Gezondheid alle pijlers

Iemand ervaring met LTO3 (alternatief Ritalin)?

31-05-2012 22:43 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Zijn er hier toevallig ook mensen die ervaring hebben met het natuurlijke middel LTO3? Schijnt goed te helpen bij concentratieproblemen (adhd etc), angsten, slaapstoornissen etc.



Ben benieuwd!



gr. marleen
Alle reacties Link kopieren
quote:joost345 schreef op 15 december 2013 @ 05:08:

De Farmaceutische industrie (waar Katan's onderzoeken door gesponsord worden) is hier natuurlijk niet bijster blij mee daar zij weinig tot niets kunnen verdienen aan natuurlijke supplementen. Dat is dan ook een reden dat zij hier weinig tot geen onderzoek naar doen, de natuur is immers niet te patenteren.

Je weet niet waarover je praat. Je weet niet eens wat de farmaceutische industrie is en wie er onderzoek kan sponsoren.

Het staat de vele aanbieders van supplementen vrij om de mega-omzetten die ze maken door naïeve, goedgelovige sukkelaars als jij te stoppen in onderzoek naar de werkzaamheid van de door hen aangeboden middelen. Maar zo egoistisch zijn ze wel: het kan ze werkelijk waar geen ene ruk interesseren of wat jij bij hen aanschaft werkt, zolang zij maar geld kunnen incasseren.

Die aanbieders zijn net als de 'farmaceutische industrie' geënt op winst maken en zijn dus in essentie uitwisselbaar, ware het niet dat de supplementverstrekkers UITSLUITEND winst willen maken. Ik snap er geen reet van dat jij die hoger hebt staan dan de farmacie. De farmacie doet namelijk nog hun best om van de middelen die ze willen verkopen te bewijzen dat ze werken. Dat is hun business: zij vinden nieuwe compounds uit, met duur en ingewikkeld labonderzoek en testen dat in een door de overheid en medische wereld gestuurde omgeving totdat duidelijk is of het werkt en wat de belangrijkste bijwerkingen zijn. Zij zijn niet verplicht, noch moreel, noch wettelijk om al bestaande in de markt zijnde voedingssupplementen (wat iets anders is dan een medicijn), te gaan testen op eigen kosten. Waarom zouden ze ook, dat is toch de verantwoordelijkheid van de aanbieder (supplementindustrie)? Maar goed, mensen zoals jij kopen het toch wel van de ratten van de supplementenindustrie, dus die lachen in hun vuistje om de makkelijke handel die ze hebben.



quote:Niet voor niets is alcohol na water de meest geconsumeerde drank ter wereld en hebben de afgelopen duizenden jaren vele miljarden mensen de drank gedronken. Men schat dat een zware alcoholdrinker (6-8 eenhyeden alcohol per dag) tussen de 60 en 80 gram alcohol per dag consumeert.

Ik heb m even voor je aangepast, zodat duidelijk wordt wat voor hilarische drogreden je hier gebruikt hebt.



quote:joost345 schreef op 15 december 2013 @ 07:37:

[...]





Kijk ook eens even naar de links die ik hieronder heb staan in de andere twee reacties; en wat let je om het zelf eens te proberen? Stel je voor dat straks zelfs jij het rustgevende effect ervan ervaart heb je je al die tijd voor niks lopen druk maken Of denk je dat al die ervarings verhalen verzonnen zijn - door te debatteren ga je daar in ieder geval niet achter komen; mij lijkt dat er maar 1 manier is. En gezien het een volkomen veilige stof is heb je niks te verliezen dan je standpunt.

Grappig is dat, jij beweert eerst dat de medische wereld ADHD overdiagnosticeert (sterker nog, het bestaat niet volgens jou), en vervolgens wil jij mij medicaliseren door me een drankje met een niet bewezen werking op te dringen voor symptomen die ik misschien wel helemaal niet heb. Zie je zelf niet hoe belachelijk hypocriet je bezig bent?



Er is overigens inderdaad maar 1 manier: goed onderzoek uitvoeren. Ervaringsverhalen zijn N=1 met een hele hoop bias en onbekende placebofactor. Als je voorgaande zin niet snapt, dan snap je de hele essentie van kennis niet en kun je je maar beter uit deze discussie houden...
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:Halvemaan schreef op 31 oktober 2013 @ 20:10:

Ik slik al een aantal jaar concerta en dit heeft mij heel veel goeds gebracht. Omdat ik en mijn vriend graag een kindje willen zal ik moeten stoppen met het gebruik van concerta. Om voor mezelf het wat geleidelijker te laten gaan ben ik alvast overgegaan op een wat lagere dosis en dat merk ik helaas maar al te goed. Waardoor ik me zorgen maak over hoe ik me ga voelen als ik helemaal stop. Op zoek naar een alternatief stuitte ik op LTO3. Zou al blij zijn met placebo-effect, maar wil natuurlijk het risico niet lopen dat ook dit middel schadelijk zou kunnen zijn voor mijn baby. Weet iemand of daar iets over bekend is? Of heeft iemand nog andere ideeën?Ik heb deze ook helemaal gemist. Ik weet niet of je terugkomt, maar is dit niet iets wat je met je huisarts of psychiater kunt bespreken? Je zult niet de eerste vrouw met ADHD zijn die zwanger wil worden?
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Hoi Deborah,



Ik lees hier wat berichten en het valt me op dat je wel een erg aanvallende en agressieve houding aanneemt tegen de andere mensen. Als nou alles wat je vertelde klopte dan snap ik dat je je kan opwinden maar het lijkt er meer op dat je iets te verdedigen hebt. Hoe dan ook.



Je zegt dat producenten van natuurlijke middelen niet de moeite nemen om hun producten te laten testen. Hoe weet jij dit zo zeker?



Weet je toevallig ook dat de farmaceutische industrie met opzet de testen zo maakt dat natuurlijke middelen er bijna in alle gevallen negatief uit komen. Ze worden niet realistisch getest.



Waarom? Omdat de farmaceutische industrie alleen maar concurrentie ziet in natuurlijke middelen. Duizenden jaren oosterse wijsheid wordt door hun door de wc gespoeld en weggewuifd als kwakzalverij. Wie is hier nu zo naïef?



Jij roept maar steeds dat er in natuurlijke middelen helemaal niets zit en dat het allemaal placebo en onzin is. Maar vind je dat geen rare redenering. Las je de eerder geplaatste reactie van een moeder die haar kind lto3 geeft. Zij ziet dat haar kind veel drukker, onrustiger en minder happy zonder lto3. Dat is dan geen placebo lijkt mij. Niet zo veel met vooroordelen komen hoor. Want dat is wat je nu vooral doet en daar heeft niemand wat aan.



Jij denkt echt dat de farmaceutische industrie zo'n zuivere koffie is? Lees dit eens even: http://wetenschap.infonu. ... -blijkt-kwakzalverij.html



Dan praten we weer verder.



De medische wetenschap. Dat is pas oplichting en placebo!
anoniem_192406 wijzigde dit bericht op 16-12-2013 00:01
Reden: Tekst toegevoegd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo, als ik dit allemaal lees word er aan de vraag wat zijn de positieve ervaring met LTO3 nauwelijks geantwoord. Alleen maar negatief of betweterige uitlating. Nu iedereen mag natuurlijk zijn/haar mening resp. ervaring spuien maar heeft dit werkelijk een bijdrage tot de vraag waar het eigenlijk om gaat "Zijn er positieve ervaringen van LTO 3 gebruikers en dan met nam bij volwassenen.". Ook zie ik dat sommige moeders erg op hun intuïtie wille afgaan okay kan ik mij veel bij voorstellen. Maar wees dan ook redelijk dat je de kans loopt om er ook zelf een naast te zitten, want jij bent ook maar een mens die ook niet perfect is want die heb ik nooit ontmoet, jij wel , en hoe beviel dat. Zou erg saai worden. Kom op mensen Debora heeft heel veel interessante info gegeven, toch zal dat voor sommigen echt niet te begrijpen zijn, het zij zo. Ik ben al heel lang opzoek naar een goede en betaalbare vervanger van methyl fenidaat ( werkzame stof van RITALIN). Voor ons is Concerta geen betaalbaar alternatief. Te hoge eigen bijdrage.
Alle reacties Link kopieren
quote:jochemadd schreef op 15 december 2013 @ 23:37:

Hoi Deborah,



Ik lees hier wat berichten en het valt me op dat je wel een erg aanvallende en agressieve houding aanneemt tegen de andere mensen. Als nou alles wat je vertelde klopte dan snap ik dat je je kan opwinden maar het lijkt er meer op dat je iets te verdedigen hebt. Hoe dan ook.



Je zegt dat producenten van natuurlijke middelen niet de moeite nemen om hun producten te laten testen. Hoe weet jij dit zo zeker?



Weet je toevallig ook dat de farmaceutische industrie met opzet de testen zo maakt dat natuurlijke middelen er bijna in alle gevallen negatief uit komen. Ze worden niet realistisch getest.



Waarom? Omdat de farmaceutische industrie alleen maar concurrentie ziet in natuurlijke middelen. Duizenden jaren oosterse wijsheid wordt door hun door de wc gespoeld en weggewuifd als kwakzalverij. Wie is hier nu zo naïef?



Jij roept maar steeds dat er in natuurlijke middelen helemaal niets zit en dat het allemaal placebo en onzin is. Maar vind je dat geen rare redenering. Las je de eerder geplaatste reactie van een moeder die haar kind lto3 geeft. Zij ziet dat haar kind veel drukker, onrustiger en minder happy zonder lto3. Dat is dan geen placebo lijkt mij. Niet zo veel met vooroordelen komen hoor. Want dat is wat je nu vooral doet en daar heeft niemand wat aan.



Jij denkt echt dat de farmaceutische industrie zo'n zuivere koffie is? Lees dit eens even: http://wetenschap.infonu. ... -blijkt-kwakzalverij.html



Dan praten we weer verder.



De medische wetenschap. Dat is pas oplichting en placebo!



Ik moet deze schrijver enigszins gelijk geven, Debora. Waarom ga jij zo fel tekeer over alles wat niet famarceutisch is resp. chemisch. Wel eens bij stilgestaan dat als je de oosterse ingrediënten uit de alternatieve medicamenten zou halen, en die zou vatten in een chemisch product wat natuurlijk kan , wat dacht je van synergie effect van bij stoffen dan alleen maar het hoofd bestandeel. Denk bijvoorbeeld aan Digitaline voor hart patienten die van oorsprong voorkomt in het kruid Digitalis purpurea en zo zijn er wel meer.



Enige relativering van het al geen, zou echt wel op zij plaats zijn.



Vroeger noemde we dit soort mensen( kinderen) een MBD ( Minimal Brain Disturb).



Ga eens kijken wat er in INDIA of omstreken met zgn ADHD kinderen wordt gedaan. Ik denk dan dat je mogelijk wel eens een ander beeld zou kunnen krijgen van zgn. Alternatieve genees methodes. Let wel Alle chemisch preparaten ter bestrijding ADHD ADD etc etc .hebben geen enkel aantoonbare en bewijsbare genezing aangetoont. Ik nodig je uit om mij het tegendeel onderbouwt en wel te bewijzen. Het zijn helaas slechts symptoom remmers en niet meer dan dat. Weet jij de oorzaak van ADHD en ADD ??

Zie uit naar je Reaktie Debora
Alle reacties Link kopieren
Debora: het heeft geen zin, paarlen voor de zwijnen.



Veel mensen willen geen objectiveerbare, heldere en duidelijke informatie, die willen "geloven".
Iemand inmiddels nog ervaring opgedaan met dit middel? En dan het liefst van forummers die al enige tijd hier ronddwalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:kuzykuzy schreef op 08 januari 2014 @ 00:53:

[...]





Ik moet deze schrijver enigszins gelijk geven, Debora. Waarom ga jij zo fel tekeer over alles wat niet famarceutisch is resp. chemisch.



Ik quote: Chemie is een natuurwetenschap die zich richt op de studie van samenstelling en bouw van stoffen, de chemische veranderingen die plaatsvinden onder bepaalde omstandigheden, en de wetmatigheden die daaruit te destilleren zijn. Chemie is sterk verwant met de biologie en de natuurkunde

(http://nl.wikipedia.org/wiki/Scheikunde)



Kortom: chemie is overal, ook in die oosterse ingrediënten van alternatieve medicamenten.



Als je op alle gekleurde woorden in deze zin klikt, zul je zien hoe gezond natuurlijke kruiden en
planten zijnquote:Wel eens bij stilgestaan dat als je de oosterse ingrediënten uit de alternatieve medicamenten zou halen, en die zou vatten in een chemisch product wat natuurlijk kan , wat dacht je van synergie effect van bij stoffen dan alleen maar het hoofd bestandeel. Denk bijvoorbeeld aan Digitaline voor hart patienten die van oorsprong voorkomt in het kruid Digitalis purpurea en zo zijn er wel meer.Ik heb helemaal níks tegen kruiden. Ik heb wel een hele hoop tegen het innemen van kruiden waar nooit de werkzaamheid van aangetoond is en waarvan we niet zeker weten of ze veilig zijn. Moet je voor de grap eens kijken hoeveel chemotherapieën gewoon afkomstig zijn van een plantje:

http://en.wikipedia.org/wiki/Chemotherapy



En dat even afgezet tegen de forse bijwerkingen die chemotherapie heeft: denk je nog steeds dat kruiden zo onschuldig zijn?



Ik weet niet wie de wereld in heeft geholpen dat kruidengeneeskunde en regulieren geneeskunde twee verschillende dingen zijn. In de reguliere geneeskunde wordt heel veel gebruik gemaakt van kruiden en planten. Maar pas nadat ze goed onderzocht zijn, we zeker weten dat de voordelen opwegen tegen de nadelen en er niet een beter/veiliger middel voorhanden is.

De kruidengeneeskunde zoals we die hedentendage kennen, ja, dat zijn over het algemeen de kruiden waarvan helemaal niet bewezen is dat ze nuttig zijn en waarvan we op zn best kunnen hopen dat ze geen bijwerkingen hebben...



quote:Enige relativering van het al geen, zou echt wel op zij plaats zijn.

Relativering kan dus pas als je weet hoe het er écht aan toegaat in de geneeskunde. En op dit topic komen steeds allerlei nieuwe mensen mij even 'uitleggen' hoe het er aan toegaat en die blijken keer op keer geen gelijk te hebben. Ik word altijd een beetje kribbig als mensen mij menen te moeten corrigeren terwijl ze helemaal niet weten waar ze het over hebben, maar wel zo arrogant zijn te denken dat ze het weten.



Ik zeg helemaal niet dat ik de waarheid in pacht heb, of dat ik het nooit eens fout heb. Wie weet heeft LTO3 wel een zwakwerkend effect (als het echt zo fantastisch werkte, dan was dit allang in onderzoek naarbuiten gekomen), maar het grootste gedeelte zal placebo-effect zijn.

Als iemand het tegendeel weet, dan zie ik dat graag onderbouwd met gedegen onderzoek. Anonieme ervaringsverhalen zeggen helaas helemaal niks.



Voor de user die beweerde dat iemand die hij/zij kende haar kind LTO3 had gegeven en dat kind gigantisch opknapte en het DUS niet placebo-effect kan zijn: ik weet echt niet waar ik in jouw geval moet beginnen met uitleggen. Misschien kun je je eerst inlezen in het placebo-effect...
Occam's razor
Deborah, zou er helemaal niets nuttigs in zitten dan? Ik heb zoveel mankementen dat het vast wel ergens voor gaat werken. :-) Maar ik hoop voor de rust in mijn hoofd.



Ik heb trouwens een potje besteld. Ik ga het een maand proberen. We will see.
Alle reacties Link kopieren
quote:clubmedfan schreef op 10 maart 2014 @ 14:27:

Deborah, zou er helemaal niets nuttigs in zitten dan? Ik heb zoveel mankementen dat het vast wel ergens voor gaat werken. :-) Maar ik hoop voor de rust in mijn hoofd.



Ik heb trouwens een potje besteld. Ik ga het een maand proberen. We will see.

Haha, moest lachen om je tweede zin. :-D



Ik denk dat als het al een effect heeft, dit effect zwak is. Voor sommige mensen kan dit een zetje de goede kant op geven, maar ik denk dat de meeste mensen er geen of onvoldoende baat bij hebben. Hou er ook rekening mee dat je van nature de ene periode wat beter in je vel zit dan de andere periode. Mensen gaan pas actie ondernemen als ze op een dieptepunt zitten. Op het moment dat je die pillen gaat slikken, verandert je stemming van nature weer 'ten goede' (met ups en downs, na een down volgt een up) en dan lijkt het alsof het door de pillen komt. (Dit geldt natuurlijk ook voor medicatie voor regulieren. Dat is strikt gezien geen placebo-effect, maar maakt het wel lastig om te onderzoeken of een middel werkt of dat het ergens anders door komt. Daarom zie je ook vaak in studies naar bepaalde psycho-actieve middelen dat de placebo-groep ook verbetert.)
Occam's razor
quote:Debora schreef op 10 maart 2014 @ 14:36:

[...]



Haha, moest lachen om je tweede zin. :-D



Hou er ook rekening mee dat je van nature de ene periode wat beter in je vel zit dan de andere periode. Mensen gaan pas actie ondernemen als ze op een dieptepunt zitten. Ja, dat klopt helemaal. Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje heeft het ook maanden gebruikt, na 6 weken belde de juf op of hij medicatie gebruikt voor zijn concentratie. Ze merkte verschil op school, na een paar maand werkte het niet meer en werd alles weer vanouds.



Ook Esprico gebruikt, zelfde ervaring gehad. Werkte eerst super maar na een paar maanden werd het weer als vanouds
Alle reacties Link kopieren
LTO3 isvolgens mij geen homeopatisch middel. Homeopatische middelen worden gemaakt op basis van extreme verdunningen; LTO3 is denk ik een kruidenmiddel. Waarschijnlijk noemen ze het een voedingssupplement.



Misschien heb je hier wat aan?



http://hollenofstilstaan.wordpress.com/medicatie/
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Even iets anders.. ik heb fantastische ervaring met Bachbloesem!

Bij mijn dochter helpt het zo goed. Ze krijgt sinds een aantal weken dagelijks Bachbloesem ADHD druppels en ik moet zeggen dat we het verschil in positieve zin nu al merken.

We gingen dit avontuur aan onder het motto baat het niet dan schaadt het niet.

Ze had last van stemmingswisselingen en van het een op andere moment kon ze een andere pet op kon zetten toen hebben om hulp gevraagd.



Ze neemt nu dagelijks haar 24 druppels verspreid over de hele dag en ze is veel vlakker in haar gedrag. Geen boze uitvallen meer, rustiger, veel leuker nog in de omgang dan voorheen. Daarnaast had ze voordat we met de druppels begonnen nog wel eens de neiging als ze zich in het nauw gedreven voelde om te schoppen of te slaan, ook dit is niet meer gebeurd.

Het is dus 100 % natuurlijk en niet verslavend. Ik zocht naar een alternatief want ik wil mijn kind liever geen Ritalin of andere amfetamine geven en ik heb het gevonden in Bachbloesem. Ik kan het iedereen aanraden.

Het proberen waard..

Ik bestel ze bij [Spam ] ik krijg je 2 flesjes en daar is het een stuk goedkoper dan in België. Top!
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 06-06-2014 18:44
Reden: Link naa comm website verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je spoort niet als je denkt dat bachbloesem effectief is tegen ADHD.



Of je gedrag naar toe is veranderd of ze heeft geen ADHD.maar bachbloesem doet helemaal niets, behalve je geld kosten.
Alle reacties Link kopieren
Weet je dat de GGZ het hier ook aanbeveelt?!? ?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Marleen.

Onze zoon gebruikte Concerta, maar daar wilden wij van af.

Gewoon omdat het toch een verslavings middel was en omdat de arts MEER Concerta wilde voorschrijven inplaats van MINDER.



Wij kwamen op het pad van LTO3 en besloten om dat maar eens te gaan proberen.



Duurde inderdaad even voordat de positieve veranderingen begonnen.

Eerst werd onze zoon heel erg moe en moest veel slapen.

iets dat hij met Concerta nog nooit gehad had.

Hij werd opeens ZELF moe. !!

Met Concerta was in slaap vallen altijd een crime, Hij was namelijk niet moe. . . . .



Op school hadden we niets verteld over het veranderen van medicatie, maar we letten wel heel erg op.

Opeens reactie van school, of er iets gebeurt was met M. Hij had ineens contact met zijn mede leerlingen in de klas, inplaats van in een hoekje zich afzonderen, hij lachte heel veel, iets wat hij eigenlijk nooit deed, hij ging spelen met zijn broertje, hij maakte grapjes, zijn hele gezicht begon vrolijk te staan, inplaats van een soort zombie-modus.

Uiteraard waren er nog best uitspattingen van zijn adhd asperger, maar dat was ook met Concerta het geval.

Wij hebben dus hele goede ervaringen met LTO 3, en onze zoon zelf ook.

Op dit moment slikt hij helemaal niks meer, en dat gaat eigenlijk uitstekend.

Hij is veel meer mensje geworden dan hij ooit was, veel vrolijker en lacht veel.

Maarrr hij is en blijft tekenen houden van asperger ADHD, dat blijft zoals hij is.

Maar we zijn allen blij dat hij van de DURE Concerta af is, en dat niet met hulp van zijn begeleiding, die eigenlijk alleen maar MEER wilden.

We moeste er even doorheen, want soms was het best lastig, maar we zijn blij dat we het zo gedaan hebben, en hij zelf het meeste.

Dits is een sneltreinvaart verhaal, maar ik hoop dat je er iets aan onze goede ervaringen hebt.



Wij hebben niet zo een geloof in de farmaceutische industrie.

Is een slimme geldwereld denken wij.



Succes met je keuze.

Wik

quote:missmysterious31 schreef op 31 mei 2012 @ 22:43:

Hallo allemaal,



Zijn er hier toevallig ook mensen die ervaring hebben met het natuurlijke middel LTO3? Schijnt goed te helpen bij concentratieproblemen (adhd etc), angsten, slaapstoornissen etc.



Ben benieuwd!



gr. marleen
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorige week begonnen met LTO3. Of het negatieve effect heeft weet ik nog niet. Het gaat bij hem alleen om de concentratie/aandacht te verbeteren. Hij heeft 1 keer gezegd dat hij nu ineens wel meer werkjes af had. Voor de rest: meer vermoeidheid.

We wachten het nog af
Ik heb het vorig jaar geprobeerd maar het deed niets met me.

Behalve dan dat ik baalde dat ik zo gevoelig ben voor alle (voor)oordelen van iedereen die denkt te weten hoe slecht de medicatie voor adhd wel niet is.

Ik ben er klaar mee, ik weet voor mezelf dat ik zonder medicatie niet functioneer en ik laat me niet meer van de wijs brengen door anderen.

Mijn levenskwaliteit is enorm op vooruit gegaan en daar gaat het om, voor mij.

Nieuwe denkwijze mede mogelijk gemaakt door de psychiater.



Maar wel fijn om te lezen dat er mensen zijn die er wel baat bij hebben trouwens.

Dat gun je natuurlijk iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Kan het niet laten, moet hier reageren. Ik was op zoek naar LTO3 ervaringen toen ik op dit forum stuitte, nogal geschokt van hoe mensen hier reageren op de eerste pagina, gelijk door geskipped naar de laatste om te kijken hoe dit topic verder afgelopen is.



Ik heb inmiddels al veel opgezocht over LTO3 en hier worden velen misverstanden genoemd. Jammer.





1. ritalin is geen cocaine, maar amfetamine, speed is ook amfetamine. ritalin mag je hierdoor bijvoorbeeld niet zomaar meenemen naar het buitenland, zonder een drugspaspoort want er zitten bestanddelen in die in de opiumwetstaan.



2. werkzame bestanddelen in LTO3 doen hun werking vanwege de combinatie, je kan niet verwachten dat aparte stoffen een gelijke werking hebben.



3. LTO3 is puur natuur, als je zwanger bent, ga je dan ook twijfelen of je kamillethee mag drinken? Aangezien er geen onderzoek naar is, is het raadzaam om voorzichtig te zijn, want ook in de natuur komen dingen voor die slecht zijn voor de mens.



4. Wat ook echt opvallend is dat er niet aleen ontzettend veel positieve berichten over zijn, Er zijn geen negatieve ervaringen te vinden. Als er genoeg mensen zijn die dit proberen en het toch niet zo goed is, zou je op veel meer plekken klachten tegen komen dan nu.



5. Farmeceutische indsutrie is een bedrijf met groot winst oogmerk, alles wat niet winstgevend lijkt zullen ze NIET onderzoeken. Helaas, maar een feit!! Denk maar aan alle onderzoeken die er NIET plaats vinden voor de meer zeldzamere ziektes.



Ook onderzoeken van farmeceutische bedrijven mag je als twijfelachtig ervaren.



Werkt ritalin goed bij je, heb je er weinig klachten van? Prima vooral doen. Ieder zijn eigen keus.

Om maar te zeggen dat een voedingssuplement, per difinitie niet zou werken, vind ik ook aardig kort door de bocht.



LTO3 is bij mij aangeraden door een psych.
De weg loopt niet waar je hem verwacht
Alle reacties Link kopieren
quote:novitamya schreef op 06 augustus 2014 @ 21:40:

Kan het niet laten, moet hier reageren. Ik was op zoek naar LTO3 ervaringen toen ik op dit forum stuitte, nogal geschokt van hoe mensen hier reageren op de eerste pagina, gelijk door geskipped naar de laatste om te kijken hoe dit topic verder afgelopen is.



Ik heb inmiddels al veel opgezocht over LTO3 en hier worden velen misverstanden genoemd. Jammer.





1. ritalin is geen cocaine, maar amfetamine, speed is ook amfetamine. ritalin mag je hierdoor bijvoorbeeld niet zomaar meenemen naar het buitenland, zonder een drugspaspoort want er zitten bestanddelen in die in de opiumwetstaan.



2. werkzame bestanddelen in LTO3 doen hun werking vanwege de combinatie, je kan niet verwachten dat aparte stoffen een gelijke werking hebben.



3. LTO3 is puur natuur, als je zwanger bent, ga je dan ook twijfelen of je kamillethee mag drinken? Aangezien er geen onderzoek naar is, is het raadzaam om voorzichtig te zijn, want ook in de natuur komen dingen voor die slecht zijn voor de mens.



4. Wat ook echt opvallend is dat er niet aleen ontzettend veel positieve berichten over zijn, Er zijn geen negatieve ervaringen te vinden. Als er genoeg mensen zijn die dit proberen en het toch niet zo goed is, zou je op veel meer plekken klachten tegen komen dan nu.



5. Farmeceutische indsutrie is een bedrijf met groot winst oogmerk, alles wat niet winstgevend lijkt zullen ze NIET onderzoeken. Helaas, maar een feit!! Denk maar aan alle onderzoeken die er NIET plaats vinden voor de meer zeldzamere ziektes.



Ook onderzoeken van farmeceutische bedrijven mag je als twijfelachtig ervaren.



Werkt ritalin goed bij je, heb je er weinig klachten van? Prima vooral doen. Ieder zijn eigen keus.

Om maar te zeggen dat een voedingssuplement, per difinitie niet zou werken, vind ik ook aardig kort door de bocht.



LTO3 is bij mij aangeraden door een psych.



Hoi,

Wat je schrijft over dat de bestandsdelen elkaars werking versterken klopt. Waar ik veel goede info vond en antwoorden is hier www.addkenmerken.net/lto3

Voor mij persoonlijk werkt lto3 echt heel goed. Ik hoorde er een vriendin over die het gebruikt voor haar ADD en ze is hoog sensitief. Ze gebruikt het al een jaar nu en werkt goed, zodoende ik nu dus ook. Veel minder last van hevige prikkels en mijn stemming en concentratie is beter.

Ik lees ook veel goede ervaringen. De meeste negatieve ervaringen die ik tegenkom zijn eigenlijk vooral mensen die zonder kennis gelijk lto3 de grond in boren. Vind ik erg jammer want er blijken veel mensen meegeholpen te zijn.

Je begon dit topic over of er mensen zijn die hun ervaring met lto3 willen delen. Ik las er inmiddels al een paar mar mocht je er nog weer willen lezen. Hier staan erg veel ervaringen:

http://www.addkenmerken.net/lto3-ervaringen/



Ik hoop dat je hier wat mee kan. Mijn advies is. Luister naar de mensen die oprecht hun ervaring delen en met goede info komen. Niet naar de mensen die zonder kennis gelijk weer met negatieve vooroordelen komen aanzetten.

Liefs Annemarie
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Ik kwam lto3 een keer tegen op internet.

Ik heb dit toen aan een vriendin verteld die een zoon heeft met ADHD (10).

Zei is tegen medicatie maar zocht naar een oplossing.



Aangezien haar schoonzus bij een lab werkt heeft ze deze pillen gekocht en laten onderzoeken.

Uitslag was voor haar positief alleen maar goede vitamine visolie whatever.



Na 1 maand gebruik kwam ze bij me langs.

Ze was heel enthousiast en ging hier mee door.

De concentratie was aanzienlijk verbeterd en ook het gedrag daar waren echt de scherpe kantjes vanaf.



Aangezien ik net gescheiden ben bijstand bla die bla was het voor mij niet echt te doen om dit product voor mijn dochter aan te schaffen om te proberen.



Als bedankje kreeg ik een pot lto3.



Mijn dochter is 8 bijna 9



En gebruikt dit nu 1,5 maand.



Ik heb een centje gereserveerd dit is echt een uitkomst.

Ik ervaar precies hetzelfde.

Concentratie is top en haar drift buien ???? Nagenoeg weg.

En als er het soms even opkomt nog is het zo mild geen driftbui meer te noemen.



Ik heb op school etc niet gezegd dat ik dit ging gebruiken.

Ik krijg veel reacties omdat niet alleen ik maar ook de mensen om haar heen het verschil gewoon opvallen.



Ik zou het gewoon proberen.

En nee ik heb geen belang bij de verkoop van dit product.



Ik deel mijn positieve ervaring.



En ja ......

Ik hoop dat meer mensen dit proberen en dat het ook nog werkt.

Het zou een uitkomst zijn als dit product vergoed zou worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nu ook mee begonnen dit schooljaar, omdat de laagste concentratie ritalin al veel bijwerkingen gaf.

Ik ben er positief over. Het is niet het wondermiddeltje die je van je problemen afhelpt, maar voor mijn zoon is het net effe genoeg. En soms ook net effe niet. Ik kan niet zeggen dat zijn concentratie top is, maar ik merk wel verschil. Ik ga er mee door, want ik wil geen methylfenidaat.
Alle reacties Link kopieren
Het zou inderdaad fijn zou als het vergoed werd.
Alle reacties Link kopieren
Na het lezen van dit topic heb ik me speciaal ff geregistreerd om te reageren.



Ik ben een man, 34 jaar oud. De laatste twee jaar loop ik tegen allerlei issues aan. Stemmingswisselingen, onrustig, te weinig tijd voor alles, geen motivatie etc. Concentratie problemen en motivatie issues had ik altijd al. Nu het leven serieuzer is en meer verantwoordelijkheden met zich meebrengt loop ik tegen een muur aan.



Na wat gesprekken en testen kwam er ADHD uit, de H redelijk afwezig, want door de jaren heen gewoon eraan gewend en goed in het verbergen van symptomen/onrust. De onrust zit voornamelijk in mijn gedachtengang, niet fysiek (hoewel stilzitten voor mij ook moeilijk is).



Ik heb toen op aanraden van mijn psych een paar weken Ritalin geprobeerd. Het werkte voor geen meter, totdat ik op de uiteindelijke dosis terecht kwam welke voor mij bepaald was. in 1 woord: VERSCHRIKKELIJK. De klachten: hartkloppingen, slecht zien, emotionele buien, extreem onrustig...ik was compleet de weg kwijt. Geen enkel positief effect.



Volgende middel op zijn lijst was dexamfetamine. Voor mij geen onbekende, want ik heb jaren lang aan de amfetamine gehangen (verslavingsgevoelig!) De dosering nu heel laag in vergelijking met het snuiven van amfetamine. Effect was er zeker, lekker werken, gefocust, maar wel de duidelijke "pep" nadelen. Slecht slapen, veel roken, hoge hartslag etc. Leuk, maar dit ga ik mijn lichaam niet op een dagelijkse basis aandoen, daar word je nooit oud mee.



Er was nog een alternatief, Strattera, maar dat was ontzettend duur. Die heb ik niet geprobeerd, ook omdat ik klaar ben met de syntetische big pharma middeltjes



Ik heb 1 ding geleerd, al die rotzooi die ze je willen voorschrijven kan nooit goed voor je zijn op lange termijn.

LTO-3 geprobeerd op aanraden van een tweetal ADHDers die ik ken. Slik er 3 in de ochtend voor ontbijt nu een maandje of 1,5.



Ik kan niet zeggen dat je het echt VOELT, maar ik ben wel productiever op mijn werk, en mijn emotionele buien zijn minder heftig of zijn er niet. Mijn concentratie blijft lastig, maar er is verbetering, ook in mijn humeur. Geen ultiem wondermiddel maar ik heb er baat bij. Grootste verschil met de chemische troep? IK HEB 0,0 BIJWERKINGEN etc, dit is geen troep wat je in je lichaam stopt en dat vind ik op lange termijn erg belangrijk!



PS: Mijn psych lacht me nog net niet uit als ik hem vertel over LTO-3, erg arrogant, telkens maar weer het argument roepen "het is geen erkend geneesmiddel" De farmaceutische industrie is medoogenloos en alleen maar uit op winst. Profit over people, dat geld voor vrijwel alle multi nationals, niet alleen de farma jongens, maar een hoop ervan zitten wel in de farma Ik ben blij dat ik kritisch ben, eigenwijs en zelf op onderzoek durf te gaan! Wat goed voelt, voelt goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven