Baby 10 weken reflux en medicijnen

29-08-2014 21:05 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Inmiddels is mijn dochter 10 weken geworden vandaag.

Sinds ze een week of 4 is krijgt ze voor haar reflux klachten Ranitidine. 1,5 ml en dat 2x per dag. Ook ivm verdenking KMA krijgt ze nutrilon pepti. Hiervoor was het alleen maar krijsen en niet willen liggen op de rug, onrustig, slecht slapen etc.

Had even nodig om in te werken maar toen ze een week of 6 was was het een heel ander meisje geworden. Vrolijk, dronk haar flesje (120cc pepti, met nutriton) leeg. Dit heeft ze 2 weken volgehouden en aardig gehamsterd. Daarna ging het weer bergafwaarts.. Slechter drinken, meer onrust, huilen tijdens drinken noem maar op.

Vandaag weer bij KA in ziekenhuis geweest (ze drinkt inmiddels meeste flessen maar 40cc, enkele keer is 70cc Max) en in overleg is de dosering ranitidine verhoogd naar 1,9ml 2x per dag, en krijgt ze omeprazol erbij. Ook 2 keer per dag. Mocht dit niet gaan helpen heeft de KA het over een strenge dieetvoeding gehad; neocate.

Mocht ook dát niet helpen, dan is een opname onvermijdelijk.



Nu is mijn vraag: zijn er moeders met ervaring betreft deze geneesmiddelen e.o. voeding? Hoe lang duurde het bijv voordat omeprazol ging werken?



L krijst het nu echt uit af en toe, en merk toch echt dat ze wel honger heeft, maar kan óf de voeding niet verdragen, óf slikken doet zo'n pijn. Zit echt met m'n handen in het haar..

Moet er wel bij zeggen dat ze ondanks alles wel heerlijk glimlacht af en toe naar me!



Hoop dat ik zo alles een beetje begrijpbaar heb verteld



Alvast bedankt voor evt reacties.



Liefs, MamaSL





Ps.: lees vaak dat baby's "zantac" voorgeschreven krijgen (ook ranitidine) maar dit bevat alcohol! Slecht voor je baby. Vraag naar een sociale variant ranitidine zónder alcohol want deze bestaat gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter had ook zware reflux als baby... echt hartverscheurend!

Ik merkte van zodra ik de medicijnen gingbafbouwen het in alle hevigheid weer terug kwam.

Het onderdrukt het innhet beste geval, maar neemt het probleem niet weg.

Een ex-collega van mijn man had op zijn 32e nog steeds reflux!

Met dit in mijn achterhoofd wou ik verder zoeken, vooral ook omdat ik niet wou dat mijn dochter zoveel medicijnen moest slikken.

In samnespraak met de ka zijn we aan 3 maand begonnen met vaste voeding (geen fruit ivm zuur) en hebben we de hulp van een osteopaat ingeroepen.

Een paar weken en behandelingen verder was ze er van af!

Ik had het zelf niet verwacht, maar was ten einde raad...

Ben zo blij dat onze ka zich niet beperkte tot de klassieke behandeling!

Hoop dat je er iets aan hebt
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
Hi didigirl, bedankt voor je reactie.



Toen ze 3 wk oud was zijn we 2 keer bij een osteopaat geweest, dit heeft wel wat geholpen. Omdat we daarna de medische kant opgingen werd het een beetje veel en ben ik gestopt (in overleg met osteopaat) met behandelen. Eerst maar eens die voeding en medicatie.



Nu ik jou verhaal lees, bedenk ik me dat het misschien toch goed zou zijn om weer aan te kloppen.

Hoe dronk jouw dochter op die leeftijd?
Hier ervaring met verborgen reflux. Bij ons hielp de osteopaat niet. Waarvan het beter werd was nexium en johannesbroodpitmeel. Dat laatste krijgt hij nog steeds en hij is nu bijna 14 maanden. Het werd wel al stukken beter met 6,5 maand en ook weer met 8 (zitten kuipen lopen. Vaste voeding).

Mijn tips: co-sleeper en draagdoek/zak. Heel veel sterkte. Het is pittigxxx
Oh ja en het duurde bij ons wel 2 weken ruim voordat alles goed werkte. En alsnog met vlagen en tijden van terugval af en toe. Wat ook hielp was slokjes water geven in de nacht als mijn zoontje wakker werd. Het was wel fijn voor hem om iets door zijn keel te krijgen. Maar misschien is dat anders met reflux vergeleken met verborgen reflux. Je zou ook nog de kinderfysio kunnen laten kijken.
Hoe kan een osteopaat bij een kleine baby een maagklepje werkend/ afsluitend drukken?



Echt waarom gaan ouders naar dit soort figuren met hun kindjes. Zeker bij reflux kunnen ze helemaal niks, alleen maar schade aanrichten.
quote:pocas schreef op 29 augustus 2014 @ 23:20:

Oh ja en het duurde bij ons wel 2 weken ruim voordat alles goed werkte. En alsnog met vlagen en tijden van terugval af en toe. Wat ook hielp was slokjes water geven in de nacht als mijn zoontje wakker werd. Het was wel fijn voor hem om iets door zijn keel te krijgen. Maar misschien is dat anders met reflux vergeleken met verborgen reflux. Je zou ook nog de kinderfysio kunnen laten kijken.Want met fysio genees je reflux?
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 29 augustus 2014 @ 23:28:

Hoe kan een osteopaat bij een kleine baby een maagklepje werkend/ afsluitend drukken?



Echt waarom gaan ouders naar dit soort figuren met hun kindjes. Zeker bij reflux kunnen ze helemaal niks, alleen maar schade aanrichten.



Hier ben ik het niet echt mee eens. Osteopaat wist me precies te vertellen (ja, bij baby van 3 wk) wat haar vervelende punten waren! Er zat duidelijk spanning op haar middenrif ten hoogte van de maag, en achter in nekje, ter hoogte van slokdarm.

Het bood zeker verlichting destijds..!
Alle reacties Link kopieren
En @ pocas:



Het was eerst reflux en is nu met behulp van johannesbroodpitmeel veranderd in verborgen reflux.



Water leek mij ook prettig maar daar moet ze absoluut niks van weten ;)



Nexium is soortgelijk aan omeprazol ja. Dus moet het de tijd gunnen? Moeilijk...
quote:mamasl schreef op 29 augustus 2014 @ 23:59:

En @ pocas:



Het was eerst reflux en is nu met behulp van johannesbroodpitmeel veranderd in verborgen reflux.



Water leek mij ook prettig maar daar moet ze absoluut niks van weten ;)



Nexium is soortgelijk aan omeprazol ja. Dus moet het de tijd gunnen? Moeilijk...



Mijn zoontje moest eerst ook niks van water hebben, maar rond 4 maanden dronk hij het wel in kleine sipjes. Ik bleef het steeds aanbieden.



Misschien meer jbpm geven? Ook daarmee is het uitvogelen wat de juiste hoeveelheid is. En misschien kan zij toch de koemelk in pepti niet verdragen (het is in stukjes geknipt) en werkt andere voeding zonder koemelk beter?



Het is een hele puzzel en een zoektocht naar alle mogelijke manier om het je kind makkelijker te maken. Ik herken het gevoel heel erg. Helaas kan het ook zo zijn dat je alles probeert en op een gegeven moment tegen een muur aanloopt, dan is het een lange adem hebben en uitzitten..... Ik kan je alleen maar meegeven dat het echt op een gegeven moment beter zal worden. Na 6,5 maand werd het bij ons stukken beter. maand 4,5 waren hels, maar wij begonnen pas na 3 maanden met indikken en medicijnen (want de artsen zeiden eerst dat het gewoon krampjes waren waar hij last van had). Hopelijk gaat het beter bij jou aangezien je nu al bezig bent ermee.
quote:Annapalona schreef op 29 augustus 2014 @ 23:33:

[...]





Want met fysio genees je reflux?Nee,dat zeg ik ook niet. Maar de kinderfysio kan je wel helpen met tips om er beter mee om te gaan. En ook kijken of er toch niet iets lichamelijke nog dwars zit. De kinderarts heeft mij toen destijds als laatste middel (maximale dosering medicijnen kregen we al, jbpm gebruikten we al en het ging niet beter), doorverwezen naar de kinderfysio. We hebben er wel wat aan gehad, alleen kwam zij dus pas aan het einde van de rit bij ons. Ze zal het. Niet genezen, maar kan wellicht helpen met het weer een stukje aangenamer maken. En alle kleine beetjes in dit geval zijn heel wat waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:pocas schreef op 30 augustus 2014 @ 09:17:

[...]



Misschien meer jbpm geven? Ook daarmee is het uitvogelen wat de juiste hoeveelheid is. En misschien kan zij toch de koemelk in pepti niet verdragen (het is in stukjes geknipt) en werkt andere voeding zonder koemelk beter?



.



Welke voeding kreeg jouw dochter?

Over KMA, ze heeft nooit rode vlekken gehad wat ik wel vaak hoor en lees. Wel erge krampen, huilen direct na en tijdens de fles, spugen, kokhalzen, niezen etc. Vandaar de start met pepti.

KA begon dus over neocate, maar ben beetje huiverig geworden. L heeft sinds geboorte al 3 soorten voeding voor haar kiezen gekregen. Startte met standaard, toen kon ze niet poepen dus omneo, en uiteindelijk pepti. Ook iets waar ze elke keer weer opnieuw aan heeft moeten wennen.. Arme darmpjes.

Maar goed, als dit niet wil werken dan zit er weinig anders op natuurlijk om alsnog de neocate te gaan proberen. Is uiteindelijk voor een goed doel.



Moet zeggen dat ze vannacht en vanmorgen 80cc heeft gedronken, lijkt dus een vooruitgang, maar roep niet te hard natuurlijk..



Vind het erg fijn om jouw tips te krijgen, bedankt!



Liefs MamaSL
Dank je, daar ben ik blij om.



Mijn zoontje kreeg borstvoeding tot 9,5 maand. Hij kreeg wel nutrilon ha (dat mengde ik met de jbpm), en op een gegeven moment ben ik voedingen gaan vervangen met de ha. Toen ik met bv was gestopt, ging ik overstappen op standaard nutrilon. En toen kreeg mijn zoontje onwijze buikkrampen in de nacht. Omneo eerst geprobeerd, werd het wat beter van maar nog niet heel veel. Daarna pepti zelf voorgesteld (in overgemaakt met Cb was dit), en toen hij dat kreeg was hij vanaf de eerste dag een ander kind. Gelijk bijna doorslapen en heel vrolijk. Hij was tegen die tijd al 11 maanden.



Mijn zoontje had ook geen droge plekken, alleen een beetje op zijn handen. Maar de huisarts zei dat dat kwam door de kou. Ik heb vaak bij de kinderarts en de huisarts gezeten met de vraag, kan hij niet ook koemelkallergie hebben? En zij verzekerden mij steeds dat dat niet zo was omdat hij amper droge plekken had en niet achter bleef in groei. Dus als jij nu een arts hebt die (gelukkig) verder kijkt dan alleen maar groei, dan denk ik dat je een hele goeie hebt! Ik had tijdens mijn bv periode beter alle koemelk soja en eiwitten kunnen laten staan, maar dat is achteraf gepraat (en schuldgevoel).



Ik kan je dus helaas niet echt helpen met mijn ervaring met melkvoeding. Pepti hielp hier wel. En niet meer geven van koemelk, soja en eiwit (dus bv ook geen wit brood etc. Het zit in heel veel dingen).
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 29 augustus 2014 @ 23:28:

Hoe kan een osteopaat bij een kleine baby een maagklepje werkend/ afsluitend drukken?



Echt waarom gaan ouders naar dit soort figuren met hun kindjes. Zeker bij reflux kunnen ze helemaal niks, alleen maar schade aanrichten.



Echt jammer dat mensen zo bekrompen kunnen zijn...

Jij mag het dan flauwekul vinden, mijn dochter was er ontzettend mee geholpen, en dat is voor mij het belangrijkste.

Tijdens de hele behandelingsperiode bij de osteo heeft mijn dochter onder controle/toezicht gestaan van de ka, en de osteo heeft helemaal niks beschadigd!

Toen mijn dochter een voorkeurshouding ontwikkelde is ze ook behandeld door osteo met onmiddelijk resultaat... terwijl ik andere kindjes met hele afgevlakte hoofden zag omdat de reguliere geneeskunde niet kon baten.

Jij mag het dan belachelijk vinden, ik ben blij dat onze ka niet zo bekrompen was!



Mamasl: tijdens de heftige periodes dronk ze wat minder, daarna weer normaal. Maar toen ze 7-8 maanden was wou ze geen melk meer... op latere leeftijd bleek ze intolerantie te hebben.
My way or the highway!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven