Wie is er hier nou de egoist?

29-08-2014 23:26 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Knallende ruzie vanavond: morgen zijn er grote feesten in het dorp waar mijn vriend vandaan komt en we vlakbij wonen. Paar wkn geleden heb ik al oppas geregeld, hij wist nog niet zeker of hij wel wilde gaan.. Nu is ie vanavond gaan borrelen en nu is hij helemaal om "het hele dorp komt" en "het wordt het feest van de eeuw" en nu wil ie ineens vanaf 17h al gaan.. Mr we hebben een verjaardag van mijn neefje op 2u rijden en oppas vanaf 20h. Nu wil hij dus niet meer mee want dit is belangrijker. Ik heb aangegeven diep teleurgesteld te zijn omdat:

Het niet de eerste keer is en hij altijd op het laatste moment met wilde plannen komt en mij alles met de twee kinderen laat regelen

Mijn neefje onwijs teleurgesteld gaat zijn, die is idolaat van zijn oom en ziet m al zo weinig

Hij geen 20 meer is en ik het echt onzin vind dat als wij daar om half 9 zijn en hij tot het bittere einde door kan feesten en we zondagmiddag nog met de kinderen gaan dit ook prima zou moeten zijn..



Maar ik vraag me wel af of ik nou zo moeilijk doe of dat hij zon egoist is??

Graag jullie meningen.. Ga zo trouwens wel proberen te slapen, dus als ik niet meer reageer komt dat morgen.. Ik ga zeker alles teruglezen, dus take it away..
Off topic, Lelie, gaat het al wat beter met je kind?
quote:*lelie* schreef op 30 augustus 2014 @ 01:33:

[...]





Wat een onzin. Als er nu echt een keuze gemaakt moest worden vind ik het nog anders. Maar het kan toch beide dus moet ie gewoon niet mauwen.Maar het hoeft helemaal niet beide. Het is puur partner pesten als TO dat van haar vriend eist. Zij kan 's avonds lekker thuisblijven en bankhangen en hoeft ook niet met haar vriend mee als zij uitgeblust is na die zware beproeving van die kinderverjaardag. Wellicht kan ze nog wel 'n logeeradres voor haar kind regelen zodat ze 'n avondje me-time kan hebben en de volgende dag lekker kan uitslapen.
quote:Ismene schreef op zaterdag 30 augustus 2014 01:35 Off topic, Lelie, gaat het al wat beter met je kind?Ja
Partner pesten? Je doet je naam eer aan jij..
quote:*lelie* schreef op 30 augustus 2014 @ 01:49:

Partner pesten? Je doet je naam eer aan jij.. Ben ik nu echt zo blind? Waar lees jij iets van partner pesten? Ga morgen toch maar eens naar een nieuwe bril kijken .
quote:Ismene schreef op zaterdag 30 augustus 2014 01:53 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="*lelie* in "Wie is er hier nou de egoist?"" class="messagelink">*lelie* schreef op 30 augustus 2014 @ 01:49</a>:</b>

Partner pesten? Je doet je naam eer aan jij.. </div></blockquote>Ben ik nu echt zo blind? Waar lees jij iets van partner pesten? Ga morgen toch maar eens naar een nieuwe bril kijken . Slaperd,in het laatste bericht van Elninjoo
quote:*lelie* schreef op 30 augustus 2014 @ 02:02:

[...]





Slaperd,in het laatste bericht van Elninjoo Had die post wel al 3 keer gelezen. Het is erg vandaag.
*Heb morgen ook een dorpsfeest, vraag me nu al heel de avond af of ik morgen TO en haar partner tegen ga komen*
Alle reacties Link kopieren
Eens met Thordis. In plaats van om 17 uur naar het feest te gaan, kan meneer om 18 uur daar zijn. What's the big deal? In een uur is echt niet iedereen stomdronken en er is ook echt nog wel wat te barbequen.



In mijn ogen ga je samen naar familie of je moet wel een gigantische hekel hebben aan je schoonfamilie. Zeker als ze wat verder weg wonen, want dan zie je ze sowieso al minder. En aangezien neefje idolaat is van vriend van TO lijkt me dat dat in ieder geval een klein beetje wederzijds moet zijn.



TO heeft het hele gebeuren georganiseerd en haar vriend bedenkt zich een dag van te voren is dan niet meer bereid een compromis te sluiten.
There isn't a way things should be. There's just what happens, and what we do. Terry Pratchett, A Hat Full of Sky
Alle reacties Link kopieren
Zielige vriend, beetje gaan mokken voor een triest dorpsfeest. Ik heb het gevoel dat er meer achter zit...
Probleem is dus dat jij altijd alles moet regelen en besluiten. En dat jij dit lang van tevoren doet want hij doet het niet. En tegen de tijd dat hij wel bedacht heeft wat hij wil walst hij daarmee dwars door jouw plannen en organisatie heen.

Ik kan me voorstellen dat hij niet zo lang van tevoren wil plannen, ik zou er persoonlijk ook niet zo'n moeite hebben dat hij niet mee wil naar een kinderverjaardag op 2 uur rijden. Maar ik vind het wel heel egoistisch dat hij niets wil regelen en dat allemaal bij jou laat.
Op basis van dit incident vind ik hem erg egoistisch en ben ik het roerend eens met Thordis.



Maar To hij is vaker last minute en impulsief zeg je. Met kleine kinderen kan dan -heus weleens- maar hij moet wel leren dat ie zelf verantwoordelijkheid neemt voor de oplossing en dat niet bij jou dumpt.



Wel vraag ik me af, omdat hij nu zo onredelijk doet- of jij misschien heel dominant bent in hoe jullie je vrije tijd invullen. Hoeveel ruimte krijgt hij daarin ( en niet weten wat je wil kan ook vrijheid zijn). Misschien goed om eens te vragen hoe hij dat ervaart?
TO zou wel haar vriend de oppas kunnen laten regelen in zulke gevallen. Da's idd niet haar probleem. Maar blijf het belachelijk vinden dat ze haar vriend mee wil naar 'n kinderverjaardag aan de andere kant van 't land. Vind het al bezopen dat ze zelf gaat eerlijk gezegd. Schaf dat soort verplichte nummertjes toch af. Je kunt betere qualitytime met je sibling hebben als je daar 'ns een dag voor afspreekt dat zij of jij geen andere gasten hebben, zodat je ook echt 'ns kunt bijkletsen met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook verbaasd over sommige reacties hier. Er is iets afgesproken, to heeft leuk oppas geregeld, niets geen zeurmens. En toevallig vond ik vroeger de aanwezigheid van een oom wel heel belangrijk, die ene keer dat je jarig bent. Dus nee, geen gezeur, ik zou ook pissig zijn!
Alle reacties Link kopieren
Snapt hij wel dat zoals hij doet zeer lullig is voor jou, zijn eigen kinderen, de jarige en de rest van de familie?



Persoonlijk vind ik het erg dat hij zelfs niet de voorgestelde compromis wil doen. Hij is dan maar 1 uurtje later en wie zegt dat iedereen er ook al om 17:00uur is? En dat hij dan niet fit zou zijn, is tocht zijn probleem. Hij bedenkt nl op t laatst weer wat anders dan hetgeen al veel eerder gezamenlijk is afgesproken. Daarnaast maakt het volgens mij ook niet uit. Verwacht dat ie binnen no time aardig wat alcohol op heeft. Merk je niks meer van vermoeidheid.



In deze situatie zou ik ervoor kiezen om hem lekker te laten gaan omdat dit feest waar iedereen bij is niet zo vaak zal gebeuren. Daarbij wel aangeven dat ik zijn actie niet waardeer. Maar omwille van een leuk weekend t er voor nu bij laat. Hem veel plezier wens en straks zelf wel naar de verjaardag ga.

Wanneer hij weer nuchter is, zou ik wel een gesprekje aangaan over de manier waarop hij (schijnbaar) vaker op t laatst plannen wijzigt en je dan laat zitten om alles te regelen. Wat dit met je doen (merk nl frustraties op dit punt) en wat de oorzaak hiervoor is om zo tot afspraken te komen. Hopelijk dat dit dan leidt tot minder frustraties en meer begrip.
quote:elninjoo schreef op 30 augustus 2014 @ 07:37:

TO zou wel haar vriend de oppas kunnen laten regelen in zulke gevallen. Da's idd niet haar probleem. Maar blijf het belachelijk vinden dat ze haar vriend mee wil naar 'n kinderverjaardag aan de andere kant van 't land. Vind het al bezopen dat ze zelf gaat eerlijk gezegd. Schaf dat soort verplichte nummertjes toch af. Je kunt betere qualitytime met je sibling hebben als je daar 'ns een dag voor afspreekt dat zij of jij geen andere gasten hebben, zodat je ook echt 'ns kunt bijkletsen met elkaar.



Kind is jarig en daarom gaan ze heen en niet speciaal voor haar zus om bij te kletsen ...

En de meeste kinderen vinden visite leuk op hun feestje. Jij misschien niet maar normale mensen wel.
Alle reacties Link kopieren
Om te beginnen went zo'n afstand als familie ver weg woont. Een verjaardag op 2 uur rijden is dan echt geen wereldreis.



Ik vind de vriend van TO een drammer, en dat werd misschien erger omdat hij gedronken had? Zonder goede reden op het laatst terugkomen op plannen, is not-done. Als hij vroeger aanwezig wil zijn op dat dorpsfeest omdat zijn vrienden anders al meer gezopen hebben, springt hij maar met een bidon vol jägermeister op de fiets zodra ze thuis zijn.
* Niet goed begrepen geloof ik.*
quote:NYC schreef op 30 augustus 2014 @ 08:22:

Hoe oud wordt dat kind dan? En waarom wordt die verjaardag ZO laat op de avond gehouden? Ik had zelfs als tante zoiets gehad van 'We komen wel op een zaterdag/zondag vanaf een uurtje of drie'.



Dikke kans dat er voor zo'n kind helemaal niks aan is, aan zo'n verjaardag. Het is leuk om met je ouders te vieren, en vanaf het moment dat je naar school gaat zijn de kinderfeestjes. Maar een woonkamer vol met kakelende heren en dames? Zou er als kind zijnde zelf stapeldol van worden.Ze zijn om18.00 weer thuis dus de verjaardag is s'middags.
quote:Annapalona schreef op 30 augustus 2014 @ 08:13:

[...]





Kind is jarig en daarom gaan ze heen en niet speciaal voor haar zus om bij te kletsen ...

En de meeste kinderen vinden visite leuk op hun feestje. Jij misschien niet maar normale mensen wel. Gewoon afschaffen die onzin. Voor kinderen is het voldoende dat opa en oma komen en leeftijdgenootjes. Daar hoeven de ouders niet hun hele volwassen familie/vriendenkring mee op te zadelen.
quote:yette schreef op 30 augustus 2014 @ 08:22:

Om te beginnen went zo'n afstand als familie ver weg woont. Een verjaardag op 2 uur rijden is dan echt geen wereldreis.



Ik vind de vriend van TO een drammer, en dat werd misschien erger omdat hij gedronken had? Zonder goede reden op het laatst terugkomen op plannen, is not-done. Als hij vroeger aanwezig wil zijn op dat dorpsfeest omdat zijn vrienden anders al meer gezopen hebben, springt hij maar met een bidon vol jägermeister op de fiets zodra ze thuis zijn.Vind TO juist 'n drammer dat ze haar vriend mee wil slepen naar 'n suffe verjaardag van een familielid van haar.
Elninjoo: verander neefje even in beste vriendin en lees de hele boel dan nog eens.

Wat met deze bril op is het wel logisch wat jij gaat preken inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Waarop baseer je dat het een suffe verjaardag wordt?



Ik heb een leuke familie met feestjes om naar uit te kijken.
Doe verder eens wat aan die 'n van je. Het is "een". Het staat echt enorm plat, overal " 'n".
Alle reacties Link kopieren
Fijn al die reacties, wel eens goed om ook eens andere meningen te horen. Ik zie wel ook rescties van mensen die duidelijk zelf geen kinderen hebben.. Idd familiefeestjes horen erbij, de kindjes genieten er echt heel erg van en ik ook als ik hun zie genieten. Schoonfam heeft er in mijn ogen niks mee te maken: wij zijn al jaren samen en ik heb ook genoeg fam verplichtingen van zijn kant waar ik ook gewoon mee naartoe ga: zo werken die dingen wat mij betreft als je een gezin bent.

Ik heb zelf ook tot een jaartje geleden gedurende 5 jr in dat dorp gewoond en hoef dus zeker niet de hele avond vermaakt te worden, ik ken er hele kuddes mensen en kan prima voor mezelf zorgen.

Mijn vriend mag altijd op stap als ik thuis ben, geen probleem. Andersom ook niet trouwens.

Wel is hij altijd van de heel late planning en gaat hij ervan uit dat het allemaal wel geregeld kan worden. Daarbij staat zijn planning dan wel bovenaan en als dat niet in belang kinderen of mij is,schuift ie dat heel makkelijk weg.

Op zich vind ik er iets voor te zeggen om niet van dit specifieke feest een groot issue te maken, ik kan me heel goed voorstellen dat t superleuk wordt en inderdaad voor hem nog veel leuker dan voor mij. Maar ik heb hier toch ook wat reacties gelezen dat anderen (die duidelijk wel kinderen hebben) het ook niet ok vinden om als alles geregeld is en je prima alles kunt doen samen, dan ineens je eigen plan te trekken: daarmee geeft hij mij namelijk alle verantwoordelijkheid. En daarmee moet ik elninjoo gelijk geven: het is idd niet makkelijk fris en fruitig op een feest te verschijnen als je hele dag met twee kinderen op pad bent geweest. Maar dat geldt natuurlijk voor mij ook, helemaal als ik er alleen voor sta!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven