Maak ik nog kans?

30-08-2014 09:28 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu 2 maanden geleden heb ik een hele leuke meid leren kennen op vakantie op het pittoreske ter schelling. Vanaf avond 1 trokken we naar elkaar toe en vanaf dag 2 was duidelijk dat we op vakantie een "setje" waren. Zij is overigens net 19, ik ben midden 20. Tot dan toe niks geks.



Maar na de vakantie bleek er meer te zijn, in ieder geval van mijn kant. Er bleef Whatsapp contact en we besloten (ging vrij simpel zonder dat 1 kant dit opdrong) nog eens af te spreken. Dit is zo nog een aantal keer gebeurt (helaas woont zij in Maastricht, en ik in Arnhem. We hebben beide een Ov. chipkaart met studentreis product (door de weeks gratis reizen.



Maar nu het allemaal steeds wat serieuzer wordt, lijkt het alsof ze de bal afhoudt. Dit gebeurde de eerste maand af en toe al en heb toen besloten het lekker rustig aan te doen. Dit leek te werken, tot ik weer iets gas bij gaf. Nu heb ik hier vorige week eens naar gevraagd, hoe zij aankeek tegen "ons" en of ze bereid is om het diepe met mij in te springen.

Hierop gaf ze aan dat ze het allemaal heel lastig vindt, en het moeilijk vindt om zich te binden. En dat ze me een super leuke jongen vindt, maar nog niet het echte verliefde heeft. Maar dit vulde ze al aan, dat het komt omdat ze zich zo moeilijk kan binden.



Ik had en heb nog steeds weinig ervaring met bindingsangst en ben me dus eens gaan inlezen op internet. Toen ik de informatie van Google in me opnam kwam ik erachter dat ze hier inderdaad last van heeft. Ze is haar moeder op jonge leeftijd verloren, wat een directe aanleiding is om bindingsangst te creëeren. Daarbij komt nog dat ze in haar vorige relatie is verwaarloosd dan wel mishandelt is. Hierbij proef ik ook nog een wrok. (Deze relatie heeft iets korter dan een jaar geduurd, en is nu anderhalf jaar geleden)



Nu zit ik mer een aantal vragen waarvan ik hoop dat jullie me iets van advies zouden kunnen geven. Ik heb voor mezelf al wel besloten dat ik het niet erg vind om haar alle tijd en ruimte te geven die ze nodig heeft. Dit zal soms heel lastig worden maar ik heb het er voor over.

Echter, denken jullie dat wij deze angst van haar samen kunnen overwinnen of dat het waarschijnlijk vergeefse moeite van mijn kant zal worden? Had zij bijvoorbeeld dat verliefde gevoel niet al moeten hebben ondanks de angst? Kan ze dat gevoel nog wel gaan krijgen?



Alvast bedankt voor elke reactie.

"Jorickje125"
Alle reacties Link kopieren
Een paar vragen:



1) Waar ligt ter schelling?

2) Jij studeert psychologie?

3) Ooit van vakantieliefdes gehoord?



Dan nu het antwoord op jouw vagen:

Nee ik denk niet meer dat het iets kan worden. Ze heeft een hele leuke vakantie met je gehad en nu gaat ze weer over tot de orde van de dag.

Het roepen, ik heb bindingsangst is voor de meeste mensen een aardige manier van zeggen, ik vind je leuk, maar niet leuk genoeg.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt mij als een vriendelijke manier om te zeggen dat ze je niet ziet zitten. Waarschijnlijk vindt ze je heel aardig en daarom moeilijk te zeggen dat ze je niet leuk vindt op die manier, dan is ' ik wil me niet binden' een mooi alternatief.



Hoe rot ook, ik zou niet te diep graven naar dingen als bindingsangst. Als het je lukt om alleen vrienden met haar te zijn, dan zou ik daarvoor gaan. Maar een relatie zou ik uit m'n hoofd zetten..
Alle reacties Link kopieren
Dit is een afwijzing die ze vriendelijk voor je probeert te verpakken om je niet al te erg te kwetsen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ze zegt; "omdat ik het moeilijk vind om me te binden", alleen om jouw gevoelens te sparen. Het is de standaard 'het ligt niet aan jou maar aan mij'.



Wat jij voor haar voelt, voelt ze bij nader inzien niet voor jou. Daar kom je ergens in de eerste paar maanden achter. Ze vind je leuk maar is niet verliefd. Dat staat los van bindingsangst te maken maar met het feit dat 'jij' niet de persoon bent waar ze een toekomst mee wil.



Kortom, dit is haar niet.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Kortom, we zegepgen allemaal hetzelfde. Vooral voor nog jonge meisjes (18), is het makkelijker om te zeggen dat het niet aan jou ligt, dat ze bindingsangst oid hebben dan dat ze zeggen; "luister pik, we hebben het leuk gehad, maar dat wat jij voor mij voelt, voel ik gewoon niet voor jou,ik vind je niet leuk genoeg om een relatie mee te hebben". Dat durven ze nog niet zo goed. Met als gevolg dat het 'vriendje' aanwezig blijft, van alles gaat proberen, en het ineens een 'stalkende engerd' wordt volgens het meisje. Allemaal omdat ze niet duidelijk genoeg 'nee dank je' durft te zeggen.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Bindingsangst is de meest gebruikte smoes voor het niet verliefd zijn op iemand en geen relatie willen met die persoon.

Je zal zien, als ze iemand tegenkomt waar ze wel verliefd op wordt, dan is de bindingsangst spontaan verdwenen.

Bespaar je de moeite en vergeet haar.

Het was enkel een vakantieliefde.
Alle reacties Link kopieren
Zij heeft geen bindingsangst. Zij vindt je niet leuk genoeg en je woont te ver. Zij wil geen relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
En dit gezeik moet je niet willen na een paar weekjes daten. E n waarom moet jij er ineens na nog maar twee maanden 'vaart' achter zetten? Wat voor vaart?
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Maar 1 ding snap ik dan nog niet, en dat is dat ze aangeeft dat ze het wel nog wil proberen. Ze wilt proberen of het nog wat kan worden. Ze gelooft namelijk dat ik wel de perfecte match ben en dit voelt voor mij ook echt zo. We kunnen geweldig met elkaar praten, gesprekken vallen echt nooit stil. En overal vullen we elkaar aan, vooral in tekortkomingen van een ander.



Nouja, in ieder geval bedankt voor jullie reacties, sta er al wat minder hoopvol tegenover. De tijd zal nu gaan leren....
Alle reacties Link kopieren
Let it go, let it go

Can't hold it back anymore
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet de perfecte match. Ze heeft het gevoel niet voor je. Ik ken zat mannen die een 'match' zouden kunnen zijn, ik voel alleen niks voor ze. Jij bent niet haar match. Ten eerste weet je dat niet na een paar weken. Daarnaast is dat iemand waar ze dit ook allemaal bij heeft en waar ze wel dat gevoel bij heeft. En die komt echt wel hoor. Ze is pas 18. Je wil niet in een relatie zitten waar de een meer houdt van de ander dan andersom. Dat geeft een ongelijke machtsverhouding waarin jij een lulletje rozenwater wordt die buigt als zij daarom vraagt omdat ze zomaar weer ineens van gedachte kan veranderen en het uit maakt of een ander tegenkomt. In zo'n relatie blijft er echt niets van de persoon die je nu nog bent over. Je moet een meisje willen dat net zo gek op jou is als jij op haar. Geen gezeik, geen gedoe en geen gewauwel. En al helemaal niet een 'tja...moeilijk, moeilijk, ingewikkeld, complex'. Dat zijn enorme karaktervampieren. Zuigers.



Je kunt ook niks met ons advies doen en elk contact vanaf nu alleen van haar uit laten komen. Elke whats app, elke afspraak, alles. Dan weet je het snel genoeg.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:jorickje125 schreef op 30 augustus 2014 @ 09:50:

Maar 1 ding snap ik dan nog niet, en dat is dat ze aangeeft dat ze het wel nog wil proberen. Ze wilt proberen of het nog wat kan worden. Ze gelooft namelijk dat ik wel de perfecte match ben en dit voelt voor mij ook echt zo. We kunnen geweldig met elkaar praten, gesprekken vallen echt nooit stil. En overal vullen we elkaar aan, vooral in tekortkomingen van een ander.



Nouja, in ieder geval bedankt voor jullie reacties, sta er al wat minder hoopvol tegenover. De tijd zal nu gaan leren....

Ik ben zelf een man maar leer de signalen ondertussen wel op te pikken. Als jullie whatsappen, wie neemt dan het initiatief? Geeft ze lange antwoorden?



Als ze echt niet geïnteresseerd is zal ze het contact sowieso afhouden lijkt me?
Alle reacties Link kopieren
quote:jorickje125 schreef op 30 augustus 2014 @ 09:50:

vooral in tekortkomingen van een ander.



....Je ziet, zo pril als het is, zo verliefd als je zegt te zijn, nu al haar tekortkomingen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Net 19? Met een bijbaantje wordt het al knap lastig om naar jou te komen qua tijd en qua geld.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:thomas1992 schreef op 30 augustus 2014 @ 09:54:

[...]



Ik ben zelf een man maar leer de signalen ondertussen wel op te pikken. Als jullie whatsappen, wie neemt dan het initiatief? Geeft ze lange antwoorden?



Als ze echt niet geïnteresseerd is zal ze het contact sowieso afhouden lijkt me?



Whatsapp komt van ons beide af, en als ik soms een tijd niet reageer (maar wel online gekomen ben) vraagt ze vrij oprecht wat ik doe etc.

Echter, zodra ik over echt gevoel ga praten, toekomstbeeld wil schetsen, wordt het afstandelijk en lastig.



@blijfgewoonbianca

,er tekortkomingen bedoel ik meer, waar zij mijn hulp en advies kan gebruiken kan ik dit perfect invullen, en andersom net zo. Simpelweg omdat de ander dat dan al eens heeft meegemaakt of wat dan ook.



En net 19 inderdaad, en ik midden 20. We studeren beide, en reizen doordeweeks dus gratis. Verder is de financiële situatie van ons beide best aardig. We kunnen ons gewoon een leuk avondje uit eten veroorloven etc.
Alle reacties Link kopieren
@thomas1992



Dat laatste wat je zegt, als ze echt niet geïnteresseerd is zal ze het toch zeggen? Dat denk ik dus ook... Heb haar die kans ook meermaals gegeven.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat ze met bindingsangst zit, met der moeder zit ze heel erg en ze vindt het überhaupt heel lastig om mensen te vertrouwen...
Alle reacties Link kopieren
Lieverd; niet lullig bedoeld maar:



ze wil je niet.





Je kunt nog zo lang jullie app conversaties analyseren. Bottomline is: niet geïnteresseerd.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze je aardig vindt, gezellig om contact met je te hebben, en je werpt je op als hulpverlener, dus dat is altijd handig om in de buurt te hebben.

Sommige meisjes vinden het wel fijn om een jongen achter de hand te hebben die bereid is veel voor ze te doen.



Maar ze is niet verliefd en zal dat ook niet worden.



Op jouw leeftijd moet je gewoon stapelgek zijn op elkaar en veel lol hebben samen. Nu is het trekken aan een dood paard.



Koester de leuke herinneringen aan deze vakantieliefde, en zoek een leuke Arnhemse!
Als je dichtbij had gewoond had ze wellicht nog wel 'ns met je willen afspreken (want vrijblijvender dan zo'n lange reis te moeten ondernemen om elkaar te kunnen zien)

Ik ga mee in de reacties dat 'bindingsangst' gebruikt wordt om makkelijk van iemand af te komen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ze zal je niet zeggen dat ze je niet ziet zitten. Iemand afwijzen is zo'n beetje het allermoeilijkste voor een meisje/vrouw. Helemaal als ze nog zo jong is. Zelfs op mijn veertigste vind ik het nog een van de minst leuke dingen om te moeten doen.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
she's just not that in to you..

en verpakt het op een tacische manier.

Komt goed met jou hoor, Meer visjes in de zee,
Ze is niet verliefd. De eerste basis voor een relatie. Hou het op een mooie vakantieliefde en wens elkaar het beste.



Zij heeft geen bindingsangst en jij hoeft haar daar niet van te genezen. Jij wil een Vriendin, geen Project. Jij wil haar Vriend zijn, niet haar Hulpverlener.
Alle reacties Link kopieren
In het weekend moeten jullie betalen voor de trein en dan is een retour Maastricht-Arnhem best een berg geld.

Het is, als je zo jong bent, ver uit elkaar woont, studeert, misschien een bijbaantje hebt, gewoon een heel gedoe om een relatie te hebben en te onderhouden.

Als jullie nu samen helemaal hoteldebotelknetterverliefd zijn,.... maar dat is dus niet zo.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wie gaat er nou zijn gevoelens analyseren bij een WhatsApp gesprek?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven