Wat mee in de ziekenhuistas?

28-08-2014 22:41 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



ik ben bezig met een lijstje te maken wat er mee moet in de ziekenhuistas. Voor mijn vorige bevalling had ik een prachtige lijst samengesteld, maar deze kan ik nergens meer vinden. Ook oude topics die ik toen hier op het forum heb gelezen, kan ik niet meer terugvinden, vandaar een nieuw topic.



Wat moet er allemaal mee, wat niet op de standaard lijsten staat? Het gaat om mijn vriend, die mag blijven 's nachts, mezelf natuurlijk en de 2 baby's. We moeten sowieso 48 uur blijven i.v.m. medicijngebruik. Omdat het een tweeling is, is de kans aanwezig dat de bevalling eerder begint en ze nog een poosje in de couveuse moeten. Hebben ze in de couveuse eigenlijk kleertjes aan of liggen ze alleen in een luier?



De standaard dingen heb ik uiteraard al genoteerd, het gaat meer om tips uit eigen ervaringen. Zo heb ik vorig jaar handige tips gelezen over een rietje voor in een drinkflesje, slippers in geval van gemeenschappelijke douche, labello, extra eten omdat je aan het ziekenhuis eten niet voldoende hebt, etc.



Alvast bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee! Zal straks zelf ook een ziekenhuistas moeten maken.
Laat je bezoek vooral fruit meenemen! Daar wordt opbezuinigd door de ziekenhuiscatering (1x per dag kiezen tussen yoghurt en een stuk fruit pffff). Denk ook aan al je opladers en evt een externe accu voor je telefoon / tablet, zodat je niet aan het stopcontact moet hangen. En oordopjes.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
deze lijst staat op dokterdokter.nl



Kleding voor uzelf:



nachtkleding

ondergoed

warme sokken

pantoffels

schone kleren





Toiletspullen:



shampoo

zeep

haarborstel of kam

deodorant

noodzakelijke medicijnen





Kleding voor de baby:



rompertje

truitje en broekje of een pakje

sokjes

jasje

mutsje





Overigen:



maxi-cosi of autostoeltje

fototoestel met extra rolletje en extra batterij

eventueel videocamera met oplader en extra tape

belangrijke telefoonnummers (bijvoorbeeld van de drukker, de oppas van eventuele andere kinderen, de mensen die u na de bevalling wilt bellen)





Eventueel:



tijdschriften of boeken

rustige cd’s of cassettebandjes (in veel ziekenhuizen heeft u de beschikking over een geluidsinstallatie)
Alle reacties Link kopieren
quote:marg81 schreef op 28 augustus 2014 @ 22:52:

(...)

fototoestel met extra rolletje en extra batterij

What year is it!?







Veel succes TO!
Alle reacties Link kopieren
Op geen enkel lijstje: ice eau de cologne!



Tijdens mijn bevalling gingen ze steeds met zo'n k*twashandje mijn voorhoofd deppen. Flikkert er uiteraard steeds af. Even doppen met ice eau de cologne en ik voelde me weer heerlijk fris en verkoeld en het donderde niet op de grond. Te koop bij drogist!
Dokterdokter.nl moet nodig zijn website eens updaten met zijn fotorolletjes en cassettebandjes.



Als je een iPad hebt neem die mee, eventueel met luisterboeken erop of spelletjes die je alleen of samen kunt spelen (vergeet je oortjes dan niet)



En daarover gesproken: oordopjes misschien. Je ligt toch in een omgeving waar er van alles om je heen gebeurt en na je bevalling zul je wel aan je slaap toe zijn.
Alle reacties Link kopieren
.
quote:JanneJip schreef op 28 augustus 2014 @ 23:03:

Op geen enkel lijstje: ice eau de cologne!



Tijdens mijn bevalling gingen ze steeds met zo'n k*twashandje mijn voorhoofd deppen. Flikkert er uiteraard steeds af. Even doppen met ice eau de cologne en ik voelde me weer heerlijk fris en verkoeld en het donderde niet op de grond. Te koop bij drogist!

Oh, dat stinkt enorm! Vind ik dan.

Fles champagne?
Buiten alle goede tip die gegeven zijn:



Lekker zacht toiletpapier

Islamoos (is een homeopatisch pilletje voor tegen hoesten)
Alle reacties Link kopieren
Vluchtkoffertje



Mijn zelfde topiconderwerp van een paar weken geleden
Alle reacties Link kopieren
Euhm. Ben je nu ingelogd op mijn account als je op mijn linkje klikt?
Mintjes! pepermuntjes, kauwgom, fishermansfriends etc, ik was enorm misselijk en na de hele bevalling echt een droge mond met een vieze smaak, en een pepermuntje zuigen met suiker deed echt wonderen bij mij!

of iets met druivensuiker zoals dextro, wanneer je een beetje slapjes voelt.
Een waterspray (of gewoon een ordinaire plantenspuit met water): lekker verfrissend om in je gezicht te (laten) vernevelen.



Dextro voor wat energie



Warme sokken
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op donderdag 28 augustus 2014 23:35 Dokterdokter.nl moet nodig zijn website eens updaten met zijn fotorolletjes en cassettebandjes.



Als je een iPad hebt neem die mee, eventueel met luisterboeken erop of spelletjes die je alleen of samen kunt spelen (vergeet je oortjes dan niet)



En daarover gesproken: oordopjes misschien. Je ligt toch in een omgeving waar er van alles om je heen gebeurt en na je bevalling zul je wel aan je slaap toe zijn. "En daarover gesproken: oordopjes misschien. Je ligt toch in een omgeving waar er van alles om je heen gebeurt en na je bevalling zul je wel aan je slaap toe zijn."



Slaap? Ik was zo hyper van de adrenaline dat ik echt niet kon slapen na m'n bevalling. De dag erna wel, toen was ik doodop.
Alle reacties Link kopieren
Rietjes voor in een drinkflesje/glas hebben ze in ieder ziekenhuis wel, dat zou ik niet speciaal meenemen. Je bent niet de enige die half liggend moet drinken ;)



Ik had door het puffen enorm droge lippen en keel, was echt enorm blij met met blikje vaseline in mijn toilettas! Zou aanraden om ook iets van keelsnoepjes mee te nemen.



Verder genoeg schone kleding voor jou zelf en je partner. Wij dachten dat 1 schoon tshirt voor hem wel voldoende zou zijn, tot ik plots een nachtje moest blijven en vriend ook kon blijven slapen. Een extra tshirt en boxer voor hem was wel handig geweest.
Alle reacties Link kopieren
wat een geneuzel!! Heb twee keer met spoed een keizersnee meegemaakt en alles wat we nodig hadden was binnen een paar minuten gekocht/ gehaald, of was in het ziekenhuis aanwezig. Het enige belangrijke is camera, mobile telefoon, wat te lezen en verder datgene wat je ook mee zou nemen als je ergens een verblijf zou hebben geboekt.
Alle reacties Link kopieren
[quote]ivattje schreef op 29 augustus 2014 @ 15:52:

wat een geneuzel!! Heb twee keer met spoed een keizersnee meegemaakt en alles wat we nodig hadden was binnen een paar minuten gekocht/ gehaald, of was in het ziekenhuis aanwezig. Het enige belangrijke is camera, mobile telefoon, wat te lezen en verder datgene wat je ook mee zou nemen als je ergens een verblijf zou hebben geboekt.[/quote]



Dat is bij velen ook al een punt van stress hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips! Had het eerdere topic niet gezien, had gezocht op ziekenhuistas en niet op vluchtkoffer .



Wat ik de vorige keer echt zalig vond, was een luxe doucheschuim i.p.v. de standaard ziekenhuiszeep. Was toen een cadeautje en wat was ik daar blij mee, na de bevalling lekker inzepen met een zalig geurende doucheschuim!
Alle reacties Link kopieren
Zoiets als voltaren tegen een stijve nek (ik had een ongelooflijke stijve nek na mijn tweelingbevalling).



Comfortabele kleding.



Verder is er al veel genoemd.



Ik lag trouwens, omdat ik een tweeling kreeg, op een aparte kamer.
Alle reacties Link kopieren
quote:ivattje schreef op vrijdag 29 augustus 2014 15:52 wat een geneuzel!! Heb twee keer met spoed een keizersnee meegemaakt en alles wat we nodig hadden was binnen een paar minuten gekocht/ gehaald, of was in het ziekenhuis aanwezig. Het enige belangrijke is camera, mobile telefoon, wat te lezen en verder datgene wat je ook mee zou nemen als je ergens een verblijf zou hebben geboekt.Midden in de nacht koop of haal je net wat minder. En niet in elk ziekenhuis is vanalles te verkrijgen.
Alle reacties Link kopieren
Neem inniedergeval een nachthemd mee met knoopjes aan de boven kant dan zit je niet meteen de eerste voeding bloot qua voeding. En neem lekkere jogging broek mee. En misschien iets te snoepen voor man alle mannen die ik ken kregen honger tijdens bevalling,



Ooh en neem een grote onderbroek mee ik moest in zon net broekje naar huis omdat mijn strings niet echt lekker waren met kraamverband.
Alle reacties Link kopieren
grote onderbroeken, beter dan die gaasonderbroeken. en zo'n flesje water met een tuit (of hoe noem je die dingen).

Zo'n flesje is ook handig voor na de bevalling als je hechtingen hebt. Kun je de boel beneden schoonspoelen.
Sokken! Na weken mooi weer had ik er helemaal niet aan gedacht. IJskoude voeten gehad...
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk van je kapsel: elastiekje en borstel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven