Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder fitter strakker 2

20-08-2014 09:27 548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij het nieuw topic met de nieuwe tabel!

Wij willen graag afvallen, maar ook strakker in ons vel komen en gezonder eten.



Ik heb de tabel aangepast met de gewichten van vandaag, als je nog geen gewicht hebt doorgegeven staat er een vraagteken.



Mochten je gegevens niet kloppen laat het me dan weten, ik zal vanavond voordat ik naar huis ga de tabel aanpassen!



Ik heb lemonade, coconut, lqsvegqs en Mrs Nem uit de tabel gehaald



naamlengtestartstreefhuidig (04/09)afgevallenSweetmad.1.7479,870,076,9-3,1Carebear1.6865,65864-1,9Hannief1.8074,568,0?-4,4Alejandra1.6166,058,0?-1,8Menn1.6258,055,056,4-1,6EvaViva1.7778,574,077,8-0,7Jeetjemina1.7377,472,0 73,5 -3,9Lauwtje871.7068,463,066,7-1,7HelgaV?84,07482,9-1,1 Skinnylinny1.7885,075,0?2,3Zomermeiske1.7874,068,071,8?Violetje1.6963,058,0630Famke1.7872,768,0?-1,40love01,7871,06670,7-0,3Floorfaberfan1.777368730Lola12-96,97984,2-12,7TOTAAL-36,9 KG [/quote]
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips! Ik denk dat ik inderdaad gewoon minder grote porties bij de maaltijden moet eten, zodat die tussendoortjes ook echt kunnen. Nu zijn dat echt extraatjes er bovenop wat echt te veel wordt bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Zou ik ook hier mee mogen doen? Vakantie heeft me toch niet goed gedaan, hoef niet per se enorm af te vallen maar iets strakker in het velletje zou ik toch wel willen!



Lengte 1.78

Gewicht nu: 71 (denk ik, ga morgenochtend even op de weegschaal staan haha!)

Streefgewicht: 66
@Love, welkom, schrijf lekker mee! We wegen altijd op woensdag voor de tabel.

@Blobs, succes. Als je gewoon je tussendoortjes eet is het helemaal niet lastig om de maaltijden iets kleiner te houden (vind ik)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie bij veel mensen in een eetlijstje rijst, pasta, crackers of brood staan. Maar om welke hoeveelheden hebben jullie het dan?

Ik eet meestal 2 of 4 crackers of boterhammen. 's Avonds probeer ik het bij 100 gram rijst of pasta te houden, maar ik vind dat eigenlijk zo ontzettend weinig... julllie niet?
@Eva, 's morgens eet ik meestal 1 boterham en wat fruit of kwark en fruit. Lunch kent wat meer variatie maar meestal 2 of 3 boterhammen. 's Avonds eet ik 70 gram (ongekookt) rijst of pasta. Is meestal genoeg voor mij, als ik maar wat fruit eet tussendoor.

Crackers kan ik eindeloos van eten, lijkt wel of ik daar niet vol van raak...

Vandaag heb ik echter een holle vat gevoel. Eet als ik thuis kom nog even een boterham met appelstroop voor het hardlopen en dan daarna pas avondeten.
Alle reacties Link kopieren
Lijstje van vandaag:

O - 100 gram bosvruchten, yoghurt en muesli

T - appel

L - 3 speltboterhammen met smeerkaas

D - pasta met kipfilet, rucola, pesto, creme fraiche en parmezaanse kaas

T - m&ms
Alle reacties Link kopieren
Ik doe, ter eigen motivatie, ook maar even mee:



O: roggebrood met kip

T; banaan

L: salade met rijst, avocado en groentes

T: Dove reepje, mini-KitKat en stroopkoek (suiker attack?)

D: gegrilde vis & groente (leve de grillpan)



En nu snel ophouden met eten haha.



@carebear Oh ja dat heb ik ook met knackebröd, daar kan ik heeel veel van eten.

70 gram ongekookte rijst, ok. Dat is wel een mooie portie inderdaad.
quote:EvaViva schreef op 28 augustus 2014 @ 14:30:

Ik zie bij veel mensen in een eetlijstje rijst, pasta, crackers of brood staan. Maar om welke hoeveelheden hebben jullie het dan?

Ik eet meestal 2 of 4 crackers of boterhammen. 's Avonds probeer ik het bij 100 gram rijst of pasta te houden, maar ik vind dat eigenlijk zo ontzettend weinig... julllie niet?



Als ik pasta/rijst/aardappel eet is het ongeveer (gekookt) 150gr. Bij boterhammen en crackers zet ik de hoeveelheden. Nooit meer dan 2.



Cracottes kan ik de hele dag door eten. Op dit moment eet koolhydraatarme crackers (Fjordcrackers).
Eetlijstje van vandaag:

O - 2 gekookte eieren met rookvlees omwikkeld en een tomaatje.

T - X

L - 2 crackers met avocado, alfalfa en een tomaat

T - X (gen tijd, was in de stad en niks verantwoords mee)

A - tilapiafilet met salsasaus

T - cappuccino met likeur



Blessure speelt weer op, dus even niet sporten :(
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk weer een fijne EETDAG!



Citroenwater (lauwwater met halve uitgeknepen citroen)



Thee

havermoutpannekoekjes

(40gr havermout,banaan,ei gebakken in olijfolie)



2xThee

3x volkoren cracker met hoemoes/komkommer

Flesje Water



Gemengde sla met tonijn,avocado,

1/2 appel & Cherrytomaatjes

Flesje water



30gr gemengde nootjes

2x flesje water



Cracotte met smeerkaas 15+





Uurtje thuis van werk, ontbijtje gemaakt etc.

... Nu heel snel douchen en naar bed... Wekker gaat weer om 6.00.

Morgen drukke dag!

Werken,bij broer eten & bruiloft van vrienden..

Dus ook alvast het eerste deel van morgen::



Citroenwater (lauwwater met halve uitgeknepen citroen)



Ontbijtsmoothie: havermout,magere kwark,gemengde noten,kiwi,chiazaad



3x volkoren cracker met hoemoes/komkommer



Banaan



(Avondeten)



(Vast wel een snack op de bruiloft! Afspreken met mezelf dat ik 3 kleine dingen mag kiezen :)!
Alle reacties Link kopieren
@menn: Netjes hoor, je lijstje! Fijne dag en veel plezier op de bruiloft.



@Helga: Balen van je blessure!



Dit gaat het worden vandaag:

O - kiwi gold, 100 gram bosvruchten, yoghurt en muesli

T - appel

L - 3 speltboterhammen met ham en kaas

T - peer

D - uit eten
mooie lijstjes meiden! Het posten ervan helpt ook altijd bij mij ter motivatie...



Helga, wat rot van je blessure! heb je daar vaker last van?

Menn, veel plezier vanavond!



de 10 km is me gisteren gelukt!!! Heel erg trots op mezelf.

En nog netjes gegeten gisteren ook. Hopelijk ga ik me vandaag ook aan mijn lijstje houden.



O: magere kwark met aardbeienjam, kiwi gold

T: appel

L: twee krentenbollen met boter, 1 ook met kaas

T: nectarine of minneola

D: tomatensoep met balletjes (maandag gemaakt) met 2 koolhydraatarme boterhammen met paturain light.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hier toch wel meeschrijven? Ik denk dat het goede motivatie is, om door te zetten en om tips/ervaringen uit te wisselen. Ik ben 1.70 m en weeg 63 kg, ik wil graag weer onder de 60 kg uitkomen.
Welkom Blobs
Alle reacties Link kopieren
@blobs Natuurlijk. Welkom!



@carebear Knap zeg, 10 km. Voor het eerst gelukt? Helemaal zonder te stoppen ook?!? Echt goed zeg.



@menn Veel plezier op de bruiloft.



@Helga Wat voor blessure heb je? Inderdaad vervelend.
@Eva, was inderdaad de eerste keer. en had een route zonder stoplichten uitgekozen zodat ik niet tussendoor hoefde te stoppen. Na ongeveer 8 km vond ik het wel een beetje afzien, maar was zo blij achteraf!
Alle reacties Link kopieren
@carebear



Hoeveel km deed je voorheen dan? Ik kom nooit verder dan 6...
Alle reacties Link kopieren
even off-topic:



Ik ben vandaag ongeveer zo productief als een dood konijn.

Ik schaam gewoon een beetje.



Ik had heel de week allemaal afspraken door heel het land en vandaag maar één, vanmorgen. Sindsdien heb ik: op facebook gezeten, huizen gekeken op funda en het viva forum doorgespit....



Hebben jullie ook wel eens dat soort dagen?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor hannief, dat soort dagen heb ik ook wel eens . Moet een keer kunnen toch?



Nog even mijn eetlijstje:



O: bakje muesli met bosbessen en melk

T: aardbeien

L: 2 boterhammen met kip en 2 met pindakaas

T: banaan en paar blokjes chocolade

D straks: frietjes met snack
@Hannief, ik heb vandaag ook zo'n dag. Vanmorgen wat dingetjes gedaan die nog geregeld moesten worden en sindsdien aan het bedenken wat ik morgen allemaal ga koken (om in te vriezen) en heel veel tv aan het kijken. Heerlijk vind ik dit soort dagen op zijn tijd. Zeker als je het druk hebt gehad.

@Eva, doe meestal 5 tot 9 km, is dus niet een bijzonder grote stap maar psychisch was het een groot verschil voor mij. Eet smakelijk zo met je friet! wat voor snack is het geworden?
Alle reacties Link kopieren
@Carebear: Wauw 10 km! Goed hoor! Helemaal fijn gevoel als het dan ook gelukt is!!



Ik heb vandaag erg goed gegeten, al zeg ik het zelf. Mijn lijstje:

O: 2 rijstwafels met pindakaas en banaan

L: 3 meergranen knackebröd met roomkaas+komkommer en schaaltje meloen

T: Latte en bakje knoflookolijven

A: 2 wraps met spinazie-knoflook-ui-creme fraiche mengel met feta, gerookte zalm en geraspte kaas en wat schijfjes komkommer

T: bakje yoghurt



Vanavond een verjaardag. Ik mag van mezelf 2 wijntjes en geen hapjes. Hoop dat het lukt.
Gisteren netjes aan mijn eetlijstje gehouden, tot ik later op de avond nog een cornetto pakte... Kon op zich wel want had een redelijk summier lijstje.



Lijstje voor vandaag:

O: magere kwark met jam en kiwi gold

T: Appel

L: krentenbol met boter en speltboterham met fricandeau.

T: Fruit

D: vega burger met gekookte prei

T: verjaardag: 3 wijntjes en max 3 snacks.
Nou, ik zat gisteren en vandaag gewoon weer op 62,5 dus het zal wel een soort post-vakantie vocht geweest zijn!



Gewoon weer door en woe weer wegen!



Luierdagjes zijn heerlijk, mmmm! Gewoon lekker van genieten hoor, niet schuldig voelen!



Wil hardlopen ook weer oppakken, maar ben ook wel druk zat al met paard en yoga ( naast fulltime werk, sociaal leven en vanaf volgende week ook nog een studie! Geen tijd meer om te eten dan haha).
Alle reacties Link kopieren
@Violetje: Dat heb ik ook. Ik wil wel graag meer gaan sporten - zoals hardlopen - maar het lijkt soms gewoon onmogelijk er tijd voor te vinden! Ik vraag me dan ook af hoe anderen dat doen! Fijn dat je gewicht toch meeviel na de vakantie. Fijn ook voor jezelf om te zien dat even afstand doen van "dieet" best kan!!



Ik heb het gisteravond bij 2 wijntjes weten te houden Had daarna 's nachts in bed wel ongelooflijk veel honger, dus heb nog even een droge wasa gegeten, omdat ik anders echt niet kon slapen.
Heel goed, Carebear, 10km! Ik vond dat elke keer weer een prestatie .



Mijn lijstje vandaag:

brunch: 1 cracker met kaas en tomaat, omelet van 2 eieren met ham en kaas

T - fruit en yoghurt

A - entrecote met sperzieboontjes, champignons en een komkommersalade

T - koffie met likeur/thee met een koekje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven