Jouw lekkerste soep

29-08-2014 21:37 118 berichten
Nu de vakantie weer voorbij en de herfst in aantocht is krijg ik zin om morgen een grote pan soep te maken.

Een bord voor morgen en dan de rest in delen invriezen.

Maar.........wat is nou eens een super lekkere soep?

Hij moet een beetje stevig zijn zodat ik er op een koude avond als ik moe uit mijn werk kom een lekker volle en warme buik van krijg. Liefst ook met veel smaak. En ik ben niet zo dol op tomatensoep.



Wat is jou lekkerste soep?
quote:pocas schreef op 29 augustus 2014 @ 23:05:

-De 'linzensoep met bleekselderij soep'van de Ah site

- zoete aardappel soep met kokosroom, gember, een beetje kerrie en limoen

- courgette waterkerssoep van Sophie Dahl

- rijk gevulde soep met kipfilet,tomaten, broccoli, ui, knoflook,koriander en bouillon (evt aardappel erin). Alles in stukjes gesneden. Echt super lekker!!Die zoete aardappel soep met kokos, gember en limoen klinkt heerlijk. Heb je daar een recept van?
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 augustus 2014 @ 00:56:

Raw Veggie soup?



Kook een liter water en laat het afkoelen tot lauw

gooi er vlak voor het opdienen:

komkommer

sla

spinazie

tarwegras

tropisch zangzaad

Cacao nipples

en een flinke scheut wonderolie

doorheen



op smaak maken met rechtsgedraaid zeezout en pepertjes



Hmmmm

Lekker met sla en avocado met als dessert een appel!Oh lekkah! En dan ben ik ook nog weer helemaal te hip
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 augustus 2014 @ 00:56:

Raw Veggie soup?



Kook een liter water en laat het afkoelen tot lauw

gooi er vlak voor het opdienen:

komkommer

sla

spinazie

tarwegras

tropisch zangzaad

Cacao nipples

en een flinke scheut wonderolie

doorheen



op smaak maken met rechtsgedraaid zeezout en pepertjes



Hmmmm

Lekker met sla en avocado met als dessert een appel!Wat heb jij toch een geweldig gevoel voor humor.
Verse tomatensoep, ben ik 2 jaar geleden mee begonnen. Zomaar wat experimenteren, het resultaat werd heerlijk. Dat vinden ook anderen die ik het aanbied . . . . . . . . Het is ook nog eens goed in te vriezen. Voor vegetariërs maak ik het met tuinkruidenbouillon, voor mezelf met rundvleesbouillon. Met dat laatste is het iets krachtiger,

maar het kan allebei.
Alle reacties Link kopieren
Wortelsoep



Uitje fruiten, wortels in plakjes erbij, gember, peper en knoflook toevoegen, Groentebouillon erbij schenken. Minuut of 10 laten pruttelen, van het vuur halen en met de staafmixer pureren. Nog even opwarmen. Afmaken met wat peper en zout
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Komkommersoep, klinkt niet lekker, is heeeel lekker!
.
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk soep,mijn ultieme comfortfood maar ook als we terug van vakantie zijn eten we vaak soep.



Kippensoep,groentesoep,linzen/tomatensoep,pompoensoep,courgettesoep,pindasoep,tom ka kai etc allemaal favoriet hier.
Alle reacties Link kopieren
Thaise tom ka kai soep. Op koude dagen. Is kip kokos soep, is eruggggg lekker.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Jazeker. Is ie ook, van veel mensen in mijn omgeving de favoriet!



1 el olijfolie

1 ui

2 tenen knoflook

2 tl geraspte gember

2 tl kerriepoeder

500 gr zoete aardappelen, geschild en gesneden in blokjes

1 liter groente- of kippenbouillon

1,5 dl kokosroom

Sap van halve limoen

2 tl geraspte limoenschil

Zout en peper



1. Verhit olie in pan op matig vuur. Fruit ui

knoflook gember en kerriepoeder tot glazig.

2. Voeg de blokjes zoete aardappel toe. Bak 1 a 2 minuten. Giet de bouillon erbij, leg de deksel op de pan en laat 10 minuten koken, of tot de aardappel stukjes gaat zijn.

3. Pureer de soep.

4. Roer als laatst de kokosroom, limoensap en limoenschil erdoor. Voeg peper en zout toe naar smaak.
Alle reacties Link kopieren
Van de week heb ik thaise rode curry soep gemaakt, op basis van een boemboe voor (goh, hoe verrassend) thaise rody curry.

Klinkt in eerste instantie niet heel erg lekker, maar was dat wel.

Er gaat verder paprika, kip, kikkererwten en spinazie in.



Pompoensoep (eventueel pompoen-wortel soep) vind ik ook altijd erg lekker. En super simpel.
Alle reacties Link kopieren
http://www.ah.nl/allerhan ... e-uiensoep-met-tostirepen
Alle reacties Link kopieren
Wortel-, prei- & gembersoep, heerlijk. Ik heb 'm al zo vaak gemaakt.



Dit is het verzoeknummer van mijn man als hij terugkomt van het sporten



http://www.bbc.co.uk/food/recipes/carro ... gers_80265
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik deze morgen ga proberen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
De Italiaanse kikkererwten soep van AH is volgens mij nog niet voorbijgekomen hè?



Ben trouwens nieuw op het forum maar nu al verslaafd aan deze 'eethoek' boordevol inspiratie!
Alle reacties Link kopieren
Oh kwijl, hutspot soep. Klinkt hartstikke goed. Nog even uitvogelen hoe die gemaakt wordt, maar die ga ik vast en zeker proberen! Hutspot is al jarenlang een favoriet kostje van me, soep word ik vrolijk van dus de combinatie zal vast een succes zijn.
when you wish upon a star...
quote:pocas schreef op 30 augustus 2014 @ 08:57:

Jazeker. Is ie ook, van veel mensen in mijn omgeving de favoriet!



1 el olijfolie

1 ui

2 tenen knoflook

2 tl geraspte gember

2 tl kerriepoeder

500 gr zoete aardappelen, geschild en gesneden in blokjes

1 liter groente- of kippenbouillon

1,5 dl kokosroom

Sap van halve limoen

2 tl geraspte limoenschil

Zout en peper



1. Verhit olie in pan op matig vuur. Fruit ui

knoflook gember en kerriepoeder tot glazig.

2. Voeg de blokjes zoete aardappel toe. Bak 1 a 2 minuten. Giet de bouillon erbij, leg de deksel op de pan en laat 10 minuten koken, of tot de aardappel stukjes gaat zijn.

3. Pureer de soep.

4. Roer als laatst de kokosroom, limoensap en limoenschil erdoor. Voeg peper en zout toe naar smaak.Dank je Pocas, ik ga hem een keer uitproberen!
Dit is de soep die ik vandaag heb gemaakt:



Marokkaanse pompoensoep. Omdat ik zelf veel van citrus hou heb ik er het sap van 4 citroenen en 2 sinaasappels aan toegevoegd, en nog wat meer kaneel en peper en zout. Hij smaakt uitstekend!



http://www.taste.com.au/recipes/9639/mo ... mpkin+soup
Alle reacties Link kopieren
Kikkererwten/tomatensoep met komijn, gember, kaneel en citroen!
Verse Sotosoep, staat nu op
quote:mamaafrika schreef op 30 augustus 2014 @ 16:59:

Kikkererwten/tomatensoep met komijn, gember, kaneel en citroen!Klinkt heel lekker, dat zijn wel mijn favoriete smaken.
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 30 augustus 2014 @ 06:46:

Ahhh nostalgie. Ik maak nog steeds de soep van mijn oma die inmiddels al 14 jaar dood is.



.

Sommige mensen maken soep van courgette

Anderen soep van tomaten

Jij van je oma
Alle reacties Link kopieren
Mosterd soep
Wat een lekkere soepen staan hier tussen.

Ik vind op het moment pompoensoep erg lekker en ik zag dat recept van der allerhande met geitenkaas. Het recept wat ik heb is met Griekse yoghurt en niet roosteren van de pompoen maar gewoon gaar koken in de groenten bouillon. Ik laat die Griekse yoghurt altijd weg maar zal er volgende week eens geitenkaas bij doen, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb Voegt dat roosteren van de pompoen echt iets toe qua smaak? Ik lees het vaker maar ik vraag mij altijd af waarom men dat doet. Daarnaast schil ik mijn pompoenen niet meer tenzij de schil vies is en ik niet zo schoon kan maken, zo'n rotklus altijd.
Wow wat een topic! Krijg er honger van!!! Wat een heerlijke ideeen, zoals knoflooksoep en courgettesoup!

Hier valt mijn tomatensoep altijd erg in de smaak. Vier pakjes gezeefde tomaten van Heinz, 1 pot kippenbouillon, lenteuitjes en wat balletjes.



Krijg helemaal zin om wat anders te proberen!
Alle reacties Link kopieren
Is de Pappa al Pomodoro van Jamie Oliver al genoemd?

Erg lekker: http://www.jamieoliver.co ... to-soup-pappa-al-pomodoro
Everytime you make a typo, the errorists win.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven