Mijn menstruatie blijft maar uit.

29-08-2014 17:54 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Vanaf januari ben ik gestopt met de pil. Dit omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen.Dit wordt dan ons eerste kindje.



Ik had mij al ingelezen dat het wel even kan duren voor je een regelmatige cyclus hebt. Echter na 7 maanden wachten heb ik nog steeds geen menstruatie gehad. (op de normale na, paar dagen na het stoppen met de pil). Ik lees veel dat mensen geen regelmatige cyclus hebben op de forums, of om wat voor reden dan ook niet zwanger raken. Wat echt heel vervelend is! Ik vroeg mij af of er ook mensen zijn die mijn verhaal herkennen?



In mijn omgeving weet bijna niemand dat wij hier mee bezig zijn, wat het ook lastig maakt omdat ik er niet over kan praten. Ook is het zo dat iedereen in mijn familie juist direct zwanger geworden is en ook in onze vriendengroep ook de meeste wel redelijk snel. Het voelt dan ook voor mij zo dat ik hier niet echt over kan praten met anderen.



Ik zou dus graag in contact komen met mensen die dit herkennen, of erover wilt praten.



Alvast bedankt!



Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
hopelijk de eerste?
Alle reacties Link kopieren
Nu je het zegt klinkt het raar, heb het direct aangepast. Bedoelde het hoop dat ik zwanger mag worden.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een zwangerschapstest gedaan?
Alle reacties Link kopieren
en daarna, als die negatief blijkt (?) even de dokter bellen??

laat je testen.. 7 maand is wel erg lang!
Toen ik stopte met de pil duurde mijn eerste echte menstruatie ook heel erg lang. Ben na een half jaar naar de huisarts gegaan en kreeg een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Net voor die afspraak ontdekte ik dat ik zwanger was dus die afspraak is er niet gekomen.



Zou anders even contact opnemen met je huisarts als het al zo lang duurt. Wie weet kan hij je ook doorverwijzing en kan de gynaecoloog je iets geven om je menstruatie op te wekken.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Even de huisarts bellen. Toen ik stopte met de pil duurde het bij ook ruim 5 maanden, maar ik had geen kinderwens dus nooit aan de bel getrokken. In jou geval zou ik dat toch even doen. Succes en sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na het stoppen met de pil 9 maanden op mijn eerste menstruatie moeten wachten. Na 7,5 maand een afspraak gemaakt met de gyneacoloog en vlak voor ik daar terecht kon, kwam mijn menstruatie door. Ben nog wel naar de afspraak gegaan, maar de gyn kon niets vreemds ontdekken. Ze zag zelfs dat er weer een nieuwe eisprong aan zat te komen of net was geweest.



Mijn cyclus was vrij regelmatig daarna 27-32 dagen met een uitschieter naar 38. En 8 maanden na mijn eerste menstruatie had ik een positieve test in handen. Er hoeft dus niet perse iets aan de hand te zijn. Bij sommigen heeft het lichaam nu eenmaal wat meer tijd nodig dan bij de ander.



Tegen mij werd wel gezegd dat bij volledig uitblijven van de menstruatie ze bij 6 maanden al doorverwijzen naar de gyneacoloog. Dus je zou je huisarts eens kunnen bellen hoe hij daar over denkt.
Alle reacties Link kopieren
Dat is vrij lang. Ik werd zelf de eerstvolgende maand meteen ongesteld toen ik stopte met de pil. De regelmaat duurde dan wel weer wat langer. Ik zou wel even naar de dokter gaan want het lijkt me niet gezond?
Alle reacties Link kopieren
Hoe was je cyclus voordat je aan de pil ging?
.
Alle reacties Link kopieren
Even de arts raadplegen
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
quote:diamondgloss schreef op vrijdag 29 augustus 2014 19:16 Dat is vrij lang. Ik werd zelf de eerstvolgende maand meteen ongesteld toen ik stopte met de pil. De regelmaat duurde dan wel weer wat langer. Ik zou wel even naar de dokter gaan want het lijkt me niet gezond?Nou "niet gezond" is weer een beetje overdreven. Er zijn heel veel vrouwen bij wie het pas laat weer op gang komt. Verschild heel erg. Dat maakt het niet meteen schadelijk
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!



Zwangerschapstesten negatief. Ook ben ik ben naar de huisarts geweest. Die heeft bloed laten prikken, zag niks raars. Advies gekregen om af te wachten.. blijft het zo mag ik half oktober nog een keer bloedprikken. Verder wil hij mij tot nu toe niet helpen..



Kissyfur, ben je zwanger geraakt zonder ongesteld te worden in de tussentijd? Mijn huisarts had het er namelijk ookal over dat dat mogelijk is.



Mandylion, die was toen normaal.



Mirps, oke dat is een geruststellend bericht! Apart he dat het dan ineens normaal is na zolang uitblijven van de menstruatie. Maar fijn dat het daarna na een tijdje raak was! Mijn huisarts is dus niet zo snel met doorverwijzen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik was ook echt bang dat het na die ene menstruatie weer heel lang zou duren, maar mijn lichaam had weer door hoe het werkte.

Jammer dat jouw huisarts nog niet doorverwijst. Ook al is het alleen maar voor jouw gemoedsrust, dat je weet dat het er allemaal goed uitziet. Daar zou ik toch wel op aandringen, mocht er uit de volgende keer bloedprikken weer niks komen.
Hey!



Wat vervelend zeg. Ook ik ben na negen maanden niet ongesteld te zijn geworden na het stoppen met de pil maar eens naar de huisarts gegaan. Na een doorverwijzing bleek ik Pcos te hebben. Als je niet weet wat het is raad ik je aan om het even te googlen. Kan natuurlijk ook gewoon even duren zoals te lezen bij de verhalen hierboven. Dat er niets uit het bloedonderzoek kwam is op zich goed want Pcos is te zien in het bloed. Daarbij wil ik wel zeggen dat sommige huisartsen nog bar weinig weten over Pcos dus zou ook gewoon aandringen op een door verwijzing! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde gehad na het stoppen met de pil. Ruim 9 maanden niet ongesteld. Ik was alleen niet bezig met zwanger worden. Had zelfs geen relatie. Daarna werd het regelmatig. En het moment dat ik zwanger wilde worden was het in 1x raak. Vandaag wordt ze twee. Zou mij dan ook niet druk maken. Rustig afwachten. Al is dat lastig als je zwanger wilt worden. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Loessie, bedankt voor de tip. Had er indd al vaker wat over gezien. Zou mij er is in verdiepen. Mocht er uit de volgende bloedtest niks komen ga ik ook zeker doorverwijzing vragen naar een gyn.



Mirps, ja ik kan mij goed voorstelen dat je dan bang bent dat het weer zo lang duurt. Maar gelukkig dat er bij je lichaam een lampne ging branden haha. Maar inderdaad, voor mij zou het zo fijn zijn als ik gwn wist wat er aan de hand is.. ga er ook op aandringen! Duurt voor mijn gevoel alleen nu wel erg lang voor ik weer mag. Nog eventjes geduld hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bij een vriendin van mij duurde het meer dan een jaar voordat zij weer vanzelf menstrueerde na het stoppen met de pil. Nu was zij toen niet bezig met zwanger worden, dus vond het wel prima.

Probeer het wel los te laten, psyche is sterk!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat het al een oud topic is, maar voor mij erg herkenbaar!



Lubeau, hoe is het nu met je? Ben je inmiddels al ongesteld geworden? Of naar de gynaecoloog geweest?

Wat vervelend dat het zo lang duurt het voor je weer voor het eerst natuurlijk ongesteld wordt!!



Ik ben nu 4 maanden op de eerste menstruatie aan het wachten, erg frustrerend. Het is fijn om hier wat positieve verhalen te lezen, want de angst dat het niet of heel moeilijk gaat lukken om zwanger te worden is wel groot. Om je heen zie je iedereen inderdaad vrij snel zwanger worden en op deze manier hebben wij geen eens een kans om zwanger te worden.

Binnenkort ga ik naar de gynaecoloog, hopelijk krijg ik hier meer duidelijkheid van.



Nog anderen met hetzelfde probleem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven