolux kijk dan eens qua zuigkracht.



https://www.youtube.com/w ... =UUxWJZgfUBvHQ4fw_P6fShPA
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 28 augustus 2014 @ 07:30:

Bij Miele geloof ik dat wel maar zet hem tegenover een ander merk dan krijg je hele ander resultaten.Maar ook Miele heeft nu 700/800 Watt stofzuigers die echt niet onder doen dan bv een 1600 Watt variant, Motors kunnen veel efficiënter veel energieverlies bv warmte, en stofopname is meer dan motorvermogen denk ook aan slang en mondstuk.



Zet die 2200 Miele eens tegenover een 1250 Watt Electrolux kijk dan eens qua zuigkracht.



https://www.youtube.com/w ... =UUxWJZgfUBvHQ4fw_P6fShPANeeheee, niet komen met nuance en werkelijkheid. Nu kunnen we niet meer met zijn allen klagen over die stomme EU en hoe slecht we het hebben. Al was het maar omdat we geen ergere dingen hebben om ons druk over te maken dan een mogelijke regel voor zuigkracht van stofzuigers in 2017.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 28 augustus 2014 @ 07:36:

[...]





Neeheee, niet komen met nuance en werkelijkheid. Nu kunnen we niet meer met zijn allen klagen over die stomme EU en hoe slecht we het hebben. Al was het maar omdat we geen ergere dingen hebben om ons druk over te maken dan een mogelijke regel voor zuigkracht van stofzuigers in 2017.



Straks alleen maar makkelijker je kan straks in een oogopslag welke stofzuiger beste presteert op bv tapijt en niet te luidruchtig is.



Zuigvermogen wordt gemeten in airwatts of liters/seconde. Beste is zelf te meten met een vacuummeter zo zie je dat veel stofzuiger oud of nieuw veelal zelfde resultaat behalen zie :



https://www.youtube.com/watch?v=FatuEXsaQ20
Alle reacties Link kopieren
Waar van mij per direct een verbod op mag komen is op terrasheaters.

Echt verslindende, volkomen onnodige apparaten

Tegenwoordig niet alleen bij cafe's, maar ook al in veel huishoudens.



En quookers, ook onzinnig dat water 24/7 aan de kook wordt gehouden voor af en toe een kopje thee
Alle reacties Link kopieren
Pearle, ik heb een quooker en als het goed is, ben ik daarmee juist zuiniger. Omdat het hete water in een dubbelwandig geisoleerd vat zit, wordt het niet continue heet gehouden. Het blijft gewoon al heel lang heet. En daardoor verbruik is geen gas om water warm te houden. Ik denk dat het elkaar niet veel zal bijten. Zeker als ik ooit (hoop ik) mijn eigen schone electriciteit zal opwekken, is het tegen die tijd te verkiezen boven verbruik van fossiele brandstof.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 27 augustus 2014 @ 08:17:

We worden regelmatig getrakteerd op zulke lumineuze ideeën. quote:Lucky_Birdie schreef op 27 augustus 2014 @ 07:55:



Mijn onze vorige, minder krachtige stofzuiger kon ik 3x hetzelfde stuk stofzuigen, maar het steentje bleef liggen, met mijn nieuwe krachtige stofzuiger is alles in 1x weg, en ben ik dus sneller klaar.



Dus hoezo, minder krachtig is zuiniger?Precies, dit bedoelde ik ook.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:larva schreef op 27 augustus 2014 @ 17:14:

[...]



Ppfff lees je eens in man... Of ben je druk met swaffelen uhh swifferen..Ik heb me uiteraard ingelezen alvorens ik mijn bericht heb geplaatst, zoals het hoort. Wat is het probleem?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik hierboven ook al zag, die kantoren 's nachts, die zuipen electriciteit. En denk aan al die wegen waar 's nachts maar een paar auto's voorbij komen. Is er niet eens een sensor systeem bedacht voor de lantaarnpalen, zodat er bij werkelijke activiteit een paar honderd meter lantaarnpalen gaan branden? Lijkt me veel efficiënter. En dan gaan ze het zoeken bij huishoudelijke apparaten. Man man man.
Alle reacties Link kopieren
quote:bestpittig schreef op 28 augustus 2014 @ 13:44:

Pearle, ik heb een quooker en als het goed is, ben ik daarmee juist zuiniger. Omdat het hete water in een dubbelwandig geisoleerd vat zit, wordt het niet continue heet gehouden. Het blijft gewoon al heel lang heet. En daardoor verbruik is geen gas om water warm te houden. Ik denk dat het elkaar niet veel zal bijten. Zeker als ik ooit (hoop ik) mijn eigen schone electriciteit zal opwekken, is het tegen die tijd te verkiezen boven verbruik van fossiele brandstof.





Quooker vreet energie om het op 100-110 graden te houden kan het nog zo goed verpakt zitten na enkele uren moet het echt wel weer verwarmd worden om tot die 100-110 graden te komen.



En elektrisch verwarmen is altijd duurder.of je moet het hele dak al ruim 10 jaar hebben vol liggen met zonnepanelen.
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Laat mensen lekker zelf bepalen hoeveel stroomkosten zij voor hun stofzuigrondje over hebben. Hoeveel kost je wekelijkse kwartiertje stofzuigen eigenlijk in geld? En is dat niet maar 'n fractie van wat je aan stroom uitgeeft voor je magnetron, droger, vaatwasser en weet ik wat nog meer?

Overigens, met zo weinig watt zuigt dat kreng toch voor geen meter meer? Snel nog even 'n nieuwe aanschaffen met extra hoog vermogen dan voor deze belachelijk maatregel in gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 28 augustus 2014 @ 19:02:

[...]







Quooker vreet energie om het op 100-110 graden te houden kan het nog zo goed verpakt zitten na enkele uren moet het echt wel weer verwarmd worden om tot die 100-110 graden te komen.



En elektrisch verwarmen is altijd duurder.of je moet het hele dak al ruim 10 jaar hebben vol liggen met zonnepanelen.Ieder mag zijn eigen mening zeggen, maar alleen al door je smilie komt het direct zo rottig over
Alle reacties Link kopieren
quote:kindvandemelkboer schreef op 28 augustus 2014 @ 18:49: En dan gaan ze het zoeken bij huishoudelijke apparaten. Man man man.



Het is toch meer doordacht dan jij denkt :



http://deutsche-wirtschaf ... dnung-zu-Staubsaugern.pdf
quote:pearle schreef op donderdag 28 augustus 2014 08:59 Waar van mij per direct een verbod op mag komen is op terrasheaters.

Echt verslindende, volkomen onnodige apparaten

Tegenwoordig niet alleen bij cafe's, maar ook al in veel huishoudens.



En quookers, ook onzinnig dat water 24/7 aan de kook wordt gehouden voor af en toe een kopje thee +1!
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 28 augustus 2014 @ 19:06:

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Laat mensen lekker zelf bepalen hoeveel stroomkosten zij voor hun stofzuigrondje over hebben. Hoeveel kost je wekelijkse kwartiertje stofzuigen eigenlijk in geld? En is dat niet maar 'n fractie van wat je aan stroom uitgeeft voor je magnetron, droger, vaatwasser en weet ik wat nog meer?

Overigens, met zo weinig watt zuigt dat kreng toch voor geen meter meer? Snel nog even 'n nieuwe aanschaffen met extra hoog vermogen dan voor deze belachelijk maatregel in gaat.Straks nog beter
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 28 augustus 2014 @ 19:09:

[...]





Ieder mag zijn eigen mening zeggen, maar alleen al door je smilie komt het direct zo rottig over



Niet mijn bedoeling maar de stelling was zo pertinent dan ben ik zuiniger



Zelfde geld voor dit stofzuigdebacle iedereen praat iedereen na zonder gedegen onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 27 augustus 2014 @ 10:32:

dan moet je een Kirby nemen, Renske.

enorme zuigkracht en maar 600 watt.

ik heb hem al 11 jaar, en als het goed is gaat hij levenslang mee, dus je consuminderd ook.Hebben wij ook gehad. Duur en een baggerapparaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:pientjexxx schreef op 28 augustus 2014 @ 19:29:

[...]





Hebben wij ook gehad. Duur en een baggerapparaat.



Inderdaad erg overpriced en werden vaak in de jaren 90, aan de deur verkocht dmv amazing demonstraties :(



Hehe eindelijk een bericht die correct de zaken weergeeft, en tot geruststelling was bij de laatste grote Duitse test de winnaar ook een stofzuiger van minder dan 900 Watt.



http://nos.nl/artikel/693349-zuigkracht ... -peil.html



Grote Engelse fabrikant probeert zaken te verbloemen o.a door nodeloze zakken/energieverhaal terwijl ze tot op eden nog geen enkele betaalbare goede stofzuiger op de markt hebben gebracht :(
Toen ik de op las, dacht ik aan iets anders... A dirty mind...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven