Lijf & Lijn alle pijlers

advies gevraagd

28-08-2014 21:53 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi sporters onder ons.



Ik wil graag aan jullie vragen of jullie mij willen helpen met een schema voor fitness.



Even de situatie in het kort:



4 maanden terug bevallen, en moet nu nog 15 kilo kwijt.

Ik ben gestart met Cambridge, helaas na dag drie besloten dat dit niet voor mij werkt, ik vond het vies, voelde mij slap, hoofdpijn,gewoon helemaal niet lekker.

Zwak misschien, maar ik kon niet verder.



Ik dacht daar ook bij van maar ik heb het eigenlijk helemaal nog niet met sporten en normaal eten geprobeerd...ik dacht laat ik eens wat minder eten, en koolhydraten schrappen.

En nu ben ik in 1 week tijd 4 kilo afgevallen!.



Ik at gemiddeld dit per dag:



o: 2 boterhammen (koolhydraten verlagend) met 30+ kaas.

M:stuk fruit

a:vlees, vis en dan alleen met groente.



Nu sport ik 3x per week...



Ik wil graag weten welk schema kan iemand die zwangerschaps kilo's kwijt moet, weinig eet, en drie keer in de week sport het beste aanhouden, zonder dat er spieren ''opgegeten'' worden.
Je eet nu nog niet eens genoeg om je dag liggend goed door te komen...
Alle reacties Link kopieren
Ben ik mij van bewust pimpelmeesje..maar ik heb ooit geprobeerd gewoon het advies van het voedingscentrum te volgen, maar daar ben ik eerder nooit van afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel erg weinig eten hoor. Zeker tussen de middag. Nu "eet" je je spieren echt op. Dit kan je niet lang volhouden.



Wat voor fruit eet je dan? Ik mis ook tussendoortjes.



Zeker op dagen dat je gaat sporten moet je veel meer binnenkrijgen. Wat voor sporten doe je in een week?
Alle reacties Link kopieren
Spieren hebben eiwit nodig, dus kies producten met genoeg eiwit. Als lunch zou je een salade kunnen maken met hardgekookt ei er doorheen. Of een gebakken ei met tomaat. Magere kwark met muesli en fruit.
Eet gewoon alles maar in de juiste verhoudingen. Dus gewoon aardappel, maar dan niet de grootste uit de zak. Gewoon vet, maar niet per se gelijk een hele dikke laag kaas op je pasta maar een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Geen schema , niemand?



Tanx voor alle overige adviesen.
met zo weinig eten kan je niet sporten
4 kilo in een week is niet afvallen, het is spier en vocht dumpen.
Kortom ik ga je niet aan een schema helpen want ik vind het onverantwoord wat je doet. Je bent moeder geworden for gods sake
Alle reacties Link kopieren
Vind je het gek dat je je ziek zwak en misselijk voelt. Je eet nog niet genoeg om te ademen. Dit is de manier om je lichaam zo ver in de reservestand te krijgen dat je straks 'van water nog aankomt'.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Verantwoord is maximaal 2 kilo per maand. Meer niet
Alle reacties Link kopieren
ga svp eerst eens gezond eten:



ontbijt: 3 boterhammen met bv komkommer, of tomaat, huttenkase



tussendoortje, bv mueslikoek zonder suiker



lunch: is bij mij de hoofdmaaltijd - dus 200 gram aardappelen of een portie pasta / couscous / rijst / bonen etc + 200 gram groente + 100 gram vlees / vis / tahoe e.d.



om 17.00 drie boterhammen



sporten



en dan een diep bord met fruit / kwark / muesli



en 3 keer per week 1 tot 1,5 uur te sporten - kun je altijd nog uitbreiden -



als je zoveel bent aangekomen dan kost het je gewoon tijd om dat er weer af te krijgen. 15 kilo gedeeld door 2 per maand = 7 tot 8 maanden.



ik snap trouwens niets van zwangerschapskilo's - al mijn vriendinnen zijn slank en sportend door hun zwangerschap heen gewandeld. geen streepje straie zelfs maar te zien.
die vriendinnen van jou zijn niet aards Simone
Alle reacties Link kopieren
Snap ik.



Ik heb moeite met een goede balans in het eten.

Ik werk tot 7 uur in de ochtend, en kom om13:00 uit bed, maar dit is vier keer per week.

De andere drie dagen ga ik ook pas laat uit bed, anders is mijn ritme weg.



Maar goed om 13:00 is dus zeg maar mijn ontbijt , en daarna volgt avond eten al.

Dus weet ook niet hoe ik dit goed kan aanpassen.

Snachts wil ik niet eten, dat lijkt me niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Sja Simone, ik wAs ook erg slank, maar heb inderdaad niet aan sport gedaan.
Je hebt zowieso 9 mnd om te ontzwangeren... Dus met 4 maanden ben je no gewoon bezig met je kind... Bijv borstvoeding geven (dan mag je niet lijnen), veel knuffelen, zodat je kind zich goed gaat hechten... en zo kan ik nog wel even doorgaan!



Wie heeft je wijs gemaakt dat je na 4 mnd nodig wat aan je lijn moet doen?
Wat een raar excuus om die nachtdienst op te voeren als reden om veel te weinig te eten. Heb je een eetstoornis?
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens nachtdiensten gedraaid sabbaticalmeds? Je bent wel snel met je oordeel. TOs eetpatroon is inderdaad niet gezond, maar slecht (kunnen) eten is een bekend probleem voor heel veel nachtwerkers. Ik sliep van 9 tot 16 a 17. Dan at ik meestal ontbijt als ik wakker werd. Dan een paar uur later een avondmaaltijd. Dan naar het werk. Daar kreeg ik vervolgens nog geen boterham binnen. Om van (nog) een maaltijd nog maar te zwijgen. Kleine snacks gingen wel. Veel van mijn collega's aten in de nacht echt alleen chips of koekjes.



Uit eindelijk heb ik het opgelost door wraps te maken en die in hapklare stukjes te snijden. Zo kreeg ik toch nog wat normale voedingsstoffen binnen. De truc/het advies is dus denk ik kleine gezonde snacks voor gedurende de nacht.
There isn't a way things should be. There's just what happens, and what we do. Terry Pratchett, A Hat Full of Sky
Je moet tijdens de nachtdiensten juist wél goed eten! Je bent aan het werk, je lijf heeft voeding nodig.



In het ziekenhuis hadden we tijdens de nachtdienst (23.00 tot 7.30) een broodmaaltijd vaak tosti's oid rond een uur of 3.30. Dat was het dip moment even zitten en eten, en na de maaltijd ging het dan wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Nachtdiensten is sowieso niet goed voor je stofwisseling. Iets met laat opblijven en leptine hormoon productie. Ooit ergens gelezen, correct me if i'm wrong, ben geen dokter.
Alle reacties Link kopieren
quote:wiegoeddoet26 schreef op 30 augustus 2014 @ 02:15:

Snap ik.



Ik heb moeite met een goede balans in het eten.

Ik werk tot 7 uur in de ochtend, en kom om13:00 uit bed, maar dit is vier keer per week.

De andere drie dagen ga ik ook pas laat uit bed, anders is mijn ritme weg.



Maar goed om 13:00 is dus zeg maar mijn ontbijt , en daarna volgt avond eten al.

Dus weet ook niet hoe ik dit goed kan aanpassen.

Snachts wil ik niet eten, dat lijkt me niet goed.



ok dat is om 13.00 ontbijt



en om 18.00 avondeten - red je dat qua werk om op die tijd te eten? bij mij zit ook 5u tussen ontbijt en hoofdmaaltijd, gaat prima.



en dan 3 boterhammetjes voor om 22.00/23.00



en een bakje fruit voor 3u daarna.



is dat een optie?
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 augustus 2014 @ 00:13:

die vriendinnen van jou zijn niet aards Simone



ze zijn als engeltjes zo lief



ga met hen ook naar de sauna dus weet precies hoe ze eruit zien, en echt - vin het zelf ook ongelooflijk hoe goed ze eruit zien.



op de sportschool trainen ook genoeg vrouwen door, met al een flinke buik nog stootzaktraining. en beginnen een maand na de bevalling al weer opnieuw met trainen. heb zelfs zumba les van iemand die nu 6 maanden zwanger is. kan alles op springen na maar dan wappert ze met haar handen om aan te geven dat wij dat moeten doen.



als je daarbij gewoon gezond blijft eten.
quote:jonose schreef op 30 augustus 2014 @ 03:32:

Heb je wel eens nachtdiensten gedraaid sabbaticalmeds? Je bent wel snel met je oordeel. TOs eetpatroon is inderdaad niet gezond, maar slecht (kunnen) eten is een bekend probleem voor heel veel nachtwerkers. Ik sliep van 9 tot 16 a 17. Dan at ik meestal ontbijt als ik wakker werd. Dan een paar uur later een avondmaaltijd. Dan naar het werk. Daar kreeg ik vervolgens nog geen boterham binnen. Om van (nog) een maaltijd nog maar te zwijgen. Kleine snacks gingen wel. Veel van mijn collega's aten in de nacht echt alleen chips of koekjes.



Uit eindelijk heb ik het opgelost door wraps te maken en die in hapklare stukjes te snijden. Zo kreeg ik toch nog wat normale voedingsstoffen binnen. De truc/het advies is dus denk ik kleine gezonde snacks voor gedurende de nacht.in nachtdienst is het moeilijk om regelmatig te eten, en om de beste keuzes te maken, maar geen reden om radicaal veel te weinig te eten. TO komt nog niet aan de 800 calorieën. Kom op zeg
Je bent 4 maanden terug nog maar bevallen. Je baarmoeder is nog niet eens fatsoenlijk terug op formaat, je darmen en andere organen zitten nog niet eens goed op zijn plek.



Geef je geen borstvoeding? Daarmee had je veel kilo's kwijt kunnen raken. Borstvoeding geven volledig zijn 500 calorieën extra per dag die je verbrandt.



Ga elke dag een flink stuk wandelen met je baby in de kinderwagen. En ga eens normaal eten. Een moeder die zichzelf uithongert om weer op gewicht te komen is geen goede moeder op de lange termijn, want het is gewoon niet gezond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven