Wij proberen door!

09-04-2013 17:57 2688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op ons topic!



Wij proberen al een tijdje zwanger te worden.

Bij ons duurt het wat langer dan de rest.

Omdat dit soms verdrietig en pijnlijk is hebben we hiervoor een apart topic geopend.



Wees welkom met vragen, onzekerheden en twijfels, om mee te lezen en/of om mee te schrijven. We delen mooie en moeilijke momenten met elkaar.



*Tabel verwijderd*



- Dames die zwanger zijn kunnen hier verder kletsen - veel geluk!



- Dames die een aantal maanden niet meer hebben meegeschreven, zijn uit de tabel gehaald. Wil je er weer terug in, laat het weten!
Alle reacties Link kopieren
Misschien nog een onderwerp ter discussie om eens in de groep te gooien:



Iedereen probeert zwanger te worden van de 1e, maar de dames die ook een 2e willen of echt een groot gezin, hoe kijken die er tegenaan na je (hopelijk) 1e kindje? Zou je dan weer de MMM in gaan of het gewoon op z'n beloop laten?



Of gewoon heel blij zijn als 1 kindje je gegeven is?



Voor ons dat laatste, wij hebben een kinderwens, maar niet voor meerdere kinderen. Ik heb wel een vriendin die jarenlang IVF heeft gedaan om van de 2e zwanger te worden. Heel erg moeilijk lijkt mij dat.
@oempa loempa was na anderhalf jaar proberen eindelijk zwanger mbv clomi

d. helaas ging mis bij week 8. Moet nu wachten op volgende spontane menstruatie totdat medische molen verder gaat, maar onregelmatige cyclus. dus hoe lang gaat het duren?
Alle reacties Link kopieren
@Millen -> gefeliciteerd, lekker genieten!

@Lavendel ->



Sorry voor het niet veel schrijven. Ook ik heb een lastige periode gehad en niet echt de behoefte gehad om te schrijven. Ik lees nog wel. Een vriendin van mij heeft mij verteld dat ze zwanger is. Lastig lastig lastig. Ook wij zijn nu twee jaar bezig (een mijlpaal die je niet wilt bereiken in deze situatie). Ook lastig.....

Verder nu alweer in de tweede ronde van de IUI. Vandaag voor een echo geweest op dag 9. Twee follikels van ong 16 mm. Dus de iui zal deze week plaatsvinden. Gelukkig geen last van de hormoonspuiten, vooral veel last van mijzelf .



Iedereen heel veel succes en geluk gewenst!!

Het moet ons toch *%##$^& een keer lukken, grrrrr.



NOD ws 6 september. (zoals het nu lijkt)
Alle reacties Link kopieren
Kamille: wat naar dat je je zo rot voelt en dat de eerste poging ook nog is mislukt! Succes deze week met de 2e iui! Ik duim voor je!



Selectia: wij hebben nog geen idee of we een tweede willen. Zoals ik er nu over denk ben ik al blij als we uberhaupt een kindje krijgen en hoe we dit icsi traject ervaren. Als het traject meevalt, we hebben het geluk dat we een kindje krijgen en een wens voor een tweede zou ik het traject wel weer in willen. Maar niet ten koste van alles.



Nordic: wat naar . Ben je eindelijk zwanger en dan krijg je ook nog een miskraam. Dat lijkt me echt vreselijk! Laten we hopen dat jouw lichaam het snel weer oppakt. Gaan jullie dan gelijk weer verder met clomid?



Hier vanmorgen de uitgangsecho gehad. Alles was rustig en er lagen flink wat follikels klaar (alleen rechts al 8). Ik begin daarom maandag met iets minder stimulerend hormoon dan normaal omdat ze wel een beetje bang zijn voor overstimulatie. Ondanks dat ik altijd veel eitjes heb klaar liggen groeien ze vrij langzaam (eisprong dag 16/17) dus ik ben heel benieuwd! In ieder geval zijn we weer een stapje verder. Ik ben vreselijk zenuwachtig en kan me totaal niet concentreren op het werk. Ik denk dat ik rond de punctie en terugplaatsing lekker wat extra dagen vrijneem. Ik ben er nu al aan toe!
Selectia ik schrijf niet mee, maar ik wil antwoord geven op je vraag. Wij hadden de wens voor 2 kindjes. Toen bleek dat een kind al moeilijk was hebben ons daar eerst op geconcentreerd. Deze hebben dan ook na bijna 4 jaar in onze armen mogen sluiten. De mmm heeft bij ons om diverse rede 2,5 jaar geduurd waarbij voor ons IVF uiteindelijk de uitkomst bood. Inmiddels is onze zoon bijna 8 maanden en gaat morgen de eerst spuit voor onze eerst IVF poging voor een 2de erin. Het gevoel is nu heel anders dan bij de eerst. We hebben er namelijk al een en dat maak voor ons veel uit. Daarnaast weten we wat ons te wachten staat. We zullen zien of die er komt
Al moet ik wel zeggen dat het soms best confronteert als op een geven moment iedereen een 2de krijgt niet zoals toen we nog geen zoon hebben
Alle reacties Link kopieren
* breekt even in voor Oempa, want kan het niet laten*



Heeeel veel succes de komende week Oempa, op welke dag zit je nu? Enig idee wanneer de punctie is? Ik duim me gek voor je meis. Hoop dat er een fantastische oogst komt en daarna veel bevruchtingen. En logisch dat je je niet kan concentreren op werk. Ik zeg: als je een paar dagen vrij kan nemen, doen! Ik denk aan je



* Breekt weer uit *
Alle reacties Link kopieren
Hai Millen wat lief je berichtje!



Alles gaat goed, lekker veel afleiding gehad dit weekend. Ik begin vanavond met de gonal f om te stimuleren. Ik denk/verwacht/hoop over 2 weken de punctie te hebben. Volgende week maandag is de eerste follikelmeting. Ik duim met je mee voor mezelf! En ik duim voor jou voor een goede echo! Ik hou de doorstromers in de gaten deze week!
Alle reacties Link kopieren
Ik kruip even onder mijn steen vandaan. Dat klinkt heel negatief maar ik had wat afstand nodig. Het heeft me echt goed gedaan, meer rust in mijn hoofd en lijf. Zo fijn!



Maar goed jullie grandioos verwaarloosd terwijl jullie wel heel lief naar mij vroegen. Sorry!



Aller eerst Lavendel Ik vind dat vallen van het bankje van jou zo naar. Ik weet ook niet zo goed wat te zeggen. Vandaar de knuffel.



Oempa, wat klink je sterk en positief ondanks dat je jezelf in je hoofd druk maakt. Logisch ook trouwens.



Liefdevol, wat goed dat je het zo positief kan omdenken voor jezelf. Knap!



Grapjaste, die mijlpalen zijn inderdaad confronterend. En dan ook nog de aankondigingen op je werk. Pittig! Heel ceel succes volgende maand in het ziekenhuis. Hopelijk heb je ze niet vaak/lang nodig.



Piena, hoe is het nu met jou?



Nordic welkom. Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad na zolang proberen. Hoe gaat het nu?



Selectie, in antwoord op jouw vraag: onze eerste kwam na 8 maanden (met een miskraam tussendoor). De tweede laat dus veel langer op zich wachten. Dus ondanks dat we een eerste hebben en dat 'vanzelf' ging, zijn wij voor de tweede wel naar de dokter gestapt. Nu luidt het advies toch nog zelf proberen. En doordat het in april even was gelukt is het vertrouwen ook wel weer iets gegroeid. Maar wel bereid om verdere stappen in de MMM te zetten. We weten alleen niet wanneer. Voor nu ben ik alweer een paar dagen aan het wachten op mijn menstruatie. Duurt langer dan normaal dus spannend!!!



Kamille, hoe is het? IUI achter de rug? Ik duim weer heel hard voor je.



Voor wie ik vergeten ben en het gebruiken kan
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ten eerste Millen ( als je soms nog meeleest) van harte gefeliciteerd! Had tranen in mijn ogen toen ik het goede nieuws las! Wat geweldig voor jullie dikke dikke kussen!

Kamille ik duim mega voor je! Hoop dat deze IUI lukt!

Lavendel dikke knuffel wat grrrrr dat je van het wachtbankje bent gevallen.

Oempa wat spannend!!! Maandag meten ze alle follikels? duim duim duim duim!

Phon laten we hoop dat je stevig op de bank zit! dikke knuffel.

Selectia zo is het volgende keer gewoon mee op reis!



Hier is het op dit moment rustig. Ben bij vlagen erg verdrietig soms ontroostbaar. Heb afgelopen maandag een gesprek gehad bij een psychologe. Ze denken ook dat het nu wat heftiger is omdat de zwangerschapshormonen definitief mijn lichaam verlaten.

Omdat ik al 39 ben voel ik de hete adem wel in mijn nek. 17 september hebben mijn vriend en ik voor het eerst weer een afspraak bij de fertiliteits afdeling van het ziekenhuis om te praten. Als ik er al aan denk krijg ik het benauwd. Weer spuiten weer die zenuwslopende weken, onderzoeken, etc..

Ik moet ook zeggen dat ik heel bang ben voor een volgende keer. Ten eerste gaat het zwanger worden nu weer lukken en loopt het dan wel goed af? Zal het nog een keer gebeuren etc.. ( genoeg gespreksstof voor by de psycholoog dus ;)

Het lichaam is nu wel hersteld heb mijn eerste menstruatie al achter de rug! Is eigenlijk best vlot gegaan. Nu de herfst in en winter. Hier ook helemaal geen zin meer in december. Ik was 26 december uitgerekend.



Dikke kussen voor ieder
@Avaeyebrow: ik begrijp je gevoel, was nog niet zo ver als jij, maar na veel moeite ook eindelijk zwanger en dan loopt het mis. Erg verdrietig. Weer wachten en weer opnieuw de medische molen in. Sterkte!

Ik wacht nog op die spontane menstruatie en dan kan de medische molen weer beginnen. Ik vroeg me af, hoe lang moest je daar op wachten?
Alle reacties Link kopieren
Phon: wat fijn dat de rust je goed heeft gedaan! Vasthouden dat gevoel!



Ava: wat fijn om weer wat van je te horen. Wat heftig toch allemaal . Ik kan me helemaal voorstellen dat je totaal geen zin hebt om weer te moeten beginnen met al het gedoe! Wel fijn dat je lichaam het weer heeft opgepakt. Ben je er mentaal aan toe om weer zwanger te worden, los van de behandeling etc? Ik kan me voorstellen dat je de hete adem in je nek voelt maar je moet wel goed de tijd nemen om alles te verwerken hoor!



Nordic: dat lijkt mij ook echt een nachtmerrie. Dat je al zo lang moet wachten en vanalles ervoor moet doen en dat het dan ook nog misgaat. Hoe voel jij je er verder onder? Wil je gelijk verder als je ongesteld bent geworden?



Selectia: heb jij de afspraak al gehad met de uitslagen?



Jemida: hoe is het met jou? Nog lekker op vakantie of inmiddels al terug? Ik denk dat jij binnenkort ook begint toch?



Hier gaat alles eigenlijk wel goed! Kan niet wachten tot het maandag is. Ben heel benieuwd wat er groeit. Verder veel op de zaken vooruit aan het lopen en aan het fantaseren over babykamer, zwangerschapskleding etc. Heel slecht maar het geeft een beetje rust dus ik geef me er maar aan over. Ik ben me er zwaar van bewust dat de kans groot is dat het niet lukt hoor maar ik wil graag in deze positieve flow blijven!



Hoe is het met alle anderen? Lavendel ik hoop dat je lekker geniet op je vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Oempa, ik snap wat je bedoelt met die positieve flow ondanks dat het misschien niet verstandig is. Hoe vaak ik al een babykamer, kinderwagens, kleding etc heb uitgezocht... Maar het geeft zo'n lekker gevoel om weer échte hoop en positiviteit te voelen dat je jezelf ook niet moet tegenhouden :-).



Nordic, Welkom! Vreselijk om eindelijk blij te mogen zijn en dan zo'n harde klap te krijgen en helemaal opnieuw te moeten beginnen. Ik was zo vreselijk kwaad op mijn lichaam. Ervaar jij dat ook? Mijn lichaam kwam wel snel weer op gang, ik was een week of 4 na mijn miskraam al weer ongesteld, dus eigenlijk alsof er nooit iets was gebeurd.. Maarja, dat voelt toch echt anders.



Phon, fijn dat de rust je goedgedaan heeft. Ik hoop voor jou op een mooie, lieve tweede! Wie weet is het wel raak?! Of denk je dat dat niet kan?



Ava, wat goed dat je psychische hulp gezocht hebt! Ik hoop dat je alles over je heen kan laten komen en je snel weer zwanger bent! Voor mij was augustus de maand dat ik uitgerekend zou zijn. Ik heb de hele maand hysterisch volgestopt met leuke uitjes, etentjes, weekendjes weg en vooral veel wijn..

Alles om maar niet teveel stil te hoeven staan bij het gemis. Ik kan je dus vooral aanraden om in december heel veel leuke dingen te gaan doen. Mij heeft het er doorheen gesleept deze maand.



Kamille, K*T hé, al die mensen om ons heen die wel zwanger worden. Ik had er in juli 4 die vertelden zwanger te zijn. Was een heftige maand.. Ik hou mezelf maar voor dat ik extra beloond wordt voor al het geduld dat ik moet hebben. Hoe langer het duurt, hoe leuker en liever ons kindje ;-)! Die mijlpaal van 2 jaar is een hel. Wij zijn er nu ook aanbeland en vind het vreselijk. Maar goed, de 2 jaar dat ik nog geen kindje heb mogen krijgen heb ik wel lekker veel mogen uitslapen, op mijn "gemak" kunnen studeren en veel tijd aan leuke dingen kunnen besteden. En dat geldt dus in ieder geval nog voor de komende 9 maanden.. Dat idee verzacht de pijn een beetje. We gaan redelijk gelijk op, ik verwacht ook begin sept mijn NOD.

We gaan ervoor!



Selectia, wat goed én fijn dat je mee kan op zakenreis! Scheelt weer een gemiste kans en wellicht ook nog een leuk tripje als bonus?



Even een, misschien gekke, vraag. Hoe zit het met jullie seksleven/libido? Ik merk dat ik er regelmatig zo vreselijk veel moeite mee heb om seks te moeten hebben. Sowieso de verplichte nummertjes rondom de eisprong maar ook steeds vaker in niet-vruchtbare periodes. Merk dat ik steeds meer afstand creëer tussen man en mijzelf op dat gebied met aan beide kanten frustratie, verdriet en onzekerheid als gevolg. Ik blokkeer gewoon volledig, kan alleen maar denken "ik wil niet", tijdens is het dan meestal toch wel oké maar achteraf voel ik weinig tot niets. Dan wil ik gewoon door in de waan van de dag zeg maar. Gelukkig zijn er meer leuke momenten in de week dan deze onprettige momenten, het is vol te houden dus maar niet lekker voor relatie. Iemand dezelfde ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Ava niet voor te stellen waar jij nu mee moet dealen. Kunnen jullie het er ook samen over hebben? Ik kan me de tegenzin voor december goed voorstellen. Die had ik ook.



Oempa, ik vind jou zo'n stoer wijf. Ook hoe je nu weer met dit traject omgaat. Je straalt positiviteit uit. En hebt ook nog eens altijd een lief woord voor anderen. Heel veel succes maandag en verder in het traject.



Ik ga jullie verlaten meiden. Blijft moeilijk om aan te kondigen. Ik heb gisteren positief getest en het voelt heel goed. Ik hoop dat mijn gevoel gelijk heeft. Het wordt een spannende tijd.

Dank voor jullie gezelschap, jullie lieve en steunende woorden. Wees trots op jezelf en dit clubje. Jullie krijgen heel wat voor de kiezen maar staan nog recht overeind. Ik blijf duimen en heel af en toe meelezen.
Alle reacties Link kopieren
Phonnie, gefeliciteerd!!!!



Wat super voor jullie, je vertelt het zo timide maar dat is nergens voor nodig hoor!



Ik reageer later even uitgebreider.
Alle reacties Link kopieren
Oooh Phon, geweldig. Gefeliciteerd.



Oempa -> spannend allemaal hoor. Wat gaat de tijd langzaam dan he?



Ava. Ik begrijp de "adem in je nek" maar al te goed. De gynaecoloog heeft op een gegeven moment gezegd dat we geen haast hoeven te hebben als het gaat om leeftijd, dat heeft me wel wat rust gegeven, al voel ik soms die adem in mijn nek wel. En ook dat wij gezegd hebben dat wij deze IUI pogingen gaan doen en daarna stoppen, geeft mij ook rust en voel ik die "adem" minder.

Ik snap ook dat je het wat benauwd krijgt van de afspraak in september. Idd weer dat spuiten, wachten, spanning, emotionele rollercoaster. Niks an en hartstikke vermoeiend. Maar we doen het voor iets moois Ava, en daar moeten we ons aan vast blijven houden.



@Liefdevol. Dat libido verhaal is ook hier van toepassing. Ik heb al niet zo'n hoog libido en nu moet ik me er helemaal toe zetten. Ik link in mijn hoofd seks ook alleen nog maar aan baby's maken. Dus als het voor de fun is, is het erg moeilijk om mij ertoe te zetten. Lastig lastig lastig. Dus al je er iets op weet?



Hier-> Ik zit weer lekker in de emotionele achtbaan en hang meer op de kop dan dat ik vaart maak. Enorme zere borsten dus ik maak mijn kop gek met het idee dat het "raak" is, want dit had ik ook (denk ik dan) in maart, voor mijn miskraam. Daarbij wil ik mijn hoofd weer temmen om teleurstellingen te voorkomen, want ik moet nog een kleine week wachten voor mijn NOD. Wat duurt wachten toch laaaaaang..........en wat is die achtbaan toch naaaaaar.

NOD 4 sept
Alle reacties Link kopieren
''wij'' hou toch op zeg met die samen-zwanger onzin. Je krijgt samen een kind maar je bent niet samen zwanger. Nu niet en nooit niet!
Alle reacties Link kopieren
Phon: wat heerlijk nieuws zeg! Gefeliciteerd!! Ik duim voor je dat het deze keer goed gaat!



Liefdevol: ik herken het precies van mijn iui's. Toen was het bij ons precies hetzelfde! Inmiddels hebben we geleerd om over te praten waarom de een niet wil en de ander wel en daar ook een beetje begrip voor op te brengen. Frustrerend is het wel. We proberen het op te lossen door wel veel te knuffelen en veel leuke dingen te doen en te hopen dat er snel een betere periode aan komt Ik duim weer voor je!



Kamille: spannend dus! Ik hoop het voor je en ga onwijs duimen!



Meelezer: onwijs bedankt voor je constructieve bijdrage.
Meelezer, wat flauw. Bah..!
Alle reacties Link kopieren
Meelezer -> echt iets waar wij wat mee kunnen. Toppie!
Alle reacties Link kopieren
Heej meiden!

Ben al weer paar dagen thuis van vakantie hoor.

Ga vanmiddag effe achter de pc zitten en dan reageren op iedereen.



Gisteren begonnen met het ivf traject. De eerste spuit gezet en djiesss die deed pijn!! Na een half uur voelde ik m nog! Hopelijk gaat het vanavond beter. Hopelijk word ik snel ongesteld dan kunnen we ook gaan spuiten om te stimuleren.

Hoe gaat het nu bij jou Oempa?



Haha meelezer, wat een waardevolle bijdrage in dit topic lever je. Verdiep je eens in wat wij allemaal moeten doorstaan samen met onze partners. Dan hou je je domme opmerkingen wel voor je.
Alle reacties Link kopieren
Zo, het is even geleden dat ik gepost heb, tijd voor een update. Afgelopen week was ik vooral even druk met werk en andere dingen.



Dinsdag had ik mijn evaluatiegesprek bij de gyn. De vrijdag ervoor had Man zijn sperma ingeleverd.

Totaal onderwacht zijn de uitslagen toch niet helemaal goed. Man zijn sperma is top, daar ben ik heel erg blij om. Mijn hormoonwaarden zijn nog binnen de normaalwaarden (AMH, voor de kenners), maar aan de lage kant.

De gyn stelt voor om IUI te gaan doen, met hormonen. Aan de ene kant vallen mijn waarden nog binnen 'normaal', maar aan de andere kant kan ik er goed in mee gaan dat geen tijd te verliezen is, en dat je jezelf niet meer vergeeft als het na nog een jaar proberen toch niet meer lukt.



Ik woon in het buitenland, onnodig medisch ingrijpen is hier vaak in de media. Ik heb er een enorme disucssie met Man over gehad. Man vindt dat gyn misbruik maakt van de situatie door nu al IUI voor te stellen 'om zijn nieuwe Porsche te financieren'. Ik vind IUI nog een relatief milde ingreep en wil er voor gaan. Ook al zou het natuurlijk nog lukken, ik wil het risico niet lopen.



Uiteindelijk hebben we besloten toch voor IUI te gaan. Het was eigenlijk meer mijn wens, maar Man is bereid erin mee te gaan. Ik ben hem er super dankbaar voor. Ook gezien zijn uitspraken tegen medisch ingrijpen, ben ik blij dat we dit toch kunnen doen. Ik ben daarom ook zo opgelucht dat Man zijn sperma goed was. Het zou voor mij heel moeilijk te bevatten zijn, als zijn sperma niet goed was en we daardoor (zonder IVF bijvoorbeeld) niet zwanger zouden kunnen worden.



Waar ik al jaren bang voor ben is dus uitgekomen, ik ben eigenlijk iets te oud om aan kinderen te beginnen. Ik ben bijna 33, maar kwaliteit van eieren en vruchtbaarheid dus al duidelijk aan het afnemen.



Eigenlijk ben ik sinds dinsdag avond vooral opgelucht, dat er nu duidelijkheid is. Ik voel mij er beter onder dan toen niet bekend was waarom het niet lukt. Ik probeer mij in te lezen in IUI nu. Ik zal ook hormonen krijgen (spuiten), het is mij overigens niet helemaal duidelijk wat het doel is aangezien ik wel een eisprong heb. Kunnen hormonen de kwaliteit van de eisprong verbeteren? Of is het meer het 'gemak' van de data van inseminatie goed afstemmen?



Per nu zit ik dan toch officieel in de MMM. Wat is dit moeilijk..... Fijn dat jullie meelezen dames!
Alle reacties Link kopieren
En dan toch ook maar een update voor de tabel, dat is al onderdeel van het verwerkingsproces:



Leeftijd: doe maar vast 33

Bijzonderheden: lage AMH

Afspraak: start IUI



Qua timing, maar niet relevant voor de tabel: volgende cyclus eerst het HSG onderzoek (doorgang eileiders). Dat is op dag 5-9. Weten jullie of je dan dezelfde cyclus of de cyclus erop begint met hormonen?
Alle reacties Link kopieren
Hey Selectia,

Wat fijn dat je man toch er ook voor gaat. Erg fijn.

Ik heb afgelopen kerst mijn HSG gehad. Omdat je eileiders dan "Opgerekt" worden heb je meer kans om zwanger te worden, en mochten wij het eerst weer een half jaar proberen. Ik ben toen idd in maart zwanger geraakt (helaas een miskraam). Bij mij was het dus niet het geval dat we meteen na die HSG met het IUI traject zouden beginnen.

Ik spuit ook hormomen en volgens mij zijn die om je eierstokken een extra boost te geven. Ik was enorm onregelmatig en daar is geen iui op te plannen. Op deze manier weet je zeker dat er een eitje komt en dat je het redelijk kunt plannen.

Heeeel veeeeel succes!
Alle reacties Link kopieren
hey jemida wat goed dat je al begonnen bent! Heb je verder nog een lekkere vakantie gehad? Hoe gaat het inmiddels met het spuiten? Wordt de pijn al wat minder? Hier gaat het wel goed maar het spuiten wordt nu vervelend met 2 tegelijk. Ik heb een paar blauwe plekjes en echt rode vlekjes van de spuiten. Ziet er niet uit! Veel hoofdpijn ook sinds 2 dagen. Morgen op dag 8 de eerste follikelmeting! Ben heel benieuwd! Succes!!



Selectia: he balen dat er toch iets niet goed zat. bij een lage amh heb je een lage eicelvoorraad toch? Moeten jullie zelf betalen voor de iui dan? De medicijnen voor hormonen zijn duurder dan de iui poging volgens mij. Fijn dat hij met jou de stap wil maken om iui te gaan doen! Ik vond het in het begin ook tegenstrijdig om hormonen te gaan gebruiken terwijl er een goede eisprong is. Maar volgens mij zorgen de hormonen ervoor dat de kwaliteit van de eitjes beter wordt en in Nederland proberen ze 2 eitjes te laten groeien i.p.v. 1 zodat er iets meer kans is op een bevruchting. Succes met de hsg, Spuiten begint meestal op dag 3 van de cyclus dus het kan zijn dat je daar een maand later mee begint. Spannend allemaal voor jullie!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven