Lijf & Lijn alle pijlers

25 kilo afvallen, wie doet mee? - deel 2

14-08-2014 23:18 3053 berichten
We gaan weer verder!



Voor de tabel... Wil je erin, laat je gegevens dan dik gedrukt achter op MAANDAG voor 19.00 uur. Dit geldt ook voor het doorgeven van het gewicht elke week. Blossom, Rosanna en MevrouwJack werken de tabel op maandag/dinsdagavond bij. Wil je dan de volgende info doorgeven:



Afgevallen deze week

Huidige gewicht

Totaal afgevallen



Geef je te lang geen gewicht door (2 weken, tenzij met opgaaf van reden) dan word je uit de tabel verwijderd i.v.m het overzichtelijk houden van de tabel.





NaamLengteStartStreefDeze week HuidigeAfgevallenSchorpioen361.8299.682-0.796.3 -3.3Tweety291.72105.385097.4-7.9Kleinmeisje1.6379.175X278.2 -0.9Patsy_clein1.60116100-1.8103.2 -12.8Laurentien1.68124.3114122.8 -1.5Coosje821.7080.065X279.2-0.8Zusenzoo1.7711276110-2.0Jan10e20001.6096,556-0.593.0-3.5Cupcakegirl1.5885.762-0.980.4-5.3Speechless..1.77104.670101.8-2.8Blossom19801.7510880X2106.6-1.4Scamp1.66140Mooie jurk 103.0-37.0Lalalinda1.65115.6<100-1.3109.3-6.3IJsbloempje1.68102,185-1.094.1 -7.8Rosanna081.58123<80Vakantie80.6-42.4Gewooneenzus1.68 XXMooie jurk -1.8 XX-9.7Paulien011.5873.555X271.5 -2Marjolein8521.65 95 7492.5-2.5MevrouwJack1.84 116.6<110 -0.9111.2-5.4Liara1.72 9579 -0.5 91.0-12Pyh19891.58 8160 -0.676.0-5.0Ronkel1.69 10290+1.3 99.6-2.4S19811.65 90<80 -1.284.4 -5.6Broodjekaas 1.75 9775+0.595.5 -1.0Siril1.76 121.4115Vakantie119.8-1.6Spellengek1.65 9080X2 85-5Snoesje6661.638865085.5-2.5Lizzie891.7598.878.0+2.695.0-3.8Titin1.69111.385X2109.4-2.7Curly851.68XXmaat 44-1.8XX-8.1Teefjewentel1.7585.2<70X283.4-1.8Renate731.7095.6<70-0.790.8-4.8Mukkie19891.7210780X2107-0.0Mlsc1.669470-0.090.3-3.7Mustbesomething1.618164Start81Start
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 29 augustus 2014 @ 13:03:

Even een vraag, zien jullie mijn avatar?Ik zie niks!
Alle reacties Link kopieren
hier staat een (hopelijk) heerlijke goulash in de oven te pruttelen





en ja, MrvJ, ik heb me weer laten inspireren door het forum
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ook stom, heb niks veranderd, laatste tijd alleen mobiel natuurlijk, even wat fixen.
Alle reacties Link kopieren
Zo ik ben in het nieuw.
Speeche: gefeliciteerd



Zus: zie nu wel een plaatje
Alle reacties Link kopieren
Oeps zit nu op 1019 kcal en dan moet ik de rest van de dag nog! Soms kun je je echt vergissen in een voedingsmiddel!
Alle reacties Link kopieren
Speechless, van harte!



Rosanna, heerlijk goulash. Ook een idee om weer binnenkort te eten.



IBI, en eraf gaan ze ook weer! Volgend jaar weer slank op de foto!



Geïnspireerd door jullie heb ik ook net een witte kool salade gemaakt en gegeten. Staat nog in de koelkast voor morgen. Yammie. Maandag gebruik ik de rest van de witte kool (3/4) voor gesmoorde witte kool met ananas.



Volgende week ga ik kikkererwtenburgers maken, ben benieuwd of deze lukken (de falafel was vorige keer geen succes helaas).
Jewej speech dubbel proficiat!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 28 augustus 2014 @ 17:58:

Ik heb echt een schop onder mijn kont nodig. Ik eet zo vreselijk weinig, elke dag moet ik moeite doen om aan de 1000 kcal te komen. Dat klopt toch echt niet hoor. Ik vergeet gewoon te eten en ik heb echt geen honger. Dit lijkt meer op crashen en dat wil ik nou juist niet.

Dit probleem heb ik ook erg gauw…

Voorheen kwam ik dan nog aan calorien door te snaaien… nu ik dat niet meer doe, moet ik echt meer eten en dat is wel moeilijk hoor!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je verjaardag, Speech!!!

En fijn dat je vandaag op gesprek mag komen…(of is het al voorbij? Zoja, hoe ging het??)
Alle reacties Link kopieren
Hitlje: Goed bezig!! 10 kg eraf!!!



Patsy: Beterschap! Ik hoop dat het vandaag alweer wat beter gaat…



Met mij gaat het ietsje minder…even paar mindere daagjes gehad. Ik heb geen energie en kom daardoor ook erg laat mijn bed uit.

Ook qua eten gaat het minder deze week; keertje sushi gegeten (was trouwens niet zo lekker als waar ik in mijn vorige woonplaats sushi at. Ze gebruikten veel te veel rijst…maar je moet het opeten of extra betalen. Maar mij toch qua hoeveelheid redelijk ingehouden vergeleken met 3 maanden geleden! Kwam niet eens 2 rondes door. Lekkerste was het kleine bolletje mint-chocolade ijs voor dessert….hmmmm, lekker!) en gisteren onderweg McDonalds gegeten. Als we tot thuis moesten wachten aten we veel te laat en we hadden honger. Wel de McKroket links laten liggen voor de verandering.

Wel kilo aangekomen door dit alles

Ik hoopte deze maand de -15 te halen…en mijn 5 kg per maand hoog te houden, maar nu zit ik deze maand nog maar op -1,5…

Zo haal ik het niet om voor 1 april genoeg te zijn afgevallen om te kunnen duiken.

Moet flink de schouders eronder zetten!!
Alle reacties Link kopieren
quote:speechlessone schreef op 29 augustus 2014 @ 12:17:

IK BEN AANGENOMEN!!!

Als Allrounder bij de McDonalds!Gefeliciteerd!!!
quote:jan10e2000 schreef op 29 augustus 2014 @ 14:32:

[...]



Dit probleem heb ik ook erg gauw…

Voorheen kwam ik dan nog aan calorien door te snaaien… nu ik dat niet meer doe, moet ik echt meer eten en dat is wel moeilijk hoor!Ja het valt mij ook niet mee. Dat had ik niet verwacht van te voren, snaaien kon ik als de beste, maar gewoon eten blijkbaar niet.
Jan10e, ik zit nu de rest te lezen: hoeveel moet je afgevallen zijn om te mogen duiken? Lijkt me echt gaaf om te doen en is een goede motivatie.



Ik was gisteren in de stad aan het winkelen met dochter en we hebben de McDonalds gewoon kunnen negeren. Yes! Normaal gaan we altijd daar wat eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik merkte dat ik in de supermarkt bijna mijn zak drop te pakken had....

Kon mezelf nog net corrigeren, stom he.
Alle reacties Link kopieren
nee hoor, helemaal niet stom, automatisme
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 29 augustus 2014 @ 15:24:

Ik merkte dat ik in de supermarkt bijna mijn zak drop te pakken had....

Kon mezelf nog net corrigeren, stom he.Had ik vandaag ook. Stond bij de kassa en had ineens het gevoel "o ik heb nog helemaal gaan koek ofzo gekocht". Muts, ik heb al vier weken geen koek op
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 29 augustus 2014 @ 14:55:

Jan10e, ik zit nu de rest te lezen: hoeveel moet je afgevallen zijn om te mogen duiken? Lijkt me echt gaaf om te doen en is een goede motivatie.



Ik was gisteren in de stad aan het winkelen met dochter en we hebben de McDonalds gewoon kunnen negeren. Yes! Normaal gaan we altijd daar wat eten.

Ik hoef niet perse af te vallen om te kunnen/mogen duiken hoor. Ik wil alleen zelf niet als dikke boei rondlopen, zoveel lood mee naar beneden moeten nemen, omdat ik anders meteen weer naar de oppervlakte drijf.

Ook pas ik nu met geen mogelijkheid in een duikpak en wil ik er redelijk uitzien in badpak (bikini zal vast nooit meer gaan met blubberbuik door striae). Vorig jaar woog ik 72 kg toen ik leerde duiken en was mij ervan bewust dat ik de dikste was. Dus ergens in de 60 zou erg fijn zijn (maar het liefste dus die 56).

Mijn 'probleem' is alleen dat ik perse begin april naar Thailand wil. Dan is er een groot feest (Songkran) en vervolgens vertrek ik dan naar mijn duikeilandje. Financieel technisch is het beter om de 2 te combineren.

Ik heb dus nogal een deadline. Als ik dan een tijdje stil sta, of zelfs aankom…wordt ik een beetje moedeloos.

Daarnaast heb ik altijd gehad dat ik afviel en dan kwam ik stil te staan. Kon ik doen wat ik wilde, ik kwam nooit onder de 70.

Nu ben ik eventjes bang dat 95-ish mijn nieuwe stilstand-gewicht blijkt.

Maar we gaan door, heb geen keus!

Moet er alleen even nieuwe kracht voor hebben… Momenteel heb ik helemaal geen zin in eten, heb ik nek- en koppijn en ben ik moe en energieloos (laatste komt vast door te weinig eten, en door te slecht eten afgelopen dagen).
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de tompoes maar achterwege gelaten, die komt morgen zeker wel weer aankloppen



Vandaag ging het dus super!



Ik heb ontbeten met twee volkorenboterhammen met kipfilet, als lunch een salade, en dan als avondeten van die frituursnacks.



Morgen als enige tegenslag dan de tompoes en verder weer lekker knallen!
Alle reacties Link kopieren
Een tompoes voor je verjaardag is geen tegenslag hoor! Als het dan al niet mag...

Hier gaat het vandaag ook lekker. Morgen een verjaardag waar altijd lekker gekookt wordt dus ik ben benieuwd!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik eet vanavond maar een komkommersalade.. Heb bijna geen kcal meer over..
Alle reacties Link kopieren
Om nog even terug te komen op die mind-set. Ik geloof niet eens zozeer dan ik snaai om mezelf te belonen. Het is meer dan ik gemiddeld zeker twee keer per week iets heb waarbij er voedsel is en dan vind ik het erg prettig om daar aan mee te doen. Of omdat het lekker eten is en zonde is om te laten staan, of omdat ik me niet kan/wil inhouden. Thuis en op het werk gaat het eigenlijk heel goed, met uitzondering van die reep chocolade afgelopen zondag en dat was omdat ik toch sigaretten ging halen en mijn weerstand volledig gebroken was door de wijn van het etentje.



En telkens als ik denk dat het feest voorbij is komt er weer wat nieuws. Vorige week vrijdag borrel aan de bar en dan staan er nootjes in een schaaltje voor m'n neus. Ik schrans niet meer zoveel als vroeger, maar zit er toch van te snoepen. Zaterdag sushi eten met een date die dan thuis Bossche bollen heeft (ik wil niet weigeren maar neem een halve). Zondag dat feest met acht gangen culinair gedoe.

Nu is het weer vrijdag....borrel met nootjes, morgen een housewarming met ongetwijfeld een buffet, woensdag een borrel met kaasplank en volgend weekend een nachtje weg met diner en ontbijtbuffet.......



En ik wil daar aan mee kunnen blijven doen. Dus is de prijs keihard werken om al die events heen om toch langzaam af te vallen.



Goh, ik ga eens nadenken of dat anders kan en of ik dat wil.
Alle reacties Link kopieren
ik denk ook niet dat je snaait ter beloning, maar wel dat je het niet eten van al die lekkere dingen als straf ziet...
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Eet je op die feestjes uit gewoonte of omdat je echt zin hebt? Ik zou me ook niet inhouden bij een bijzonder 8-gangen diner, maar bijvoorbeeld standaard borrelnootjes weer wel makkelijk kunnen laten staan.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel moeilijk idd om nootjes en andere borrelhapjes te laten staan. Ik houd erg van hartig en zeker die nootjes smaken naar meer en blijven naar me roepen.



De eerste 2-3 weken heb ik wel alles laten staan. Het WK was toen bezig en dat keken we telkens bij iemand anders inclusief borrelhappen en diner. Toen heb ik mijn eigen tomaatjes en komkommer en sanaslank omelet meegenomen. Maar dat vind ik op de lange termijn geen doen.



Ik denk dat ik me vooral moet focussen op wat ik nog allemaal wel voor lekkers eet terwijl ik toch afval dan te balen van de strenge dagen. Het kan niet allemaal....of ja dat kan wel en dat deed ik ook maar dan kom je dus op 115 kg uit. En dat wil ik niet meer. Kiezen of delen, zoals zoveel in het leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven