Zeurende kinderen bij de kassa.

29-08-2014 08:53 546 berichten
Lees net met grote verbazing dat er winkelketens zijn die het snoep bij de kassa's gaan verbieden. Dit omdat er veel kinderen zijn die zeuren , zo niet krijsen omdat ze hun zin niet krijgen. Dit is een klacht van de ouders. hmmmm!!!!. De kinderen willen natuurlijk snoep hebben. Snap ik als moeder ook nog wel. Maar wat ik me afvraag is het volgende: Hoe komt het toch dat er veel ouders geen NEE meer durven te zeggen tegen hun kinderen. Eerlijk gezegd heb ik me vaak verwonderd over de hysterische kinderen die liggen te gillen op de grond omdat ze hun zin niet krijgen. Bij ons vroegen ze het ook weleens, maar nooit of te nimmer gilden onze kinderen. Alle 6 niet. Sterker nog, " ik" als moeder bepaalde wat er in de karretjes gelegd werd , en niet de kinderen. Waarom moeten de winkeliers zich aanpassen en wanneer gaan de ouders eens opvoeden , op een dusdanige manier dat de kinderen weten waar ze aan toe zijn. Veel ouders leggen de schuld of oorzaak bij anderen neer en kijken niet hoe ze zelf omgaan met hun kinderen. Een kind moet leren om " nee" te accepteren. Dat krijgen ze later als ze ouder zijn vaak genoeg te horen. Ze moeten echt leren dat het leven niet alleen om hun draait en dat komt nogal eens voor dat het kind dat denkt, kun je zien aan het gedrag wat je als buitenstaander ervaart. Dit vond ik wel een leuk onderwerp, aangezien er vele moeders hier op het forum meepraten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 29 augustus 2014 @ 22:02:

[...]





Oke, aan jou dan de vraag, omdat ik van niemand antwoord krijg, kennelijk: ik ben met mijn peuterpuber de winkel, zij boos omdat ik NEE zeg en net als thuis ben ik daarin consequent. Zij gillen en krijsen, ik blijf bij NEE



Wat te doen?

Boodschappen moeten gedaan, kind van 2 zet je niet alleen buiten naast een drukke weg en er is nog een kind van 6 maanden...

Enige manier om kind op dat moment stil te krijgen zou dus toegeven zijn, maar dan zet je een trend. Dus krijg ik commentaar op mijn niet opgevoedde kind, terwijl ik aan t opvoeden ben.. HOE andersIn die situatie geef ik de ouder altijd een soort van hoofdknikje als in 'Ik begrijp je volkomen' en probeer mijn gezicht in de plooi te houden. Dat 'zie' ik als werk in uitvoering. Bij hele jonge ouders met verse baby die krijst maak ik gekke geluiden of 'kraak' met een verpakking, die hele kleintjes vergeten dan nog wel eens waar ze mee bezig waren en gaan met hun ogen volgen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:miedo schreef op 29 augustus 2014 @ 22:19:

[...]





Dat gillen leren ze volgens mij van hun leeftijdsgenootjes, die hebben er blijk baar succes mee.Ik zou het gillen afkappen.Als ze nog langer krijst , moet ze eerder op bed oid.Een peuterpuber kan dat verband met leeftijdsgenootjes nog helemaal niet leggen hoor. Wel gillen, dat doen ze elkaar na, maar niet omdat ze zien dat andere kinderen daar iets mee bereiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 29 augustus 2014 @ 22:25:

[...]





Kind was 2 leeftijdsgenootjes op de creche daden dat echt niet voor. Sterker nog, leiding vd creche geloofde dit ook niet van mijn dochter, want het was zo'n schatje



En gillen afkappen lukte dus pas bij 4 jaar...



Toen ze net geboren was zei de broeder " zo, dit is een driftkikker" daar heb ik nog vaak aan gedacht Die had een vooruitziende blik:)
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer dat hoofdknikje ook. Ben wel eens bang dat zo'n ouder mij nu als "veroordelend" ziet, omdat ik kijk..



Mijn man heeft dochter trouwens wel eens in de auto gezet, terwijl winkelpersoneel even op de jongste letten, zodat hij ondertussen niet gevaarlijk uit de kar zou klimmen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 29 augustus 2014 @ 22:28:

[...]



Die had een vooruitziende blik:)



Nou echt.



Maar het is nu zo'n leuke meid, dat was ze altijd wel, tussen haar buien..



Geen wondertje nee
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 29 augustus 2014 @ 22:22:

[...]





Als mijn dochter thuis zo'n bui had, hielp dat ook niet.

Hielp niet? Hoe lang probeerde je dan te blijven zitten? Ik heb rustig meer dan een uur met een gillend kind op de grond gezeten hoor. Uiteindelijk worden ze vanzelf moe. Dit overigens niet in winkel, maar thuis.
quote:liza schreef op vrijdag 29 augustus 2014 22:15 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Dreamer in "Zeurende kinderen bij de kassa."" class="messagelink">Dreamer schreef op 29 augustus 2014 @ 22:02</a>:</b>

[...]





Oke, aan jou dan de vraag, omdat ik van niemand antwoord krijg, kennelijk: ik ben met mijn peuterpuber de winkel, zij boos omdat ik NEE zeg en net als thuis ben ik daarin consequent. Zij gillen en krijsen, ik blijf bij NEE



Wat te doen?

Boodschappen moeten gedaan, kind van 2 zet je niet alleen buiten naast een drukke weg en er is nog een kind van 6 maanden...

Enige manier om kind op dat moment stil te krijgen zou dus toegeven zijn, maar dan zet je een trend. Dus krijg ik commentaar op mijn niet opgevoedde kind, terwijl ik aan t opvoeden ben.. HOE anders</div></blockquote>Wat ik deed - wel iets oudere kinderen, maar kan volgens mij ook best met peuter - is op de grond gaan zitten met kind. Vasthouden en zeggen dat we pas verder gingen als kind rustig is. Ja, zo duren boodschappen soms wel een uur, maar bij ons loste het het probleem uiteindelijk wel op. Sorry, maar als ik in een winkel een moeder op die manier met haar kind op de grond zie zitten, dan gaan mijn nekharen overeind staan.
quote:liza schreef op 29 augustus 2014 @ 22:31:

[...]





Hielp niet? Hoe lang probeerde je dan te blijven zitten? Ik heb rustig meer dan een uur met een gillend kind op de grond gezeten hoor. Uiteindelijk worden ze vanzelf moe. Dit overigens niet in winkel, maar thuis.





Dat het bij jou werkt, betekent echt niet dat het bij iedereen werkt. Die van mij viel dan gewoon flauw om het drama kracht bij te zetten!
Alle reacties Link kopieren
@sandt: als ie flauw valt is ook toch ook stil?

En natuurlijk, elk kind heeft z'n eigen gebruiksaanwijzing. Bij ons werkte het stickers/beloningssyteem bijvoorbeeld voor geen meter. De kwartjes-boete op van allerlei ongewenst gedrag werkte juist weer als een tierelier.

Maar als hier iemand om raad vraagt dan vertel ik wat er bij ons werkte. Is toch de bedoeling dat er nieuwe ideeen naar boven komen?



@zas: ja? Moet ik me daar iets van aantrekken? Heb je liever dat ik mijn kind gillend door de winkel laat racen?
Alle reacties Link kopieren
Even tussendoor: het zijn niet alleen peuters die kunnen gillen in een winkel. De mijne is autistisch en heeft helaas net ontdekt dat gillen misschien wel wat oplevert. Hij is 7 en groot voor z'n leeftijd, en je kan niet aan hem zien dat hij een ontwikkelingsachterstand heeft. En bij mij is nee altijd nee, maar dat heeft hij gewoon nog niet door. Kan ik inderdaad niets aan doen!



Je wil niet weten hoeveel afkeurende blikken wij krijgen. Ik word daar goed kwaad om. Bemoei je met je eigen problemen, dan probeer ik de onze op te losse.
Alle reacties Link kopieren
quote:liza schreef op 29 augustus 2014 @ 22:31:

[...]





Hielp niet? Hoe lang probeerde je dan te blijven zitten? Ik heb rustig meer dan een uur met een gillend kind op de grond gezeten hoor. Uiteindelijk worden ze vanzelf moe. Dit overigens niet in winkel, maar thuis.



Daar had ik zelf echt het geduld en de kracht niet voor hoor. Thuis ging ze naar haar kamer en ging ik er elke 5 minuten even heen. Uiteindelijk werd ze dan rustig met een slokje water.



Overigens vraag ik me met een uur in de winkel weer af war ik dan met nr 2 moest? Denk je dat die er rustig een uur naast was blijven zitten, tot zn zus zover was?
Later is nu
@liza; Nee, ik heb liever dat je dat kind even goed duidelijk maakt dat jij de baas bent.
Alle reacties Link kopieren
@Dreamer: In die tijd had ik er 3. En goddank is er nooit 1 op het idee gekomen om ook te gaan lopen krijsen als ik met een ander bezig was. Meestal stonden ze toe te kijken en probeerden zelf ook broer of zus tot bedaren te brengen. Doordat ik een lange adem had wisten ze dat we rustig uren konden blijven en dat zagen ze niet zitten dus gelukkig waren de winkeluitbarstingen nooit al te lang. En de jongste was toen 6, dus ze waren geen ukkeltjes die je niet uit het oog kan verliezen. Denk dat ik met jongere kinderen en dit soort temperament het winkelen uitgesteld had tot man beschikbaar was.

Thuis hadden ze wel eens synchroon buien maar dan focuste ik op degene die het ergst was en stuurde de ander naar zijn/haar kamer. Maar dat was soms inderdaad meerdere gillende kinderen tegelijk. Ik ben heel erg blij dat die tijd voorbij is.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 augustus 2014 @ 21:32:

[...]





Ik ben het met je eens dat er nog mensen/jongeren zijn die het wel weten. Maar ga eens op een gemiddelde begrafenis of receptie rondkijken, zou ik zeggen, en registreer eens hoeveel mensen er meer dan vroeger zijn die in een outfit (om niet te zeggen: kloffie) komen opdraven waarvan je denkt "OK, leuk om in de tuin te werken, of andere zaterdagse dingen te doen, maar voor deze gelegenheid... mwahhh, niet echt".



tsja, ik kom niet zoveel op begrafenissen en vroeger al helemaal niet. En hier heb je het ook gewoon over 'mensen', dat zijn toch niet alleen maar jongeren? Dus ouderen weten zich dus blijkbaar ook niet te kleden en is de trend om je niet helemaal op te doffen al heel erg lang aan de gang.



Ik heb niet het idee dat mensen (en dus ook jongeren) zich nou minder dan vroeger opdoften voor recepties.
Alle reacties Link kopieren
quote:zas schreef op 29 augustus 2014 @ 21:41:

[...]



Ieder kind probeert wel eens wat uit. Maar als het weet dat dreinen en zaniken geen enkele zin heeft, dan probeert hij het misschien nog wel een keertje, maar dan valt het kwartje echt wel, hoor. En nogmaals, het ging om het feit dat er ouders zijn die geen nee durven zeggen omdat ze bang zijn dat die kinderen gillend op de grond gaan liggen. Die, om de discussie of het drama uit de weg te gaan, zo'n kind maar geven wat het vraagt. En dan halen we snoeprekken weg en dan zetten we er alleen maar gezonde snacks neer, want dan lijkt het net of zo'n ouder ineens hartstikke goed bezig is...





Eigenlijk vind ik het wel goed dat die ouders een beetje tegen de supermarkten op de barricades gaan, want die rekken staan daar expres met het doel om oa kinderen te verleiden eens lekker bij hun ouders te zeuren zodat ze snoep kopen.



Je kunt best met z'n allen vragen of de supermarkt dat niet meer wil doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 augustus 2014 @ 21:54:

[...]





Los van het feit dat je een pak voor een habbekrats kunt kopen in de uitverkoop bij een textielsuper en vervolgens járen kunt gebruiken voor gelegenheden, gaat het daar niet eens om.



Ik kom zoals ik ben. Ok. Ben je dan een ander persoon als je andere kleren draagt dan doordeweek naar je werk? Of wanneer je de tuin uit staat te mesten?



Als je een feestje geeft, zeg je toch ook niet van: weet je wat, ik neem een steriele witte ruimte met een paar plastic tafels erin, doe de TL-verlichting aan en hé, het gaat niet om de aankleding, maar om de mensen? Nou, leuke sfeer zal dat worden!



Maar het gaat niet zozeer om wat jij in je persoonlijke omgeving ervaart (wat, zo te lezen, een gelukkige uitzondering is), ,maar wat je in zijn algemeenheid ziet. Daar had ik het over. En als ik dan vrouwen van midden 20 hier op het forum min of meer vertwijfeld zie vragen van "ik heb die-en-die gelegenheid (begrafenis, huwelijk, receptie, enz.) en welke kleding is nou gepast", ja, dan denk ik wel eens "maar meid, heb je dat dan niet van huis uit meegekregen?".Ik denk dat die meid dat vroeger aan haar vriendinnen vroeg of haar moeder, of een etiquetteboekje uit de bieb haalde, maar tegenwoordig gewoon die vraag stelt via het internet. Het enige dat veranderd is is het medium.
Het is natuurlijk onzin dat kleine kinderen zomaar snoep krijgen in winkels, het wekt schooigedrag op. En als de ouders verbieden het aan te nemen, gaan ze krijsen en zijn ze een overlast voor het overige winkelende publiek. Gewoon niets meer uitdelen aan kinderen dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 augustus 2014 @ 22:06:

[...]





Kan gebeuren. Ik zou als kind thuis de wind van voren hebben gekregen en de volgende keer zou mijn moeder niet met mij naar de winkel zijn gegaan.



En me thuis al leren dat NEE ook NEE is, zodat ik dat in het openbaar ook zou accepteren.Maar ja, als peuterpuber heb je dat niet na 1 NEE door en dan ben je als toehoorder net publiek bij die 2e NEE. En begint dus meteen te denken: die moeders van tegenwoordig, die kunnen niet meer opvoeden! Toen ik klein was, kreeg ik thuis de wind van voren! Even vergetend dat je nog steeds in de winkel staat en niet thuis.
quote:Mevrouw75 schreef op 29 augustus 2014 @ 23:28:

[...]





Eigenlijk vind ik het wel goed dat die ouders een beetje tegen de supermarkten op de barricades gaan, want die rekken staan daar expres met het doel om oa kinderen te verleiden eens lekker bij hun ouders te zeuren zodat ze snoep kopen.



Je kunt best met z'n allen vragen of de supermarkt dat niet meer wil doen.Ouders zouden hun kinderen beter thuislaten ipv ze op sleeptouw te nemen als ze boodschappen gaan doen.
quote:elninjoo schreef op vrijdag 29 augustus 2014 23:36 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Mevrouw75 in "Zeurende kinderen bij de kassa."" class="messagelink">Mevrouw75 schreef op 29 augustus 2014 @ 23:28</a>:</b>

[...]





Eigenlijk vind ik het wel goed dat die ouders een beetje tegen de supermarkten op de barricades gaan, want die rekken staan daar expres met het doel om oa kinderen te verleiden eens lekker bij hun ouders te zeuren zodat ze snoep kopen.



Je kunt best met z'n allen vragen of de supermarkt dat niet meer wil doen.</div></blockquote>Ouders zouden hun kinderen beter thuislaten ipv ze op sleeptouw te nemen als ze boodschappen gaan doen. Niet iedereen heeft dat voor het kiezen, hè?
quote:elninjoo schreef op 29 augustus 2014 @ 23:36:

[...]



Ouders zouden hun kinderen beter thuislaten ipv ze op sleeptouw te nemen als ze boodschappen gaan doen.Pas jij dan op?
Een van de partners kan toch oppassen als de ander in het weekend om boodschappen gaat? En door de week kan degene die uit het werk komt even wat halen als de ander bij de kinderen zit. Zie zo vaak man en vrouw samen en 'n stel van die dreinblagen op sleeptouw door de supermarkt in het weekend. Snap dat niet.
quote:elninjoo schreef op zaterdag 30 augustus 2014 00:35 Een van de partners kan toch oppassen als de ander in het weekend om boodschappen gaat? En door de week kan degene die uit het werk komt even wat halen als de ander bij de kinderen zit. Zie zo vaak man en vrouw samen en 'n stel van die dreinblagen op sleeptouw door de supermarkt in het weekend. Snap dat niet.Nee, ik snap dat jij dat niet snapt.
quote:liza schreef op vrijdag 29 augustus 2014 23:01 @Dreamer: In die tijd had ik er 3. En goddank is er nooit 1 op het idee gekomen om ook te gaan lopen krijsen als ik met een ander bezig was. Meestal stonden ze toe te kijken en probeerden zelf ook broer of zus tot bedaren te brengen. Doordat ik een lange adem had wisten ze dat we rustig uren konden blijven en dat zagen ze niet zitten dus gelukkig waren de winkeluitbarstingen nooit al te lang. En de jongste was toen 6, dus ze waren geen ukkeltjes die je niet uit het oog kan verliezen. Denk dat ik met jongere kinderen en dit soort temperament het winkelen uitgesteld had tot man beschikbaar was.

Thuis hadden ze wel eens synchroon buien maar dan focuste ik op degene die het ergst was en stuurde de ander naar zijn/haar kamer. Maar dat was soms inderdaad meerdere gillende kinderen tegelijk. Ik ben heel erg blij dat die tijd voorbij is. Die methode van jou werpt zijn vruchten wel af, blijkbaar.
Oh wacht, gaat het om snoep/koekjes die aan kinderen worden uitgedeeld bij de kassa? Dat mag idd wel worden afgeschaft. Ik dacht dat het ging om snoep (marsen, kauwgom) die bij de kassa liggen en daar verkocht worden, waar kinderen dan om gaan vragen als ze in de rij staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven