Bedhek overbodig?

28-08-2014 22:10 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond door de Ikea gebanjerd. Altijd leuk om zinloze én handige voorbij te zien komen. Zo ook het bedhekje. Lijkt mij megahandig voor kleine kinderen, maar manlief vindt het zo'n let-op-er-kan-iets-gebeuren ding. Oftewel, handig voor een kleine groep, alleen voor menigeen overbodig dus lekker commercieel. We hebben hem overigens niet nodig. We liepen erlangs. Ik vraag me alleen af: moet je niet altijd zo'n ding hebben bij een kleuter/peuter? Ja, toch? Wil het eigenlijk wel weten.
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt een randje/plankje van een cm of 10 hoog bij een bed voor een peuter/kleuter? Dat plankje heeft zoon hier tot zijn 4e jaar aan zijn bed gehad, want die donderde er zonder gewoon uit. Trouwens, sinds een week of twee wilde hij een kussen in bed (nu 5 jaar) en de tweede nacht met kussen lag hij er ook weer naast hoor. Dus ja, dat randje heeft nut.
Bij een gewoon laag bedje niet lijkt me. Bij een hoogslaper of stapelbed lijkt een hekje me wel handig .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem niet voor mijn bijna-kleuter. Maar haar bed is ook laag bij de grond. Ze is er een keer uitgegleden.
Mijn zoontje van bijna drie is een vrij rustige slaper en heeft een laag bed dus vind ik een bedhek overbodig. Bij onrustige slapers en een hoog bed kan het wel handig zijn lijkt me.



Zoon is nu evengoed al twee keer uit bed gelazerd. Als dat twee keer in de week zou zijn ofzo, dan zou ik er misschien eentje kopen. Maar aan de andere kant, moet ie niet-uit-bed-vallen ook gewoon leren, onbewust.
Maar ook hordes kinderen die nooit uit hun bed vallen! Dan denk je dat het hekje nut heeft, want hé ze vallen er nooit uit. Maar zonder waren ze er ook nooit uit gevallen.



Bij een hoog bed, of stapel bed zou ik het wel doen, bij een laag bed niet. Na één keer vallen weten ze het meest wel. Hoef je nooit je hekjes mee te nemen op vakantie!
Mijn dertienjarige dochter is nogal een drukke slaper en zij dondert nog steeds regelmatig uit bed. Ik zal haar eens een bedhekje voorstellen .
Bewegelijke dreumes/peuter zou ik het wel doen, kleuter niet meer.

Ik heb een tussen bed waar al een hogere lat zit aan beide kanten, dus ze rollen daar niet zomaar uit.
Toen mijn oudste nog een laag bed had, hadden wij er ook geen, is een rustige slaper. De jongste gaat het hele bed door een viel op vakantie (geen hekje) drie x per nacht uit bed. Thuis dus absoluut een bedhekje.



Hangt dus van je kind af.
quote:Vl43inder schreef op 28 augustus 2014 @ 22:15:

Mijn zoontje van bijna drie is een vrij rustige slaper en heeft een laag bed dus vind ik een bedhek overbodig. Bij onrustige slapers en een hoog bed kan het wel handig zijn lijkt me.



Zoon is nu evengoed al twee keer uit bed gelazerd. Als dat twee keer in de week zou zijn ofzo, dan zou ik er misschien eentje kopen. Maar aan de andere kant, moet ie niet-uit-bed-vallen ook gewoon leren, onbewust.Dit dus! Ik ken een twaalfjarige met zo'n hekje, moet dus mee op vakantie, kind viel op kamp ook uit bed, gelukkig al laag bed gekozen. Kind heeft dit dus nooit geleerd, hekje voelen is: 'ho, stop.' Kind moet nu nog leren dat het randje van het bed ook: 'ho stop,' is!
Hier hebben we geen bedhekje. Lijkt me te gevaarlijk als kind zelf in en uit bed wilt klimmen. Wij hebben als hij in zijn bed slaapt gewoon een matras ernaast liggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:winterfairy85 schreef op 28 augustus 2014 @ 22:23:

Hier hebben we geen bedhekje. Lijkt me te gevaarlijk als kind zelf in en uit bed wilt klimmen. Wij hebben als hij in zijn bed slaapt gewoon een matras ernaast liggen.



Het hekje is maar tot de helft van de lengte van het bed, dus kind er er naast gewoon uit klimmen.

En onze zoon viel dus gewoon elke nacht uit bed zonder hekje, dan mag het een laag bed zijn, ik vond dat geen optie.
quote:blauwmetstippen schreef op 28 augustus 2014 @ 22:25:

[...]





Het hekje is maar tot de helft van de lengte van het bed, dus kind er er naast gewoon uit klimmen.

En onze zoon viel dus gewoon elke nacht uit bed zonder hekje, dan mag het een laag bed zijn, ik vond dat geen optie.Kind krijgt het hier klaar om in de nacht bij het voeteneind te gaan liggen, dus dan zou hij daar er alsnog uit kunnen vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet stiekem lachen om al die kinderen die uit bed vallen Wij hebben ook een hekje, zonder valt hij uit bed. Qua in en uit bed klimmen is het niet gevaarlijk hoor, er blijft genoeg ruimte over naast het hekje waar ze in en uit bed kunnen klimmen.
Een hekje lijkt me handiger dan nog een matras te kopen om er naast te leggen. Waarom zou je een peutertje laten vallen uit bed?



Bij een 12 jarige vind ik het ook debiel, maar zo'n kleintje? Niks mis mee.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig gisteren 1 aangeschaft. Fijne dingen.
Alle reacties Link kopieren
Pubers met bedhekjes?

Ik begin onze discussie van vanavond steeds meer te begrijpen. Het kan werken voor bepaalde kinderen. Hoewel ik het liefst gelijk had gekregen.
Hier geen hekje. Heb vorige week 1 zijkant uit het ledikant gehaald en de eerste nacht viel ze eruit. Maar een ledikant is zo laag en er ligt vloerbedekking dus is geen probleem. Over een half jaar krijgt ze een gewoon bed, wel redelijk hoog want er zitten lades onder. Ik hoop dat ze dan het "rand = terugrollen" onbewust al door heeft neem iig in eerste instantie zo'n plankje niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Bij de oudste niet gebruikt. Slaapt heel rustig en is nooit uit bed gevallen. De jongste (4) is heel onrustig 's nachts en dus wel een hekje gebruikt. Een paar weken geleden hebben we het eraf gehaald en hij is sindsdien niet uit bed gevallen. Op vakantie stond het bed met de andere kant tegen de muur (thuis links, daar rechts) en hij viel de eerste twee nachten uit bed. Bed verschoven en niets meer aan de hand.
Oudste had het echt nodig tot ongeveer 4 jaar, de middelste en jongste niet.
Dochter slaapt sinds anderhalf in een gewoon bed zonder bedhekje en is er nog nooit uitgevallen.
Mijn dochter kreeg met 2,5 een groot bed en is drie keer uit haar bed gevallen. We overwogen net een hekje toen het stopte. Dus nooit een hekje nodig gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat hier toevallig een tijdje terug over na te denken. Mijn dochter slaapt al vanaf dat ze 1 is in een groot bed. Ze sliep niet in haar ledikantje, was echt een drama. Per toeval kwam ik erachter dat ze heerlijk ging slapen als ik haar in ons bed legde. Ongeacht of wij er nou bij lagen of niet. Dat hebben we een tijdje zo gedaan, maar toen ze 1 was kwam er een eenpersoonsbed, omdat ze toen nog zo klein was, met bedhek. Zo'n bed waar je van alles aan, om en onder kunt bouwen. Het hek is ook onderdeel van het bed, die haal je er niet zomaar af. Maar goed, zo leert ze natuurlijk nooit om niet uit bed te vallen.

Laatst samen met haar bij mijn zus gelogeerd, toen sliep ze ook in een eenpersoonsbed en viel er prompt 2 x achter elkaar uit.
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_206324 wijzigde dit bericht op 29-08-2014 09:28
Reden: verkeerde inlognaam :-S
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft sinds ruim een maand een Ikea peuterbed met hekje. Ze ligt heel vaak tegen dat hekje aan, dus ik had verwacht dat dat in de vakantie (gewoon bed zonder hekje) wel een probleem zou worden. Ze heeft echter zonder problemen in een gewoon eenpersoonsbed geslapen. Ze kan dus wel zonder hekje.



Voorlopig laten we het hekje zitten, maar in principe zou ze wel zonder kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven