Wie is er hier nou de egoist?

29-08-2014 23:26 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Knallende ruzie vanavond: morgen zijn er grote feesten in het dorp waar mijn vriend vandaan komt en we vlakbij wonen. Paar wkn geleden heb ik al oppas geregeld, hij wist nog niet zeker of hij wel wilde gaan.. Nu is ie vanavond gaan borrelen en nu is hij helemaal om "het hele dorp komt" en "het wordt het feest van de eeuw" en nu wil ie ineens vanaf 17h al gaan.. Mr we hebben een verjaardag van mijn neefje op 2u rijden en oppas vanaf 20h. Nu wil hij dus niet meer mee want dit is belangrijker. Ik heb aangegeven diep teleurgesteld te zijn omdat:

Het niet de eerste keer is en hij altijd op het laatste moment met wilde plannen komt en mij alles met de twee kinderen laat regelen

Mijn neefje onwijs teleurgesteld gaat zijn, die is idolaat van zijn oom en ziet m al zo weinig

Hij geen 20 meer is en ik het echt onzin vind dat als wij daar om half 9 zijn en hij tot het bittere einde door kan feesten en we zondagmiddag nog met de kinderen gaan dit ook prima zou moeten zijn..



Maar ik vraag me wel af of ik nou zo moeilijk doe of dat hij zon egoist is??

Graag jullie meningen.. Ga zo trouwens wel proberen te slapen, dus als ik niet meer reageer komt dat morgen.. Ik ga zeker alles teruglezen, dus take it away..
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 30 augustus 2014 @ 09:00:

En hij dan om 17u naar het feest, jij met de kinderen naar de verjaardag (en rond 20u thuis) en dan aansluiten bij het dorpsfeest?

Trek je zo'n feest 's avonds laat nog wel na een drukke verjaardag en lange autorit?



Ik zou na dit gezeik geen zin meer hebben gezellig met hem te feesten, eerlijk gezegd.



Mijn man gaat ook heel vaak niet mee naar verjaardagen, zelfs niet van zijn eigen familie, maar dat is dan vanwege z'n sport. Geen probleem, men weet dat, maar hij zegt dat niet de avond van te voren, als hij eerder gezegd had wél te komen.
Later is nu
quote:Annapalona schreef op 30 augustus 2014 @ 09:04:

[...]

Ze zijn al om 18.00 uur thuis, waarom kan hij dan niet gaan?Ook dat lijkt mij geen bezwaar. Maar ik heb ook meer het idee dat de vriend van TO geen zin in de verjaardag heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 30 augustus 2014 @ 00:44:

[...]



Waar heb je dit gelezen? (Heb alles gelezen, maar misschien heb ik erover gezien)Staat al in de tweede zin van de OP. En ik zou ook niet blij worden van die man.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Nee Enn, vriend weigert de compromis.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 30 augustus 2014 @ 09:06:

[...]





Ook dat lijkt mij geen bezwaar. Maar ik heb ook meer het idee dat de vriend van TO geen zin in de verjaardag heeft.Dan had vriend dat een week terug moeten aangeven, ipv de avond van te voren.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wie is hier nou de snackbar? Jij of ik?



(Volkomen off topic maar dat denk ik telkens bij het zien van de topictitel).
I choose happy!
Vind het lullig van je vriend. Als hij echt de verjaardag wil skippen zou ik hem in elk geval zelf laten afbellen. Dan wordt de drempel misschien iets hoger (ipv dat jij de boel sust en regelt).
Alle reacties Link kopieren
Pfff, Elninjoo, nou weten we wel dat jij kinderen en mensen met kinderen verschrikkelijk vindt. Je hebt je punt al in 1000 topics gemaakt. Ik vraag me toch altijd af wat jij steeds op topics doet die (gedeeltelijk) over kinderen gaan als je zo'n hekel aan kinderen hebt?
quote:Dreamer schreef op 30 augustus 2014 @ 09:14:

[...]





Dan had vriend dat een week terug moeten aangeven, ipv de avond van te voren.



In principe wel mee eens, maar als iemand écht niet wil? Ik zou niemand verplichten.



Andere vraag: vinden jullie dat je mensen moet inlichten dat ze niet uitgenodigd zijn voor een kinderverjaardag? Of kun je die dag gewoon laten voorbij gaan en vieren met degenen die wel uitgenodigd zijn? (Met dus het gevolg dat er mensen zijn die na een week of wat heus wel door hebben dat ze niet tot de genodigden behoorden)
Alle reacties Link kopieren
quote:vivanoordje schreef op 30 augustus 2014 @ 09:22:

Pfff, Elninjoo, nou weten we wel dat jij kinderen en mensen met kinderen verschrikkelijk vindt. Je hebt je punt al in 1000 topics gemaakt. Ik vraag me toch altijd af wat jij steeds op topics doet die (gedeeltelijk) over kinderen gaan als je zo'n hekel aan kinderen hebt?Negeren joh ...die doet het erom en al jaren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:NYC schreef op 30 augustus 2014 @ 09:22:

[...]





In principe wel mee eens, maar als iemand écht niet wil? Ik zou niemand verplichten.



Andere vraag: vinden jullie dat je mensen moet inlichten dat ze niet uitgenodigd zijn voor een kinderverjaardag? Of kun je die dag gewoon laten voorbij gaan en vieren met degenen die wel uitgenodigd zijn? (Met dus het gevolg dat er mensen zijn die na een week of wat heus wel door hebben dat ze niet tot de genodigden behoorden)



Hangt ervan af. Als je de mensen vaak spreekt zou ik laten vallen dat ik klein feestje geef voor zeer kleine kring. Zoals je ze ook vertelt dat je op vakantie gaat of iets bijzonders voor werk moet doen volgende week. Als je ze sowieso niet spontaan ziet of spreekt in aanloop van feestje zou ik er niet actief achteraan gaan.



Bedoel dus; het echt geheim houden (en stiekem doen) zou ik vervelend vinden. Niet uitgenodigd worden maakt me geen bal uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 30 augustus 2014 @ 09:13:

Nee Enn, vriend weigert de compromis.

Ja. Dat las ik en en ja dat komt heel bijzonder over.



TO waarom doet hij dit? Wat heeft hij hierover gezegd? Hoe oud zijn jullie kinderen? Heb jij ooit bepaald dat uitgaan en feesttijd nu wel over is (zoals ik in een ander topic lees)? Dat jullie die fase wel hebben gehad en dat hij best een keer met zijn vrienden mag stappen maar dat het daarna dan ook wel weer klaar is? Zijn die warme familiebijeenkomsten van jou eigenlijk ook zijn warme familie bijeenkomsten? Ervaart hij de zaken eigenlijke wel net zoals jij? Weten jullie dit van elkaar en hebben jullie zaken zoals dit wel eens eerlijke en open besproken?



Vind ik dat hij een egoïst is? Jazeker maar dan? Dan is hij dus een egoïst en nu? Je hebt kinderen met iemand die jou misschien wel wat tracht duidelijk te maken? En anders heb je ze dus gekregen met een klootzak van een egoïst die bewust de planning om wil gooien en zich gedraagt als een kind. En enorme een lul is enzo....



Wat jij wilt. Jouw relatie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 30 augustus 2014 @ 09:22:

[...]





In principe wel mee eens, maar als iemand écht niet wil? Ik zou niemand verplichten.



Andere vraag: vinden jullie dat je mensen moet inlichten dat ze niet uitgenodigd zijn voor een kinderverjaardag? Of kun je die dag gewoon laten voorbij gaan en vieren met degenen die wel uitgenodigd zijn? (Met dus het gevolg dat er mensen zijn die na een week of wat heus wel door hebben dat ze niet tot de genodigden behoorden)Als je het voor jezelf vraagt: jullie kind is nog klein. Je zou daarom aan kunnen geven dat je zo'n dag met álle familie gewoon te druk vindt. Bij een tweede verjaardag kun je dat misschien weer zeggen en bij een derde verjaardag rekenen ze misschien al niet meer op een uitnodiging
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Drammen over een uurtje heeft een reden. Ik heb regelmatig meegemaakt dat als iemand de logica ontgaat van een compromis/voorstel, hij/zij dus een ander punt tracht duidelijk te maken. En ja de wijze van duidelijk maken is in dit geval ook echt zijn aandeel, zijn zaak en zijn verantwoordelijkheid. Dat vind ik echt.



TO is wel zijn partner en heeft het wel met hem te doen. Ik zou het dus echt vreemd gedrag vinden als mijn partner stampij zou gaan maken over een uurtje. Ik zou dan direct denken dat het niet om dat éne uurtje gaat maar om iets anders. Ik zou mijn man juist daarom dus gaan bevragen... en dit gewoon omdat hij mijn vriend is en ik hem wil snappen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Nou na een nachtje slapen zijn we erover uit: hij gaat mee en op de terugweg zet ik hem meteen op het feestterrein af. Ik doe de kinderen in bed, wacht op oppas en sluit dan aan. Kan ik prima mee leven. Ik ben de laatste om hem zijn lol in de weg te willen staan. Maar ik blijf er wel bij -en voel me daarin ook wel gesteund door sommigen hier- dat als je samen kinderen hebt en een gezinsleven leidt je gewoon je verantwoordelijkheden moet nemen. We hebben het sllebei druk, zouden allebei wel wat meer tijd alleen of met vrienden willen, het is ff niet zo. Daar staat ook een hoop tegenover en met een goede planning is er vaak nog heel veel mogelijk. Maar dit soort lastminute geplan zonder na te denken ove rhoe dat voor de ander is kan ik echt missen en wil ik ook echt niet meer hebben. Hele discussies hoop gedoe en uiteindelijk voor twee uurtjes extra feest terwijl ik twee uur meer werk heb.. Nee, daar word ik niet blij van. Dus nogmaals gun hem zn feestje, gaan het ook zo doen nu. Maar we gaan hier wel nog een keer overpraten dat dit voor mij in mijn weekend ook niet relaxed is. Misschien zit het me wel het meest dwars dat hij mij het gevoel geeft een zeikeijf te zijn op zon moment terwijl in feite ik degene ben die met iedereen rekening moet/wil houden en hij slleen met zichzelf bezig is.. Nogal lastig om daar iets van te zeggen zonder een zeikwijf te zijn..
Komt goed schatje, komt goed!

Mijn kinderen zijn nu 5 en 8 en het gaat al een stuk beter. Er valt met ze te overleggen en dus is er meer tijd te plannen voor ons zelf.



Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Geheel en al eens met elke post van Thordis.

Wat een flauw kleutergedrag.



Ik ben blij dat jullie een compromis hebben gevonden, TO, maar eigenlijk vind ik hem daarin nog steeds aso.

Het was nota bene jouw plan om naar dat dorpsfeest te gaan, jij hebt er oppas voor geregeld.

En nu hij ineens beseft dat dat een leuk plan is, gaat hij lekker een paar uur eerder en laat jou met het eet-en-bed-ritueel zitten en de oppas afwachten. Reuze gezellig zeg.

Hij had natuurlijk ook in plaats daarvan jou eerder naar het feest kunnen laten gaan, het is immers jouw idee geweest.

Of gewoon samen met jou naar het feest, wat natuurlijk aan alle kanten de meest logische en sympathieke 'oplossing' was geweest.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:flojan schreef op 30 augustus 2014 @ 09:50:

Maar we gaan hier wel nog een keer overpraten dat dit voor mij in mijn weekend ook niet relaxed is. Misschien zit het me wel het meest dwars dat hij mij het gevoel geeft een zeikeijf te zijn op zon moment terwijl in feite ik degene ben die met iedereen rekening moet/wil houden en hij slleen met zichzelf bezig is.. Nogal lastig om daar iets van te zeggen zonder een zeikwijf te zijn..Nou dat vind ik niet. Je hebt helemaal gelijk hierin. Ik zou dit voorval laten en op een moment als het gezellig en rustig is aangeven dat jij je door hem in discussies in een soort van moederrol met puber voelt worden gedrukt. Dat jij zijn moeder niet bent en dat je een volwaardig discussiepartner bent met een mening. Dat het woord zeikwijf in deze niet eerlijk is en dat als hij ervoor kiest het wel gebruiken je niet meer verder praat met hem. Maar dan ook de zaken daarna niet oplossen en voor hem op rolletjes laten verlopen. Laat gewoon zaken zelf ook wat meer los en laat de man tegen zijn eigen keuzes aanlopen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ja eens hoor maar het is wel de man waarmee ze samenwoont en kinderen heeft. En nu?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Thanx suze02, dat is een fijn vooruitzicht:-)
quote:vivanoordje schreef op 30 augustus 2014 @ 09:22:

Pfff, Elninjoo, nou weten we wel dat jij kinderen en mensen met kinderen verschrikkelijk vindt. Je hebt je punt al in 1000 topics gemaakt. Ik vraag me toch altijd af wat jij steeds op topics doet die (gedeeltelijk) over kinderen gaan als je zo'n hekel aan kinderen hebt?Net zoals ouders hun standpunten topic-in-topic-uit blijven verdedigen, doe ik dat ook. Waarom zou ik maar één keer mijn mening mogen geven? Het is 'n forum tenslotte en onderwerpen komen keer op keer terug, meningen dus ook.
quote:Enn schreef op 30 augustus 2014 @ 09:39:

Drammen over een uurtje heeft een reden. Ik heb regelmatig meegemaakt dat als iemand de logica ontgaat van een compromis/vorstel, hij/zij dus een ander punt tracht duidelijk te maken. En ja de wijze van duidelijk maken is in dit geval ook echt zijn aandeel, zijn zaak en zijn verantwoordelijkheid. Dat vind ik echt.



TO is wel zijn partner en heeft het wel met hem te doen. Ik zou het dus echt vreemd gedrag vinden als mijn partner stampij zou gaan maken over een uurtje. Ik zou dan direct denken dat het niet om dat éne uurtje gaat maar om iets anders. Ik zou mijn man juist daarom dus gaan bevragen... en dit gewoon omdat hij mijn vriend is en ik hem wil snappen.



Ach, ik kwam er vorige week nog één tegen: zo'n vent die begint aan een gezin, geheel vrijwillig, en dan daarna bedenkt dat het wel veel gedoe en verantwoordelijkheid is en zich eerst op deze manier aan verplichtingen onttrekt, en na verloop van tijd gaat scheiden en full time zijn eigen gang wil gaan. Om er daarna achter te komen dat omgangsregelingen enzo ook best ingewikkeld zijn en dat je je verantwoordelijkheid nooit écht kunt ontlopen.



Er zijn er zat die het zo doen, hun partner wegzetten als zeikwijf waarbij ze onder de plak zitten (gesteund door types als msstanleywalker die partners van vrienden dan afdoet als kloeken) gewoon puur omdat ze zelf de verantwoordelijkheid niet trekken.



De meneer die ik erover sprak was er tenminste eerlijk over, had spijt van zijn scheiding, hij dacht dat hij meer vrijheid zou krijgen, maar het bleek gewoon veel meer gedoe, zeker met nieuwe vriendin, eigen omgangsregeling en kinderen van vriendin.
Alle reacties Link kopieren
100x eens met Nien. Ik (kindvrij) ben het net zo vaak oneens met Elninjoo als met de gemiddelde moederkloek, maar dat betekent niet dat ze haar mening niet mag blijven verkondigen. Beweren dat ze dat niet zou mogen/moeten doen vind ik echt slap.
I choose happy!
De kinderen of verjaardagen zijn niet zo relevant in dit topic. Het gaat om het nakomen van afspraken en verantwoordelijkheid delen. Niet over of kinderverjaardagen leuk zijn en of je mee moet naar schoonfamilie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 30 augustus 2014 @ 10:17:

[...]





Ach, ik kwam er vorige week nog één tegen: zo'n vent die begint aan een gezin, geheel vrijwillig, en dan daarna bedenkt dat het wel veel gedoe en verantwoordelijkheid is en zich eerst op deze manier aan verplichtingen onttrekt, en na verloop van tijd gaat scheiden en full time zijn eigen gang wil gaan. Om er daarna achter te komen dat omgangsregelingen enzo ook best ingewikkeld zijn en dat je je verantwoordelijkheid nooit écht kunt ontlopen.



Er zijn er zat die het zo doen, hun partner wegzetten als zeikwijf waarbij ze onder de plak zitten (gesteund door types als msstanleywalker die partners van vrienden dan afdoet als kloeken) gewoon puur omdat ze zelf de verantwoordelijkheid niet trekken.



De meneer die ik erover sprak was er tenminste eerlijk over, had spijt van zijn scheiding, hij dacht dat hij meer vrijheid zou krijgen, maar het bleek gewoon veel meer gedoe, zeker met nieuwe vriendin, eigen omgangsregeling en kinderen van vriendin.

Ja klopt. En dus als TO wel wat zou willen met haar man/vriend hierin wil is beginnen met elkaar snappen en erkennen misschien een start naar het samen anders te doen en kijken.



Ik zou dat dus kiezen en heb dat gekozen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven