Aardappels gejat

25-08-2014 05:14 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het op het moment niet breed. En gjng vandaag wandelen... toen zag ik een veld vol aardappelplanten. Ik heb er een aantal gestolen en gisteren gekookt. Het smaakte zo naar meer dat ik vannacht een emmer heb gepakt en aardappels heb gejat van een boer. Ik vond het wel eng maar ik heb echt geen geld om aardappels te kopen elke week. Ik heb nooit wat gestolen in mijn leven op deze aardappels na nu. Kan er niet van slapen dat ik zo ver ben gezonken. Ik werk me de tering maar ben nog steeds arm en geen geld voor eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 augustus 2014 @ 15:59:

Ik weet niet of het topic echt is, ik weet wel dat er mensen zijn die zo moeten leven zoals TO omschrijft.Inderdaad, dat vind ik heel erg.
Life is short. Eat dessert first.
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 augustus 2014 @ 13:03:

een auto is gewoon heel duur, het is luxe, er zijn goedkopere manieren om op je werk te komen. Brommers rijden ook in de winter trouwens!Dat is niet altijd waar. Je komt niet overal en op alle tijdstippen met het ov. Gewoon niet. Mijn afgelopen 3 banen waren onmogelijk met het ov te doen wegens te ver weg, geen station of bushalte in de verre omgeving of wegens tijdstippen waarop er nog geen ov rijdt. Daarbij is ov helemaal niet goedkoper als je er geen vergoeding voor krijgt. Wat moet hij dan? Stoppen met werken om deze kosten uit te sparen?
quote:smalltalkxpert schreef op 25 augustus 2014 @ 14:01:

Als deze "Sjaapie" zich meldt bij een willekeurige instelling, dan wordt hij geholpen. Maar deze "Sjaapie" zit schuddebuikend van het lachen de reacties te lezen. Voor de echte Sjaapies (onder ons?) zou een maatschappelijke ondersteuning in het leven geroepen moeten worden, die ontstaat uit samenvoeging van taken van jeugdwerk, kerken, maatschappelijk werk, diverse gemeentelijke

instanties, politie, wijkzorg, woningbouwstichtingen, reclassering,

douane, etc.etc. Allemaal clubs die voor 50% drukker zijn met zichzelf dan met de doelgroepen.Wat een onzin. Op alle fronten. Ik ken genoeg echte sjaapies, en nee, ik kan geen geld toveren, ik ben al helemaal niet drukker met mezelf, ik sta weleens aan de deur met een blik soep als iemand écht geen eten meer krijgt, maar er is geen structurele oplossing voor mensen zoals to. Ja, de voedselbank.
Alle reacties Link kopieren
Porbeer op Facebook ! Freecycle groepen.

In Belgie zijn ze best populair. We hebben er per provincie.

Er zijn daar ook mensen die het moeilijk hebben en die daar hulp vragen en voedselpakken krijgen van mensen die te veel hebben.



Ik had de vorige maal ook een pakketje erop gezet omdat ik op vakantie ging.
Zelf ken ik niet veel Sjaapies. Maar ik kan ze wel waarschuwen dat ze van mijn aardappelen af moeten blijven.
quote:Thordis schreef op 25 augustus 2014 @ 16:21:

[...]



Dat is niet altijd waar. Je komt niet overal en op alle tijdstippen met het ov. Gewoon niet. Mijn afgelopen 3 banen waren onmogelijk met het ov te doen wegens te ver weg, geen station of bushalte in de verre omgeving of wegens tijdstippen waarop er nog geen ov rijdt. Daarbij is ov helemaal niet goedkoper als je er geen vergoeding voor krijgt. Wat moet hij dan? Stoppen met werken om deze kosten uit te sparen?Zoals je ziet heeft hij maar 1 baan en die is op 50 km. afstand, een brommer is een stuk goedkoper en prima te doen. Je rijdt er dan ongeveer een uur en een kwartier over.
Alle reacties Link kopieren
quote:smalltalkxpert schreef op 25 augustus 2014 @ 16:41:

Zelf ken ik niet veel Sjaapies. Maar ik kan ze wel waarschuwen dat ze van mijn aardappelen af moeten blijven.Van mij mochten ze mee eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik had geen tijd om eerder de reacties te lezen.

Veel van jullie geloven mijn verhaal niet. Dat maakt me verdrietig.

Maargoed, het is ook niet te bevatten hoe het mogelijk is dat anno nu mensen geen geld voor eten hebben in dit zogenaamde welvarende land.



Ik zou op een brommer kunnen gaan rijden, maar dan kan ik niet meer weg met mijn gezin. We wonen best wel ver van onze familie vandaan namelijk. Maar als het moet dan moet het dat snap ik ook.

Openbaar vervoer gaat niet, omdat ik in een hotel werk op tijdstippen dat er geen openbaar vervoer rijdt en ook al reed die wel dan nog is het hotel erg afgelegen ergens in een bosrijke omgeving.

Ik carpool zo nu en dan met een collega die ook in deze plaats woont, maar onze werktijden lopen niet elke dag gelijk.



Ik heb deze week wel hulp gekregen van mijn moeder. Die heeft rijst, luiers en bonen voor ons gekocht. Ik eet op de dagen dat ik moet werken op mijn werk (omdat ik er toch voor betaal op mijn afschrift)



Mijn vriendin kan echt niet werken, omdat ze een bepaalde stoornis heeft die al heel veel stress met zich meebrengt. Ze doet uiteraard wel haar best voor ons dochtertje, maar daar krijgt ze ook hulp bij van familie.



We hebben nu bijna een week gehad met deze huisbezuiniging en het is deze week gelukt (met hulp van mijn moeder dan)

Ik probeer zo veel mogelijk fooi op te sparen, maar ik hoop dat er dan geen tegenslagen meer komen voorlopig omdat ik dan echt diep in de shit kom vrees ik.



Weten jullie waar je een goede 2ehands wasmachine kan kopen? En die ook sooort van betrouwbaar is en niet na een maand al stuk gaat?



bedankt voor de lieve reacties.
Sjaapie, de knop moet om! Je zegt dat je liever niet op een brommer gaat rijden, want dan kan je gezin niet meer mee. Dat is inderdaad niet leuk en zo lang er nog iets te kiezen valt zou ik het zelf ook niet doen. Je bent alleen nu op een punt gekomen waar je knopen door moet hakken, en naar verre familie kun je toch al niet, want geld voor die benzine/diesel is er ook niet! Dus die auto kan best weg.



Verder zou ik je aanraden eens goed door de vaste lasten te kijken. Alles wat geen eerste levensbehoefte is, opzeggen! Krant, tijdschriften, (sport)abonnementen. Televisie, internet, telefoon kunnen wellicht goedkoper en anders even helemaal niet. Kijk eens kritisch naar alle verzekeringen, kunnen die goedkoper?



De grootste besparingen haal je uit je vaste lasten meestal. En verder, hand op de knip. Koop alleen eerste levensbehoeften.



Goedkope wasmachines vaak op Marktplaats, mensen die twee huishoudens samenvoegen hebben er vaak één te veel. Garantie krijg je niet, maar je zult er ook niet veel voor betalen.
Alle reacties Link kopieren
Sjaapie, ik denk toch dat eten en luiers belangrijker zijn dan de auto voor familiebezoekjes. Het gaat nu eerst om júllie gezin, anders komt de familie maar naar jullie toe, dat zou in zo'n situatie m'n laatste zorg zijn.

Als je facebook hebt; daar zijn vaan groepen (gebonden aan woonplaats) waar mensen dingen ruilen/gratis wegdoen, zoals speelgoed, oude kinderkleding, huishoudelijke dingetjes.

Scheelt misschien ook weer wat als je iets dergelijks nodig hebt.



En smalltalkxpert; Waarom reageer je als je er toch niets van gelooft en alleen maar zeik-reacties plaatst.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjaapie schreef op 28 augustus 2014 @ 03:28:

We hebben nu bijna een week gehad met deze huisbezuiniging en het is deze week gelukt (met hulp van mijn moeder dan)

Welke regio woon je? Misschien wil een lezer wel wat boodschappen brengen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, als je in de buurt woont, wil ik wel een tas met boodschappen achter de deur schuiven.
Sjaapie, ik beken, ik heb alleen je openingspost gelezen en je laatste reactie gescand (sta op het punt weg te gaan). Waarom zit je niet in beschermingsbewind (bekostigd via bijzondere bijstand wanneer je een minimum inkomen hebt?)
En een wasmachine kun je via de witgoedregeling van de gemeente aanvragen. Kennen jullie de minimaregelingen wel? Volgens mij moet er een professioneel iemand met jullie meekijken om te zien of jullie wel alle potjes benutten en dergelijke!
die auto is geen prioriteit. Liever eten dan weg kunnen met het gezin. Je kan ook op de fiets van alles ondernemen
Alle reacties Link kopieren
quote:sjaapie schreef op 28 augustus 2014 @ 03:28:

Ik had geen tijd om eerder de reacties te lezen.

Veel van jullie geloven mijn verhaal niet. Dat maakt me verdrietig.

Maargoed, het is ook niet te bevatten hoe het mogelijk is dat anno nu mensen geen geld voor eten hebben in dit zogenaamde welvarende land.



Ik zou op een brommer kunnen gaan rijden, maar dan kan ik niet meer weg met mijn gezin. We wonen best wel ver van onze familie vandaan namelijk. Maar als het moet dan moet het dat snap ik ook.

Openbaar vervoer gaat niet, omdat ik in een hotel werk op tijdstippen dat er geen openbaar vervoer rijdt en ook al reed die wel dan nog is het hotel erg afgelegen ergens in een bosrijke omgeving.

Ik carpool zo nu en dan met een collega die ook in deze plaats woont, maar onze werktijden lopen niet elke dag gelijk.



Ik heb deze week wel hulp gekregen van mijn moeder. Die heeft rijst, luiers en bonen voor ons gekocht. Ik eet op de dagen dat ik moet werken op mijn werk (omdat ik er toch voor betaal op mijn afschrift)



Mijn vriendin kan echt niet werken, omdat ze een bepaalde stoornis heeft die al heel veel stress met zich meebrengt. Ze doet uiteraard wel haar best voor ons dochtertje,

We hebben nu bijna een week gehad met deze huisbezuiniging en het is deze week gelukt (met hulp van mijn moeder dan)

Ik probeer zo veel mogelijk fooi op te sparen, maar ik hoop dat er dan geen tegenslagen meer komen voorlopig omdat ik dan echt maar daar krijgt ze ook hulp bij van familie.

diep in de shit kom vrees ik.



Weten jullie waar je een goede 2ehands wasmachine kan kopen? En die ook sooort van betrouwbaar is en niet na een maand al stuk gaat?



bedankt voor de lieve reacties.

Van het hele verhaal klopt geen malle moer. Je wilt met je gezin op stap want familie woont zo ver weg. even later "maar daar krijgt ze ook hulp bij van familie. " Die familie komt dus gewoon bij jullie.

Verder gooit een hotel keuken veel weg en kun je afspreken dat je dat meeneemt. Wedden dat ze er dan een leuk pakket van zouden maken (als het waar was dan hé)

Verder ben je niet achteruit gegaan in verdienste want je hebt je werk al langer blijkbaar. Waarom dan nu ineens maar 20 euro.

Eerst je verhaal met allen lijnen op papier zetten en dan posten, is veel geloofwaardiger.
Alle reacties Link kopieren
De lakens ed zou je met de hotelwas mee kunnen doen
Alle reacties Link kopieren
De auto is er niet alleen voor familiebezoek. Ik breng mijn vriendin ook naar de kliniek voor haar behandeling. Ze kan niet fietsen omdat ze wat aan haar been mankeert ook. Maargoed... dat is erg lastig uit te leggen omdat er veel dingen meespelen. De auto weg doen is op dit moment erg onhandig en gaat veel stress met zich meebrengen.

Ik neem vaak dingen mee uit het hotel. Brood van die dag en soms ook beleg. Maar jullie snappen dat ik me behoorlijk schaam...



Ik ben hier niet om te bedelen... hoe lief ook van de mensen hier die me willen helpen. Ik moest mijn hart luchten... ik ben namelijk geen dief... :(
Regel met Essent dat je in kleine termijnen kunt afbetalen.

Regel een vrijwilliger met auto die je vriendin naar de kliniek kan brengen.

Doe je auto weg en koop een brommer.

Wat niet klopt aan je verhaal: aardappels jatten terwijl je in een hotel werkt een daar eet? Je kunt krap zitten, maar jij hebt geen honger.
Oh, ja, nog een vergeten. Doe je internet weg en ga in de bieb internetten.
quote:sandra1905 schreef op 30 augustus 2014 @ 07:33:

Oh, ja, nog een vergeten. Doe je internet weg en ga in de bieb internetten.Denk dat je meer aan benzine kwijt bent om bij 'n bieb te kunnen komen dan dat internet je per maand kost.
Ja, en parkeerkosten...



Lopen naar de bieb!! Hij wandelt graag, dus geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mijn bankzaken toch niet in een bieb doen...
Als je geen geld hebt valt er niets te bankieren.
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar ik geloof niks van je verhaal!

Maar veel goede bezuinigingstips van mede-forummers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven