zwanger en sporten

29-08-2014 09:07 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben nu 9,5 week zwanger en zooo super moe. Ik wil graag gaan sporten (dit deed ik ook al 2/3x per week) maar ik ben zo super moe nu dat ik het gewoon niet kan opbrengen. Nou is er vandaag een pilateslesje die ik wel kan volgen maar ik ben om 7u opgestaan, kinderen naar school gebracht en ik val nu alweer ongeveer in slaap. Enige dag vrij deze week.

Wat zouden jullie doen? Even doorzetten of toch thuisblijven?



Ik weet dus niet of ik een schop onder m'n kont nodig heb of ik er even aan toe moet geven dat ik een hele dag in bed ga liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot 38 weken gesport. Van week 6-16 bijna niet, of heel rustige klasjes, yoga achtig of voor zwangeren, vanwege vermoeidheid en enorm misselijk.



Van week 16 t/m 38 dus redelijk fanatiek: klasjes van mom in balance (buiten sporten: soort zwangerschapsbootcamp, aanrader!!) en bodypump. De laatste weken wel veel minder adem en soms wat last van bekken, maar je lichaam roept je vanzelf terug!
Computer says nooooo
Ik ben 24 weken zwanger en als ik er alleen al aan denk om naar de sportschool te gaan word ik er al niet goed van.

Zo slap als een vaatdoek, al 24 weken. Het is niet anders, je moet luisteren naar je lichaam. Hier betekent dat bankhangen helaas.

Volgende week ga ik wel proberen om te beginnen met zwangerschapsyoga. Als dat lukt is het mooi, zo niet, jammer. De kleine is nu het belangrijkste en die heeft niks aan een moeder die volledig 'op' is.
quote:EvaViva schreef op 29 augustus 2014 @ 14:09:

Weten jullie of je ook even 'actief'fanatiek' mag blijven sporten als voorheen, als je zwanger bent? Ik zie bij veel mensen om me heen dat ze wel blijven sporten maar dan wel veel rustiger aan. Bijv. wel naar de groepsles (aerobic ofzo) in de sportschool maar dan springen ze niet meer mee met de oefeningen. Of niet meer hardlopen maar wandelen. Of naar de fitness maar dan niet meer op de loopband maar alleen rustig fietsen ofzo.

Als het moet die aanpassingen, moet het, maar ik zou dat zelf heel erg jammer vinden. Ik houd juist van heel actieve groepslessen (body jam enzo) en flink hardlopen.

Maar dat kan ik wel vergeten als ik zwanger ben, begrijp ik..?



Volgens mijn Gyn mag je hartslag niet zo hoog oplopen als je zwanger bent, dus vandaar alles een tandje minder. (Daarom ben ik ook gestopt met cardio en gaan zwemmen)

Bovendien mag je vanaf week 20 zo'n beetje je bekken en buikspieren niet meer heel zwaar belasten. Daarmee kun je namelijk bekkeninstabiliteit bevorderen of een diastase (buikspieren) veroorzaken.

Daar komt dan nog eens bij dat je lichaam het toch al zwaarder krijgt, je buik gaat in de weg zitten, je longen komen in de verdrukking etc. Dus je kan gewoon na een tijdje minder.



Als je redelijk fanatiek wilt blijven kan dat wel, maar doe dat onder begeleiding van een goede trainer of bij speciale zwangeren lessen (bootcamp voor zwangeren bestaat bijvoorbeeld ook)
Alle reacties Link kopieren
@siska Dat wist ik niet, van die hartslag.

Hoe zit het dan met zwangeren die wel nog hardlopen tot ver in de zwangerschap? Niet aan te raden dus?!



Ik ben heel benieuwd hoe het bij mij zal zijn.Kan me voorstellen als je misselijk of moe of slap bent, dat je dan niet aan sporten moet denken. Of als je buik je in de weg zit.

Maar die gevoelens zijn mij nu natuurlijk nog onbekend .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven