Partner met kind

29-08-2014 16:26 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Ik ben Kathelijne 27 jaar en inmiddels bijna 2 jaar samen met mijn vriend. Hij is wat ouder en heeft uit zijn eerste huwelijk een zoon van 11 jaar.

Ik weet dat er veeeel meer mensen zijn die een partner hebben met een kind..en die weten dan ook wel wat voor frustaties dat soms kan opleveren! Je wilt soms even alle aandacht voor jezelf..op de 1e plaats komen. Maarja het is wel zijn kind..En ja, je wist dit toch voor je eraan begon..?

Dat is de reden dat ik dit nieuwe topic wil starten..om af en toe mijn frustraties te uiten, om mensen in dezelfde situatie te horen over hun mening..en natuurlijk tips en adviezen om ermee om te gaan!



Momenteel loopt bij ons de bedtijdkwestie..

Nieuw schooljaar, nieuwe regels..

We hadden afgesproken doordeweeks gaat hij om 20.45 nar boven en om 21.00 uur het licht uit. En dan in het weekend om 22.00 uur naar boven en 22.30uur het licht uit.Persoonlijk vind ik dit een hele schappelijke tijd voor een kind van 11. Maar mijn vriend had het er met en collega over..en zijn dochter van 11 ging altijd pas om 23.00uur naar bed. Ik weet dus nu al dat ons vanavond een discussie te wachten staat.



Ik heb natuurlijk ook een beetje eigenbelang, dat ik graag nog een uurtje samen heb voordat wij ook uitgeput in slaap vallen aan het einde van de week.. Dus ik vraag me gewoon af..

Zie ik het nou zo raar..of is dit een prima bedtijdregel die we in eerste instantie bedacht hebben?



Ik wacht op jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Het een tienjarige, die doordeweek om 21.00 in bed ligt. Maar in het weekend is 23.00 niet vreemd.

En ja, wij hebben dus weinig tijd samen
Alle reacties Link kopieren
Raar dat je vriend luistert naar zijn collega. Hij snapt toch zelf ook wel dat 11 uur veel te laat is?
quote:baukje schreef op 29 augustus 2014 @ 18:29:

[...]

Maar waarom zou je niet kunnen uitrusten na een werkweek met een kind erbij in de huiskamer?Het vreet toch altijd energie als er bezoek is? Laat staan een logee! Het is niet eigen van TO, het is haar kind niet tenslotte. Het is voor haar gewoon 'n gast in huis die ze waarschijnlijk liever ziet gaan dan komen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik zo vrij mag zijn... (Stief) kinderen gaan altijd voor. Betekend niet dat ze verwend, veeleisend of vervelend mogen zijn, maar de hele avond (gezellig) naast je op de bank zitten hoort er gewoon bij hoor. Hoe vaak zien ze papa?

Ik heb een stiefzoon van 13. We hebben een hele goede en liefdevolle band waar we erg hard aan gewerkt hebben. Ik heb zeker opvoedtaken, hij is veel bij ons, maar papa en mama maken de regels en zijn altijd primaire opvoeders. Ik ben het eens met het stuk van Smurfin.

Als jij zo nodig je tijd wil opeisen, doe dat dan waar het kind niet bij is. Of betrek hem erbij en doe wat leuks met zn 3en.

Het kind zal zich altijd thuis moeten voelen, en niet naar boven gekeken worden als jij het zat bent.
Kan ook nog zijn dat dat kind bewust probeert te zieken door zijn vader(s tijd) te claimen. Als vriend van vriendin er is, vraagt haar dochter ook veel meer aandacht en wil de hele tijd beneden zitten en liefst de tv opeisen voor haar keuzes. Als vriend er niet is en vriendin wel 'n meidenfilm met haar dochter wil kijken ofzo, dan zit dochter op haar kamer. Kinderen zijn gehaaid en manipulatief. En vaak krijgen ze hun zin, als de ouder hen voor hun relatie stelt en die relatie dat terecht niet meer pikt op 'n gegeven moment.
Alle reacties Link kopieren
Sommige kinderen zullen idd zo kunnen reageren EN. Het wil niet zeggen dat élk kind zo reageert. Ik kan me dan wel weer heel goed voorstellen dat als kind telkens buitenspel wordt gezet doordat nieuwe partner vindt dat het partnertijd is en ouder daarin meegaat, het kind idd wat dwars kan gaan liggen en om aandacht vraagt. En terecht ook vind ik.



@TO: Nieuwe partner gaat, in mijn optiek, gewoon never nooit niet voor op kind. Relaties kunnen overgaan nl. Kind(eren) heb je voor het leven. Vraag me af wat dan belangrijker is/was en waar je je prioriteit had liggen. Uitzonderingen daargelaten want er zijn ook gewoon lapzwansen van ouders die het geen moer interesseert idd verder.



Wil niet zeggen dat er geen compromissen te sluiten vallen. Met een kind van een ander in het spel valt er gewoonweg niet te concurreren qua aandacht vind ik. Vind het nogal sneu als volwassene om de loef af te willen steken naar een kind, omwille van aandacht van die ouder'/tevens partner.



Zo komt je OP vnl op mij over al zou je het niet zo bedoelen. Ik lees echter niets anders dan concurrentiestrijd om tijd in je OP tov zijn kind.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 29 augustus 2014 @ 22:42:

[...]



Het vreet toch altijd energie als er bezoek is? Laat staan een logee! Het is niet eigen van TO, het is haar kind niet tenslotte. Het is voor haar gewoon 'n gast in huis die ze waarschijnlijk liever ziet gaan dan komen.Je (stief)kinderen zijn toch geen bezoek!
En to heb je zelf een kinderwens je weet toch wel dat die 24 uur aanwezig zijn he . Zou er maar eens goed over nadenken .
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 30 augustus 2014 @ 09:10:

En to heb je zelf een kinderwens je weet toch wel dat die 24 uur aanwezig zijn he . Zou er maar eens goed over nadenken .Maar dan is dat kind van haar zelluf. Voorvsommige mensen maakt dat veel uit
Je bent zelf een theepot
quote:Sun.lover schreef op 29 augustus 2014 @ 17:34:

[...]





Tuurlijk, een stiefmoeder mag nooit klagen hier op het forum.

Doordat ik onregelmatig werk zie ik mijn man weinig. We hebben met een beetje mazzel 2 dagen per maand samen vrij. En als hij er in het weekend is vind ik het ook geen probleem, maar nu na 3 weken ben ik het even zat.Niet te hopen dat jullie samen nog kinderen krijgen. Die heb je namelijk 24 uur per dag om je heen.
quote:feeks schreef op 29 augustus 2014 @ 18:38:

[...]





Wellicht moet TO de hele week eens vroeg naar bed, als ze zo uitgeput is op haar 27e
quote:iones schreef op 29 augustus 2014 @ 19:21:

[...]





Misschien dat jij je forumnaam van poeziewoezie moet veranderen in kattenkop of borstklopper?



Als ik nu effe alleen naar het belang van dat 11 jarig jongetje kijk, moet die vader eens zich meer gaan richten op wat het kind nodig heeft. En dat komt niet altijd overeen met wat het kind wíl. Maar wat het nodig heeft, dát is het belangrijkste.

2100 uur is een normale bedtijd wat ik hier in dit topic lees. 2300 uur is het kind opschepen met een slaapgebrek. Wat zou zijn moeder daarvan vinden_Waarom? Enkel en alleen omdat ik dol ben op mijn kadokinderen? Wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook gehad. Mijn stiefkind is nu 9 (jongen) samen met zijn vader nu een dochter gekregen. Zijn vader en moeder delen de zorg en opvoeding (co ouderschap) wat heel goed verloopt. Het is een heel makkelijk kind, dat scheelt. Ik heb mij in het begin veel afzijdig gehouden. Grote beslissingen zijn voor de ouders. Gewone huisregels worden natuurlijk ook in overleg met mij gedaan. Qua slaaptijden zul je er samen uit moeten komen, en dan kijken naar het belang van het kind! Natuurlijk wil je graag samen met je vriend tijd doorbrengen, maar leg je erbij neer dat dat niet altijd zal gaan zoals dat gaat bij een stel zonder (stief)kinderen, anders frustreert het alleen maar denk ik... Misschien als het kind wat meer "eigen" gaat voelen, je je ook minder aan dit soort dingen stoort. Succes! (Onthoud, het is zo moeilijk als je het zelf maakt! Het moet geen strijd worden onderling, die ga je verliezen)
quote:baukje schreef op 30 augustus 2014 @ 09:03:

[...]



Je (stief)kinderen zijn toch geen bezoek!

Natuurlijk wel, daar heb je niet zelf voor gekozen. Je neemt het erbij als je partner een kind heeft, maar zodra de relatie voorbij is ga je doorgaans ook niet meer met zijn familie om.

Overigens: als je niet tegen die verplichte bezoekjes van zijn kind kan ga je uiteraard niet samenwonen, maar hou je je eigen huis aan.

Maar wellicht waren de bezoekjes in het begin van de relatie beperkt en is er door omstandigheden iets veranderd waardoor TO nu veel vaker met het kind van haar partner zit opgescheept.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op zaterdag 30 augustus 2014 10:20 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="baukje in "Partner met kind"" class="messagelink">baukje schreef op 30 augustus 2014 @ 09:03</a>:</b>

[...]



Je (stief)kinderen zijn toch geen bezoek!</div></blockquote>

Natuurlijk wel, daar heb je niet zelf voor gekozen. Je neemt het erbij als je partner een kind heeft, maar zodra de relatie voorbij is ga je doorgaans ook niet meer met zijn familie om.

Overigens: als je niet tegen die verplichte bezoekjes van zijn kind kan ga je uiteraard niet samenwonen, maar hou je je eigen huis aan.

Maar wellicht waren de bezoekjes in het begin van de relatie beperkt en is er door omstandigheden iets veranderd waardoor TO nu veel vaker met het kind van haar partner zit opgescheept.



Sorry en, meestal moet ik wel lachen om je opmerkingen maar dit is gewoon te dom voor woorden.

Als jij een partner hebt met stiefkinderen waarvan je weet dat hij Co ouderschap heeft dan weet je toch dat de kinderen er veel of in ieder geval regelmatig zijn?

Als jij dan geen zin hebt in die kinderen dan ga je in eerste instantie die relatie toch helemaal niet aan?
Ik zou zo'n relatie idd niet aangaan. Maar wellicht was de man in kwestie in eerste instantie weekendvader met maar 2 weekenden per maand en dacht TO dat wel te trekken. Maar als er iets verandert in de situatie dat hij opeens 50/50 moet gaan co-ouderen is dat wel 'n hele belasting voor 'n partner.
quote:SuzanneSuus schreef op zaterdag 30 augustus 2014 09:44 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Pretzel66 in "Partner met kind"" class="messagelink">Pretzel66 schreef op 30 augustus 2014 @ 09:10</a>:</b>

En to heb je zelf een kinderwens je weet toch wel dat die 24 uur aanwezig zijn he . Zou er maar eens goed over nadenken .</div></blockquote>Maar dan is dat kind van haar zelluf. Voorvsommige mensen maakt dat veel uit Ja tot dat die relatie ook stukloopt want die kans is groot en dan mekkeren als nieuwe stief haar bloedje ook liever ziet gaan dan komen .
ik ben verbaasd dat het kind altijd voor moet gaan. Ik weet niet hoe dat precies bedoeld wordt.

Tuurlijk weegt het belang van het kind heel zwaar maar het belang van de ouders ook.

Het kind is geen prinsje wat op zijn wenken bediend moet worden en waarvan alle wensen vervuld moeten worden. Dat gaat namelijk straks in het gewone leven ook niet gebeuren. Dan moet hij ook gewoon doen wat de baas zegt en uitkomen met zijn geld.



Kinderen wonen in een huis en ik vind het ook raar dat ze uit de weg moeten voor de nieuwe relatie.

maar ik vind het ook doodnormaal dat er op een gegeven moment grote mensentijd is 's avonds.

Zoon hier is 7 en wij zijn gewoon nog samen dus dat gaat hier nog makkelijk maar ik ben van plan omdat het ook wel een tijdje zo te houden en dan op een gegeven moment op vrijdag en/of zaterdag later om eens wat te kijken met een bakkie chips erbij, zoals nu de voice oid.



wat sunflower omschrijft vind ik ongezond. Dat klinkt als een kind wat zich heel onveilig voelt en dat los je niet op met laat op bed doen.



wat TO omschrijft vind ik heel normaal eerlijk gezegd, 22 uur naar bed als je 11 bent. Dat zij nog een uurtje samen met partner wil ook. Waarom is dat raar?

Dat vriend naar collega luistert en dat TO zich daar dan bedreigt door voelt vind ik wel raar.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op zaterdag 30 augustus 2014 10:41 Ik zou zo'n relatie idd niet aangaan. Maar wellicht was de man in kwestie in eerste instantie weekendvader met maar 2 weekenden per maand en dacht TO dat wel te trekken. Maar als er iets verandert in de situatie dat hij opeens 50/50 moet gaan co-ouderen is dat wel 'n hele belasting voor 'n partner.

Nu verwoord je het heel anders en in dit opzicht

Kan ik het me ook goed voorstellen...

Maar toch zou ik dan alsnog geen relatie aangaan als je niet potentieel fulltime voor de kinderen wil zorgen, stel dat de moeder overlijdt, dan krijg je de kinderen er ook 100% bij (en gelukkig maar).



Ik ben ook niet van mening dat kinderen prinsjes en prinsessen zijn maar gezelligheid op de bank terwijl je de helft van de week geen kinderen hebt lijkt me niet zo vreemd....
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 30 augustus 2014 @ 10:20:

[...]



Natuurlijk wel, daar heb je niet zelf voor gekozen. Je neemt het erbij als je partner een kind heeft, maar zodra de relatie voorbij is ga je doorgaans ook niet meer met zijn familie om.

Overigens: als je niet tegen die verplichte bezoekjes van zijn kind kan ga je uiteraard niet samenwonen, maar hou je je eigen huis aan.

Maar wellicht waren de bezoekjes in het begin van de relatie beperkt en is er door omstandigheden iets veranderd waardoor TO nu veel vaker met het kind van haar partner zit opgescheept.Spreek je uit ervaring elninjoo , ik dacht namelijk dat jij en geenkinderen en geen stiefkinderen had. Hoe weet je dan hoe je het ervaart? Ik heb kinderen en stiefkinderen in inmiddels ook schoonkinderen (en inmiddels een klein kind!) En geen van allen zijn bezoek, voelen niet al bezoek En de een voelt niet meer of minder al bezoek als de ander. Dit is gewoon thuis, het thuis van het hele gezin.
Alle reacties Link kopieren
Ben je wel toe aan een stiefkind/stiefkind van die leeftijd TO?

Je bent zelf nog maar 27 en hebt al een stiefkind van 11 jaar..

Ik snap dat je van je vriend houdt, maar is dit het beste voor jou en voor stiefkind?

Ik vind sowieso dat je vriend de regels voor zijn kind bepaalt en dat jij behoefte hebt aan wat meer tijd 'savonds, tja, dat komt er dus bij kijken als je al een stiefkind hebt.
quote:baukje schreef op 30 augustus 2014 @ 11:52:

[...]



Spreek je uit ervaring elninjoo , ik dacht namelijk dat jij en geenkinderen en geen stiefkinderen had. Hoe weet je dan hoe je het ervaart? Ik heb kinderen en stiefkinderen in inmiddels ook schoonkinderen (en inmiddels een klein kind!) En geen van allen zijn bezoek, voelen niet al bezoek En de een voelt niet meer of minder al bezoek als de ander. Dit is gewoon thuis, het thuis van het hele gezin.Ik heb familie van een partner of van een goede vriendin nooit zo als eigen ervaren dat ik me even thuis voel als wanneer die er niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
@en, als je samenwoont dan ga je een gezin vormen, dat is anders dan familie van.
Alle reacties Link kopieren
Maar familie is natuurlijk veel breder dan kinderen die ook gewoon in hun eigen huis zijn. En geloof me het maakt dan niet uit of het eigen kinderen zijn of stief of schoon kinderen. Want ze zijn gewoon allemaal mijn kinderen en als ze hier zijn zijn ze gewoon thuis.
Ik zou me niet thuis kunnen voelen als de partner nog inwonende familieleden heeft. Niet eens per definitie kinderen, het kan ook zijn lieve oude vader/moeder zijn natuurlijk waar ik 't verder prima mee kan vinden. Maar dan zou het nooit als mijn thuis kunnen voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven