Slaap tekort door kat!!

27-08-2014 14:22 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Heb even jullie advies / tips nodig.. Ik heb 2 katten; een kater en een poes van 1,5 jaar oud, allebei geholpen.



Ik word lichtelijk gestoord van de poes; zij heeft de laatste weken de gewoonte om ons 's nachts wakker te houden. Overdag nergens last van maar op het moment dat wij 's avonds ons lampje uit doen om te gaan slapen dan gaat ze als een bezetene miauwen en aan de deur klauwen.



Ik heb van alles geprobeerd; negeren, in de kamer laten slapen, eten en drinken gegeven, naar buiten gelaten, opgesloten op zolder, een halfuur naast haar gezeten en gewoon alleen gekroeld. Niks helpt en ben nu echt een beetje radeloos want ik doe geen oog dicht. Ik weet gewoon echt niet wat ze wil. Ze miauwt ook echt niet zacht en daarnaast miauwt ze constant, ze is geen seconde stil.



Heeft iemand dit meegemaakt? Of heeft iemand tips?



Bedankt alvast.
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat probleem ook toen ik net verhuisd was, hadden mijn 2 katers ineens geen tuin meer :(

De ene kat moest wel bij me slapen want die kan niet zonder me en houdt me ook niet wakker (af en toe heeft ie zo'n bui dat er midden in de nacht gespeeld moet worden op bed of dat ie in de badkamer gaat zitten miauwen, maar ja)

De andere kat kon juist niet bij me slapen omdat ie dan kopjes ging geven tegen m'n neus en aan m'n oor snuffelen. Heb geprobeerd ze apart te houden maar dat was een ramp! Krabben, miauwen, heel zielig. Toen heb ik aluminiumfolie op de deur geplakt, dat hielp even tot hij ontdekte dat dat er ook weer af kon. Misschien helpt dat wel bij jouw kat? En inderdaad een Feliway verdamper of spray kan ook werken.

Nu slapen ze allebei gewoon bij me, gaat opzichte prima, etenstijd is wel eerder dan mijn wekker gaat dus dan sta ik even op, kan ik daarna weer n beetje slapen.

Het probleem wat ik nu nog heb is dat de bank ineens n prima kattenbak blijkt te zijn.... Help!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon ´s nachts in de bench doen. Dan kan ze niet klauwen aan de deur.
Alle reacties Link kopieren
quote:judithvanb schreef op 28 augustus 2014 @ 20:03:



Het probleem wat ik nu nog heb is dat de bank ineens n prima kattenbak blijkt te zijn.... Help!





Een plantenspuit vullen met half water en half azijn, en dat op je bank spuiten.

De lucht vervliegt heel snel voor mensen, maar niet voor katten. Ze hebben echt de pest aan die lucht, en het helpt ook de geur van hun ontlasting die er nu al zit te neutraliseren.

Ik gebruik het op mijn ene stoel die volhens de kat uitermate geschikt is als krabpaal.

We even controleren of je bankstel er qua kleur tegenkan.

Ik heb zelf een grijs stoffen bankstel en daar gaat het prima op.

Succes.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Bij ons moet de slaapkamer dus open, beide poezen snappen er niets van dat ze 's nachts niet bij ons mogen en overdag wel.

Een dichte deur in huis is het probleem niet, maar wel als het betekend dat ze niet bij ons kunnen zijn.



De oudste (17) komt meestal vijf tot tien minuten voor de wekker hard in mijn oor spinnen, verder ligt ze op het voeteneinde of schapenvacht op de grond te slapen (of ergens anders in huis).

De jongst (4) wil vooral als het koud is dicht bij me zijn, tegen mijn rug, in mijn knieholtes, of voor mijn buik ligt ze dan te slapen, soms wordt ik even wakker als ze haar plekje zoekt, maar ik val daarna meteen weer in slaap.



Buitensluiten is geen optie, er zitten twee te blèren voor de deur, en eentje krabt ook aan de deur, daar slaap ik slechter van dan dat er soms één over me heen wandelt 's nachts.
Onze kitten die we nu 2weken hebben kwam vannacht bij me liggen en legde zijn hoofdje naast me op het kussen en het lijfje naast me.....
Alle reacties Link kopieren
Irritant he, heartlove ! Ik ga er ook al weken minimaal 2 x per nacht uit, de ene nacht heb ik er geen last van maar ik heb ook vaak dat ik vervolgens niet meer in slaap kan vallen als ik er uit ben geweest, dus dat is echt heel vermoeiend .



En mijn vent slaapt echt overal doorheen
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 28 augustus 2014 @ 22:04:

Gewoon ´s nachts in de bench doen. Dan kan ze niet klauwen aan de deur.Dat vind ik zielig. Vindt dat ze wel gewoon vrij mogen lopen door het huis, dat doen ze vanaf kleins af aan al.
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 29 augustus 2014 @ 07:24:

Onze kitten die we nu 2weken hebben kwam vannacht bij me liggen en legde zijn hoofdje naast me op het kussen en het lijfje naast me..... Superlief Kleine knuffeltjes !
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
@siska74 Haha, geweldig!



Probleem bij mij is dat buitensluiten geen optie is maar de deur open houden ook echt niet. Zij is echt druk en onrustig (zal misschien ook wel komen omdat ze nog maar 1,5 jaar is) maar dan stoot ze vaasjes om of ze gaat nonstop aan je neus en voorhoofd likken als je slaapt
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
quote:GarciaCM schreef op 27 augustus 2014 @ 17:15:

Probeer eens een Feliway stekker. Daar hebben wij met een onrustige kat goede resultaten mee bereikt. Het is niet goedkoop, maar je doet er wel een tijdje mee.



LinkjeGoede tip, thanks!
I'm a goal digger.
Wij hebben zo van die fases.. dat kat in de nacht gaat miauwen en rare capriolen uithaalt. Nu geven wij hem dan een tikje op zijn neus en na een paar nachten is het over en gaat die weer terug naar zijn normale 'ritme'. Hij slaapt het grootste deel van de nacht met ons mee. Alleen in het weekend als er geen wekker staat komt die ons altijd even wakker maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:md0110 schreef op 29 augustus 2014 @ 11:15:

[...]





Dat vind ik zielig. Vindt dat ze wel gewoon vrij mogen lopen door het huis, dat doen ze vanaf kleins af aan al.Ik zou mezelf in jouw plaats zieliger vinden. Bied je je katten alles zoals comfort en goed voer, ontzeggen ze je je slaap.
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten hebben gewonnen. Ik slaap nu met de deur op een kier. Of ze nu wel of niet naar binnen wil, een dichte deur is een persoonlijke belediging en mevrouw kan uren lang oorlog voeren. Dan maar deur open.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is opgelost! Dankzij m'n moeder!

Ze sliep 4 nachten in mijn huis en deed de slaapkamerdeur dicht omdat ze de katten niet in/op bed wilde. Logisch, maar de katten dachten daar anders over en gingen miauwen en krabben. Haar oplossing? Achter de deur gaan staan en ertegen schoppen (niet te hard want dan worden de buren ook wakker) als een kat ging miauwen of krabben. Ze vertelde dat ze dat 5x moest doen en toen hielden ze op! De volgende nacht ook nog een keertje en daarna was het stil!

Ik geloofde m'n oren niet maar het werkt echt! Nu miauwen ze vaak wel even als ik ga slapen en een half uur voor de wekker gaat, en als dat te lang duurt gooi ik een stevig opgerold bolletje sokken tegen de deur ipv uit bed te stappen en tegen de deur te schoppen.

Zelfs als ik 's nachts naar de wc ga staan ze niet meteen te miauwen want ik negeer ze dan (niks zeggen, niet aanraken).

Nu mogen ze overdag ook niet meer alleen in de slaapkamer komen, dus geen haren meer op bed

Hopelijk hebben jullie hier wat aan! Slaap lekker ;)
Alle reacties Link kopieren
Katten zijn dus wel degelijk te corrigeren! Je moet alleen slim zijn. Wat fijn dat het gelukt is!
Alle reacties Link kopieren
Mijn bejaarde, licht dementerende kater Sam maakt me s ochtends soms wakker door hard in mijn oor te blerren. Ik werk niet en heb geen kinderen. En hij heeft niet zo lang meer, dit wordt waarschijnlijk zijn laatste zomer. Dus hij mag dat doen van mij, speciale privileges. Op een dag is hij er niet meer en ik weet uit ervaring dat je dan toch die meest ergerlijke dingen gaat missen. Ik sta dan zelfs meteen op. Opa Sam is waarschijnlijk 1 van de weinige katten in Nederland die dit mag doen zonder restricties. Elke dag dat hij er nog is, ben ik dankbaar voor.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn poes deed dit eerst ook, 's avonds en 's ochtend tegen de deur van de woonkamer klauwen en krabben tegen de muur. Ze kreeg het zelfs voor elkaar om keihard tegen de deur te rammen, gewoon in volle vaart er tegen aan te rennen. Het avondbonken heb ik overigens onder controle nu, we hebben er een heus 'avondritueel' van gemaakt als wij naar bed gaan. Katten blijven in de woonkamer 's nachts, dus als wij naar bed gaan doen we in een vaste volgorde:

- Tandenpoetsen/wassen/naar de wc

- Spullen uit de woonkamer halen die we niet willen laten rondslingeren als de katten er 's nachts alleen zijn

- Tussendeur gaat alvast dicht

- Tv gaat uit, tvkastje dicht

- Kattensnoepjes uit de kast pakken en snoepjes geven

- Lichten uit, deur dicht en snel naar de slaapkamer.



Na een aantal weken snapten ze opeens dat als wij het tvkastje dicht gingen doen, dat ze dan een snoepje kregen. Dan gingen ze al voor de kast met snoepjes zitten wachten. Als ze dan snoepjes hadden gekregen gingen ze op de bank liggen, waar ze vermoedelijk ook slapen.



Geen idee hoe het kan, maar het lijkt dus te werken, dit ritueel. Want als ik er een keer van afwijk, ramt ze (het is er maar een die het doet) weer tegen de deur.



's Ochtends doet ze het nog steeds en ik heb ook geen idee hoe ik dat kan oplossen. Honger heeft ze dan niet, want als ik brokjes kom brengen kijkt ze daar niet eens naar en bonkt 5 minuten later weer vrolijk tegen de deur. Waarschijnlijk wil ze dan gewoon aandacht... al is dat niet zo leuk als dat om 5 uur 's ochtends is (gelukkig is het steeds vaker pas om half 8...)
Alle reacties Link kopieren
Hier een cornish rex kater die naarmate hij ouder wordt steeds vaker en harder lijkt te miauwen.

Denk dat meneer aandacht wil dan, maar mag meneer (wegens een trauma bij vorige baasjes?) al nooit oppakken of op schoot hebben...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven