Zeurende kinderen bij de kassa.

29-08-2014 08:53 546 berichten
Lees net met grote verbazing dat er winkelketens zijn die het snoep bij de kassa's gaan verbieden. Dit omdat er veel kinderen zijn die zeuren , zo niet krijsen omdat ze hun zin niet krijgen. Dit is een klacht van de ouders. hmmmm!!!!. De kinderen willen natuurlijk snoep hebben. Snap ik als moeder ook nog wel. Maar wat ik me afvraag is het volgende: Hoe komt het toch dat er veel ouders geen NEE meer durven te zeggen tegen hun kinderen. Eerlijk gezegd heb ik me vaak verwonderd over de hysterische kinderen die liggen te gillen op de grond omdat ze hun zin niet krijgen. Bij ons vroegen ze het ook weleens, maar nooit of te nimmer gilden onze kinderen. Alle 6 niet. Sterker nog, " ik" als moeder bepaalde wat er in de karretjes gelegd werd , en niet de kinderen. Waarom moeten de winkeliers zich aanpassen en wanneer gaan de ouders eens opvoeden , op een dusdanige manier dat de kinderen weten waar ze aan toe zijn. Veel ouders leggen de schuld of oorzaak bij anderen neer en kijken niet hoe ze zelf omgaan met hun kinderen. Een kind moet leren om " nee" te accepteren. Dat krijgen ze later als ze ouder zijn vaak genoeg te horen. Ze moeten echt leren dat het leven niet alleen om hun draait en dat komt nogal eens voor dat het kind dat denkt, kun je zien aan het gedrag wat je als buitenstaander ervaart. Dit vond ik wel een leuk onderwerp, aangezien er vele moeders hier op het forum meepraten.
Alle reacties Link kopieren
quote:winterfairy85 schreef op 29 augustus 2014 @ 14:05:

[...]





Bij de bakker krijgt mijn zoon van de medewerkster altijd direct een broodje. Die krijgen de kinderen daar gewoon gratis.Dat is iets anders dan wat ik schreef. Ik had het over zelf pakken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 augustus 2014 @ 14:06:

[...]





Vreemd beleid van die winkel. Waarschijnlijk denk ik nou te slecht, maar je zou ze dan de kost moeten geven die de lege verpakking niet afrekenen, maar achter de tijdschriften in het tijdschriftenvak proppen, of ergens anders wegstoppen in de winkel...



Nou, dat gebeurt toch wel.



Misschien was het een beloning voor goed gedrag.



overigens zat mijn zoon in het karretje een keer de champignons door de gaatjes van het doosje te pulken.. verpakking bleef wel dicht
Later is nu
quote:claudine1982 schreef op 29 augustus 2014 @ 14:01:

'Ja hoor, kruimel maar gerust de pasgeboende vloer onder '



Sorry, maar ik kan me niet voorstellen dat een volwassen winkelmedewerker dat zegt. Ja, misschien een 16jarig iemand die zijn gezicht voor 3 uur in de week laat zien...



Maargoed, moeders die hun koters wat te eten aanbieden in de winkel zullen dat gewoon blijven doen met of zonder dit topic.



Ieder zijn (opvoed)ding



Juist de medewerksters die net kleinkinderen hebben gekregen zeggen zoeits.



Trouwens een schone winkelvloer? In een supermarkt? Echt nog nooit gezien.
quote:pejeka schreef op 29 augustus 2014 @ 14:07:

[...]





Dat is iets anders dan wat ik schreef. Ik had het over zelf pakken.



Nee, dat doe je niet. Tenzij je verteld wordt dat dit gewoon prima is.



Als ik tegen zoon zeg, je moet even wachten totdat we het betaald hebben en een medewerker zegt daarop dat zoon het wel al mag opeten dan ga ik niet tegen zoon zeggen dat dit niet mag.
Alle reacties Link kopieren
quote:honeymoonquiz schreef op 29 augustus 2014 @ 13:50:

[...]





Oh ja, vind ik altijd een leuke discussie. Kunnen we elkaar weer de maat nemen.dat topic is er toch? op dit moment?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 augustus 2014 @ 13:46:

[...]





Geen hongerig kind meenemen naar de winkel. Thuis eten en dan boodschappen gaan doen. Dan is het godsonmogelijk dat je kind dusdanige "honger" heeft in de supermarkt dat je ter plekke de verpakkingen moet opentrekken omdat het anders verhongert.

ach, ik heb zelf ook wel eens honger als ik boodschappen doe. eet de verpakking niet in de winkel leeg (wel zodra ik in de auto zit).

Kwestie van slecht plannen, dat overkomt moeders ook wel eens
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 29 augustus 2014 @ 14:08:

[...]





Nou, dat gebeurt toch wel.



Misschien was het een beloning voor goed gedrag.



overigens zat mijn zoon in het karretje een keer de champignons door de gaatjes van het doosje te pulken.. verpakking bleef wel dicht Ik zou ook niet direct een rauwe champignon te eten geven aan een kind...
Alle reacties Link kopieren
quote:claudine1982 schreef op 29 augustus 2014 @ 14:14:

[...]



Ik zou ook niet direct een rauwe champignon te eten geven aan een kind...het zijn geen vliegenzwammen!
Alle reacties Link kopieren
quote:winterfairy85 schreef op 29 augustus 2014 @ 14:12:

[...]





Nee, dat doe je niet. Tenzij je verteld wordt dat dit gewoon prima is.



Als ik tegen zoon zeg, je moet even wachten totdat we het betaald hebben en een medewerker zegt daarop dat zoon het wel al mag opeten dan ga ik niet tegen zoon zeggen dat dit niet mag.



Grappig wel. In ditzelfde topic iemand die heel verontwaardigd was omdat iemand in een supermarkt een opmerking tegen haar kind had gemaakt (dat iets NIET mocht) en vond dat andere mensen zich niet met het kind en haar opvoeding moesten bemoeien...



Maar als het goed uitkomt, dan mogen andere mensen die opmerkingen blijkbaar wel maken en gaat moeder er niet tegenin
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 29 augustus 2014 @ 14:13:

[...]



ach, ik heb zelf ook wel eens honger als ik boodschappen doe. eet de verpakking niet in de winkel leeg (wel zodra ik in de auto zit).

Kwestie van slecht plannen, dat overkomt moeders ook wel eensNatuurlijk kan dat een keer, en stel dat mij dat zou overkomen, dan zou ik het hetzelfde doen: afrekenen en buiten op een bankje of in de auto dat broodje opeten. Maar ik zou niet een verpakking uit het rek halen, in de winkel die verpakking openmaken en leegeten om vervolgens met de lege verpakking naar de kassa te wandelen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 29 augustus 2014 @ 14:16:

[...]





Grappig wel. In ditzelfde topic iemand die heel verontwaardigd was omdat iemand in een supermarkt een opmerking tegen haar kind had gemaakt (dat iets NIET mocht) en vond dat andere mensen zich niet met het kind en haar opvoeding moesten bemoeien...



Maar als het goed uitkomt, dan mogen andere mensen die opmerkingen blijkbaar wel maken en gaat moeder er niet tegenin Appels en peren...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook eerst betalen, dan krijgen. Hoewel ze in ons vorige dorp wel makkelijk waren. Iedereen kende elkaar. We kochten regelmatig soesjes. Soms was ik heel ongeduldig en mocht er al een paar in de winkel opeten van mijn ouders. En dan ging de overige soesjes of het lege zakje gewoon over de toonbank. Geen commentaar gekregen. Ze moesten erom lachen. Of ze dat nu nog doen weet ik niet. Het was wel jaren '90.
quote:pejeka schreef op 29 augustus 2014 @ 14:16:

[...]





Grappig wel. In ditzelfde topic iemand die heel verontwaardigd was omdat iemand in een supermarkt een opmerking tegen haar kind had gemaakt (dat iets NIET mocht) en vond dat andere mensen zich niet met het kind en haar opvoeding moesten bemoeien...



Maar als het goed uitkomt, dan mogen andere mensen die opmerkingen blijkbaar wel maken en gaat moeder er niet tegenin



Positieve dingen vinden mensen altijd fijner toch? Jij denk ik ook.



Mensen mogen gerust ook mij en/of kind aanspreken op in hun ogen fout gedrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:winterfairy85 schreef op 29 augustus 2014 @ 14:12:

[...]





Nee, dat doe je niet. Tenzij je verteld wordt dat dit gewoon prima is.



Als ik tegen zoon zeg, je moet even wachten totdat we het betaald hebben en een medewerker zegt daarop dat zoon het wel al mag opeten dan ga ik niet tegen zoon zeggen dat dit niet mag.



Dan mag zoon het van mij nog steeds niet . "Hij kan wel even vijf minuten wachten" zeg ik dan. Mijn zoon is nogal erg gevoelig voor het scheppen van een precedent .



Edit: maakt mij ook niets uit wat andere ouders doen. Dus het thema "Maar dat jongetje mag het wel" is reeds een doodlopende weg.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen krijgen geen eten in de supermarkt omdat ik het belangrijk vindt dat ze ook leren te wachten. Je hoeft niet altijd gelijk iets te nemen, je kan ook even wachten. Zo lang duurt boodschappen doen echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Beetje laat, maar mijn verbazing was net zo groot toen ik dit bericht vanmorgen hoorde! Ongelooflijk. En tuurlijk zijn kinderen niet altijd braaf, stil en weet ik wat. Maar dat een winkelketen zo'n schap gaat weghalen op verzoek van moeders die gek worden van schreeuwende kinderen, daar kan ik ook met mijn hoofd niet bij! Gekke wereld.



Ik ken mensen die in de buitenschoolse opvang werken en voor de klas staan en die verbazen zich ook over 'de kinderen van tegenwoordig' (uitzonderingen daar gelaten).



Waar moet dat heen ;)
The road to hell is paved with good intentions
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 augustus 2014 @ 14:20:

[...]





Natuurlijk kan dat een keer, en stel dat mij dat zou overkomen, dan zou ik het hetzelfde doen: afrekenen en buiten op een bankje of in de auto dat broodje opeten. Maar ik zou niet een verpakking uit het rek halen, in de winkel die verpakking openmaken en leegeten om vervolgens met de lege verpakking naar de kassa te wandelen.



En voordat dat broodje bij het hongerige kind naar binnen is gewerkt is het een beetje aan het dreinen van vermoeidheid en honger aan de kassa en krijg je blikken 'omdat je je kind niet goed hebt opgevoed'.



Conclusie: je doet het eigenlijk gewoon nooit goed.

Ik heb vanochtend bij mijn vriend maar bedongen dat hij de boodschappen gaat doen, dan hoef ik al dat leed niet mee te maken;)
Alle reacties Link kopieren
quote:mobasi schreef op 29 augustus 2014 @ 15:04:

Beetje laat, maar mijn verbazing was net zo groot toen ik dit bericht vanmorgen hoorde! Ongelooflijk. En tuurlijk zijn kinderen niet altijd braaf, stil en weet ik wat. Maar dat een winkelketen zo'n schap gaat weghalen op verzoek van moeders die gek worden van schreeuwende kinderen, daar kan ik ook met mijn hoofd niet bij! Gekke wereld.



Ik ken mensen die in de buitenschoolse opvang werken en voor de klas staan en die verbazen zich ook over 'de kinderen van tegenwoordig' (uitzonderingen daar gelaten).



Waar moet dat heen ;)Ach, dat zijn gewoon zeikerds. Of ze moeten even stoom afblazen.
Alle reacties Link kopieren
Ziezo. Mijn moeder heeft mijn mailtje gelezen en besloot niet terug te mailen maar gewoon even gezellig te bellen. Volgens haar waren wij echt 'hele fijne kinderen' (haar woorden) en ook al zeurden we af en toe eens wat (vooral ik) drama's in de winkel zijn nooit voorgekomen. We kregen dan ook wel hele duidelijke instructies thuis



Overigens gooiden sibling en ik met schoenen en haarborstels naar elkaar als we ruzie hadden dus niet dat we nou echt modelkinderen waren, haha! Maar in het openbaar wisten we ons schijnbaar prima te gedragen.



Over verpakkingen open maken in de winkel: dat gebeurde echt nooit in onze kindertijd, maar wat schetste mijn verbazing: vorig jaar toen ik even met mijn moeder naar de AH XL ging haalde ze de zak met krentenbollen uit het wagentje, pakte er 1 en gaf mij er ook 1. Dat kan gewoon, vertelde ze. We rekenen de hele zak natuurlijk gewoon af. Maar zo kende ik mijn moeder echt helemaal niet, haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik laat het niet toe om ze alvast te beginnen met eten. Ten eerste vind ik het niet netjes. Een beetje zelfbeheersing mag wel. En ik ben nogal verstrooid, voor hetzelfde ben ik mijn pinpas vergeten ofzo. Of is manlief te lui om te pinnen en heeft mijn contant geld gepakt(ja ik moet dat beter controleren). Nou dan sta je daar.



Overigens vind ik het een goed idee om het ongezonde bij de kassa weg te halen, omdat je toch een in de verleiding komt door al dat lekkers. En ja je hebt zelf de keus, maar toch zou het makkelijker zijn als het snoep daar niet stond.
Alle reacties Link kopieren
quote:claudine1982 schreef op 29 augustus 2014 @ 13:07:

[...]





Persoonlijk vind ik dat kinderen moeten leren dat er eerst wat betaald moet worden voordat het van hun is.



En geen tijd vind ik (sorry) nonsens. Doe een ontbijtkoekje, liga, whatever in je tas en ze kunnen voor het boodschappen doen nog eventjes wat eten.Als je die banaan, ontbijtkoekje of liga in huis had gehad had je die niet hoeven kopen hé

En wat maakt het uit? je betaald er toch gewoon voor. Ik pak ook wel eens een banaan oid omdat ik verga van de honger. Vraag ik gewoon of ze die andere twee keer willen wegen. Meestal wegen ze dan de grootste dus verdienen er nog extra op ook.
Het lijkt of de kinderen tegenwoordig de dienst uitmaken. ouders zijn onzeker voor de een of andere reden. Nog zo'n iritatie, je staat met iemand te praten, en de kinderen gaan er gewoon doorheen hun dingen vragen. En moeders maar weer gelijk antwoorden. Bij mij kregen ( en krijgen) ze een schop onder hun hol.
Alle reacties Link kopieren
quote:winterfairy85 schreef op 29 augustus 2014 @ 13:41:

[...]





Koek en pakje drinken zijn voor de lekker. Niet voor de honger.

Dat is het verschil.Apart. Hier is een broodje voor de lekker en niet voor de honger. En pakjes zijn voor de dorst.
Alle reacties Link kopieren
Dacht dat de enige reden was dat men ongezond eten bij de kassa's weg wilde halen (omdat NL te dik wordt en te ongezond eet). Niet omdat kinderen er om zeuren, maar ach.... ik heb het allemaal niet helemaal meegekregen vandaag (het nieuws), dus wie weet verzinnen ze nog een reden (de zeurende kinderen, haha). Mijn dochter kon wel eens doordrammen, toen ze jong was. Maar dat kwam niet omdat er nooit NEE tegen haar gezegd werd (want dat zeiden en zeggen we wel degelijk, zijn we totaal niet bang voor). Meer omdat er pit in die tante zit en ach, ik zeurde in de jaren 70 ook wel eens bij eens bij mijn ouders. Dat is des kinderen, volgens mij . Toen mijn dochter jong(er) was vond ik het heel irritant dat zo'n winkeljuffrouw aan mij vroeg of mijn dochter een snoepje mocht. Dan heb je nog amper een verhaal, pffffff, wat vond ik dat altijd irritant. Ik zei over het algemeen standaard NEE en dan werd ik door het winkelpersoneel aangekeken alsof ik de ergste moeder van de wereld was. Yeah, right. Laat ze daar maar eens mee stoppen! Overigens is mijn dochter inmiddels een stuk groter en tuurlijk gaat ze wel eens in discussie over een NEE. Pubertijd zit er aan te komen, dus........ Maar ach, al die zeurpieten over kinderen, waren vroeger vast allemaal heilige boontjes, hahaha.........
Alle reacties Link kopieren
Oh vroeger toen alle kinderen beter opgevoed werden.



Mijn moeder, nu 76, had 3 kinderen, 2 hele rustige en 1 k..kind. Die ene dat was ik. Ik heb alle denkbare grenzen verkent, geschreeuwd, gehuild en weet ik wat niet meer. Overal en dus ook in winkels.

Mijn moeder was van een redelijk harde aanpak en gaf me dan een lel of kneep in mijn arm.Hielp helemaal niets.

Nu heeft ze 3 volwassen kinderen, de 2 brave zijn zo braaf niet meer en dat k..kind is volgens mij nu best wel leuk. Zij begript mij beter en ik haar.



Toen ik 6 jaar geleden mijn eerste kreeg zei ze nog, nou eens zien wat jij allemaal mee gaat maken.

Haha, ik kreeg 't braafste kind wat er bestaat. Zeurt niet in de winkel, schreeuwt niet, niks.

Zal wel door mijn opvoeding komen..............., 3 jaar later bewijst mijn zoon het tegendeel.

Twee kinderen, de zelfde opvoeding, totaal verschillend.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven