Oogjes dicht en snaveltjes toe #29

07-06-2014 21:38 1550 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het slaapfrustratietopic deel 29

Waarin:

De laatste lichting babies, te weten Meiske, Dotje, Kees, Popsie en Jan van resp. Tesstan, Luna, 26gelukkig, Alisan en Ensimone, groeit als kool en slaapt als roosjes. Maaiert bloeit op en Dribbeltje vindt rust en gezondheid op het landgoed van Chryssa-zonder-wifi, ons eigen stadsmeisje op het platteland. Waarin Mimpje met bliksembezoekjes tropische hitte naar Nederland brengt en schone lucht naar haar drietal. Waarin Zaza heerlijk doorslaapt terwijl manlief alle nachten doet, en Veulen en Gazelle voorthuppelen door het leven. Waarin Majeba haar eigen grenzen goed bewaakt en thuis de boel weer op de rit krijgt, en de nachten steeds langer worden. Waarin Noppie op tijd rust neemt en niet teveel gaat zwemmen. Loco geniet van de paardjes en de jongens. Yam geniet van de meiden en een man die snel weer lekker aan de bak is.

Waar de tribune vol is met Nops, Jsd, Tess, Chryssa, Alisan, Ensimone, Majeba, Zaza en 26 en natuurlijk wijn en kaas. De droeftoeter weer klaar staat op de schoorsteenmantel, Brocotje als altijd bij ons is, we snel weer meeten en natuurlijk....

iedereen lekker doorslaapt!

Oogjes dicht en snaveltjes toe #28

Oogjes dicht en snaveltjes toe #27

Oogjes dicht en snaveltjes toe #26

Oogjes dicht en snaveltjes toe #25

Oogjes dicht en snaveltjes toe #24

Oogjes dicht en snaveltjes toe #23

Oogjes dicht en snaveltjes toe #22

Oogjes dicht en snaveltjes toe #21

Oogjes dicht en snaveltjes toe #20

Oogjes dicht en snaveltjes toe #19

Oogjes dicht en snaveltjes toe #18

Oogjes dicht en snaveltjes toe #17

Oogjes dicht en snaveltjes toe #16

Oogjes dicht en snaveltjes toe #15

Oogjes dicht en snaveltjes toe #14

Oogjes dicht en snaveltjes toe #13

Oogjes dicht en snaveltjes toe #12

Oogjes dicht en snaveltjes toe #11

Oogjes dicht en snaveltjes toe #10

Oogjes dicht en snaveltjes toe #9

Oogjes dicht en snaveltjes toe #8

Oogjes dicht en snaveltjes toe #7

Oogjes dicht en snaveltjes toe #6

Oogjes dicht en snaveltjes toe 5#

Oogjes dicht en snaveltjes toe #4

Oogjes dicht en snaveltjes toe

Slaapfrustratietopic deel 2

Slaapfrustratietopic deel 1



Het 29e deel alweer van het slaap frustratie topic!

Voor herkenning, tips & trucs, het kwijtraken van frustraties of gewoon een praatje.

Wees allen welkom!



naamleeftijddatumkind.frustratieYamuna326-1-09 / juli '122 meisje geboren!Noppie402-7-10 / 17-4-082Smurfen zijn te vroeg wakkerMajeba3324-10-09/122Broertje loopt!Ark431-2-10 / 2-1-122 Spoco & Aco Alisan39 3 heeft er nu 3 Mimpje28 3-09 / 9-10 / 7-12 3tropische hitte! Jsd321-07 / 8-10 2 Meiske wordt groot! Zaza_Zebra27eind 5-10 / aug '122handleiding kwijt van Veulen Gazelle TessTan3020-03-10 3Stan mag wat langer uitslapen. Meiske vooralsnog geen snavel26Gelukkig3208-10 / 12-13 2 Muppet doet het goed, Keesje nog beterChryssa3227-10-10 / aug '12 2 Terroristen mogen wat langer uitslapen op het plattelandPucker2801-11/ 6-2013 2 R valt zelf in slaap (nu L nog) Lunaster288-2011/ eind 2013 2Lunetje vindt de wereld te mooi om te slapen, Dotje geborenEnsimone37medio 2010, eind 2011 en mei 20143 Nicky, Simone en Jantje- Volendams glorie
Alle reacties Link kopieren
Oh en om 26s man!
Alle reacties Link kopieren
Ok dan ga ik wel alleen verder.



Zoon speelt al 2 uur met zijn lego. Hij heeft vandaag vrij en meiseltje is naar de psz. Popsie sliep bijna twee uur en ligt nu op de grond kruippogingen te doen.



En ja hoor, ik moet weer aan het ijzerinfuus. Had het al wel verwacht na die ongesteldheidstoestand. Maar denk dat ik me nu ook maar eens laat doorverwijzen want het lijkt me niet de bedoeling dat ik er een abonement op krijg...
Alle reacties Link kopieren
IJzerinfuus? Ik wist niet eens dat dat bestond! Moet je dan naar het ziekenhuis, alisan?



Hier rust in de hut. MaaierT op school en Dribs op bed. Het wordt herfst hoor jongens, je kunt het buiten al voelen. Wat een drama, ik ben er nog niet aan toe. We hebben zo lang mooi weer gehad dit jaar, denk dat ik echt moet afkicken als het weer hele dagen staat te zeiken van de regen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, dat doen ze bij de dokter ook. Ik moest het ook eind vorig jaar toen ik zwanger was van popsie. Toen voelde ik me wel een heel stuk belabberder dan nu. Heb het eigenlijk alleen maar laten testen omdat ik zo zwaar ongesteld ben en omdat ik het nu al zo vaak heb gehad en het dus eigenlijk wel verwachtte.
Alle reacties Link kopieren
Ja die herfst he. Zit al een half uur te loeren of we naar buiten kunnen. ...zeikweer........maar goed, al appelmoes gemaakt, naar de stort geweest en was opgehangen. Jongens nu even achter de computer smurf houdt van regen wat dat betreft we doen hier veel spelletjes.

We krijgen vast nog mooie weken in september Chryssa
Slapen is goud
Alisan sterkte met t Ijzer. Wel "handig" dat je t al eerder hebt gehad, en dat je de symptomen kunt herkennen

Bleg herfst. Gisteren nog snel even iets buiten gaan doen met de kleine, in het kader van 'vandaag is de laatste kans'. Het regent hier en ik zit te vernikkelen in huis. brrrrr.

Over een paar weken dan is het uur U. Dan zijn we allebei klaar met de studie, man en ik. Blij als dat achter de rug is, voor nu heb ik al mn nagels opgegeten en zit ik halve nachten wakker van de stress. Ik ga dit echt nooit meer doen. Los van dat het niet mag, gatsie, wat een gedoe. En dan ben ik perfectionistisch, terwijl ik ook slordig ben. Dus in mn perfecte dankwoord staat precies in de zin voor de baas een typefout, die ik met 10 keer herlezen voordat t gedrukt werd niet heb ontdekt. Nu maar braaf alles aan t herlezen, ook werk dat ik 6 jaar geleden heb gedaan. Dan staan daar dingen dat ik denk huh? Hoop maar dat er niet naar gevraagd wordt ;)



Chryssa, wat heerlijk dat Maaiert naar school is, tenminste zoals ik het lees gaat dat super? En herstel van operatie is dus ook goed?



En over opruimen: man wil ook dolgraag opruimen maar a. zo'n bende is het niet en b. we moeten eerst maar eens het babyalbum van de kleine gaan maken want daar zit nog helemaal NIETS in! schaam. Dan kan die stoffige boekenkast en die omgevallen plank in de schuur wel even wachten, kind is bijna 2, tijd om dat album te beplakken, zodra alle studiedingen achter de rug zijn.



Kleine "krijgt" voor zn verjaardag een peuterbedje. Hij barst bijna uit t ledikant. Dit kind groeit zo enorm hard, hij is amper baby geweest, zo rap ging ie door de kledingmaatjes heen, en ik heb net schoenen maat 25 en 26 besteld, weegt 15 kilo, nog geen 2 jaar oud is ie.... Tussenbedje is uit praktisch oogpunt: zn kamer is te klein voor een groter bed, en in de grotere kamer staat dus die kast die opgeruimd moet worden (of niet dus). Raar idee hoor dat hij binnenkort zelf uit bed kan en naar ons toe kam komen lopen ipv dat wij hem halen als hij roept.



En dan wil ik ook weer eens naar een festival. En een boek lezen, in plaats van een artikel of niets vanwege hersen-oververhitting
Alle reacties Link kopieren
Linjmh (Hoe kom je aan die nick trouwens?) Het is niet gezegd dat hij zelf naar je toe komt hoor, R komt nooit zelf uit bed. Vanaf het begin ook niet gedaan, toen was hij ook 2, nu 3,5 en nog blijft hij liggen roepen tot wij komen.
Alle reacties Link kopieren
MaaierT kwam ook nooit zijn bed uit. Hij was net 2 jaar toen hij naar een peuterbed ging en hij is er nooit uit eigen beweging uit gekomen. Nu hij zindelijk is, gaat hij 's morgens wel meestal zelf plassen, maar dan nog roept hij keihard: "IK GA PLASSEN, HOOR!" voordat hij daadwerkelijk over de drempel van zijn kamer stapt . En als hij 's nachts wakker wordt, roept hij ook altijd. Hij gaat niet zelf aan de wandel.



Die kleine van jou is wel een flinkerd inderdaad dan, linjmh! Dribs is nu 12 kilo en past nog best in haar ledikant, hoewel ze toch flink langer dan gemiddeld is. Wij hebben haar peuterbedje al in huis, maar ik denk dat we haar nog een paar maanden in het ledikant houden.



Ik vind die peuterbedjes trouwens groot zat voor zo'n kleine opdonder. Eenpersoonsbed is gelijk zo enorm.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Tessje ging met twee jaar ook naar een peuterbed omdat ze uit haar ledikantje klom met slaapzak en al. Die heeft ons eens heel erg laten schrikken door ineens in de woonkamer te staan in haar slaapzak. Daarmee was ze dus ook nog vier trappen afgegaan. En wij hadden, met babyfoon aan, niks door. Vervolgens bleef ze dus ook braaf in haar peuterbed liggen wachten op ons .



Tessje en Stan hebben vanaf morgen vakantieweek. Op een weiland zonder fatsoenlijke beschutting. Lang leve de Nederlandsche zomer. Verder bleeeh, net rotnieuws gehoord over het kindje van een pas bevallen kennis. Wij hebben echt geluk gehad met onze drie druktemakers, de zorgen van deze nieuwe papa en mama zijn onvoorstelbaar .
M'n nick ik zeg heel vaak zwaardvis. Maar dat bedacht ik dus pas nadat ik de initialen al genomen had, en aan m'n nick vast zat. Binnenkort gaat ik me denk ik laten anonimiseren, voor m'n gevoel ben ik ontzettend herkenbaar, en dan ga ik deels voluit



Ja dit kind is dus enorm, met 7 maanden al te groot voor de maxi cosi. Ik wacht op het CB ben benieuwd hoe lang de kleine is.



Morgen een voordracht over m'n onderwerp geven op mijn hoofdkantoor (of iets wat daar op lijkt, zeg maar). Geen zin. Baas heeft me opgegeven want goede oefening voor eind van de maand. En ik kan me gewoon niet goed voorbereiden. Het lukt niet. Ik ben te gestressed om te focussen. Wat een hel.



Vandaag wel even 100x van de glijbaan toen het even droog was. Aan het eind van de dag de kleine voor de tv geprakt. Met Jokie en Jet. Batterij was op: mama ikke moe. Ikke apstadiediedie (afstandbediening) visie (tv) kijkuh? Jokiejet kijkuh, nog meer? Wat een weer. Verwarming aan. Binnen rennen dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Smurf zit vandaag ook op een vakantiewerkweek voor het eerst, ben benieuwd hoe hij het doet en vindt.

Rellie babbelt lekker, vandaag boodschappendag en moet eigenlijk beginnen met mail lezen van mezelf.....zal wel hele bak zijn....op beide locaties

Tess wat naar voor die vrienden, wat verdrietig
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Tess heftig hè als er iets is met zo'n kleintje. Zou verboden moeten zijn.



Linjmh, ja maar hoe! Dat is een goede, nu vergeet ik het niet meer, altijd denk ik het was lin met wat letters. succes met de voordracht. Ik hoop dat er snel rust komt in jullie geizn, het klinkt verre van ideaal zo.



Net met L naar het cb geweest, 10 kg en 76 cm. Kleine uppepuk verder goedgekeurd. Straks komen ze de cv ketel maken. Die was kapot gegaan nou ja ze komen hem niet maken maar een nieuwe ophangen. En omdat je hier slecht bij de afvoer kan kunnen er maar heel weinig ketels dus kan je ook niet een goedkope(re) kiezen, 1700 euro
Alle reacties Link kopieren
Oef............jammer als je wellicht niet zo lang meer blijft wonen daar pucker. Ai
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
JAAA!!! Het is weer zover, Uk is nog geen anderhalve week naar school en hij is weer ziek. Dit keer niet verkouden en geen oorpijn maar koorts en spugen.

Zo fijn, kinderen met weinig weerstand...... Pffffff.....

Na een zeeeeeer onrustige nacht een werkdag van 12 uur erop zitten.......
Alle reacties Link kopieren
Shiiiiit majeba, wat balen zeg!
Slapen is goud
Das balen pucker, maar gelukkig wel voordat de echte kou is ingezet een nieuwe, als ik er nog een positief puntje in moet zoeken



Majeba das balen. Jammer ook dat het nooit eens positief uitpakt, vroeger vaak ziek dus nu goede weerstand.



Hoe oud zijn de werkweekkinderen dan?? Ik ging pas op werkweek in groep 8, en de middelbare. Zoooooo oud zijn de kids toch niet? Gaan de kleintjes ook al op kamp? (Nee toch? Niet al zo jong toch? Toch??)
Alle reacties Link kopieren
Rellie vandaag wezen wennen bij nso. Ging top.

WAterdiertjes gevangen op een bootje......poging gedaan, weinig gevangen that is.....smurf was motivatie snel kwijt, oh oh wat raakt hij snel verveeld lastig....

Nu wederom met hoofdpijn op de bank. Een aantal nek eb schouderspieren zitten me ernstig in de weg.

Majeba hoe is het?
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Morning,



Erg onrustige nacht, Dribs steeds wakker. Geen idee waarom. Ze ging wel steeds weer slapen als we dan even een aai over haar bol kwamen geven, maar 1.5 uur later lag ze dan weer te roepen.



Gisteren aangegeven bij de ambulant begeleidster dat MaaierT erg onrustig wordt van alle wisselingen op school ivm de vakantie. Steeds andere leidsters, kindjes erbij van andere groepen. Hij komt steeds huileriger uit school en riep laatst alweer dat hij niet meer wilde. Begeleidster gaf aan dat zij z'n onrust ook zien en dat veel van de kinderen weer toe zijn aan vaste structuur. Volgende week start het normale rooster weer, dus laten we hopen dat het helpt.



majeba, Hoe is het?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Die operatie en de nasleep daarvan zal ook nier meegeholpen hebben hè Chryssa. Hoop dat de rust volgende week weer terug komt. Waardeloos zo...... Is zijn zakie weer roze?

Nog steeds hoofdpijn hier. Nasleep van festival ben ik bang, toen had ik erg veel last van mijn schouders en nek....oud wijf
Slapen is goud
Arme Maaiert

Wat is dat toch eigenlijk een aanslag op de kinderen, die vakantie. Alle R'ren van tafel, niets is zoals je een hele tijd gedrild bent.Geen of andere kinderen om je heen. Pfff.



Over oud wijf gesproken: gisteren voor het eerst in 2 jaar de hele dag op hakken (5 cm) gelopen. En dus nu last van mn knie, rug en nek. Lekker dan

Ik denk dat ik in deze staat een festival niet eens zou overleven ;)



Hoe staat t verder? Majeba, al weer aan de opkrabbelende kant?

Met het weer van gisteren en vandaag zullen de kinderen van Tess wel bruin terugkomen (en dan niet alleen van de modder), hier schijnt de zon!
Alle reacties Link kopieren
Oh meiden die L is bezig. Echt dat kind lijkt alleen maar omhoog te kunnen ipv rechtdoor. Zit continue op de eettafel, klimt op de vensterbank, stoelen, R zn kinderstoel, zijn eigen kinderstoel, enz. Hij klimt gewoon in zn eigen kinderstoel, een stokke, of hij gaat er achterstevoren op zitten... maar echt de hele dag aan het klimmen, je kan je echt niet omdraaien of hij zit weer ergens bovenop.
Alle reacties Link kopieren
Zenuwslopend vind ik dat altijd, Pucker. Dribs was (en is) ook zo. Kun je beter zo'n kind als de MaaierT hebben, dat niks durft .



De Terroristen hebben hun toekomst tegenwoordig allebei helemaal uitgestippeld. MaaierT wil sinds enige tijd brandweerman worden (ik denk dat hij met het Veulen heeft gemaild) en Dribs verkondigde vandaag dat ze cowboy wil worden. En tegenwoordig als ik haar naar bed breng en ik zeg haar welterusten, zegt ze: "Welterusten mafklapper". En ze noemt zichzelf 'Malle Eppie'.

What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Nou daar ben je mooi klaar mee dan chryssa, als ze je mafklapper gaan noemen...



L is echt vermoeiend zeg. Echt de hele dag overal bovenop klimmen. Op alles. De hele tijd. Je kan echt de woonkamer niet uit of hij zit weer op de tafel ofzo. Topsport om hem bij te houden.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja je hoeft de kamer nier eens uit, als ik me omdraai om voor R een puzzel te pakken zit hij op tafel. Ik til hem eraf, raap 2 blokjes op van de grond, til L weer van de tafel, pak een puzzelstukje van R op, til L weer van de tafel enz.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg: opsluiten dat kind. In de box ermee en een deksel met luchtgaten erop .
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven