Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!



Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.



Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.



Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.



Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/



Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)



Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)



Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)



Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.



Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?



Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met de eerdere reacties hierboven eens. Je moet echt geduld leren hebben. Ik heb me begin maart ingeschreven en omdat je leven ondertussen gewoon doorgaat was bij mij dat half jaar zo om. Natuurlijk wil je meteen aan de gang, maar als ik erop terug kijk is de tijd echt gevlogen en ik denk ook dat je het geen obsessie moet laten worden. Daarbij is volgens mij het zaad wel enigszins bewerkt al, maar ik weet niet of ik dat goed begrepen heb. In mijn brief destijds stond inderdaad 3 tot 4 maanden na de intake. Maar ook hiervoor geldt... Heb geduld en dan blijkt het achteraf mee te vallen. Ook wanneer het langer wordt dan die vier maanden.



Zelf ben ik iemand die, als ik eenmaal ergens voor gekozen heb, het meteen ook het liefst wil. Maar aan de andere kant was voor mij die wachttijd juist goed. Het is voor mij een tijd geweest waarin ik mijn omgeving kon informeren en het rustig kon laten bezinken. Of een tijd waarin je nog wat kunt sparen of bepaalde dingen kunt doen waarvan je weet dat die met een kindje misschien zometeen wat moeilijker, of niet meer, zullen gaan.



Ik zie het dus niet als iets negatiefs en ik denk echt dat het juist extra lang duurt als je er veel te veel mee bezig bent. Ook als je zometeen met de behandelingen zelf bezig bent. Ik hoor weleens dat als mensen het een beetje durven los te laten dat dan juist ineens een zwangerschap ontstaat. Moeilijk, maar het is niet anders. Ik sta in ieder geval voor de volle 100 procent nog steeds achter mijn keuze voor het Rijnstate.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens kipje, dat lesje geduld heb ik deze week gehad. Vanaf morgen kom ik weer op het wachtbankje. Gezellig! Dat wordt inderdaad elke keer makkelijker zeker nu volgende week mijn vakantie voorbij is en het gewone leven weer begint.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht (stom stom stom) het vorige keer wel even zo te plannen dat ik vrij had genomen in de week dat ik mijn allereerste iui verwachte dat bleek echt de goden verzoeken te zijn. Ik vond het super spannend en zat de hele week te wachten op iets wat dus niet kwam 😁
Alle reacties Link kopieren
Volgende week heb ik een afspraak bij de huisarts.

Ben benieuwd of hij me een verwijsbrief gaat geven.

Vind het wel spannend hoe hij hierop zal reageren.
Alle reacties Link kopieren
Member heb je ook eind september een afspraak voor een intake?
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, eind september.

Ben heel erg benieuwd. Ik heb echt geen idee wat te verwachten en wat voor vragen ze gaan stellen.

Het komt allemaal steeds een stapje dichterbij!
Alle reacties Link kopieren
quote:member79 schreef op 29 augustus 2014 @ 22:25:

Ja klopt, eind september.

Ben heel erg benieuwd. Ik heb echt geen idee wat te verwachten en wat voor vragen ze gaan stellen.

Het komt allemaal steeds een stapje dichterbij!Wij gaan elkaar vast en zeker een keer tegen komen zonder dat we het van elkaar weten!
Ik maak wat ruimte op het bankje en ga door naar ronde 8.
Alle reacties Link kopieren
Jammer rosings! Potverdorie!
Alle reacties Link kopieren
Shit Rosings....balen!



ik heb vandaag mijn iui gehad en mag dus gaan wachten. Kreeg een brief bij geertgen over vergoedingen. Zij nemen een deel voor hun rekening als je verzekering het niet helemaal vergoed, voor meer info zie de site van geertgen, lijkt me een mooie regeling....
Alle reacties Link kopieren
quote:thefiepie schreef op 28 augustus 2014 @ 21:47:

Spannend Frizz, ik herinner me die uitnodiging ook nog goed, vooral dat zinnetje dat je dit als het begin van je behandeling mag beschouwen. Heb je zo lang gewacht en nu gaat het allemaal opeens beginnen! Heb je er zin in?



Zin? Nee. Ik heb echt nog steeds erg dubbele gevoelens. Ik wil heel graag een kindje, en daar ben ik dan ook helemaal klaar voor. Op alle fronten zelfs. Maar ik blijf moeite hebben met het idee van een anonieme donor. Niet de man te hebben gezien waar mijn kindje de genen van draagt, niet de man zelf hebben gekozen. Mijn kindje bewust laten opgroeien in een éénoudergezin. Ik heb echter weinig andere keuzes denk ik. Ik ga sowieso wel naar de voorlichtingsavond en zal daarna bedenken hoe wel/niet verder.
Alle reacties Link kopieren
Shit Rosings....



Herkenbaar Frizz. Vooral het bewust laten opgroeien in een eenoudergezin. Heb hier meer 'last' van gekregen sinds twee goede vrienden van mij vader zijn geworden. Toen ik ze net na de geboorte met hun zoon / dochter in de armen zag, dacht ik, wat ontneem ik mijn kind door mijn keuze om het alleen te doen.



Misschien dat de keuze voor zelf een donor te zoeken meer bij jou past Frizz? Mijn voorkeur gaat wel echt uit naar de donorbank, ipv zelf zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ik nog wel één iemand moet vragen. Ik verwacht niet dat hij 'ja' zal zeggen, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. In contact treden met een onbekende voor dit doel spreekt me nog minder aan dan een anonieme donor.



Anderzijds denk ik dat dit dubbele gevoel misschien ook onderdeel is van een rouwproces. Ik probeer er dus niet al te veel aandacht aan te schenken. Het gevoel mag er zijn, maar waar dat toe leidt zal ik vast vanzelf gaan merken.
Alle reacties Link kopieren
Oef, pittig he Frizz. Klinkt verstandig om tijd voor dit soort processen te nemen inderdaad, dan komt het juiste punt ook vanzelf wel.. hier ook een dubbel moment, want ik word tante weet ik net! Kan dit alleen nog met niemand delen, omdat het zo pril is. En mijn dubbele gevoel gelukkig wel met de as ouders kunnen bespreken, blijft verdrietig als ik aan mezelf denk. Hoe doen jullie dat? Laat me raden.. ook maar even er laten zijn en tijd geven he?!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Dropje. Tuurlijk, dat is de oplossing voor alle gevoelens.
Alle reacties Link kopieren
Ik hier ook op het wachtbankje! Afgelopen donderdag mijn 1ste IUI ( met milde hormoon stimulatie) inseminatie bij het AMC gehad! Ik lees en leef graag met jullie mee :-)
Alle reacties Link kopieren
Spannend Gina, dat je de eerste IUI hebt gehad! Kun je wel een beetje afleiding vinden?
Alle reacties Link kopieren
Wat rot Rosings, maar houdt de moed erin he? Op naar de volgende ronde.



Frizz, ik herken die twijfel ook hoor, ik denk dat het ook bij het proces hoort. Maar het is goed om dit tijd en aandacht te geven. Je gevoel is echt en je zal het zelf een plekje moeten geven. De psycholoog bij het AMC zei ook tegen mij: jouw kindje heeft ook een vader, alleen op afstand. Dat hij niet aanwezig is betekend niet dat dit kindje door hem niet ontzettend gewenst is. Het is voor hem ook een bewuste keuze.

Ik vond dat wel mooi om te horen, dat had ik toen ook nodig om te horen.



Kom er gezellig bij Gina, welkom op het bankje!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de bevestigingsbrief van inschrijving gekregen van Rijnstate, er staat duidelijk in dat je een verwijsbrief nodig hebt. Volgens de brief is de wachtlijst op dit moment 6-7 maanden voor een eerste gesprek met de fertiliteitsarts of gyneacoloog. Als ik het zo lees is het gesprek met de psycholoog niet altijd meteen aan de orde dit wordt pas beslist na beoordeling van de aanvraag door het KID-team van het Rijnstate. Maar misschien dat ze dat wel standaard doen bij alle alleenstaande vrouwen?



Als alles meezit zou ik in maart aan de beurt zijn Nou ja, kan niet meer doen dan het op me af laten komen. En ondertussen gaat alles gewoon lekker door als voorheen. Gelukkig ben ik een geduldig type.



Weet iemand iets over succescijfers bij KID, na hoeveel behandelingen ontstaat gemiddeld een succesvolle zwangerschap? En is KID hetzelfde als IUI? Passen ze dit meteen toe in het Rijnstate?
Alle reacties Link kopieren
quote:thefiepie schreef op 30 augustus 2014 @ 18:16:

Wat rot Rosings, maar houdt de moed erin he? Op naar de volgende ronde.



Frizz, ik herken die twijfel ook hoor, ik denk dat het ook bij het proces hoort. Maar het is goed om dit tijd en aandacht te geven. Je gevoel is echt en je zal het zelf een plekje moeten geven. De psycholoog bij het AMC zei ook tegen mij: jouw kindje heeft ook een vader, alleen op afstand. Dat hij niet aanwezig is betekend niet dat dit kindje door hem niet ontzettend gewenst is. Het is voor hem ook een bewuste keuze.

Ik vond dat wel mooi om te horen, dat had ik toen ook nodig om te horen.



Kom er gezellig bij Gina, welkom op het bankje!Wat mooi inderdaad. Dat is natuurlijk ook helemaal zo. Dankje.
Alle reacties Link kopieren
Kid is niet hetzelfde als IUI, kijk maar eens op Wikipedia of zo. Heb het ook moeten opzoeken want ik zat met dezelfde vraag hahaha.



Wel fijn dat je nu de bevestiging hebt Ocean, het gaat zo vlug die wachttijd!
Alle reacties Link kopieren
Bij iui wordt het zaad in de baarmoeder gebracht, bij kid kan dit ook in de vagina zijn, zit dus wel verschil in....
Alle reacties Link kopieren
Frizz, dankjewel. En Thefiepie; ontzettend mooie benadering inderdaad!! En zal zeker een bewuste keuze dus gewenst ook door 'vader' zijn!! Veel geduldige dames hier, da's geloof ik ook wel voorwaarde voor zo'n proces he..



Wat ik me afvroeg (ik vraag me graag van alles af..); er wordt hier vooral gesproken over donorschap om solomoeder te worden, ben benieuwd of en hoe denkstappen rondom pleegkinderen/adoptie ook gepasseerd zijn.. ik in mijn 'zweef- en overweegfase' (orientatie dus) hink op 2 benen. Pleegkindje zou ook een optie zijn, zeker omdat er kinderen zijn die zo'n moeder al mij (haha) goed gebruiken kunnen en nergens terecht kunnen. En voordeel is misschien toch ook het overslaan van zo'n heel fysiek en kleinebabymetslapelozenachtenproces.. wikweeg, wikweeg.. wie zit daar ook?
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Dropje ik ben fervent tegenstander van adoptie uit het buitenland. Ik ben van mening dat deze kinderen het beste in eigen land kunnen worden opgevangen (bijvoorbeeld in een SOS Kinderdorp) en dat adoptie niet in hun belang is. Kijk bijvoorbeeld eens de docu 'Mercy Mercy'. Adoptie uit Nederland komt héél weinig voor, er worden simpelweg weinig kindjes ter adoptie afgestaan.



Een pleegkindje is weer heel andere koek. Pleegkinderen hebben een eigen moeder en vader, dat ben jij niet. Het is ook de bedoeling dat jij eraan meewerkt dat het kindje de biologische ouders regelmatig ziet. En dan heb je ook nog crisispleegzorg, normale pleegzorg en perspectief biedende plaatsingen.



Ik zou graag pleegkinderen willen. Later, als ik groot ben. Maar ik wil ook heel graag zwanger zijn en een kindje baren dat is geboren uit mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinder09 schreef op 31 augustus 2014 @ 11:34:

Bij iui wordt het zaad in de baarmoeder gebracht, bij kid kan dit ook in de vagina zijn, zit dus wel verschil in....Dit klopt niet hoor Vlinder. Het heeft te maken, niet met waar het wordt ingebracht. Bij iui is het opgewerkt zaad en bij KID is het "gewoon" zaad. Beiden worden in baarmoeder ingebracht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven