Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Ha, Topic gevonden.



Ik kom even lezen hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde in de laatste week voor ik mijn studie weer begin nog even alles goed schoon en opgeruimd hebben.



Krijg ik de griep . Niet wat ik besteld had.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap antiope! Vervelend in je laatste vakantieweek!



Ja die dingen om weg te geven blijven toch altijd langer staan dan je zou willen... Ik wil er dan ook altijd METEEN vanaf. Er komt zometeen iemand langs die hopelijk wat wil overnemen, en anders wordt het een ritje naar de kringloop. Ik heb ook nog een tas vol met eten. Cakemix enzo, dat soort houdbare dingen die ik niet meer wil. Geen idee wat ik daarmee moet... Voedselbank misschien, ga eens uitzoeken of die het willen hebben.



Winterjas is al gevonden . Een hele mooie, via Marktplaats! Past ook nog in mijn voornemen om minder nieuw te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Zo even lekker bezig vanmorgen. Alle was is opgeruimd, de keuken is weer opgeruimd en schoon. Ik had gisteravond geen zin meer om op te ruimen, dus dan moet het de volgende dag. Alle deuren op de 1e verdieping gesopt, die waren best wel vies.



Vanmiddag met mijn moeder naar het dorp en bij haar eten. Hoop vanavond nog wat spulletjes op marktplaats te zetten, is toch altijd fijn als je andere mensen blij kan maken met spullen die je zelf toch niet meer gebruikt. Daarnaast is het zakcentje natuurlijk ook mooi meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
Wel beter in mijn laatste vakantieweek dan in mijn eerste studieweek
Herkenbaar,hier ook een doos met kringloopspullen in de hal.



Het wil trouwens nog wel eens helpen dingen op de fb weggeefhoek te zetten.scheelt weer een rit naar de kringloop
Alle reacties Link kopieren
Het is gelukt, persoon die langskwam heeft alles meegenomen. Hoera! Heb verder vandaag de hele woonkamer ontdaan van overbodige papieren en tijdschriften (en dat waren er errrrrrrg veel), iets gedaan aan onze 'pennensituatie' (overal pennen tegenkomen als je iets anders zoekt, maar nooit een pen kunnen vinden als je er een nodig hebt), de salontafel ont-chaost en de auto schoongemaakt en opgeruimd. Lekker, zo elke dag een stukje aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de berg maar nog wat vergroot . Klerenkast nog eens doorgelopen, boekenkast uitgemest (heb sinds kort een ereader dus er mogen heel wat boeken weg nu), man nog even overhalen wat uit te zoeken voor de weg . We geven het aan een rommelmarkt voor een specifiek doel, dus ja, dan nog maar even last.....



Kampeerspullen opgeruimd, laatste slaapzakken hangen nu aan de lijn dus gaat lekker.



O ja, dat pennenverhaal herken ik. Hoe heb je dat opgelost?
Alle reacties Link kopieren
@phips: Fijn ook dat je dan weet dat je spullen naar een goed doel gaan, dat ze het voor die rommelmarkt goed kunnen gebruiken.

@dubbeltje: Ben ik een keer op de opendag van de voedselbank geweest, en met lang houdbare (goed afgesloten) producten zijn ze blij, zeiden ze.



Ik ben blij met de ruimte die in de keuken is ontstaan, heerlijk. Ook m`n voorraden eten staan er nu lekker overzichtelijk bij ;)

Verder zit ik niet zo lekker in m`n vel deze week.. drukke week gehad, en ook moe, komt ook weinig uit m`n handen. Lukt me even niet zo goed om lief te zijn naar mezelf.



M`n doel voor t weekend wordt nog wel een grote doos die op zolder staat verder te vullen en naar de kringloopwinkel brengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phips schreef op 28 augustus 2014 @ 09:17:



O ja, dat pennenverhaal herken ik. Hoe heb je dat opgelost?



Tijdens het opruimen van andere zooi vond ik een ontelbare hoeveelheid pennen (vooral tassen die al een tijdje ongebruikt aan de kapstok hingen bleken geliefde nesten voor pennenfamilies). Dus dat is 1: pennen gelocaliseerd. Ik heb ze allemaal getest en de pennen die het niet deden weggemikt. De overige heb ik in een vrolijk langwerpig blik gezet, op het plankje onder de koffietafel. Een makkelijk bereikbare plek, met als doel dat de pennen daar na gebruik ook weer in teruggedaan worden... Dat is de clou natuurlijk . Kijken hoe lang we dat volhouden.



Qian fijn he zo'n keuken war je alles in 1x kunt vinden! Jammer dat je niet zo lekker in je vel zit. Hoop dat het toch lukt om lief te zijn voor jezelf. Maar even niet teveel moeten, en misschien juist even wat leuke/ontspannende dingen inplannen. Het huis + inboedel (opgeruimd of niet) loopt tenslotte niet weg
Alle reacties Link kopieren
Hoi opruimers,

Jullie zijn goed bezig! Krijg spontaan zin om ook op te gaan ruimen.

Hier niet heel veel rommel, maar niet alles heeft een plek omdat we nog niet zolang geleden verhuisd zijn.

Iemand ervaring en hoe heb je orde in je 'nieuwe' huis gekregen?

Ben daar nog best naar op zoek en daardoor stel ik het opruimen ook uit denk ik...

Lijkt me heerlijk als alles uitgezocht is en een goede plek heeft!

Heb vooral nog wat rommelkamers met kleding, spelletjes/puzzels, spullen van 'vroeger' e.d.
Alle reacties Link kopieren
Its me, ik ben niet pas verhuisd maar nog steeds bezig met dingen logischer op te bergen enz. Dat blijft gewoon zo vrees ik.Je leven versndert, je huis verandert mee dus zo blijf je van de straat
Hier wel recent verhuisd, de truc is om voor alles een vaste plaats te hebben en veel bergruimte waar alles zonder proppen in kan.

Wij hebben nu 2 grote iinbouwkasten in de woonkamer, ideaal, daar schuif ik s avonds het speelggoed vvan dochter bijv zo in.



Zo, ik ga vanmiddag met dochter zwemmen maar moet van mezelf eerst even langs de kringloop rijden en een bananendoos afgeven met spullen die ik op op de weggeefhoek van fb niet kon slijten.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Phips! Fijn als je resultaat ziet.



Qian kun je wel iets voor jezelf gaan doen? Al is het met een boek op de bank kruipen. Gewoon even niets moeten.

Mijn voorraadkast en keuken worden eens per 3 of 4 maanden opgeruimd en schoongemaakt, dan ziet het er voor ruim een week zeer keurig uit en daarna versloft het... net teveel voorraad gehaald, of snel snel wat moeten pakken /koken...



Vandaag is huushouddag, geen grote opruimplannen dus. Fijne vrijdag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ja als alles een plaats heeft is het zoveel makkelijker! 'k Ga zo maar es aan de slag, wish me luck..

Eerst m'n bakkie thee opdrinken.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal !!

Ik was even afwezig, maar ik lag bij het zwembad in Portugal te relaxen. Nu ben ik weer terug en moet ik erg aan de temperatuur wennen hier



Nou, opruimen niet veel gedaan hier de laatste dagen. Ben vooral druk bezig met de was opruimen. Dit weekend ook nergens tijd voor (bruiloft) en tja maandag beginnen de scholen hier weer.



Fleetfox, jammer dat je even tijdelijk weg bent, maar ik begrijp het wel. Volgens mij stelde je best veel eisen aan jezelf (in tegen stelling tot mezelf en daardoor ben ik nu nog zwaarder als voordat ik een kind kreeg) Je hoeft niet de perfecte vrouw te zijn he !! Hou je haaks meid, ik vind het heel goed van jezelf dat je jezelf hebt teruggefloten.



Ik zag dat er ook wat nieuwe dames bij ons zijn? Welkom !!

Oh ik heb net mijn MP verkoop lijst geupdate. 370 verkochte stuks in 5 jaar !! Best wel wat dus
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo het idee dat mannen zich niet storen aan rommel of oude dingen. Hele discussie gehad om de stomme broodtrommel van ikea die ik weg wilde doen ( heb een luxere gekocht omdat ik dat eenmaal verdien hihi, najaaaa mijn wederhelft vond het ontzettend raar. De ouwe hebben we al 8 jaar .



Iedereen is supergoed bezig hier, duim omhoog. Wat ik me wel afvraag, is er geen bemoeizuchtige man in jullie leven die alles wat je aanraakt in vraag stelt? Het is een schat, maar op gebied van orde zijn we tegenpolen.
Alle reacties Link kopieren
Faracha, mijn vriend doet er niet moeilijk over hoor, die begint zich net zo erg aan de zooi te ergeren als ik !!! wij gooien in overleg weg.
Lekker fan, toch nog even weg! Zelfde plek in portugal als de vorige keer?



En jeetje een mp-lijst, daar doe ik niet aan, weg is weg Al zal het best een goed gevoel geven zo'n lange lijst.



Faracha, van man mag ook niets weg. Maar heel langzaam ik hij toch begonnen dingen weg te doen. Maar hij hangt wel veel meer aan spullen dan ik. Dus soms gooi ik stiekum wel eens iets weg. En ik ga ook regelmatig de discussie aan, en soms na een aantal keer zeuren mag er dan toch iets weg



Heb vandaag een bananendoos vol naar de kringloop gebracht. Verder nog een kledingsetje opgehaald en straks komt nog iemand een tas met spullen halen. Dus weer wat weg.



Zo nog even stoffzuiger door het huis en nog even dweilen dan is dat ook weer gebeurd. Maar dochter luistert naar luistercd's dus ik denk dat ik nog even niet mag stofzuigen.
Alle reacties Link kopieren
Teun, ja naar dezelfde plek als vorige keer !!

Ik vind het handig om die lijst bij te houden. Zo onthou ik ook wat ik allemaal NIET meer heb.

Ga er vanavond weer het een en ander opzetten. Er is nogal veel verlopen tijdens mijn vakantie
Alle reacties Link kopieren
Portugal.. klinkt lekker! Ik ben nog bezig met een vakantiebestemming te kiezen, eind sept heb ik vakantie.



Ik heb eindelijk tabbladen gekocht (schreef ik een maand geleden al) voor m`n administratie. Beter laat dan nooit!

En net als Teuntje ook een grote doos naar de kringloop gebracht (door de regen).



@Dubbeltje: Thx!

@Noopes, Ja, dat 'moeten van mezelf' is soms lastig los te laten. Maar probeer het
Zo, hier ook weer aan de administratie gewerkt.

Voelde ook echt als werken, pfff. Echt alles gaat zo traag (had KOT aangevraagd, mag ik eerst weer gaan bewijzen dat de rekening op mijn naam staat).

Maar goed, meeste heb ik nu gedaan. En alles netjes opgeruimd in mappen dus mijn bak af te werken post is zo goed als leeg, fijn.

En eindelijk is de woonkamertafel leeg.

Ik had altijd zo'n hoekje waar ik altijd papieren en troepjes neer leg maar daar wil ik nu echt vanaf, ziet er zo slordig uit, dus hopen dat ik het zo kan houden.



Qian, heb je al wat geboekt?

Wij gaan in oktober, tickets al geboekt, komt man er ineens mee dat hij van zijn studie geen 3 weken weg kan.... echt dat bedenk je niet eerder? mannen en plannen...
Alle reacties Link kopieren
Pfoe... Ik ben nog niet 100% beter, maar mijn studie begint wel vandaag! Nu is de oma van mijn vriend vorige week overleden en daar is morgen de begrafenis van maar ik kan daar dus ook niet heen. Meer dan 3 uur reizen, terwijl ik nog ziek ben gaat het niet worden. Bovendien moet ik ook nog heel veel doen wat ik afgelopen week niet heb kunnen doen. Dus, hopelijk vanmiddag even met goede moed er tegenaan.



En anders morgen. Of overmorgen.
Alle reacties Link kopieren
@Antiope: Beterschap! En wat jammer dat je niet met je vriend mee kan.

Sterkte, en maak het jezelf verder vooral zo makkelijk mogelijk, behalve je studie dan..

@Teuntje: Goed bezig met je admini stratie. Ken het gevoel, dat het soms echt als werk voelt, al die concentratie die nodig is! Huh, wat vreemd dat je man dat niet eerder had bedacht! Nog een oplossing kunnen vinden?

Ik heb nog niet geboekt. Ga alleen en twijfel nog tussen het noorden (Dublin/Stockholm) of zuiden (Portugal of Griekenland). Dus of ik behoefte aan zon heb, of toch eens naar het noorden, waar ik ook nieuwsgierig naar ben.
Alle reacties Link kopieren
Antiope, Beterschap en sterkte!



Deze week weer fulltime werken (echt, die puinhoop in de zorg...) maat gelukkig helpt mijn man ineens mee in het huishouden! Poetsen en opruimen..... wauw!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven