Een korte zaterdagmorgen

30-08-2014 10:21 115 berichten
Hallo ladies,



Daar ben ik weer even.

Ben net wakker. Ik heb deze zomer geleerd om uit te slapen, wat een zaligheid is dat, ik was dat vroege vogel gedoe helemaal zat.



Wat ik vandaag ga doen, daar heb ik nog geen flauw idee van. Het weer nodigt met uit om in de plassen te stampen, maar ik heb geen kind bij de hand dat als excuus kan dienen.

Wel moeten er een paar boodschappen gedaan, maar dat duurt geen middag. Dan misschien toch maar eens op jacht naar een hele grote bloempot, voor de nieuwe Ficus Benjamina, want die staat nu met de voetjes in een teiltje en dat is ook niet echt gezellig.

Maar goed......



Wat ondernemen jullie allemaal vandaag? Zijn er nog spannende plannen? Het is heerlijk takkeweer om er met honden op uit te gaan. Zwembadbezoek is ook een goeie, en dan erna naar huis en lekkere soep. In ieder geval,vertel hier je woeste plannen of over je kopje thee met oma. Alles is welkom!
Alle reacties Link kopieren
Best een lekkere dag (tot nu toe) hier. Vanmorgen een uurtje extra geslapen, Egaa ging naar de voetbalvelden en maakte me wakker, "je hebt je wekker gezet maar ook de tijd het is nog maar half zeven heb het ff goed gezet, kun je nog lekker een uurtje langer liggen".

Met dochter naar de kapper geweest en voor het allereerst betaalde ze voor zichzelf "heb geld genoeg mam". Samen in het centrum kadootjes voor zusje en zwager gekocht voor hun verjaardagen die we morgen vieren.

Bakje koffie met gebak gehad, dochter betaald: "mam zullen we taart eten, ik trakteer"

Met dochter bij de visboer geweest, mosselen gekocht en andere ingrediënten geen saus gedoe onze kok vind dat sauzen afbreuk doen aan de natuurlijke smaken van ons "echte" voedsel.

Nu ff in de kamer zitten, straks de laatste courgettes uit de tuin inmaken met ui (uit de tuin). Ondertussen hebben de koolmeesjes het weer erg druk in de tuin, de eerste bomen beginnen vuurrood te worden en de zon komt door.............
Alle reacties Link kopieren
quote:marilyn82 schreef op 30 augustus 2014 @ 11:31:

Mag ik mijn (nutteloze) dilemma even delen met jullie?

Mijn moeder gaat een week naar Friesland en nou bood

ze aan dat ik haar auto een week mag lenen.

(ik heb geen auto en ben het dus ook niet gewend)



Vind ik vrij eng, zo vaak rijd ik niet, en bovendien, ik zou niet weten waar ik hem voor gebruiken moet. Naar mijn werk gaat hem niet worden, dat is nabij het centrum en dat is een drama met parkeren.

Wat zal ik doen? Taxi spelen voor het hele forum ?



Cateau: goed idee, een plassenstamgroepje, hihihihi.

Hier regent het niet snoeihard maar ook niet zacht.

Marylin, ik heb ook geen auto en al heel lang niet gereden. Zou nu juist een auto willen lenen/huren om weer eens te wennen aan het rijden. Of eens rustig naar plekken (natuurgebieden, leuke stadjes) te gaan die te ver zijn om te fietsen, en moeilijk per ov bereikbaar zijn.

Weekje wennen aan autorijden een idee?
Cateautje, fijn je weer eens te zien hier!

Regent het bij jou ook nog steeds zo hard? Hier plenst het, zo jammer voor mensen die naar het 90's festival gaan. Bah, voor mij mag de zomer weer terugkomen.



Omdat het zo herfstig is ben ik een grote pan Marokkaanse pompoensoep aan het maken waarvan ik een groot deel in de vriezer doe voor de komende tijd. Het ruikt alvast heerlijk.



Vanavond komt mijn eigenwijze schattige nichtje logeren, is ook gezellig!



Sandt, fijn toch zo'n nieuwe koelkast, glimt zo fijn.



Iedereen een hele fijne dag gewenst en jij in het bijzonder Cateautje.
quote:Cateautje schreef op zaterdag 30 augustus 2014 11:40 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="budapest in "Een korte zaterdagmorgen"" class="messagelink">budapest schreef op 30 augustus 2014 @ 11:37</a>:</b>

Ik ga zo lekker oppassen. Heb de kinderen gisteren beloofd dat we naar de speeltuin zouden gaan, maar dat wordt hem denk ik niet. Moet tot 3/4 uur vannacht, dus hopelijk houd ik dat een beetje vol.</div></blockquote>Kinderen vinden die nattigheid niet erg hoor, die spelen toch wel en het is natuurlijk lullig om de dag te beginnen met het verbreken van een belofte.

Het regent hier echt keihard. Als ik de jongste van ruim 1 in de speeltuin rond zou laten kruipen, wordt ze geheid ziek.



Maar bedenk wel iets anders.
Wat leuk zeg, om getrakteerd te worden door je dochter, wat lief!!

Wat zijn ze ineens snel groot hè?



Je kok heeft gelijk, al is een beetje witte wijnazijn wel heel erg lekker bij mosselen. Lekker hoor, de mosseltijd is inderdaad weer begonnen. Dat wil zeggen, officieel 1 september natuurlijk, als de R in de maand zit.



Fijne dag JSV en fijne verjaardagen.
quote:Merisi schreef op 30 augustus 2014 @ 11:47:

Cateautje, fijn je weer eens te zien hier!

Regent het bij jou ook nog steeds zo hard? Hier plenst het, zo jammer voor mensen die naar het 90's festival gaan. Bah, voor mij mag de zomer weer terugkomen.



Omdat het zo herfstig is ben ik een grote pan Marokkaanse pompoensoep aan het maken waarvan ik een groot deel in de vriezer doe voor de komende tijd. Het ruikt alvast heerlijk.



Vanavond komt mijn eigenwijze schattige nichtje logeren, is ook gezellig!



Sandt, fijn toch zo'n nieuwe koelkast, glimt zo fijn.



Iedereen een hele fijne dag gewenst en jij in het bijzonder Cateautje.

Er zit nu eventjes lucht tussen de druppels, maar zo te zien duurt dat niet lang.



Lekker hoor, soep. Misschien is hier een grote pan groentesoep wel een plan. Te lang geleden. Nu kan het weer, in de zomer verzuurt het allemaal zo snel.



Dus je hebt echte vrouwendagen. Leuk hoor, zo'n tuthola over de vloer.



Dankjewel, jij ook een heel fijne dag gewenst.
Wel die auto doen! Lekker oefenen. Ga je 's avonds en in het weekend naar plekken waar je anders niet komt. Ik zou het wel weten ;-(
Goedemorgen allemaal (het kan nog net)!



Mijn vriend is thuis dit weekend, heerlijk. Eerste weekend dat we weer met z'n tweeën zijn. We lopen nu in de stad, na een stortbui een uurtje geleden is het nu heerlijk zonnig geworden. Hopelijk blijft dat zo. Misschien zo nog een terrasje en straks moet vriend nog naar de kapper. Mijn laatste vrije dagen, de vakantie is nu écht voorbij. Gisteren m'n rooster gehad. Begint wel goed, op maandag heb ik (altijd) vrij.



Ik ga lekker van het weekend genieten! Fijn weekend allen!
quote:Krullevaer schreef op 30 augustus 2014 @ 11:55:

Goedemorgen allemaal (het kan nog net)!



Mijn vriend is thuis dit weekend, heerlijk. Eerste weekend dat we weer met z'n tweeën zijn. We lopen nu in de stad, na een stortbui een uurtje geleden is het nu heerlijk zonnig geworden. Hopelijk blijft dat zo. Misschien zo nog een terrasje en straks moet vriend nog naar de kapper. Mijn laatste vrije dagen, de vakantie is nu écht voorbij. Gisteren m'n rooster gehad. Begint wel goed, op maandag heb ik (altijd) vrij.



Ik ga lekker van het weekend genieten! Fijn weekend allen!Dat je met groot genot genietend mag genieten van je weekend Krull.
Meeeeehhh maar ik vind het eng... .



Nou ja als ik hem af en toe gebruik is dat idd. niet zo'n drama...

Ik bel mams wel ff.



Ben ik overigens de enige die nog in pyama zit ?
quote:marilyn82 schreef op 30 augustus 2014 @ 12:01:

Meeeeehhh maar ik vind het eng... .



Nou ja als ik hem af en toe gebruik is dat idd. niet zo'n drama...

Ik bel mams wel ff.



Ben ik overigens de enige die nog in pyama zit ?

Neem gewoon die auto tut, hij bijt niet. Hij kan er maar staan en dan kan je instappen wanneer je dat wilt, als je weigert dan kan er niets. Kom op hoor.



Ik zit ook nog met een woestenij op mijn hoofd.
Ik ga koken.
Zo. Alle boodschappen in huis. Nog 3 uur voordat de visite er is. Grote pan soep maken, bowl (heul ouderwets maar oh zo lekker), eiersalade (op verzoek van jarige jet). Wilde ook gehaktballetjes braden, maar heel lui kant en klaar bij de slager gekocht.
quote:Cateautje schreef op 30 augustus 2014 @ 12:04:

[...]



Neem gewoon die auto tut, hij bijt niet. Hij kan er maar staan en dan kan je instappen wanneer je dat wilt, als je weigert dan kan er niets. Kom op hoor.



Ik zit ook nog met een woestenij op mijn hoofd.





Dan rijd ik meteen naar jou en kom ik bij je eten .

Of bij Pimpelmeesje.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal! Ik miste je zaterdagochtend topic al Cateautje!



Ik heb vanochtend boodschappen gedaan en een wasje gedraaid. Ga zo nog een wasje doen, de badkamer schoonmaken, de keuken een beurt geven, stofzuigen en de koelkast soppen. En daar heb ik 0,0 zin in. Maar ja, moet toch gebeuren. Daarna ga ik lekker een grote pan soep maken en wat recepten uitschrijven voor mijn site. Vanavond lekker op de bank met een serie en dan is de zaterdag weer voorbij!



Overigens kan in de plassen stampen prima zonder kind erbij hoor!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan trouwens morgen zwemmen met de volledige Fam ( inclusief Fam die niet in nl woont) en daarna dus heerlijk brunchen bij Oma. Die naar eigen zeggen nu al het taart deeg uit het haar staat te kammen.
Alle reacties Link kopieren
Ik word altijd erg blij van dit topic. Heb het gemist Cateautje! Vaak zo heerlijk herkenbaar en soms ideeën opdoen. En ja heerlijk als de kinderen opgroeien elke leeftijd is anders, elke kind zo anders en soms zo hetzelfde. (Onze kok is dus onze jongste die nu op koffie en taart trakteerde en in haar tweede jaar op de opleiding zit en o wat zijn we trots op haar, qua niveau heel anders dan haar zus die met gemak de uni doet maar soms zijn die meiden precies hetzelfde. Oke ga nu ff heel sentimenteel doen, ongeveer jaar geleden, meiden voetballen in hetzelfde team, maar heel anders in emoties en gedrag komen van het voetbalveld, verloren wedstrijd, de scheidsrechter loopt tussen hun in, arm om ze heen met een peptalk. Juist hun vader, nog altijd mijn partner. Dat beeld wat had ik daar graag een foto van gehad maar staat voor altijd in mijn netvlies gegrift).

Zo, genoeg emo gedoe.

Geen idee of ik de komende zaterdagen langs kan komen, moet veel werken de volgende weekenden.
Zo die auto ga ik een weekje lenen, goed voor mijn rijvaardigheid en kan ik de kat van mijn moeder van de week even eten geven.

(ze woont niet aan de andere kant van het land maar ook weer niet om de hoek als je geen auto hebt)



Best wel eng, een hele week alleen, maar dat kan ik wel.

(heerlijk, niet de hele tijd commentaar op je rijstijl )



Oww en ik denk dat ik zo maar eens even pannenkoeken ga bakken...
Zo, koelkast is nu goed gevuld. Heerlijk om boodschappen te doen en je niet druk hoeven maken of je wel plaats hebt voor drie pakken melk!
ik ga een schaamlippiercing zetten
quote:jsv schreef op 30 augustus 2014 @ 12:20:

Ik word altijd erg blij van dit topic. Heb het gemist Cateautje! Vaak zo heerlijk herkenbaar en soms ideeën opdoen. En ja heerlijk als de kinderen opgroeien elke leeftijd is anders, elke kind zo anders en soms zo hetzelfde. (Onze kok is dus onze jongste die nu op koffie en taart trakteerde en in haar tweede jaar op de opleiding zit en o wat zijn we trots op haar, qua niveau heel anders dan haar zus die met gemak de uni doet maar soms zijn die meiden precies hetzelfde. Oke ga nu ff heel sentimenteel doen, ongeveer jaar geleden, meiden voetballen in hetzelfde team, maar heel anders in emoties en gedrag komen van het voetbalveld, verloren wedstrijd, de scheidsrechter loopt tussen hun in, arm om ze heen met een peptalk. Juist hun vader, nog altijd mijn partner. Dat beeld wat had ik daar graag een foto van gehad maar staat voor altijd in mijn netvlies gegrift).

Zo, genoeg emo gedoe.

Geen idee of ik de komende zaterdagen langs kan komen, moet veel werken de volgende weekenden.

Ja, dit topic is heerlijk knus.



Wat een heerlijk gezin heb je. Je kan je zegeningen tellen.



Ja, je hebt van die fotomomenten waarvan het een crime is dat je ze niet vast kunt leggen.

Zo heb ik mijn zoon eens in je clowntje veranderd voor carnaval. Hij wilde eigenlijk een cowboy zijn en stond er maar sip bij toen ik hem op aan het maken was, maar toe ik klaar was en hem een twee meter hoge spiegel voorhield, kwam er een smile, die zal ik nooit vergeten. Hij heeft toen de eerste prijs gewonnen voor het mooiste kostuum. Altijd spijt gehad dat ik niet even met hem naar de fotowinkel ben gelopen om het vast te leggen.
De plannen voor vanochtend zijn in het water gevallen. Het was de bedoeling dat we vandaag de hele dag met het verbouwen van de badkamer aan de slag konden. Maar ik heb vannacht uren met onze jongste dochter op gezeten, ze had oorpijn. Om half 6 heb ik mijn man wakker gemaakt en ben ik mijn bed in gekropen en tot half 12 geslapen, weg ochtend.
Meds: ieieieieieieieiehhh!!!
quote:Tenzij schreef op 30 augustus 2014 @ 12:15:

Goedemiddag allemaal! Ik miste je zaterdagochtend topic al Cateautje!



Ik heb vanochtend boodschappen gedaan en een wasje gedraaid. Ga zo nog een wasje doen, de badkamer schoonmaken, de keuken een beurt geven, stofzuigen en de koelkast soppen. En daar heb ik 0,0 zin in. Maar ja, moet toch gebeuren. Daarna ga ik lekker een grote pan soep maken en wat recepten uitschrijven voor mijn site. Vanavond lekker op de bank met een serie en dan is de zaterdag weer voorbij!



Overigens kan in de plassen stampen prima zonder kind erbij hoor!

Er is niets mis met een domesticaans dagje. Is weleens lekker, een beetje vogelen in huis en het resultaat is er dan ook naar.

Zet een gezellig muziekje op, dan gaat het sneller en je hebt er minder moeite mee.



plassen stampen kan zonder kind, maar is een heel stuk minder gezellig.
quote:reisa1978 schreef op 30 augustus 2014 @ 12:57:

De plannen voor vanochtend zijn in het water gevallen. Het was de bedoeling dat we vandaag de hele dag met het verbouwen van de badkamer aan de slag konden. Maar ik heb vannacht uren met onze jongste dochter op gezeten, ze had oorpijn. Om half 6 heb ik mijn man wakker gemaakt en ben ik mijn bed in gekropen en tot half 12 geslapen, weg ochtend.

Die badkamer komt wel.

Hoe is het nu met je dochter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven