bier??

28-08-2014 21:47 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg visite en daar zijn bierdrinkers bij.

Het is lastig om de keuze te maken hoeveel bier ik moet inslaan.

Ik woon alleen en drink het zelf niet

Ik heb al flesjes Radler met 2 % percentage alcohol in huis gehaald

Kan ik dit bij de aantal flesjes bier optellen of moet ik apart van elkaar zien?
Alle reacties Link kopieren
Bij onze supermarkt kun je zelfs je dichte zakken chips, borrelnootjes en droge worst terug brengen, maar ook je teveel gekochte pakken fris of alcohol.. Als je dat vooraf even afspreekt..

Uitgezonderd gekoelde producten..
Hoeveel komen er met de auto?
Radler is net afwasmiddel. Brrrr.
Alle reacties Link kopieren
En die visite komt daarna nooit meer?



Je hebt nooit spontaan visite die om een biertje vraagt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wij bestellen op feestjes ook altijd op nacalculatie.

Is dan wel iets meer Meestal 10 kratten Hertog Jan en een paar Grolsch en div. fris en wijn.

Voor zulke bestellingen is het moeilijk inschatten en is de slijter heel gewillig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 28 augustus 2014 @ 22:22:

Wij bestellen op feestjes ook altijd op nacalculatie.

Is dan wel iets meer Meestal 10 kratten Hertog Jan en een paar Grolsch en div. fris en wijn.

Voor zulke bestellingen is het moeilijk inschatten en is de slijter heel gewillig.Oe, klinkt gezellig!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Istar_ schreef op 28 augustus 2014 @ 22:16:

Radler is net afwasmiddel. Brrrr.Zo wilde ik het nog net niet omschrijven, maar je hebt best een punt.
Mensen, volgend weekend allemaal naar bieb?
Net een week te laat.

Vorige week zaterdag onze verjaardag gevierd incl bbq voor 40 pers. Niet alleen van vriend en mij, dat wordt te prijzig zo maar dat doen we altijd eens per jaar met een man/vrouw of 5 en soms 6.
Alle reacties Link kopieren
quote:ime21 schreef op 28 augustus 2014 @ 22:05:

Geel krat van de Ah schijnt ook lekker te zijn, zit n amstel smaak aan volgens vrienden van ons. Oh en Oetinger van Lidl is ook prima bier.en Veltins van de Lidl. heeft AH ook, maar bij de Lidl is het het goedkope merk. Erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Radler vind ik niet te zuipen.

Als je écht lekker bier wilt kopen, neem dan Belgisch bier. (Palm of iets dergelijks). Als je drinkt om dronken te worden kan je van die blikken van de Aldi kopen (ook wel bekend als ''alcoholisten-bier'' omdat het zo goedkoop is en er vaak daklozen zo'n hele doos tegelijk van kopen)
Alle reacties Link kopieren
quote:meelezer1984 schreef op 29 augustus 2014 @ 08:30:

Radler vind ik niet te zuipen.

Als je écht lekker bier wilt kopen, neem dan Belgisch bier. (Palm of iets dergelijks). Belgisch bier, is voor erbij, op een feestje waar je een beetje door drinkt (niet tot je omvalt) is gewoon 'pils' prettiger.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat bier van de Aldi echt goor.

Zou dat mijn gasten echt niet voor zetten.
Radder kan echt niet. Ik zou inderdaad een paar speciaal biertjes (bv 2-3 de man halen) zoals i.p.a., iets Belgisch of van Brouwerij het Ij) en dan nog een paar gewone (Jupiler of hertog jan).



Vergeet je ze niet koud te leggen? Warm bier kan ook niet
Alle reacties Link kopieren
Eigen merk bier, of het nou van de Lidl of AH of Jumbo komt, is echt niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Jupiler doet 't altijd goed onder de bierdrinkers!
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je van die goedkope bieren eerder hoofdpijn en een vieze smaak in de mond krijgt dan met bier van fatsoenlijke merken.
Alle reacties Link kopieren
quote:md0110 schreef op 29 augustus 2014 @ 14:13:

Jupiler doet 't altijd goed onder de bierdrinkers!

Ondanks de slogan "mannen weten waarom", wordt Jupiler juist vaak gezien als vrouwen-bier.

(vandaar ook juist de marketing?)
Alle reacties Link kopieren
Geen eigen merk bier doen hoor! En ook geen Radler. En ook geen speciaal bier, gewoon jupiler of brand of whatever.



(Leuk toch altijd om door het forum te merken wat voor verschillende werelden er zijn...dit zou me niet gebeuren. Maar ik heb dan weer nooit frisdrank in huis).
Alle reacties Link kopieren
quote:md0110 schreef op 29 augustus 2014 @ 14:13:

Jupiler doet 't altijd goed onder de bierdrinkers!Hoofdpijnbier.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wij zijn in huis met drie mensen die ongeveer vier maanden na elkaar jarig zijn. Bier heeft ook ongeveer die houdbaarheid, dus in de praktijk krijg je hier in augustus altijd een biertje dat tot augustus houdbaar is. Ik meld het altijd wel, maar niemand vindt het een probleem

De bierdrinkers die ik ken lusten allemaal Radler, maar dat is wel een echt zomerbiertje. Ik heb ook nog een blikje Radler 0% staan maar dat heb ik nog aan niemand kunnen slijten.

Ik haal meestal 3 biertjes p.p. in huis (Heineken of Grolsch), maar houd altijd over.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn man een biertje drinkt heeft hij het liefste Palm, dat neem ik dus meestal voor hem mee, maar hij drinkt ook gewoon bier van een huismerk als dat er is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 augustus 2014 @ 15:17:

[...]





Hoofdpijnbier.



Nee dat is Stella



Pils is in België voor de meeste mannen Jupiler. Zelf vind ik Carslberg lekkerder (maar ben dan ook geen man).



Palm is iets steviger dan Jupiler maar naar Belgische maatstaven nog geen 'speciaal bier'.



Voor een avond rekenen wij 5 à 6 Jupiler/persoon of 3 zwaardere bieren (denk Duvel, West-Malle,...)

En als je bierliefhebbers echt gelukkig wil maken ga je voor West-Vleteren natuurlijk



(en wat je overhebt gooi je natuurlijk door je eten )
Alle reacties Link kopieren
Je kunt als je je bier bij de slijter haalt, ook vragen of je het terug mag brengen als je teveel hebt. Ik doe dat altijd als ik een feestje geef. Het is ook moeilijk om in te schatten en ik heb altijd liever te veel als te weinig. Succes!
No worries
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 29 augustus 2014 @ 08:49:

[...]



Belgisch bier, is voor erbij, op een feestje waar je een beetje door drinkt (niet tot je omvalt) is gewoon 'pils' prettiger.Ja Belgisch bier is voor erbij, bij het eten. Daar ging het topic ook over geloof ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven