Vader wil (2jr) na scheiding geen contact meer met kinderen

21-07-2014 21:16 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ex en ik zijn twee jaar geleden gescheiden.

Hij vluchtte al jarenlang weg in huizen, nieuwe banen, hobbies en de laatste jaren ook in andere relaties.

We hebben alles goed kunnen regelen, convenant en ouderschapsplan werden door ons beiden nageleefd.



Ik ben lange tijd boos geweest vanwege zijn vreemdgaan. En dat heb ik hem (verbaal) laten weten ook.

Hij wisselde mij in voor de vrouw waarmee hij me een half jaar bedroog en leek zijn leven op orde te hebben. Hij woont nog steeds met haar samen (na wederom een aantal verhuizingen).

Ik zag overigens wel dat hij niet lekker in zijn vel zat maar hij liet dat nooit aan mij blijken. Laat staan dat hij het het me vertelde.



Tot een week geleden. Onze kinderen (8 en 10jr) zouden die week bij hem zijn (vakantie). Begin vorige week meldde hij me dat hij het niet meer trok. Eraan onderdoor ging. En de kinderen naar huis bracht. Hij moest aan zichzelf denken.

Hij heeft ze idd naar huis gebracht. En zowel aan hen en aan mij duidelijk gemaakt dat ze op geen enkele manier contact met hem mogen opnemen. Daarna is hij vertrokken.

Ons volledig in shock achterlatend. Want já het is een goede vader. En já, er was tot volgende week dagelijks contact tussen hen en hem. Hij belde ze elke avond even.



Ik begrijp het niet. Hij heeft tegen hen gezegd dat hij ziek in zijn hoofd is. Maar hoe is het in godsnaam mogelijk dat een vader van de één op de andere dag (voor ons gevoel) het contact met zijn kinderen verbreekt?



Ik heb een aantal mensen in zijn omgeving benaderd, niemand reageert. Ook naar de kinderen wordt door hen niet geïnformeerd.

Ik red het hier wel. Heb het praktisch ook allemaal kunnen regelen gelukkig. Maar ik ga kapot aan het verdriet van mijn kinderen. Ik vertel hen dat papa dit moet doen om beter te worden. Dat hij dit ook voor hen doet, dat ze straks weer samen kunnen genieten. Maar feit is dat ik níet weet waar dit heen gaat. Hoe lang dit gaat duren. Of ik de kinderen straks veilig aan hem mee kan geven als hij opeens weer voor de deur staat.



Heeft iemand hier ervaring mee?



Alvast bedankt..
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Alle reacties Link kopieren
Ex reageert idd ook niet op mijn verzoek om duidelijkheid te geven. Geen enkele reactie op mijn mails. Die ik overigens heel zakelijk heb gehouden, waarin ik emoties niet laat meespelen.



Zijn omgeving is redelijk klein. Zijn ouders zijn overleden. Er zijn alleen twee zussen (beiden kil en afstandelijk, ik heb dat contact na de scheiding verbroken omdat ik verwachtingen had die niet reëel waren) en zijn vriendin (waar hij mij lang mee bedrogen heeft). Dus ik begrijp wel dat zij over een drempel heen moeten om contact met mij te zoeken maar andersom heb ik dat meteen gedaan, vanwege de kinderen. Zonder resultaat.

Vrienden zijn vrienden van haar. Zijn enige twee vrienden wonen niet in de buurt. Ik weet niet in hoeverre zij op de hoogte zijn (ik heb zo'n vermoeden dat er sowieso weinig mensen via hem weten wat er speelt).



Maatschappelijk werk heb ik al die weken op de hoogte gehouden omdat we een paar dagen voor zijn besluit een gesprek met hen hadden over ons zoontje. Hij maakte zich zorgen over zijn ontwikkeling en we hebben de afspraak gemaakt om na de vakantie hierover een gesprek te hebben met een psycholoog. Dat gesprek gaat in september plaatsvinden, ik ben benieuwd of hij komt. Overigens zal de ontstane situatie uitgangspunt voor mij zijn voor dat traject. Want ik ben me ervan bewust dat de band tussen kinderen en vader beschadigd is. En weer zorgvuldig opgebouwd moet worden. Wat mij betreft liefst met hulp en ondersteuning van een professional.
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Alle reacties Link kopieren
Hoi Soyli,



Ik lees met verbazing en nog meer verbijstering jouw verhaal.

Helaas heb ik geen tips maar wil je wel heel veel sterkte, kracht, moed en zeker geduld wensen.



Wie wat dit ooit gedacht....



Het is naar mijn idee prima dat er instanties ingeschakeld worden. De kinderen moeten goed begeleid worden, en jij bent al moeder en vader tegelijk.



Dikke knuffel (ik heb je verhaal voorheen ook gevolgd, ben een trouwe meelezer die echt amper reageert)
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat hij echt overspannen is? Mijn ex wilde zijn kids ook niet meer zien omdat zijn vriendin daar niet zo een trek in had en hij eigenlijk ook niet om steeds me die koters opgezadeld te zitten.

Een soort van belemmering van hun vrijheid. Ook hij bracht het op het laatst over als niet goed in zijn vel zitten bla bla, maar later ben ik via zijn familie te weten gekomen dat hij gewoon zijn nieuwe vriendin-die ook eerst zijn geheime minnares- niet wilde belasten met zijn rugzak-lees kids- uit het verleden.



Vooral omdat je zegt dat hij wel gewoon werkt, sport, vakantie etc twijfel ik wel aan zijn ´ overspannen` argument.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hanaa schreef op 28 augustus 2014 @ 12:40:

Weet je zeker dat hij echt overspannen is? Mijn ex wilde zijn kids ook niet meer zien omdat zijn vriendin daar niet zo een trek in had en hij eigenlijk ook niet om steeds me die koters opgezadeld te zitten.

Een soort van belemmering van hun vrijheid. Ook hij bracht het op het laatst over als niet goed in zijn vel zitten bla bla, maar later ben ik via zijn familie te weten gekomen dat hij gewoon zijn nieuwe vriendin-die ook eerst zijn geheime minnares- niet wilde belasten met zijn rugzak-lees kids- uit het verleden.



Vooral omdat je zegt dat hij wel gewoon werkt, sport, vakantie etc twijfel ik wel aan zijn ´ overspannen` argument.



Ik denk dat je (heel) warm bent. Twee weken op vakantie met vriendin en HAAR kinderen ging prima. Ik denk dat ze hem volledig voor zichzelf en haar kroost wil; daarom reageert ze ook niet op pogingen om contact te leggen. Ze zag de vakantie en/of tijd doorbrengen met TO's kinderen als iets dat ten koste zou gaan van de quality time die zij nodig had(den).



Kortom: je man wil wel, maar hij mag niet meer. Dat is mijn inschatting. En hij heeft hier zelf ook (veel) last van. Logisch. Maar misschien heeft ze hem voor het blok gezet. Zo komt het wel over.



Hij is de enige die het contact kan herstellen. Als deze beslissing écht niet van hem is, dan komt hij vanzelf wel weer in beeld.
Alle reacties Link kopieren
Je hoort het idd vaker dat de nieuwe vriendin het voor elkaar krijgt dat een vader zijn kinderen niet meer ziet. Maar zulke mannen zijn geen vaders, dat zijn ontzettende losers.



TO, wat een nare situatie! Wat erg voor je kinderen. Ik heb geen zinnige raad, maar wens je sterkte.
Rare volgorde. Eerst geef je het antwoord:quote:Soyli schreef op 21 juli 2014 @ 21:16:

Hij heeft tegen hen gezegd dat hij ziek in zijn hoofd is. en dan ga je naar dat antwoord vragen:quote:Maar hoe is het in godsnaam mogelijk dat een vader van de één op de andere dag (voor ons gevoel) het contact met zijn kinderen verbreekt?
Wat een nare situatie. Geen mening of raad, wel een dikke knuffel!

Alle reacties Link kopieren
Ook daar heb ik natuurlijk aan gedacht. Dat dit uit haar koker komt. Maar zoals gezegd, nadat ik erachter kwam dat ze al maandenlang een relatie met elkaar hadden is hij meteen met haar gaan samenwonen. En een dikke maand later heeft hij haar voorgesteld aan onze kinderen. Dat is nu bijna 3 jaar geleden en hoezeer ik ook veroordeel wat ze gedaan hebben, ik realiseer me dat ze heel goed voor mijn kinderen is. Was. Zij was meer in de weer met hen als hij, en ze deed echt haar best om mijn kinderen daar ook een thuis te geven.

Dat maakt ook dat ik me bijna niet kan voorstellen dat zij hierachter zit. Maar goed, ik heb me wel vaker verbaasd de afgelopen jaren..



Overigens schoof ex gisterenavond doodleuk aan bij een kleinschalige informatieavond op school. Bizar. Zijn kinderen ziet hij al bijna twee maanden niet maar hij is blijkbaar wel heel geinteresseerd in wat ze op school gaan doen komend jaar. Het één gaat volgens mij volledig samen met het ander toch?
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Alle reacties Link kopieren
quote:Soyli schreef op 29 augustus 2014 @ 16:30:

Ook daar heb ik natuurlijk aan gedacht. Dat dit uit haar koker komt. Maar zoals gezegd, nadat ik erachter kwam dat ze al maandenlang een relatie met elkaar hadden is hij meteen met haar gaan samenwonen. En een dikke maand later heeft hij haar voorgesteld aan onze kinderen. Dat is nu bijna 3 jaar geleden en hoezeer ik ook veroordeel wat ze gedaan hebben, ik realiseer me dat ze heel goed voor mijn kinderen is. Was. Zij was meer in de weer met hen als hij, en ze deed echt haar best om mijn kinderen daar ook een thuis te geven.

Dat maakt ook dat ik me bijna niet kan voorstellen dat zij hierachter zit. Maar goed, ik heb me wel vaker verbaasd de afgelopen jaren..



Overigens schoof ex gisterenavond doodleuk aan bij een kleinschalige informatieavond op school. Bizar. Zijn kinderen ziet hij al bijna twee maanden niet maar hij is blijkbaar wel heel geinteresseerd in wat ze op school gaan doen komend jaar. Het één gaat volgens mij volledig samen met het ander toch?Wat heb je tegen hem gezegd??!
Alle reacties Link kopieren
quote:Soyli schreef op 29 augustus 2014 @ 16:30:

Ook daar heb ik natuurlijk aan gedacht. Dat dit uit haar koker komt. Maar zoals gezegd, nadat ik erachter kwam dat ze al maandenlang een relatie met elkaar hadden is hij meteen met haar gaan samenwonen. En een dikke maand later heeft hij haar voorgesteld aan onze kinderen. Dat is nu bijna 3 jaar geleden en hoezeer ik ook veroordeel wat ze gedaan hebben, ik realiseer me dat ze heel goed voor mijn kinderen is. Was. Zij was meer in de weer met hen als hij, en ze deed echt haar best om mijn kinderen daar ook een thuis te geven.

Dat maakt ook dat ik me bijna niet kan voorstellen dat zij hierachter zit. Maar goed, ik heb me wel vaker verbaasd de afgelopen jaren..



Overigens schoof ex gisterenavond doodleuk aan bij een kleinschalige informatieavond op school. Bizar. Zijn kinderen ziet hij al bijna twee maanden niet maar hij is blijkbaar wel heel geinteresseerd in wat ze op school gaan doen komend jaar. Het één gaat volgens mij volledig samen met het ander toch?



Interessant. Als hij echt geen contact meer wil, waarom komt hij dan opdagen? En: waarom is zij er niet bij? Weet ze wel dat hij daar is?



Mooi om te horen dat ze goed is voor jullie kinderen. Toch acht ik het aannemelijk dat ze - zonder daar direct verantwoordelijkheid voor te willen nemen - geen zin had in jullie kinderen in de vakantie. Als de scholen weer beginnen zal hij waarschijnlijk voorzichtig weer in de the picture komen. Hij moet natuurlijk alle 'blame' hiervoor zelf dragen. Ik ben bang dat hij klem is gezet tussen haar en jullie kinderen. Dat kan hij natuurlijk aan niemand uitleggen, en daar ga je kapot aan. Het feit dat hij op komt dagen is een goed teken. Hij wil wel, maar kan of mag op dit moment niet (helemaal).



Sommige vrouwen vinden kids tot een jaar of 5,6 prima en leuk, maar op koters van 8 en 10 zitten ze minder te wachten. Zeker als ze het idee hebben dat dit ten koste van eigen kroost gaat. En dat gaat het - gevoelsmatig - bijna altijd.



Sterkte en ik hoop dat jullie eruit komen. Probeer niet te boos op hem te zijn, want volgens mij is hij van goede wil. Dit komt over als een (gedwongen) paniekactie van zijn kant.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil gewoon van ze af en verzint er een zielig verhaaltje bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yavanna schreef op 29 augustus 2014 @ 17:53:

[...]



Wat heb je tegen hem gezegd??!



Niets. Ik denk dat ik nogal verbaasd gekeken heb toen hij binnen kwam maar de klas was gevuld met ouders dus leek me geen goed moment om een gesprek aan te gaan.

Na afloop van de infoavond is hij meteen vertrokken. Hij was als eerste de klas uit en ik heb hem niet meer gezien.
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Alle reacties Link kopieren
quote:waterval70 schreef op 29 augustus 2014 @ 19:03:

Hij wil gewoon van ze af en verzint er een zielig verhaaltje bij.



En dát kan ik me dus niet voorstellen.

Tot twee maanden geleden belde hij dagelijks met ze. En hij is altijd een hele goede vader geweest (oké, hij maakte keuzes die ik niet begreep maar ik ben ervan overtuigd dat hij het nooit kwaad bedoeld heeft).
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Alle reacties Link kopieren
Willie, ik heb dezelfde vragen als jij.

En ik houd ook rekening met de mogelijkheid dat zij hierachter zit.

Maar ik kan er met mijn verstand gewoon niet bij. Je kinderen zijn toch het állerbelangrijkst (tja, naïef, ik hoor het vaker :-/).
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Heb je er wel eens aan gedacht dat hij er aan onderdoor gaat dat hij niet vaak/en of lang genoeg voor zijn kinderen kan zorgen? Met ze samen kan zijn? Hoe vaak zijn ze volgens de (oude) afspraken bij hem?



Je spreekt in één van je posts over 'bezoek'-regeling. Is dat hoe jij het ziet; de kinderen gaan bij hun vader 'op bezoek'?
Alle reacties Link kopieren
Is je ex man erg beïnvloedbaar? Als hij al niet lekker in zijn vel zit en zijn nieuwe vriendin geeft het laatste zetje, dan kan dit gebeuren.

De eerste zorg zijn natuurlijk de kinderen, wat goed dat je al met hun in een hulp traject zit.

Ik kan verder weinig toevoegen aan bovenstaande berichten, ik wens jou en je kinderen heel veel sterkte
quote:Amand schreef op 29 augustus 2014 @ 19:37:

Heb je er wel eens aan gedacht dat hij er aan onderdoor gaat dat hij niet vaak/en of lang genoeg voor zijn kinderen kan zorgen? Met ze samen kan zijn? Hoe vaak zijn ze volgens de (oude) afspraken bij hem?



Je spreekt in één van je posts over 'bezoek'-regeling. Is dat hoe jij het ziet; de kinderen gaan bij hun vader 'op bezoek'?



En daar zou hij dan mee omgaan door zijn kinderen volledig buiten zijn leven te sluiten?

Ik zie hier de logica niet van in.
Alle reacties Link kopieren
Amand, het woord 'bezoek'regeling kan ik nergens terugvinden in mijn posts. En al zou ik het geschreven hebben, dan is dat niet bewust gedaan. Er is dan wel geen sprake van co-ouderschap maar dat betekent niet dat hij zijn kinderen beperkt ziet. Of geen zeggenschap heeft. Ik heb hem altijd overal bij betrokken en de kinderen waren altijd in de gelegenheid om hem te zien. Andersom was die beperking er overigens wel: als ze bij hem waren mocht er met mij niet vaker dan 1x per dag gebeld worden. Maar dat is een ander verhaal.

De afspraak was ook dat als één van ons twee een afspraak had terwijl de kinderen bij hem / haar waren, we eerst de andere ouder zouden vragen om de kinderen op te vangen. Ik heb hem dat regelmatig gevraagd maar 9 van de 10x had hij plannen.

Dus nee. Ik ga ervan uit dat dat niet het probleem is. Als dat wel zo zou zijn dan verwacht ik van hem dat hij daarover het gesprek met mij aangaat. In plaats van al het contact met zijn kinderen te verbreken.



Geordie, mijn ex lijkt een heel zelfverzekerde dominante man. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hem niet meer ken. Ik weet niet of hij makkelijk te beïnvloeden is. Ik weet wel dat zijn vriendin een pittige dame is. En dat zij degene is die daar de beslissingen neemt, en de gesprekken voert die door hem worden ingezet. De kinderen vertellen hier uit zichzelf dat hun vader niets te zeggen heeft daar..
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Alle reacties Link kopieren
quote:bubblesdevere schreef op 29 augustus 2014 @ 20:05:

[...]





En daar zou hij dan mee omgaan door zijn kinderen volledig buiten zijn leven te sluiten?

Ik zie hier de logica niet van in.



Cross post. Helemaal mee eens..

Zoals Amand het beschrijft voelt het als een machtsspelletje. Over de rug van twee jonge kinderen welteverstaan...
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Je hebt gelijk, TO, het was niet jij maar loquase die over 'bezoek'-regeling sprak. Excuus. Dat woord werkt op mij als een rode lap op een stier.
Alle reacties Link kopieren
Nu je schrijft dat zij de broek aan heeft klinkt het wel heel aannemelijk dat zij hier achter zit hoor. Dominante mannen kunnen uiteindelijk gewoon mietjes zijn die zich laten bepalen door een vrouw.....dat heb ik echt vaak genoeg gezien. En wb minimaal contact met jou als de kinderen daar zijn......en dat doet me denken aan een andere to waarbij de stiefmoeder ook niet wilde dat haar stiefkind teveel zou appen of bellen met haar telefoon naar moeder.....mannen zijn hier denk ik niet zoveel mee bezig, dus het zal mij niks verbazen als dit ook uit haar kokertje zou komen. Niks doen is het beste indd, hij zal hierdoor misschien aan onderdoor gaan, maar dat doet hij zelf.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: wat verschrikkelijk voor je kinderen en voor jou om dat grote verdriet in hun ogen te zien



Wat er ook aan de hand is in zijn leven, het is NOOIT een excuus om je kinderen zo te laten zitten!

Ik heb zelf jaren geleden een relatie gehad met iemand die 2 kinderen had (2+4j) en als hij ruzie met zijn ex had (die de omgangsregeling soms saboteerde) gaf ik hem een schop onder zijn kont, dat hij altijd zijn verantwoordelijkheid als vader moest nemen!

Hoe moeilijk de situatie soms ook was, ik heb er altijd alles aan gedaan dat hij een band zou hebben met zijn kinderen.

Ook al hield dat in dat ik vaak 'bemiddelde' tussen zijn ex en hem, en ik daar als 21 jarige ook niet altijd op zat te wachten.

Helaas is hij na onze breuk zijn kinderen kwijt geraakt... maar wat heb ik ervoor gevochten tijdens onze relatie!

Dat vind ik ook je plicht als stiefmoeder zijnde! Je kiest niet alleen voor de man, maar ook voor zijn 'bagage' (hoe komen ze erop kinderen hieronder te scharen bah!).

Of het nu zijn keuze of die van haar is, ik vraag me af hoe zij als moeder zijnde, hier mee kan leven!



Ik heb veel respect voor de manier je het aanpakt tov je kinderen



Ik hoop zo voor jou en hen dat je binnenkort antwoorden krijgt...

My way or the highway!
lees vol verbazing mee en wil je gewoon veel sterkte wensen.

Ik vind het voor je kinderen zo sneu en zo lastig voor jou dat je dit moet oplossen. Sterkte!
Wat erg voor je kinderen dit, echt vreselijk en ook jouw verdriet voor je kinderen kan ik mij heel goed indenken.



Ik zou hem wel aanspreken op zijn verantwoordelijkheid Wat als jij als moeder en verzorgende ouder overspannen wordt kan je ze dan ook zomaar even ergens afleveren en punt klaar.

Er is ook nog zoiets als een tussenstation. Bijvoorbeeld iedere week een telefoontje of vaker en 2 keer in de maand een dagje heen bijvoorbeeld. Dat zou ik zeker met hem gaan bespreken.

Jou zo negeren en de kinderen zo laten, heb er geen woorden voor. Sterkte!
quote:lilyofthevalley schreef op 21 juli 2014 @ 23:19:



Raar dat z'n vriendin ook contact weigert. Die zal wel bang zijn dat ze aan de kant gezet gaat worden.

Zo raar is dat niet. Als vriendin sta je achter je vriend en ga je niet gezellig met zijn ex kletsen. Bovendien is het niet in haar belang als die kinderen er vaak zijn, dus zij vindt het waarschijnlijk allang best zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven